28- New Coaches

Jag drog på mig mina korta shorts i väntan på Face Time samtalet från Justin.

Linnet jag tagit fram var pösigt men jag brydde mig inte.

Jag kunde säkert träna i det.

Just när jag dragit linnet över huvudet började mobilen ringa.

Jag klickade på svara och snart prydde Justins ansikte mobilskärmen.

'' Hej babe!'' utbrast jag.

'' Hey Baby!''

'' Vad gör du?''

'' Inte så mycket, dusjälv?'' svarade Justin.

'' Jag åka till träningen om 10 minuter och träna tills klockan elva ikväll.''

'' Klockan är sex i L.A just nu va? Menar du att ni ska träna i fem timmar?'' frågade Justin chockat.

'' Inte hela tiden. Vi äter tillsammans i hallen vid åtta halv nio och sen så börjar vi träna vid halv tio igen.''

'' Ni har inga unga killar som tränar er va? Som kan ta dig ifrån mig?''

Jag skrattade.

'' Om kvinna i 40- års åldern kan ta mig ifrån dig. Så visst.''

Justin skrattade.

 

'' Hej superstjärnan!'' utbrast Linnea som tränade i laget tillsammans med mig.

Jag skrattade och kramade hårt om henne.

Det var kramkalas i hela hallen.

Våra tränare kom gåendes mot oss med inte så glada miner.

Alla kollade oroligt på dem.

'' Kan alla sätta sig ner?'' sa Katarina.

Alla satte sig ner och väntade på att dme skulle börja prata.

'' Vi har alla fyra bestämt tillsammans att vi ska sluta träna er. Ni har nått upp till så stor nivå nu att vi inte känner att vi kan ge er mer. Vi är så ledsna att det är precis nu när allting sätter igång, men vi vill ju såklart att ni ska lyckas med det ni gör. Och då känner vi att vi inte kan hjälpa er med det.''

Va? Skulle vi få nya tränare?

'' Vi har valt nya tränare till er. Så snälla Axel, Johan och Jasmine kom och hälsa på tjejerna.''

Två killar i tjugo års åldern och en tjej i 25 års åldern gck in i hallen och kom snabbt fram till oss.

'' Hej alla! Vi hade tänkt berätta lite om oss själva. Jag heter Axel, är tjugo år och har själv hållt på med trupp gymnastik som ni gör. Tillsammans med mitt lag vann jag två Os- Guld och fick ett silver på VM. ''

'' Jag heter Johan. Har även jag hållt på med truppgymnastik. Jag har tillsammans med mitt lag vunnit VM två gånger. Jag är 21.''

'' Jag heter Jasmine. Är 26 år och har hållt på jätte mycket med trupp gymnastik. Särksilt fristående. Tillsammans med mina lag har jag vunnit VW och USA's mästerskap två gånger. Det ska bli jätte roligt att få se vad ni går för och få hjälpa och stötta er.''

Jasmine verkade trevlig. Dem andra två också. Men Jasmine skulle nog vara bra för laget.

 

När våra gamla tränare sagt farväl så skulle vi tillsammans med dem nya tränarna visa vad vi gick för.

En timme senare hade dem gått igenom alla utom mig.

Vi andra i laget hade suttit och hejat och klappat på alla.

'' Nu är det Izabellas tur. Kan du komma hit?'' sa Johan.

Jag reste mig upp och började gå mot Johan, Axel och Jasmine som log mot mig.

'' Vi har kollat på någon av era tävlingar som blivit filmade och då har vi sett att du alltid gjort allting sist och gjort lite svårare grejer. Vi vill veta vad du kan så får vi se om du ska göra sakerna sist igen.'' log Jasmine.

'' Om du börjar med att köra skruv 540 på trampetten.''

Jag gick bort till slutet av mattan och började springa och när jag kom till trampetten hoppade jag och i luften snurrade jag som en skruv, men kroppen spikrak, fem varv.

Alla tjejerna applåderade och Johan och Axel såg imponerat på mig.

Jag började springa ännu en gång och nu snurrade jag som en boll sju varv och landade perfekt på fötterna.

Jag visade lite mer grejer med trampetten, men dem drog fram pegasusen.

Perfekt, nu kunde jag visa vad jag gjorde i New York.

Jag började spring. Hoppade på trampetten och tog tag med mina händer och sköt upp mig i luften.

Där jag snurrade sju gången som en skruv.

Alla applåderade.

Jag började spring igen men gjorde en handvolt från trampetten och sen så direkt när jag kunde sätta mina händer på pegasusen tog jag sats och sköt iväg så jag kunde göra en handvolt direkt.

Jag hade aldrig gjort denna, så det var helt nytt. Men det kändes som om den blev bra.

'' Du behöver inte göra mer här nu. Du är verkligen jätte duktig. Orkar du med tumblingen nu också?''

Jag nickade som svar på Jasmines fråga.

 

När jag gjort tumlingen också så gick jag och satte mig bredvid Nellie igen som gjorde en high five med mig.

'' Ni är verkligen jätte duktiga. Det är lite små grejer vi måste slipa på med vissa grejer. Och Izabella, du är helt otrolig! Jag fattar inte hur du kna göra allting som du gör ibland. Du kommer bli farlig att ha i laget! '' skrattade Johan.

'' Men vi ska sätta igång direkt. Izabella, Nellie och Linnea. Ni följer med Axel. Klara, Amanda och Jasmina. Ni följer med mig. April, September och Jonna. Ni följer med Johan.''

Jag gick med min mobil i handen efter Nellie, Linnea och Axel.

Justin's namn dök upp på skärmen.

Nytt sms från honom.

Från: Babe  ♥ 

'' Hej baby! Hoppas att du har det super bra på träningen. Och kom ihåg. Jag saknar dig! Puss  ♥   ''

Jag log mot skärmen.

'' Bella! Istället för att smsa, så kan du väl komma hit och vara med på träingen?'' utbrast Axel skrattandes.

Jag rodnade och slängde min mobil på Nellies väska och gick bort och ställde  mig vid tjejerna.

'' Vi ska nu i en timme, gå igenom vad ni egentligen kan på tumblingen.'' log Axel.

Vi tre nickade och Axel gick och satte ig vid slutet av tumblingens luftkudde ch vig böjan av madrassen.

Jag började springa och när luften kom började jag med att hjula en gång och sen göra handvolter och i slutet av luftmattan stötte jag hårt och starkt ifrån med händerna och snurrade några gånger.

Mitt linne åkte ner och min BH syntes när jag landade på marken.

 

När vi tre gjort tumblingen två gånger började Axel med att vi skulle hjula, stå på händer, göra kullerbyttor och göra volter.

Jag hjulade några gånger. Efter mig kom Nellie och Linnea.

Vi sparkade alla upp samtidigt och stog på händer en stund innan vi lät oss falla ner.

När kullerbyttorna var gjorda gjorde vi även några volter och ställde oss sedan framför Axel som kollade fundersamt på oss.

'' Linnea. Du behöver finslipa dina ben när du hjular ibland. Nellie du behövder göra en smidigare bakåtvolt. Och Bella. Du behöver börja tro på dig själv mer. Jag ser hur osäker du är när du ska göra något. Men du behöver inte vara osäker. Du klarar det.''

Axel drog in mig i en nabb kram.

Hans kramar var verkligen inte lika mysiga som Justins. Men det går.

Inget slår Justins kramar.

 

Dagen efter: Torsdag 21 december:

När jag kommit hem från träningen igår hade jag direkt duschat.

Efter duschen hade jag packat kläder. Det hade nog tagit två till tre timmar.

Jag var hopplös på att packa.

Klockan var två på natten när jag somnade.

Just nu satt jag i bilens baksäte med mobilen i handen påväg till flygplatsen.

Min hansväska med lite grejer jag skulle ha på planet låg brevid mig och min mobil laddade.

Det skulle bli helt perfekt i Sverige.

Mina kusiner sa att det inte var snö i Sverige. Vilket var skönt.

Då jag inte hade några andra vinterskor än Ugg's så hade det varit väldigt blött om dte var snö.

 

'' Välkommen ombord på Sweden Air! Klockan är nu två på natten och vi beräknar att vara framme i Sverige vid 11:00. Hoppas att ni har en skön flygtu och tack att ni valde att flyga med oss.''

Jag kände hur planet började rulla bakåt med hjälp.

Ett flygplan kunde ju inte backa.

Helt plötsligt rullade vi framåt och det gick bara forttare och fortare för varje sekund.

Jag trycktes bakåt i flygstolen när vi började åka upp.

Äntligen började resan till Sverige.

___________________________________________________________________________

Glad Påsk!! Lite längre än det brukar va? ;) 

Jag måste verkligen snabba mig. Ska bort klockan fem och jag har inte börjat göra vid mig.. Önska mg lycka till ;)

Käka nu mycket godis, men spara lite till kapitel 29 som kommer IMORGON redan, OM NI KOMMENTERAR! 

KLARAR NI 11 KOMMENTARER? :D <3

OCH, DET KOMMER BILDER I NÄSTA KAPITEL!

KOMMENTERAAAAAA BABES!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Merrr:))

2013-03-30 @ 19:13:17
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEERR

2013-03-30 @ 19:19:58
Postat av: ylva

jätte bra!!!

2013-03-30 @ 20:06:24
Postat av: Anonym

Jättebra!!! meeer<3333

2013-03-30 @ 20:14:14
Postat av: Anonym

Merr:)

2013-03-30 @ 21:28:20
Postat av: Anonym

Jätte bra!!

2013-03-30 @ 21:44:43
Postat av: Celine

Grymt!!lägntar tills nästa :)

2013-03-30 @ 22:50:09
Postat av: Bella

Grtmt bra, som vanligt!! ;) hoppas att du får en underbar påsk! <3

2013-03-30 @ 23:04:58
Postat av: Johanna

As bra! mer mer mer!!!

2013-03-31 @ 11:18:33
Postat av: jasmina

Meer jättebra novell

2013-03-31 @ 11:40:45
Postat av: Felicia

Jättebra!! Du är grym på att skriva längtar tills nästa:)

2013-03-31 @ 12:38:28
Postat av: Filippa

Grym novell!! Vill ha mer:)

2013-03-31 @ 12:39:48
Postat av: Nathalie

As bra!! Du är bäst på att skriva önskade att jag också var så bra som du:) mer mer mer :)<3

2013-03-31 @ 12:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback