What About Love-13

Tidigare kapitel: Men Vanessa gjorde inga tecken på att vakna. Jag lyfter upp henne i brudstil och började gå mot Vanessa’s rum. Väl där inne drog jag av Vanessa hennes mjukisbyxor och bäddade ner henne under täcket. Jag skulle just gå ut ur hennes rum, när Vanessa rörde på sig.‘’Stanna Justin.’’ mumlade hon.Jag gick mot sängen och tog av mig mina mjukisbyxor och t-shirt. Jag lyfte upp täcket och la mig ner så jag hamnade bakom henne. Den natten sov jag bättre än vad jag gjort under hela mitt liv.
_____________________________________________________________________________________________

"Vi landar nu på Los Angeles flygplats. Ha det så bra Justin!" Sa piloten i Justins privata flygplan.

"Tack för att du gör detta!" Sa Justin i den micken som man kunde prata med piloten. Vi var framme i LA nu, jag och Justin. Vi skulle bo i Justins hus frpn fredag till måndag. Under dem dagarna, ska Justin ha dansuttagningar till Believe Tour. Det skulle bli ganska roligt att få vara med och se vem det var som skulle få arbeta med Justin under dem närmaste två åren. Imorgon, lördag, skulle dansuttagningen vara. På lördagskvällen, skulle jag och Justin tillsammans med Nick och Scooter ut och äta med dem nya dansarna. På söndagen, skulle dansrepetionen börja. Och sen på måndag skulle vi flyga till Stratford igen och ansluta oss till familjerna i stugan. När vi kommer tillbaka till stugan på måndag, har jag tre dagar kvar i stugan, tills jag ska på fotbollsläger. Under den veckan jag ska vara på läger, så har familjerna bestämt sig för att vara kvar i stugan. När jag kommer tillbaka från lägret, så ska vi alla vara kvar i stugan ytterligare någon vecka. Det gjorde inte mig något, eftersom jag trivdes något otroligt i stugan.


"Så detta är det sista gästrummet." Sa Justin och log mot mig. Tre toaletter, ett kök, två vardagsrum, fem gästrum, ett sovrum, en hemmastudio, ett gym, en bastu, en innepool, en utepool, en gäststuga och ett stort garage. Justins hus var väldigt stort, jag förstår inte hur han hittar här, jag är imponerad att jag klarade av att räkna upp dem rummen och sakerna jag kom ihåg. Sen att han hade en katt vid namn Tuts som sprang runt här och strök sig på våra ben. Hon var väldigt söt med sitt tilltryckta huvud och den oranga långa pälsen. "Tuts, du är jobbig nu." Sa Justin och lyfte upp henne i sina armar.

"Vi får besök när som helst, som sover över. Fem stycken. Så dem tar alla gästrummen. Så du tar min säng och jag sover på soffan." Sa Justin.

"Nej! Antingen tar jag soffan eller så sover vi båda i din säng. Det tycker jag låter super mysigt." Sa jag och blinkade mot Justin.


"Alfredo,Niall,Zayn,Twist och Za. Detta är Vanessa, Ryans lillasyster. Vanessa detta är Alfredo,Niall,Zayn,Twist och Za. Och där är Tuts också." Sa Justin.

Fem kompisar till Justin hade kommit hit för ungefär tio minuter sedan, men jag hade då varit i duschen. Så när jag gick ner för trappan hade Tuts kommit och gått med mig ner för trappan och satt nu bakom mig i köket. Hon var så söt.

"Hej snygging!" Sa Twist och böjde sig ner i Tuts höjd. Tuts strök sig mot Twist händer som kliade henne bakom öronen.

"Hej! Ryan har pratat väldigt mycket om dig!" Sa Alfredo och log mot mig.

"Det tror jag säkert att han har, vad har han sagt?"

"Han har pratat väldigt mycket om att han inte tycker om din pojkvän och sen berättat om ditt fotbollslag och lite sånt." Sa Alfredo.

Jag suckade, det var Melker han pratade om.

"Nej, han tyckte verkligen inte om Melker överhuvudtaget. Så han är väldigt glad nu att det är slut mellan oss." Sa jag och log mot Alfredo.

Niall och Justin stog vid spisen och gjorde mat, Twist kelade med Tuts, Za satt mest och kollade mobilen och Alfredo och jag satt på bänken vid spisen och pratade.

"Ryan tyckte inte alls om honom. Han pratade skit mycket med mig om Melker. Att han ville slå honom skit hårt varje gång du kom hem och var ledsen och det var Melkers fel." Sa Justin och vände blicken mot oss.

"Jag vet, han blev alltid skit arg." Sa jag.

Tuts hoppade upp och skulle just gå upp på spisen, när jag fick tag i henne.

"Det är varmt där uppe." Sa jag och klappade henne på ryggen. Hon la sig ner på sidan och började spinna högt.

"Justin, du är inte Tuts favorit längre." Utbrast Niall.

Justin fnös och klappade Tuts på magen. Hon rullade runt så hon låg på rygg och visade magen helt. Jag klappade henne på magen.

"Det verkar som hon tycker bättre om dig Nessie." Sa Justin och kollade på mig.

"Alla tycker bättre om mig." Sa jag och blinkade med ena ögat till Justin.

Justin fnös. "Alla tycker bättre om mig. Tuts kom nu." Sa Justin.

Men Tuts rörde sig inte. Jag  hoppade ner från bänken och kallade på Tuts. Direkt hoppade hon ner från bänken och kom till mig. Jag gick bort till hennes matskål och fyllde på den med mat.

"Jag sa ju att hon tycker bättre om mig. Men lugn, vi kan dela på henne." Sa jag och log mot Justin.


‘’Har alla sovit gott?’’ frågde Niall och tryckte in resten av sin macka i munnen. Han var ett litet matvrak. Jag vet inte hur mycket han har ätit egentligen, minst fem mackor och innan det minst en skål med mjölk och flingor.  

‘’Nej, Tuts skulle ligga på Vanessa hela natten och Vanessa rörde på sig typ hela tiden. Så Tuts gick runt i hela sängen och gick på mig och var skit jobbig. Så Tuts ska inte sova i sängen i natt. Hon får sova hos någon annan.’’ sa Justin.

‘’Nej! Hon ska sova hos oss. Hon vill ju sova hos oss.’’ sa jag och flinade mot Justin. Han himlade med ögonen till mig.

‘’Vi får väl se hur det blir med det där.’’ sa Justin och reste sig upp. ‘’ Är du fortfarande säker på att du vill följa med idag?’’ frågade Justin mig.

Jag nickade. Jag ville verkligen följa med och se hur bra alla var på att dansa. Sen att komma ifrån alla killarna, var bara ett plus.

‘’Okej. Men  vi ska åka om tio minuter.’’ sa Justin.

Direkt reste jag mig upp. Tio minuter. Jag satt fortfarande i pjamasshorts och ett linne.

‘’Tack Justin. Du är så omtänksamm.’’ sa jag och sprang ut ur köket och upp för trappan.


Tio minuter senare, kom jag springandes ner för trappan iklädd ett par tajta svarta shorts och en vit Ralph Lauren tröja med en volang  ner till. På fötterna satt ett par låga vita converse.  

‘’ Det märks att du är fotbollsspelare.’’ sa Alfredo. Jag flinade mot honom.

‘’Vänta, spelar du fotboll?’’ frågade Niall. Alfredo slog till honom på armen och gav honom en blick som typ sa, är du efter eller?

‘’Ja! Jag spelar fotboll.’’ svarade jag och följde sedan efter Alfredo och Justin som var påväg till Justins garage.  När jag kom i fatt dem, var dem redan inne i den svarta Range Rovern.


 

Justin skulle inte vara med på uttagningen från början, utan han skulle komma in när dem som satt i juryn bestämt sig för dem tjugo som var bäst. När dem var tjugo kvar, skulle Justin komma in och han skulle tillsammans med juryn bestämma tretton stycken som skulle vara med under Believe Tour och dansa med Justin. Men vi hade inte kommit förens det var dem tjugo kvar, så Justin satt just nu vid jury bordet.  Alla tjugo dansare stog och dansade exakt lika dant samtidigt som Justin’s låt All Around The World spelades i högtalarna. Min blick vändes mot Justin, som satt och pratade med en kille bredvid sig. Som vanligt, så var Justin lika snygg i ett vitt och svart randigt linne och en röd keps sittandes på huvudet. Musiken stannade och Scooter reste sig upp. ‘’ Vi har nästan bestämt oss nu, men vi ska prata ihop oss nu och sen tar vi fem minuters paus,  så ni kan gå och dricka och så kommer vi och hämtar er senare.’’

Dem började prata ihop sig och medans dem gjorde det, så gick jag och Alfredo ifrån dem stora fönsterna. Vi gick ner på de våningen dem satt på och in i rummet. Där satt nu dem fyra i juryn och skrattade. Deras blickar vändes mot oss och vi gick mot dem. Jag gick bakom bordet och la händerna på Justins axlar. ‘’Hur går det?’’ frågade jag Justin.

‘’Vi har bestämt oss nu! Så vi har fem minuters paus och sen så ska vi beräta för dem vilka det blir.’’ sa Justin. ‘’Kom och sätt dig.’’

Jag gick runt om stolen och satte mig ner i Justin’s knä. Min mobil  handen, vibrerade till. E ny snapchat från Melker.  Jag startade ljudet när jag såg att det var en video. Jag startade videon och skrattade åt honom. Han stog på en strand och filmade sig själv. ‘’Jag saknar dig min favorit Vanessa!!’’ sa Melker och blinkade mot kameran. Han var så gullig. Jag spelade snabbt in ett svar där jag sa att jag saknade honom och skickade det.


‘’ Kan Christina, Luke, Jonathan, Kaili, Jonathan, Salemah, Elysandra, Shaun, Justin, Carlos, Carlena, Aubree och Diedre ta ett steg fram?’’ sa Justin.

Dem tog ett steg fram och väntade på vad Justin skulle säga. ‘’ Ni kommer att vara dem som ska vara med på Believe Tour.’’

Ett jubel bröt ut bland dem som var med och dem kramades allihopa. Dem som inte gick vidare gick ut ut rummet. ‘’ Vi ses ikväll på resturangen ikväll. Stort grattis allihopa, ni är helt otroliga!!’’ sa Scooter.


I klädd en klänning gick jag ner för trappan i mina ballerina skor. Justin stod i hallen och väntade tillsammans med Alfredo. Min klänning var bandlös och vit upptill sen tyget under bysten, var i rosa. Killarna hade jeans och skjorta. ‘’Hejdå Tuts!’’ sa jag och klappade henne på ryggen. Vi gick ut genom dörren och satte oss i bilen.  Denna gången, körde Alfredo och Justin satte sig i baksätet med mig. ‘’Du är skit vacker!’’ viskade Justin i mitt öra och pussade mig på halsen. Jag rodnade och kände hur rysningen spred sig över mig.

____________________________________________________________________________________________
Lite längre än vanligt. Men vad är det mellan Vanessa och Justin? Strul i förra och nu puss på halsen? Wow something is going on between them ;) 
Skolan börjar imorgon :( Så sängen tidigt ikväll, inget jag tycker om.. Jag vill se Paradise Hotel.. 
Fråga: Vem tycker ni ska vinna Paradise Hotel? 
Mitt svar: Tyckte Samir och Anja, men ja Samir har åkt ut.. Och Paow och Jesper går inte heller. Så nu vet jag inte.. 
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Sjukt grymt kapitel!!!! love it

Samir måste komma tillbaka!!!!! Och han och Anja ska vinna

2014-01-07 @ 18:54:41
Postat av: little mix

Har länkat dig :)

Svar: jag ser tyvärr inte inlägget där ni länkat mig, och inte heller att det är länkat i menyn :)
justinnovells.webblogg.se

2014-01-07 @ 19:39:23
URL: http://thefoooers.blo.gg/
Postat av: biebzters

Ska vi göra länkbyte?
Maila mig:)

Svar: Ja gärna!! :)
justinnovells.webblogg.se

2014-01-07 @ 20:43:39
URL: http://biebzters.blogg.se
Postat av: Ida

Sååå sjukt braa. Att det var längre gör absooooluut inget.
Lyckos dig som börjar imorn, jag började idag :( och du är inte ensam och att vilja se paradise.
Svar: Samir och Anja skulleeee juuuu vinnaaaa. Men som sagt Samir åkte ut :( Han som var såå snygg. :( nu tycker jag nog Aina ska vinna, kille vet jag inte.

2014-01-07 @ 22:00:12
URL: http://idabergstedt.horseworld.se
Postat av: Hanna

Bässta!! Meraaa

2014-01-07 @ 22:59:08
Postat av: Sandra

Sjukt bra!!!!!!
Svar: kan tyvärr inte svara på det då jag inte sett det....

2014-01-08 @ 05:21:47
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Alma

Vill verkligen att dom ska bli tillsammans snart! Skulle bli ett supersött par! Men som vanligt så var det ett jättebra kapitel!

2014-01-08 @ 21:35:16
Postat av: Alva

Svar: Samir och Anja 😂
Men i alla fall åhh vad jag älskar din novell den blir bättre och bättre för varje gång kan inte vänta tills du läger ut nästa älskar det❤

2014-01-08 @ 23:14:54
Postat av: Vicky

OMFG VA BRAAAA!! Det börjar bli nått mellan dom:)❤️❤️

2014-01-09 @ 15:46:40
Postat av: JBN

Assss bra kapitel!!! När kommer nästa?<3333

2014-01-15 @ 17:00:11
Postat av: Foooer

Jag länkade dig på min förra blogg som nu är bort tagen men om du vill kan vi köra ett länkbyte igen :)

2014-01-19 @ 20:26:28
URL: http://thefoooers.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback