26-Londin, New York, Canada...

'' När har du lärt dig det?''

'' Hur kan du göra det?''

'' Gud vad coolt!''      

'' Kan du lära mig?''

'' Jag vill också kunna göra så! Du är jätte duktig. Du också Nellie.''

Jag överröstes med frågor och jag försökte besvara alla:

'' Jag lärde mig det mesta förra året och förförra. Jag vet inte, jag bara gör det. Asså jag är ingen lärare..''

'' Ni ska se när hela laget har träning. Bella liksom bara gör allting direkt. Medans vi alla andra måste träna, träna och träna. '' sa Nellie stolt.

'' Hon ljuger. Det är ett hopp här jag inte klarat innan, dte var först gången jag klarade det nu.''

Nellie skakade missnöjt på huvudet.

'' Du är bäst och du behöver inte träna till cupen om ett halvår.''

'' Är det cupen iår? Ska vi vara med?'' frågade jag chokat.

'' Ja, vi ska ha typ träning 4 dagar i veckan eller mer. Sen så ska vi på träningsläger på jullovet i två veckor. Fast iförsig bara i Canada. Men ändå. Sen så en månad efter det, så måste vi vara lediga från skolan i två veckor. För vi ska till New York. På läger då också. Sen så en månad efter det. Ska vi iväg i en vecka. Till London. Fatta, vi ska till London. Det luktar shooooping.''

Jag skrattade.                                                                                      

'' Sen veckan efter London ska vi till New York igen. Fast nu till en annan hall. Bara för att gå igenom alla hopp. Jag tror du skulle ha extra träning också, imed du klarar så mycket sk ska du visst kunna mer och få alla domare att häpna. Inte för att dem inte kommer göra det. Jag har hört skvaller om att vi ska ha unga domare på cupen. Så dem kommer häpna över hur grymt snygg du är. Och över dina ögon. ''

Jag skrattade.

'' Jaja, det blir säkert jötte bra Nellsan. men nu mina vänner ska jag göra en sak till, sen ska jag gå upp och duscha. ''

Nellie reste sig upp efter mig och tillsammans gick vi bort mot '' bordet'' och flyttade det.

'' Vad ska vi göra?'' frågade Nellie.

Jag kollade på grejerna som fanns här och fick plötlsigt en idé.

'' Vi gör det när vi hoppar upp på pegasusen och gör en eller två volter i luften.''

Nellie nickade och tillsammans började vi flytta pegasusuen. Båda två med en fot om gjorde ont.

Vi fick typ inte flyttat den innan Justin och Alfredo kom och började flytta den.

Det tgo nog två sekunder innan Alfredo råkade få den på foten och trillade ihop p marken på skoj.

Justin  trillade ner bredvid honom och la sitt huvud på Alfredo axel.

Jag och Nellie började flytta den och nu gick det genast lättare.

När vi hade den på rätt ställe flyttade jag med hjälp av Justin trampetten så den stog framför pegasusen.

Justin kysste min panna lite snabbt och gick sedan bort till läktaren.

Nellie stog redan redo att springa och direkt när jag flyttade mig så började hon springa.

Hon hoppade upp på pegasusen och ställde sig där.

Nellie lutade sig frammåt och sköt ifrån med fötterna så hon kom upp i luften.

Hon snurrade tre gånger sammalagt.

Jag började springa och hoppa upp på pegasusuen men jag stannade inte utan sköt direkt ifråmn med fötterna och snurrade fem varv.

Vänta, fem varv?

När jag kom ner på mattan igen så landade jag på mina fötter.

Helt perfekt.

'' Du är galen! Fem freaking varv!'' utbrast Nellie.

Vi möttes i en kram och när vi drog oss ifrån varandra så gick vi bort mot läktaren.

Vad jag inte sett var att Harry filmat allting med Nellies mobil.

Nellie tog mobilen och gick fram till mig som gick bredvid Justin.

Hon playade filmen och man såg hur Nellie började springa och gjorde ett perfekt hopp.

Sedan såg man mi, komma springandes och göra ett ännu perfektare hopp.

Jag var nog verkligen duktig.

'' Mamma ska du slutaa träna oss?''

Mamma nickade.

Det var skönt, då skulle jag slippa henne på lägerna.

Men mammagris som jag var så skulle jag sakna henne.

Min mamma var min hjälte på rikigt. Hon hjälper mig alltid.

När jg inte mr bra, stannar hon hemma från jobb och köper Ben&Jerry's och så sitter vi och gråter till sorgliga filmer båda två.

Är jag ledsen, då tröstar hon mig.

När jag gråter över att jag är tjock, så får mamma alltid in i mig att jag inte är tjcok.

För det är jag inte.

Min hjälte, min mamma.

 

Klockan var halv tio när det knackade på dörren in till Justins hotellrum.

Jag reste mig upp och gick och öppnade.

Utanför stog Scooter och Alfredo.

De blev överraskade av att se mig här inne.

'' Justin! Scooter och Alfredo är här''

Jag hörde ett kommer innifrån sovrummet.

Sålänge satte vi oss ner i sofforna.

Justin kom ut till oss med täcket jag bett om i handen.

Jag la det över mig och direkt blev det varmare.

Justin satte sig bredvid mig och la täcke över hans ben.

'' Så! Som jag hörde innan så har du väldigt fullt upp nu i vår Bella. Var var det nu du skulle och vad ska du göra?'' frågade Scooter leendes.

'' Jag ska till Canada två veckor på jullovet på ett träningsläger. Månaden efter det ska jag till New York i två veckor. Månaden efter det ska jag till London i en vecka. Veckan efter London ska vi till New York. Sen så ska jag ha extra träningar bara jag. Alla tränare vill typ att jag ska kunna något mer och hoppa sist.'' skrattade jag.

'' Wow. Ska ni träna alla dem gångerna? När är det cupen då?'' frågade Alfredo.

'' Ja alla gångerna. Jag kommer typ inte kunna gå efter allting. Cupen är i april. I slutet av april och början av maj. Vi måste typ vara lediga från skolan i en halv vecka eller något. men jag klagar inte.''

'' Är det mer du ska vara ledig från skolan nu när ni ska på alla läger?''

'' Ja. Två veckor när vi ska till New York. Och sen så en vecka när jag ska till London. Sen så någon dag när jag ska till New York igen.'' svarade jag Justin.

 

Vi hade slutat prata om gymnastiken och nu pratade vi istället om Justins nya album, Believe.

'' Har du något låt klar innu? Eller börjaar skriva på någon?''

'' Boyfriend är ju nästan färdig skriven. Den ska bara spelas in. Sen så har jag typ tre låtar i huvudet, men inte nerskrivna. Den ena kommer jag behöva ha hjälp med att formulera. '' sa Justin.

'' Okej. Men om du skriver ner det du har tills efter jul och nyår. För vi ska brja spela in då om vi ska hinna. Du tror inte att du kan formulera den rättså bra själv? Du brukar vara duktig på det. Annars får vi prata med Usher. Ni fixar låtar bra tillsammans. Jag räknar med att vi har albumet klart en vecka innan det släpp ungefär. För visst ska det släppas den  19 juni?''

Justin nickade.

'' Sen så har jag tänkt på att ha en promoto turné för Believe. När vi åker runt till lite olika länder och gör konserter. Vad tycker du om det?''

Justin nickade.

 

Scooter hade gått för en timme kvar och nu skulle även Alfredo gå.

Jag skulle stanna kvar och sova hos Justin inatt för att sedan imorgon säga hejdå till mamma och Max.

Vi hade bestämt oss för att stanna tills på Tisdag. Åka hem på tisdag och så skulle ja tillbaka till min hemska klass på onsdag.

Det värsta var att jag och Nellie inte ens gick på samma skola.

Helst skulle jag vilja sluta i skolan, men mamma tvingade mig att fortsätta.

Men att inte gå i Nellie klass var tråkigt. Jag ville inte gå i Alex's skola längre.

Jag vill gå i Nellies skola och Nellies klass. Förresten låg Nellies skola närmare från mammas nya hus.

Jag kröp ner under täcket och inte långt efter kom Justin och la sig bakom mig med armarna slingrandes mot min midja.

Det var den 14 december idag, alltså hade vi blivit tillsammans den 13 december.

Det var ett datum att komma ihåg.

__________________________________________________________________________

Kommentera! 10 för nästa!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeer

2013-03-23 @ 19:31:00
Postat av: Anonym:)

Du är grym på att skriva noveller längtar till nästa vill ha mer!!:)

2013-03-23 @ 20:21:59
Postat av: bella

Grymt, awesome , bäst!!! Nästa?! Kan inte Bella följa med justin till Kanada och typ fira jul??? <3

2013-03-23 @ 20:28:56
Postat av: Anonym

Awesome!!

2013-03-23 @ 20:36:25
Postat av: Anonym

När kommer det dära med grädden??!!

2013-03-23 @ 20:45:00
Postat av: Anonym

Hur gammal är Justin på den här novellen?

2013-03-23 @ 23:43:27
Postat av: Moa

Sjukt bra novell! Fortsätteer du så här så blir du bäst! ;)

2013-03-25 @ 12:54:43
Postat av: MIA

Yeeeh love it!! :)

2013-03-25 @ 16:31:54
Postat av: anonym

love it!!! <3 <3 :)

2013-03-25 @ 19:59:59
Postat av: Ditt största fan8)

Super bra. Du borde inte sluta. Alla är nöjda med det det gör. Och om dom inte är det har dom inget här att göra. Allt du gör är bara bra helt enkelt. Hoppas att du fortsätter med novellen länge till. Är inne varje dag ock kollar om det finns ett nytt kapitel att läsa. Lycka till med allt i livet😘

2013-03-26 @ 21:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback