50- We Have A Problem, BellyBoo!

Justin parkerade sin bil snyggt på vår uppfart och vi hoppade båda två ut snabbt.

Både mammas och Max bil stog på uppfarten och inne i köket, iallafall det lilla man såg genom fönsterna, såg det ut att sitta många fler än två personer iallafall.

Våra händer fann snabbt varandras och vi började gå mot ytterdörren.

Den var öppen, så jag öppnade snabbt dörren och vi slank in.

Våra läppar trycktes mot varandras och vi delade en snabb kyss.

Jag lät mina converse sitta kvar på fötterna och Justin lät sina supras vara kvar på hans fötter.

Välbekanta röster hördes starkare och starkare ju närmare vi kom köket.

När vi visade oss i köket, vändes alla blickar mot oss och jag fick en chock när jag såg vilka det var.

En glad chock kan jag tilläga.

_________________________________________________________________________________________

Inne i köket satt mamma, Max, Katrin, Emilia, Karl, Pontus och en annan kille i min ålder satt där också.

Antagligen Emilia's pojkvän imed Emilia satt i hans knä.

'' My tomato!'' utbrast Emilia och hoppas ur killens knä och kramade mig hårt.

Jag skrattade lite och kramade tillbaka.

I ögonvrån såg jag Justin krama mamma och göra ett handslag med Max.

Åh, jag hade saknat min moster och hennes familj.

Särskilt Emilia, min fina kusin.

Vi drog oss ifrån varandra och snabbt drog Katrin, min moster, in mig i en moderlig kram.

Hon hade alltid varit som en extra mamma till mig.

Karl och jag kramades efter det och Pontus kom blygt fram till mig.

Jag kollade missnöjt på honom.

'' Det är meningen du ska skrika att du saknat din alldeles för vackra kusin och krama sönder mig. Inte för att Justin blir så glad om du tar mig ifrån honom, men vi bryr oss inte om honom.'' Pontus skrattade åt mig när jag vände blicken mot Justin som sträckte ut armen och ruffsade till mitt hår.

Jag slog honom snabbt på armen och försökte lägga ner mitt hår.

Det var inte lönt att försöka ruffsa till hans hår innu. För han visste att jag tänkte göra det.

'' Ey, you! Så gör man inte mot en tjej!''

'' Åh, blev lilla Bella ledsen? Förlåt baby! Jag lovar att aldrig göra så igen.''

Justin såg oskyldig ut och han såg verkligen inte ut att ångra sig.

Jag visste att han inte ångrade sig.

Pontus kramade mig snabbt och gick sedan tillbaka till sin plats och satte sig.

 

'' Så tomato! Detta är Alexander, även kallat Alex, min pojkvän.''

Aha, det var Alexander.

Han hade jag ju träffat innan.

Vi log mot varandra.

Det var inga platser över så Justin satt lutad mot köksluckan med mig mellan sina ben.

Justins armar var slingade runt min midja.

'' Så ey! Detta är Justin allihopa.''

Alla sa hej till honom och han sa ett hej tillbaka.

'' Är du beroende av att säga 'ey' nu för tiden eller?'' frågade Justin mig lågt så bara jag hörde.

'' Ja, såklart. Det är skit coolt. Jag tar efter Twist.''

Justin himlade med ögonen.

'' Så du tar efter din pojkväns kompis istället för att ta efter in pojkvän?''

Jag flinade mot honom och nickade.

Han flinade tillbaka och tryckte sina läppar mot mina försiktigt.

Efter ett tag så kysstes vi fortfarande.

Vilket Pontus inte verkade vara så glad över.

'' Örk! Porr i köket.''

Jag började skratta vilket Justin också gjorde, så vi var tvugna att dra oss ifrån varandra.

 

'' Ey, Emilia! Du vet dem shortsen vi har snackat om på skype och FaceTime?''

Emilia drog sig ifrån Alexander och nickade.

'' Ja såklart. Jag är helt kär.''

'' Det kanske är så att jag råkade få dem idag.''

Emilia spärrade upp ögonen.

'' Få? Stog dem och delade ut sådana eller?'' hörde jag henne fråga medans jag gick ut i hallen för att hämta min påse.

Men den var inte där.

'' Juju, var är din bilnyckel?'' ropade jag.

Ett 'här' fick jag tillbaka, så jag var tvungen att gå in i köket för att hämta bilnyckeln.

Det var skönt väder utomhus.

Dörren till Justins bil öppnade jag och tog min påse och stängde dörren och tryckte på knappen att bilen skulle låsa sig.

Jag gick snabbt in och tog med mig påsen in i köket.

Bilnycklarna kastade jag till Justin som fångade dem.

Jag gjorde tummen upp mot honom och han räckte ut tungan mot mig.

Shortsen drog jag upp från påsen och visade Emilia som spärrade upp ögonen.

'' Dem är så grymt snygga! Men stog dem bara och delade ut dem? Eller hur fick du dem`?''

Jag skrattade.

'' Fråga en viss kille som sitter bakom mig.'' jag peckade på Justin som flinade.

'' Åh, du har sn tur. Köpte du något mer?''

Jag nickade och tog upp body misten.

Emilia sträckte ut händerna i ett tecken att jag skulle kasta den till henne.

Hon fångade den och luktade snabbt på den innan hon kastade tillbaka den till mig som fångade den.

Jag gick tillbaka till Justin och satte mig i hans famn igen.

Plötsligt kände jag det,

Chansen att få ruffsa om hans hår.

Jag sträckte ut mina händer och ruffsade till hans mjuka och lena hår, mycket.

'' Nej. Vad gör du?''

Justin kollade chockat på mig.

'' Det kallas hämnas, älskling.''

'' Jag vet, men bieberhåret.''

Jag flinade mot honom och gjorde ett litet tecken mot övervåningen.

Han nickade och reste sig upp.

Jag sträckte ut händerna mot honom i ett tecken om att han skulle dra upp mig.

Han drog försiktigt upp mig.

'' Vi går upp. Är det något så skicka ett sms eller kalla.''

Mamma nickade.

'' Ni kan väl visa Pontus, Alexander och Emilia ditt rum och deras rum sedan?'''

Jag nickade och gjorde ett tecken att dem skulle komma.

Justin gick först med mig efter sig.

Våra händer var sammaflätade.

Emilia, Pontus och Alexander gick bakom oss med sina väskor.

Vi hade erbjudit oss att hjälpa dem, men dem sa att de klarade det själv.

Uppe på ovanvåningen visade vi dem först till deras rum.

När dem lämnat väskorna gick vi mot mitt rum.

Jag höll en tumme att det inte såg så hemskt ut.

Men det avr inte lönt.

För när vi kom in där, låg det kläder, tröjor, laddare till min macbook och iPhone, min Macbook låg på golvet.

Det låg massa skol böcker både på golvet och på sängen och som sagt min byrå med parfymer och andra profukter var helt stökig.

Allting var huller om buller.

Visst var det rätt mycket plats kvar av golvet, då jag hade stort rum.

Men det var hemskt hur mycket kläder jag hade.

Det värsta var att alla kläder var nya, direkt från gardroben, nyinköpta eller nytvättade.

Jag hade aldrig varit ordningssam av mig.

Emilia skrattade.

'' Åh, du är inte duktig med dina kläder ser jag tomato.''

Jag skrattade.

'' Nej. Jag har ju inga kläder, så jag måst välja varje morgon, så då ser det ut såhär.''

Justin host-skrattade.

'' Erhm, du inga kläder? Du har onatuligt mycket kläder. Och typ  99.9% av dina kläder är nya.''

'' Men vadå, du då? Du är typ onaturligt mycket kläder för att vara kille.''

Justin blinkade flörtsamt mot mig och skrattade.

'' Nej akta! Du trampar på min Macbook!'' utbrast jag och stoppade Alexander från att trampa på den.

Jag gick fram till min Macbook och plockade upp den och sladdarna som låg vid den.

Det var två iPhone laddare och en dator laddare.

 

Emilia, Pontus och Alexander hade gått ut från mitt rum så just nu låg jag och Justin i min säng, på mage båda två.

Justin försökte hjälpa mig att plugga.

Just nu var det biolgi om kroppen.

Skit tråkigt, men det var tvunget att göra.

Men som tur var det 1 X 2 frågor.

Jag lyfte pennan för att kryssa i det rätta svaret när ett svart och vitt monster hoppade upp i sängen och attackerade min penna.

Jag skrattade tillsammans med Justin när jag såg att det var Brian.

Jag klappade honom.

Justins mobil började ringa, han svarade och såg genast allvarlig ut.

Jag tecknade att jag skulle gå ner.

Han nickade och log lite smått mot mig.

Jag bar upp Brian, gick ner för trappen

Inne i köket satt alla igen.

Alla utom jag och Justin.

Brian hängde på min arm medans jag öppnade kylskåpsluckan bredvid mamma.

Plötsligt kände jag Brian hoppa till.

Han hoppade ner från min famn och sprang ut från köket.

Jag vände mig mot Max, som jag vet har en väldigt stort intresse att dra i Brian's svans så han alltid river eller hoppar ner från mig.

Han såg oskyldig ut.

Jag vände mig mot kylskåpet igen, men inget intressant hittade jag.

'' Vad är det du letar efter egentligen, Bella?'' frågade mamma.

'' Godis, jordgubbar, choklad, lakrits. Vad som helst. Tuggumi kanske.''

Mamma skrattade.

'' Det finns tuggumi uppe på ditt rum eller i min handväska. Eller i din jacka. Jordgubbar har vi inga inte lakrits heller. Kolla efter chokladen i godisskåpet.''

Jag hörde hur någon gick ner för trappan och snart hörde jag Justins röst.

'' Bellyboo. Vi måste åka nu! Det är problem!''

Han kom in i köket och log lite snett mot mig.

Han såg verkligen ledsen och orolig ut.

Vad var det nu?

Jag nickade mot honom och gick fram till honom och tog hans hand.

Han var stressad, jag såg det på honom.

'' Vad är det som har hänt?'' frågade mamma oroligt.

'' Det har kommit ut bilder, på mig och Bellyboo, från köpcentert idag, så alla fans skickar nu hat till Bella. Och en massa annat, så vi ska till Scooter där vi möter upp crewet för att prata vad om är bäst för oss, för er och framför allt för Bella. Scooter är väldigt hård med att det ska vara bra med Bella först, då hon har lindat alla i crewet runt sitt lilfinger. Alla älskar henne verkligen.''

Jag rodnade.

 

I bilen påväg till Scooter, som bara bodde en kvart ifrån mig, satt vi och pratade hela tiden.

Mest om hur allting skulle bli nu.

Jag var osäker, visst var jag det.

Justin försökte säga till mig att det inte skulle bli lätt, men att vi skulle klara det tillsammans.

För han tänkte verkligen inte lämna min sida.

'' Men snälla Bella! Kan du lova mig, att vad som än händer, kan du lova mig att inte lämna mig?''

Justin lät så osäker, så ledesen och liten.

Jag kollade på honom och smekte hans kind.

'' Justin, jag lovar. Att vad som en händer, ska jag inte lämna dig! Vi ska klara oss genom detta tillsammans.''

'' Tillsammans'' sa vi båda två på samma gång och kollade på varandra,
_________________________________________________________________________________________
Kapitel 50!!
Jag hann!
Ska måla mina naglar nuuu! ;)
Kommentera, minst 17 kommentarer  så kommer nästa imorgon ;) 
Kommentera, puss!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Suuuuuper! Jag vill ha mer!!!!!

2013-05-17 @ 22:32:16
Postat av: Elli

Grymt bra! Älskar novellen!

2013-05-17 @ 22:41:05
URL: http://Biebzz.blogg.se
Postat av: Emilia/Emmy<33

Så sjukt bra som vanligt!

2013-05-17 @ 22:59:03
Postat av: Emilia/Emmy<33

Så sjukt bra som vanligt!

2013-05-17 @ 22:59:03
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeer

2013-05-17 @ 23:20:07
Postat av: ylva

jätte super duper bra!!!!!

2013-05-17 @ 23:24:59
Postat av: Tilde

OMG OMG SÄGER SOM JAG GÖR PÅ ALAL ANDRA KSPITELL GRYYYYY EN AV VÄRLDENS BÄSTA NOVELLLER NÄR KOMMER NÄSTA? :)

2013-05-17 @ 23:33:49
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: Olivia

Jättebra ! :)

2013-05-17 @ 23:41:16
Postat av: biebersfru

OMFB meeeeeeeeeeeeeer jättebra!! ;) <3

2013-05-17 @ 23:48:50
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: amelia

jätte bra kapitel jag tycker du är så grymt duktig på att skriva och du har världens bästa updatering!!! <3

2013-05-18 @ 01:21:27
Postat av: Sandra

Tyvärr måste jag säga att JAG ÄLSKADE KAPITLET DU ÄR SÅ GALET BRA ASSÅ GUD VAD JAG LÄNGTAR TILL NÄSTA REDAN!!!!!!!!!!!<3

2013-05-18 @ 08:14:22
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Fanny

Awesome :) Meeeeeeeeer :D

2013-05-18 @ 08:51:26
Postat av: Sara

Åh så jävla bra!!!! Men kan du inte börja med bildef? :3 och om du inte har tid ställer jag gärna upp som hjälp för älskar din novel!!!

2013-05-18 @ 09:20:10
Postat av: Bella

Jätte braaaa 👌 nästa?? :)

2013-05-18 @ 16:10:27
Postat av: Lo

Omg så bra 🎒⚽

2013-05-19 @ 14:08:40
Postat av: Miss, Bieber

Så sjukt bra asså jag menar det! SJUKT BRA! MEEEEEEEER:))))))))))

2013-05-19 @ 15:40:06
Postat av: Sara

Åh så jävla bra!!!! Men kan du inte börja med bildef? :3 och om du inte har tid ställer jag gärna upp som hjälp för älskar din novel!!!

2013-05-19 @ 19:45:50
Postat av: Celebnovell

Aww älskade slutet! ♥

2013-05-19 @ 21:52:37
URL: http://celebnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback