61- PARTY NIGHT

"Grattis! Ert lag var helt klart bäst! "
Jag tackade och kramade henne. Vi pratade en stund sedan gick Linnea iväg till sitt lag och jag vände mig mot mitt lag. 
"Vad säger ni, festa ikväll?"
Alla i laget nickade åt Nellies förslag. Vi brydde oss inte om att det var skola imorgon. Vi hade vunnit, det var en tradition att festa då. Mamma och Max skulle inte bli så glada på det, men dem behövde inget veta. Jag kunde säga att jag skulle sova hos Nellie eller något. Det har jag sagt innan. Inget problem.
___________________________________________________________________________________________
 
Hemma hos mig, var det helt galet. Mormor, morfar, mamma, Max, Katrin, Karl, Pontus, Pontus flickvän Klara, mammas bror Kalle, Kalles fru Patricia, Filippa Kalles och Patricias dotter, Melvin Filippas lillebror, Max mamma Elisabeth, Max pappa Göran var här. Inne från köket hördes höga skratt och röster. Jag gick in där inne med min väska hängandes på axeln. Väskan var en stor sportbag där det stog mitt namn och mitt lags namn. Det var sorgligt att jag hade gjort min sista tävling med mitt lag idag. Vi skulle aldrig göra en tävling tillsammans igen. Jag skulle aldrig vara med på en tävling igen. Min allra sista tävling var gjord för bara någon timme sedan. Det var skönt, men jobbigt. Som jag trott, satt alla i köket och parad högt och skrattade. Blickarna vändes mot mig när jag kom in i köket. "Åh Bella! Hur gick det idag?" Var det första mamma frågade. "Vi vann." Svarade jag. Jag måste ha låtit skit sur och ledsen. Men på bussen hem, hade det varit ett antal beliebers som varit uppkäftiga mot mig. Jag hade försökt att inte vara uppkäftig tillbaka, men det hade slutat i att dem filmat den hela när jag var kaxig mot dem. Videoserna låg säkert redan uppe på både Facebook youtube och Twitter. Jag bara väntade på att Justin skulle ringa mig och fråga mig vad jag höll på med. För det kanske inte var den bästa jag svarat dem. "Jag visste inte att du var uppkäftig mot Justins fans." Flinade Pontus mot mig. "Det är mycket du inte vet om mig. " svarade jag argt. "Är du i trubbel eller?" Frågade mamma oroligt. Jag nickade.
"Ja, jag bara väntar på att Justin ringer mig och frågar vad fan jag håller på med. Omslagen imorgon kommer vara prydda med: Justin Biebers flickvän uppkäftig mot beliebers. Och då kommer jag vara i trubbel med median och allt annat också."
Det var sant. Jag skulle och var i trubbel. Min mobil i min bakficka började ringa. Jag drog upp den och såg Nellies namn.  "Hej" svarade jag. "När är du klar? Vi har bestämt att vi ska träffas hemma hos mig vid sju. Är du färdig tills dess? Förresten. Jag har sett på Twitter. Du gjorde bra ifrån dig. Dem ska inte såra dig utan att du får försvara dig. Justin kommer bli stolt över dig."
"Jag ska upp och duscha snart och göra vid mig. Så jag är hos dig sju. Har ni bestämt vart vi ska ikväll? Mig spelar det ingen roll så länge vi inte åker till den vi brukar. Jag vill åka till den nya klubben, alla säger att den är skit cool och att killlarna som jobbar i baren är shirtless. Och man för komma in där så länge man är över 16. Så vi får smyga in mig och Amanda. Alla ni andra är ju 16 redan. Jag är i trubbel Nellie. Han kommer hata mig."
Medans jag sagt den hade jag släppt ner min tunga väska på golvet och förflyttat mig till kylen. Jag plockade åt mig ett äpple i väntan på att Nellie skulle börja prata igen. 
"Vi ska till den nya klubben. Nejdå. Han älskar dig för mycket för att göra slut för det. Men jag måste skynda mig nu. Klockan är halv fem och jag ska hinna äta också. Puss!"
Nellie la på och jag gick till diskhon. Snabbt skakade jag äpplet och skar det sedan i bitar. Jag la ner det i en liten hjärtformad skål och tog sedan en gaffel och hoppade upp på diskbänken. Kalla mig konstig som sitter och äter äpple med gaffel. Men man blir så klippig på händerna annars. "Ska du festa ikväll? Du vet att det är skola imorgon va?" Sa mamma strängt. 
"Ja det ska jag. Problem?" 
"Du pratar inte så till mig unga dam. Du får inte gå ut och festa idag. Det är tid för dig att umgås med familjen."
Jag stönade högt av frustration och himlade med ögonen. Jag satte skålen och gaffeln i diskmaskinen och hängde sedan min väska på axeln och gick upp för trappan. Jag kopplade in min mobil i högtalaren och startade musik inne på toaletten. Jag startade duschen och väntade på att det skulle bli tillräckligt varmt. Medans jag väntade på det, strippar jag av mig mina mjukis kläder och drog ut toffsen från mitt hår. Jag gick in och ställde mig under strålarna när det var tillräckligt varmt. Jag schamponerade och balsamerade mitt hår. Jag rakade mig även på dem behövliga ställena. Som under armarna, benen och bikinilinjen. Jag satte en handduk som en turban runt mitt hår och en handduk runt min kropp. Inne i köket satt alla kvinnorna, utom Klara. Hon var antagligen med Pontus. Jag gick direkt fram till kylskåpet. Men där var inget som såg speciellt gott ut. Jag öppnade istället frysen och såg en panpizza ligga där inne i en låda helt ensam. Jag tog den och klippte av en hörna och satte sedan in den i mikrovågsugnen på en tallrik. 
"Jag hoppas du förstod att du inte ska ut idag." Sa mamma. 
Jag skakade på huvudet och svarade. "Jag ska visst ut. Men jag ska hem till Nellie först. "
Mamma skakade på huvudet och var påväg att svara när mikron plingade till. Jag tog ut tallriken och tog av förpackningen på piazzan och tog sedan kniv och gaffel och gick upp på mitt rum. Aldrig i hela livet att jag skulle sitta med mamma, mormor, Max mamma, Patricia och Katrin. 
 
Piazzan var snabbt uppäten och jag gick direkt in på badrummet. Jag sminkade mig med mascara, foundation och en ljus ögonskugga. När jag var nöjd med sminkningen tog jag istället ut mitt hår från turbanen. Jag fönade det torrt och plattade det lite gran bara. Det var fortfarande lite lockigt när jag var nöjd. Kläderna jag skulle ha på mig låg på toalett stolen. Undertiden jag sminkat mig och plattat mitt hår, hade jag haft underkläder på mig. Min bh var i rosa spets och mina trosor var i vanligt trostyg på framsidan och helt i spets på baksidan. Jag älskade trosorna. För man såg inte igenom på framsidan som man brukade göra med spetstrosor och  man slapp fula troskanter där bak när man hade byxor och tajta kläder. Jag drog på mig mitt korta svarta linne med en guldig dragkedja där framme. Min kjol med rymdmönster tog jag på mig och den gick upp till där linnet slutade. Kjolen slutade precis under rumpan. Hade Justin sett mig nu, hade han inte tillåtit mig att gå ut. Jag tog en svart skinnjacka då det bara var maj och det inte var så jätte varmt ute på kvällarna. Jag sprutade på mig parfym och tog sedan på mig mina svarta högklackade pumps. Jag vinglade till lite när jag tog första steget men kunde sedan gå helt bra i dem. Min mobil började ringa och det stog att Justin ville starta FaceTime med mig. Jag såg att klockan bara var kvart i sju och jag och Nellie bodde 2 minuter ifrån varandra, så jag hann snacka ett tag med honom. Direkt byggdes den oroliga klumpen upp i min hals igen. Tänk så var han arg? Jätte arg? 
"Hej babe." Sade Justin när det hade anslutits färdigt. 
"Hej babe! Är du arg?" Mumlade jag.
"Nej babe! Jag är bara besviken på mina beliebers. Dem måste liksom lära sig att respektera vem jag träffar och är tillsammans med. Även fast dem inte vet att jag är tillsammans med dig, men ändå. "
Jag nickade och andades ut. 
 
Jag och Justin hade slutat prata vid tio i. Jag hade inte nämnt något om att skulle ut idag och inte heller visat mina kläder. Han skulle bli galen  om han visste att jag hade en sån kort kjol bland massa killar en hel kväll. Och att jag dessutom blev full, skulle göra det ännu värre. Han skulle döda mig. Jag ställde mig framför spegeln och tog ett snabbt foto på min outfit. Jag laddade upp bilden med texten:
"School tomorrow and party tonight ;) Good Bella! Very Good!" 
Jag fick direkt en massa gillningar och kommentarer att jag var snygg, sexig och om Justin var med mig. Jag gick ner för trappan och in i köket för att lämna min tallrik. Där inne satt alla igen. Jag suckade och satte in mina grejer i diskmaskinen. 
"Vart ska du? Den kjolen är alldeles för kort och det vet du." Sa mamma strängt. Jag suckade högt.
"För sista gången, jag ska ut! Jag vet att den är kort. Men den skymmer vad den ska göra så ?" 
"Du får inte gå ut och festa. Det har jag ju sagt. Du stannar inne idag."
"Watch Me! " fräste jag och vände mig om och började gå mot hallen. Jag skulle just öppna dörren när någon tog tag i min handled. Jag vände mig om och såg mamma. 
"Vad är det som du inte förstår? Du ska inte ut idag! Du ska vara hemma." 
"Jag ska fira att vi vann. Med hela mitt lag. Du kan inte stoppa mig från det. Jag ska göra det. Du kan inte stoppa mig."
Mamma's arga ansiktsuttryck ändrades till oroligt när hon såg hur mina ögon tårades. 
"Vad är det som är fel? Vad har hänt? Ska du bara festa för att glömma något?"
"Jag saknar Justin så mycket. Jag har inte träffat honom på en och en halv vecka. Och han ska snart på turné i en eller två veckor och sedan börjar snart hans världsturne och vi kommer inte kunna träffas. "
"Jag förstår gumman! Jag förstår att det är jobbigt. Varför kommer ni inte kunna träffas?"
Jag suckade.
"Du förstår inte. Det är skit jobbigt! För att jag har skola och dem kommer antagligen inte vilja ha med mig, för att jag bara förstör för Justin. Jag bara stör honom."
"Du stör och förstör inte! Jag och Scooter har pratat om just detta. Och han säger att Justin är mycket mer koncentrerad när du är med. Han är gladare och gör sakerna bättre. Skola är inget di behöver tänka på. Du kommer släppa album i höst och då kommer det ju bli mycket åka iväg och sådant. Skolan du ska börja på är redan förvarnade om det och är helt okej med det. Allting kommer lösa sig. Hur du än tänker på det, så vet du att det kommer lösa sig."
 
Jag hade kunnat få mamma att jag skulle få gå ut och festa ikväll. Jag hade sagt att det inte skulle bli så sent. Senast två skulle jag vara hemma och jag kunde bara ringa om det var något. Det var skönt att veta det. Min mobil plingade till i handen. Ett sms från Justin. 
FRÅN:Babe <3 
"Varför nämnde du inte att du skulle ut och festa? Dina kläder är skit snygga, men kjolen kanske är en aning för kort eller vad tycker du?! Drick inte för mycket. Du ska orka med skola imorgon också. Och framför allt. Se till att alla killar håller tassarna från dig."
Jag öppnade bara dörren när jag kom fram till Nellie. I hallen stog alla tjejerna. Dem sa hej och en taxi körde  upp framför huset. Vi alla gick ut och satte oss i taxin. Vi satte oss huller om buller i taxin, det var bara tre platser och vi var nio stycken. Vi satte oss på varandra och någon satt på golvet. Det måste ha sett helt galet ut, men vi hade otroligt roligt och skrattade hela tiden. Taxin stannade precis utanför klubben. Det var lång kö så det skulle inte vara ett problem att smyga in mig och Amanda. Alla andra hade ID kort men inte vi två. Vi ställde oss sist i kön och skrattade och pratade ändå tills det var våran tur att gå in. Detta skulle bli så grymt roligt. Jag och Amanda smet in mellan ett gäng och vårat. Alla andra i laget, visade sina ID kort och fick gå in. När vi var inne allihopa beställde vi snabbt drinkar och drack upp dem i ett svep. 
_______________________________________________________________________________________
2018 ord!
vad tyckte ni?
Vad tror ni bella sa till baliebersen och tvärtom? vill ni veta? jag vill iallafall ;)
Hur kommer festen gå? Vad tror ni hände?!
KOmmentera! ALLA MÅSTE!
MINST 18 KOMMENTARER TILL NÄSTA!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Celebnovell

Superbra!
Vet inte en endaste svar till alla dom där frågorna du ställde. xD

2013-06-10 @ 17:33:09
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Mer

2013-06-10 @ 17:49:14
Postat av: Tilde

Äntligen, du anar inte hur mycket jag längtat SJUUUKKT BRAAA

2013-06-10 @ 21:15:23
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: Anonym

Super bra!

2013-06-10 @ 21:42:40
Postat av: Sandra❤😱

Sjukt bra kapitel där tjejen fortsätt så!!❤💜 älskar din novell!!!😃

2013-06-10 @ 21:50:36
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Anonym

Så grym du är! Meer! Ett kapitell imorn? SNÄLLA :**

2013-06-10 @ 22:43:05
Postat av: Anonym

AHH! Så himla bra!

2013-06-10 @ 22:47:53
Postat av: Tilda♥

Meer♥

2013-06-11 @ 09:58:04
Postat av: Ida

Varför skriver du så bra? Asså du skriver jdjwkwbfjwm bra, Vet du det?! Aja, jag vill ha mer iaf!

2013-06-11 @ 10:01:23
Postat av: biebersfru

skitbra du menar beliebersen* eller?? hehe meeeeeeeeeeer

2013-06-11 @ 18:49:54
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Anonym

Meeer

2013-06-11 @ 22:28:25
Postat av: Anonym

Det är inte pinsamt att skriva om sex!! Vill ha mera drama o romantik!!

2013-06-11 @ 22:29:05
Postat av: Anonym

Bääääst meeer

2013-06-11 @ 22:29:28
Postat av: Hanna

Meera!!! Älskat din novell!!!

2013-06-11 @ 22:29:54
Postat av: Maja

Meeeeer!! Fy fan vad bra

2013-06-11 @ 22:30:28
Postat av: Nånting

Meeer

2013-06-12 @ 08:53:12
Postat av: Isabelle

Meeer!!!!!!

2013-06-12 @ 08:53:36
Postat av: Anonym

Meeer

2013-06-12 @ 08:53:49
Postat av: Anonym

Meeer

2013-06-12 @ 08:54:01
Postat av: Anonym

sjukt bra, läs hjärna den här novellen nedan, Hon/han är skit grym på att skriva :)

2013-06-14 @ 14:42:27
URL: http://stronglove.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback