27- We Are Going To Sweden

Alla vuxna satt nu i bilar påväg till flygplatsen.

Det hade blivit ändrade planer s vi skulle behöva åka hem imorgon.

Imorgon kväll skulle flyget gå och redan daen efter skulle jag till skolan.

Jag hade pratat med mamma om att byta skola och hon hade tyckt det var en bra idé.

Så mamma skulle prata med Nellies skola och se om jag kunde börja där iställe för att g på min tråkiga skola.

Klockan var halv tolv, jag och Justin stog i hissen påväg ner till lobbyn.

Hela gänget skulle mötas i lobbyn nu halv tolv och äta tillsammans.

Jag kan fortfarande inte fatta att min resa på X-Factor faktiskt är slut.

Verkligheten började igen, med skola.

Läxor, prov, träningar och en massa jobbiga tankar.

 

Onsdag 20 december:

'' Jag hoppas alla elever får en super jul och nyår och så ses vi med nya krafter efter jullovet! Och till er nior, drick inte på nyår, snälla!''

Alla nior och föräldrar brast ut i skratt.

Vi nior för att vi visste att vi ändån skulle dricka och föräldrarna för att dem visste att vi skulle lova rektorn det.

Nellie bredvid mig skrek till när rektorn sa att det var jullov och genast fick vi alla blickar på oss.

Jag skrattade och Nellie rodnade.

Mamma hade pratat med skolorna och jag hade fått börja direkt.

Eller mamma hade först tyckt att vi skulle vänta, men när jag hade kommit hem med ett nytt märke i pannan, efter Alex, så hade hon direkt sagt till skolan att jag skulle byta dagen efter.

Sagt och gjort.

Nellie hade blivit överlycklig, även jag.

Justin visste inte om att Alex slagit mig igen, jag vågade inte berätta.

Jag hade sminkat över det hela tiden.

Just nu satt han hemma hos mig och väntade på att jag skulle komma hem.

Så vi kunde säga hejdå för att han sedan skulle åka till Stratford och jag skulle vara kvar hemma i soliga Los Angeles.

Det var underbart så mycket färg jag fått, bara av att vaa i skolan.

Vi skulle inte träffas förens den 26 december.

Direkt efter julafton skulle jag åka till Stratford, för att vara med Justin tills nyår.

Då vi två skulle åka till New York tillsammans, för att Justin skulle uppträda.

Den 6:e januari, skulle jag tillsammans med gympalaget åka till Stratford igen. För att träna i två veckor.

Skolan började den 16:de. Men vi skulle vara tillbaka den 20:de.

Det var skönt, att slippa skolan så mycket den här våren.

 

Bilen stannade utanför vårt hus och direkt tog jag min mobil och mitt kuver med mina betyg.

Dörren stog olåst så jag gick bara in.

Jag slängde av mig mina oknytna Converse och gick upp på mitt rum.

Väl där inne såg jag Justin ligga i min säng med sin mobil i handen.

När han hörde att jag kom in la han ner mobilen breedvid sig och satte sig upp.

Jag gick fram till honom och direkt fick jag en passionerad kyss.

När vi kommit hem från New York förra veckan, hade vi varit på vår första och andra dejt.

Det var helt underbar, Justin var helt underbar.

Vi kan gå in p vad vi gjorde mer senare, men det var det underbaraste jag vari med om typ.

När vi drog oss ifrån varandra så öppnade jag kuvertet med mina betyg i.

Direkt när jag fick se dem fick jg en chock.

Kemi: C

Idrott: B+

Engelska: A

Franska: A

Spanska: A

NO: B

Hemkundskap: E

Teknik: D

Fysik: E

Alla andra ämnen fortsatte ungefär lika.

Oh My God, mina betyg var dem bästa jag någonsin haft.

Justin kramade mig hårt när han såg alla mina betyg.

Vi reste oss upp och gick ner till köket. Dels för att jag skulle visa mina betyg för mamma och Max.

Och för att Kenny snart var utanför för att hämta upp Justin.

 

'' Wow Bella! Det är jätte bra betyg!'' sa mamma och Max imun på varandra.

Justin tog upp sin mobil som plingat till och visade mig skärmen.

'' Dude, jag är framme om 2 minuter!! Säg hejdå till Bella nu, för ni kommer inte att ses på ett tag.. LOL.''

Vad var roligt?

Kenny hade konstig humor.

Vi gick ut i hallen och direkt tryckte Justin sina läppar hårt mot mina.

Vi kysstes tills vi hörde ett tutande utanför.

Justin kysste mig en sista gång och gick sedan ut genom dörren.

Jag skulle sakna honom.

Men det var bara sex dagar tills vi träffade igen.

'' Bella! Vi måste prata med dig!''

Jag gick in till köket och satte mig på stolen mitt imot mamma.

Max satt bredvid mig.

Min mobil som låg i mitten va bordet plingade till.

Jag kunde läsa vad det stog på skärmen härifrån.

Från: Babe

Jag saknar dig redan baby! Åh kan inte dem här dagarna gå snabbt  så vi ses igen?! Jag saknar dina läppar och din underbara parfym ''

Jag såg i ögonvrån hur Max och mamma läste smset också.

Men jag brydde mig inte, dem visste hur det var att va ung och kär.

Ja, jag erkänner. Jag är kär i Justin.

'' Gulligt sms.'' flinade mamma mot mig.

Jag räckte ut tungan mot henne.

Mamma gjorde likadant tillbaka.

'' Men nu till det vi ville prata om. Vi ska till Sverige imorgon.''

'' Va?''

'' Du hörde. Vi ska till Sverige imorgon. För att fira jul där. Du åker till Justin den 26:e. Det är okej. Vi åker hem den 27:de. Blir det okej? För om vi åker imorgon. Är vi i Sverige på fredag morgon. Och det är jul på lördag. Sen så åker du på måndag förmiddag.''

Jag nickade.

Jag skulle äntligen köpa den underbara Odd Molly tröjan och äntligen skulle jag kunna köpa Ilse Jacobsen gummistövlarna.

Mamma hade ett par redan och jag lånade dem så ofta jag kunde.

Ja hade velat ha sådana så länge att det inte var sant, och nu äntligen skulle jag få dem.

Förra gången vi varit i Sverige hade vi inte haft råd att köpa dem.

Pappa hade satt hela familjen i en super stor kris.

Han spelade, och gör det fortfarande.

Pappa satsar pengar på fotbollsmatcher och han spelar bort pengarna på poker och andra spel.

Det hade gått så långt att han fixat betalningsanmärkningar.

Mamma hade fått en hon också, men den gällde inte längre.

Men pappa skulle ha dem hela livet.

Just nu spelade han fortfarande, för någon månad sen hade han spelat bort lite av mina Hollister kläder och lite av mina Victoria's Secret underkläder.

Sen jag fick reda på det har jag unte träffat honom.

Jag är så arg på honom, i början var jag ledsen. Men allting har gått över i ilska just nu.

 

Mamma viftade med en hand framför mina ögon.

Jag ryckte till och kom tillbaka till verkligheten.

'' Men vi har en överraskning till dig! Det är en för tidig julklapp, då vi inte kan flyga med honm.''

Max kom gåendes med en hårboll i famnen.

När hårbollen vände huvudet mot mig så jag världens mest vackraste katt.

Max räckte honom till mig.

'' Hej lillen.'' skrattade jag och kliade honom bakom örat.

'' Han heter Brian.'' sa mamma leendes.

Jag kramade om mamma och Max hårt innan jag vände uppmärksamheten mot Brian.

Min mobil som låg på köksbordet började ringa och burra och jag gick direkt fram till den.

Babe  ♥  stog det på skärmen.

En bild på Justin lös upp på skärmen.

Jag klickade på answer och svarade.

Med Brian i famnen gick jag upp på mitt rum och la mig på sängen.

Jag brydde mig inte om att stänga dörren.

__________________________________________________________________________________

Kommenteraa!! 10 till nästa? 


Kommentarer
Postat av: jasmina

meeeeeeeeeeeeer, älskar din novell bästa någon sin

2013-03-28 @ 20:25:37
URL: http://Minprivatblogg.devote.se
Postat av: Olivia

yeeh, första kommentaren ! (a) hahah :p
Jättebra novell !

2013-03-28 @ 20:42:50
URL: http://oliviawerner.blogg.se
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeer

2013-03-28 @ 21:32:31
Postat av: Bella

Hel grymt!! Ska det inte stå kapitel 24 ?? ;) xx <3

2013-03-28 @ 21:54:19
Postat av: Elli

Grymt! vill ha meeer! (:

2013-03-28 @ 23:12:36
URL: http://Biebzz.blogg.se
Postat av: s.

Awesom!

2013-03-29 @ 17:19:32
Postat av: Mia

Grym!! längtar till nästa :)

2013-03-29 @ 18:51:14
Postat av: Felicia

Grymt!! Längtar tills nästa kapitel vill ha meeer:)

2013-03-29 @ 21:30:36
Postat av: Anonym

Toppen kapitel! Vill ha mer :)

2013-03-29 @ 21:33:20
Postat av: Anonym

Vill ha mer:')

2013-03-30 @ 14:49:00
Postat av: bbieberstory ❤

Jag gör gärna länkbyte med dig meny + inlägg, bara lämna en kommentar när du gjort så gör jag också!(:

Kram. ❤

2013-03-30 @ 15:32:36
URL: http://Bbieberstory.blogg.se
Postat av: Amilia

Så sjukt bra :)

2013-03-30 @ 15:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback