43- Nellie!

 

Jag la på med mamma och gick ut till killarna igen.

Mamma hade fått ett samtal från polisen.

Jag ska på rättegång imorgon.

Paniken i magen  byggdes upp.

Justin öppnade sina armar mot mig när jag syntes inne i vardagsrumet.

Jag gick rakt fram till fåtöljen han satt i och satte mig i hans knä.

Ett sms plingades in på min mobil.

Från: Bestie <3

'' Hej gummsi! Jag sitter på flyget påväg hem från New York. Alla måste tro jag är helt forever alone... Din mamma ringde mig och sa att om jag hade möjlighet att jag skulle komma och vara med på rättegången. Både som bevis och stöd till dig. Så jag sa såklart ja <3 Mitt flyg rullar in på LAX vid nio. Är du där? Om du är med Justin, stanna då. Kram <3''

 

Ja Nellie skulle vara med. Mitt liv är räddat.

'' Killar. Jag måste dra. Jag ska hämta Nellie på flygplatsen om en halvtimme.''

Justin kollade förundrat på mig.

'' Skulle hon inte komma hem på måndag?''

'' Det är rättegång imorgon. Så hon skulle vara med.''

 

'' Hejdå killar! Vi ses en annan dag! Oreo, vi ses väl säkert på fredag eller något. Jag kommer säkert inom studion. Så länge Justin inte stör sig på mig.''

Justin skakade på huvudet åt mig.

'' Ja det gör vi cupcake. Lycka till på imorgon. Se till att han får ett långt fängelsestraff.''

Mitt leende slocknade.

'' Jag önskar jag kunde det.''

'' Killar. Jag följer med Bellsan och hämtar Nellsan. Får jag som jag vill kommer jag med båda sen.''

Justin flinade när han sa det där sista.

'' Nej. Vi måste hämta Brian i sådanafall. Han beskyddar sin mamma från hennes hemska pojkvän. Han kanske biter dig i fötterna igen.''

Justin skrattade och skakade på huvudet.

 

ALFREDO'S PERSPEKTIV:

Bella och Justin slog igen dörren.

Lil Twist, Moise och Jaden vände blickarna mot mig.

'' Hur länge har dem varit tillsammans?''

'' Hur gammal är Bella?''

'' Vem är Nellie?''

'' Varför har Bella ärr på sina handleder?''

'' Bella är fan as het.''

'' Sen december ungefär. Bella är 15. Nellie är hennes bästa kompis. Jag vet inte, fråga inte mig. Twist. Hon är upptagen. Med din kompis.''

Twist skakade på huvudet.

 

En timme senare öppnades dörren och Justins, Bellas och Nellies skratt fyllde huset.

'' Han liksom bara gick in i....''

Längre hann dem inte innan dem började skratta allihopa igen.

 

 

Vi stog i välkomnshallen.

Justin hade en mössa och solglasögon på sig.

Plötsligt såg jag henne.

Nellie kom gåendes där i vita byxor och en svart skinnjacka.

Med hennes iPhone i handen skuttade hon nästan fram till oss och kramade om mig hårt först och sedan Justin.

Vi kramades ett tag och medans vi gick bort till rullbandet för väskorna pratade vi på.

'' Ditt hår dödar Bella! ''

Jag skrattade.

'' Det är äckligt snyggt i färgen.'' sa jag stolt.

Nellie nickade.

'' Det är skit snygg på dig! Du är vacker i det. Eller det avr du innan också, men ditt hår är helt underbart.''

Jag log mot Justin som drog  fingrarna genom en liten bit av håret.

 

Vi fick Nellies väska snabbt och var påväg ut till bilen igen när en man gick in i mig.

Jag knuffades bak mot Justin som tog i mot mig.

Min blick vändes upp mot mannen och han kollade stressat på mig.

'' Se dig för unge.''

Jag brast ut i skratt när jag såg hur han gick förbi oss och började springa mot ett håll.

Nellie skrattade sjukt mycket bredvid mig och Justin skrattade öven han.

Jag ställde mig upp igen och vi började vårt andra försök att gå mot utgången.

När vi skulle gå ut genom glasdörrarna såg jag en man som gick rakt in i glasdörrarna.

Nellie började gapskratta och jag och Justin var inte sena med att hänga på.

Hela vägen i bilen hem skrattade vi så mycket att vi nästan inte kunde andas.

 

Justin hade fått som han ville, för just nu tog jag av mig skorna hemma hos Justin med Nellie bredvid mig.

Han hade insisterat på att det var roligt när vi var med och att han vill ha oss där.

Vi hade tvekat, men ändå gjort som han sa.

När vi var påväg in mot vardagsrummet kom jag på det.

'' Du, Nellsan. Vi går inte i skolan imorgon och inte heller på fredag. Skolan har brunnit. Jag älskar dem som startade branden.''

Jag kollade på Nellie som höjde ena ögonbrynet mot mig.

'' Det var du och Marcus, eller hur?''

Jag skakade på huvudet.

'' Nej, jag och Marcus har bara spräckt min mobil. Inget annat.''

''Igen?  Vad sa din mamma den här gången?''

Jag kollade på Nellie och flinade.

'' Att hon inte skulle betala en ny. Men Max sa lite senare att han skulle byta glas till mig snart. ''

Nellie skrattade.

'' Du är bortskämd. Vet du det?''

Jag nickade.

'' Ja, jag har fått höra det några gånger.''

Vi var nu inne i vardagsrummet.

Jag satte mig ner på den ena soffan som var ledig och kände hur Nellie satte sig ner bredvid mig.

Killarna var mitt uppe i något samtal så vi började prata.

'' Du Bella.. Det är en sak jag inte berättat för dig...'' mumlade Nellie fram.

Jag kollade nyfiket på henne.

'' Harry.. Han gjorde slut med mig förra veckan. Han skickade ett sms där det stog att han inte klarade av långdistansförhållandet och inte var kär i mig längre.''

Jag kramade om Nellie hårt och kände hur hon snyftade.

'' Det kommer bli bra! Du kommer hitta en kille som bara är rätt för dig och han kommer vara som en ängel till dig.''

Nellie reste sig upp och pekade att hon bara skulle gå på toaletten.

Jag nickade och vände blicken mot Justin, som kollade oroligt på mig.

'' Harry har gjort slut.'' sa jag och Justin nickade sorgset.

Det var så roligt att Nellie och Justin blivit så tajta.

Plötsligt kom jag på det.

Jag hade lovat Miley att komma hem en snabbis nu ikväll för att träffa hennes pojkvän.

Hon hade träffat en kille, och igår fick jag reda på att dem var tillsammans.

'' Justin, baby. Jag måste gå hem snabbt bara och träffa Mileys pojkvän. Jag lovade henne att träffa honom idag. Så jag måste hem och göra ett bra första intryck. Så han inte hatar mig för evigt.''

Justin skrattade och vinkade mig till sig.

Vi kysstes snabbt.

Jag gick ut och hämtade mina skor och gick in i vardagsrummet och började knyta på mig mina vita converse.

'' Säger du till Nellie?''

Justin nickade.

 

När jag öppnade dörren in till vårat hus kom Brian som ett skott mot mig.

'' Hej älskling.'' utbrast jag och bar upp honom efter jag knytit upp mina converse.

Det var väldigt många par skor här.

Jag gick in i köket och där var det mycket liv.

Mamma och Max satt tillsammans med två andra par och Miley och hennes pojkvän var påväg ut från köket.

'' Ehm. Hej.'' sa jag.

Alla blickar vändes mot mig.

'' Hej älskling.''

Mamma log mot mig medans Max flinade mot mig.

'' Du kunde slita dig från pojkvännen ser jag?''

Jag räckte ut tungan mot honom.

Miley kom mot mig och kramade om mig och hennes kille presenterade sig som Martin.

Vi sa  ett hej till varandra.

Dem gick ut från köket och jag hörde hur dem stängde en dörr uppe på övervningen inte så jätte långt efter.

'' Det var länge sedan.'' sa mammas kompis Katarina.

'' Ja det var det.''

Vi kramades och efter jag kramat Katarina kramade jag hennes man, Jacob.

Jag kramade sedan Marie och hennes man Michael.

 

Jag slog mig ner vid bordet bredvid mamma.

Min mobil plingade till på bordet framför mig.

Direkt tog jag den i handen och läste smset.

Från: Babe <3

'' Baby.. Kom tillbaka!  Jag saknar dig något galet. Nellie har kommit ut från badrummet och sitter just nu och skrattar åt något Twist visade på hans mobil. Kommer du senare? Eller sover du hemma? <3 Love u <3 ''

Jag log.

'' Mamma, jag behöver ine sova hemma va?''

'' Sålänge ni sover, så får du sova hos Justin.''

Mina kinder blossade upp i en röd nyans.

'' Vad tror du om mig egentligen mamma?''

Mamma ryckte på axlarna.

'' Du är tonåring, Justin är tonåring.''

Jag skakade på huvudet mot henne.

'' Så Bella. Du har färgat håret ser jag.'' sa Katarina leendes.

'' Ja, jag tjatade till mig en färgning idag.''

Jag flinade onskefullt mot  mamma som räckte ut tungan mot mig.

'' Det var jätte fint på dig.''

Jag tackade.

'' Och vad jag ser på ditt leende och vad jag hör din mamma säga, så har min lilla tjej skaffat pojkvän igen?''

Jag log mot henne.

'' Ja det har jag.''

'' Vad heter han? Är han snäll mot dig? Hur gammal är han? Hur länge har ni varit tillsammans?''

Både Katarina och Marie började fråga en massa frågor.

'' Justin. Ja det är han. Han är underbar mot mig. Han fyller 18 snart. Sedan den 13 december. Så två månader.''

'' Det är möjligtsvis inte en viss Justin Bieber?'' frågade  Jacob retsamt.

Jag flinade.

'' Kanske det kanske.''

 

Efter en lång förklaring om hur Justin var mot mig plingade min mobil till ännu en gång.

Från: Bestie <3

'' Pallrar du inte din rumpa hit snart lovar jag att jag kommer och släpar dig till Justin! Jag är själv tjej * sadface*. Puss.''

Jag skrattade åt hur löjlig hon var och reste mig upp.

Jag gick upp för trappstegen och in på mitt rum där jag tog min svarta handväska, den jag och Nellie köpt efter X-Factor.

I den packade jag ner underkläder och kläder.

Jag gick in på badrummet och tog min necesär med smink i.

Hårborste, deo och schampo och balsam hade jag redan hos Justin.

Jag tog min rakhyvel och la ner i necesären också och min parfym packade jag ner  i väskan.

 

Jag knackade på Mileys dörr och fick ett kom in ropat till mig.

Där inne låg dem  i Mileys dubbelsäng.

'' Jag skulle bara säga att jag drar till my boyfriend igen, so bye. Jag kommer inte hem imorgon, så du vet Miley.''

Miley nickade och vinkade hejdå till mig.

Jag sprang ner för trappan, sa hejdå till de vuxna i köket.

Snörade på mig mina skor och gick ut från dörren.

____________________________________________________________________________________

Kapitel 43.

Rättegången i kapitel 44, sen så drama i kapitel 45.

Sorry att jag ändrar hela tiden ;)

Men novellen blir längre ju mer jag ändrar på det ;)

Har spenderat min dag med att kik:a med några tjejer som också driver novell bloggar! ;)

Fick en fråga på instagram, om min privata instagram.

Tyvärr så är det så att jag vill vara privat med det..

Så det är bara dem tjejerna som vet vem jag är så, på bild, i med det är mitt egna kik :D

But, kommentera!

7 kommentarer med happy things att skriva om i novellen till nästa! :D

Puss!


Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Superbra novell

2013-05-01 @ 20:45:29
URL: http://Storysbybeliebers.blogg.se
Postat av: Bella

Supeeer!! Kan inte Miley och hennes kille och Bella och justin gå på en dubbel dejt? O.o nellie och twist kan bli tsm? Bella och Miley kan ha tjejkväll? Bella justin och Miley och hennes kille kan åka på semester tsm? Miley och justin kan bli bättre kompisar? :)

2013-05-01 @ 21:09:07
Postat av: Anonym

Ahhhhh, yes! Äntligen ett nytt kapitel! Grymt

2013-05-01 @ 21:16:41
Postat av: Tilde

Äntligen shit vad jag längtat på ett kapitel, de är så sjukt bra!! Sluta aldrig <3

2013-05-01 @ 21:38:13
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: jasmina

OMJ jätteebraa,

2013-05-01 @ 22:37:43
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Emilia/Emmy<33

Lika bra som vanligt!! <3

2013-05-02 @ 07:51:30
Postat av: Fanny

Jätte bra kapitel :) Meeeeeeeeeeer :D

2013-05-02 @ 20:30:00
Postat av: Olivia

Novellen är jättebra verkligen ! :)

2013-05-02 @ 21:09:59
URL: http://oliviawerner.blogg.se
Postat av: Anonym

Sjukt bra, jag bara älskar när man klickar sig in på din novell sida och ser att det finns ett nytt kapitel

2013-05-03 @ 07:09:15
Postat av: Celebnovell

Jättebra! ;D

Svar: ska du säga ;) <3
justinnovells.webblogg.se

2013-05-12 @ 21:33:35
URL: http://celebnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback