59- We're Very Good Friends

"Jag vet. Justin följer med mig."
Det knackade på dörren. Jag gick ut från köket och öppnade dörren. Utanför stog Nellie.
Vi kramades direkt och gick sedan upp på mitt rum.
Detta skulle bli en välbehövlig tjejkväll. Det skulle bli så mysigt.
Först började vi med att sminka oss, fixa håret och klä oss i nya kläder. För att gå ut och fota. Nellie hade med sig sin systemkamera och jag plockade fram min. Vi bestämde oss för att ta min. 
________________________________________________________________________


Min mobil plingade till bredvid mig. Jag vred på mig och travade efter min mobil på madrassen bredvid mig.
Från: Babe "Ignorerar du mig?! Baby! Bestäm inget idag. Du och jag ska iväg. Vi ska iväg med crewet. Gilla det eller inte. Jag kidnappa dig och du kommer inte hem förens du dör ;) Nej nu är jag dum. Men vi hämtar dig om en halvtimme. Klaga inte nu. Men du hinner baby! Love u'' Jag himlade med ögonen. Så typiskt Justin.
Till: Babe "Jag och Nellie var uppe hela natten. Du vet tjejkväll. Och vi var iväg och shoppade igår. Du kommer gilla mina nya underkläder ;) Bild? Jag är klar då! Love u too'' Jag älskade att retas med honom.
Från: Babe "Varför retar du mig?! Ja skicka bild och så får jag se det live senare."
Jag skrattade.

Nellie hade gått hem efter jag duschat klart. Jag stog och sminkade mig i mina underkläder just nu. Dem var så fina i den rosa ljusa färgen. Såklart var den från Victoria's Secret. Jag tog upp min mobil och tog ett snabbt foto i spegeln. Nu skulle Justin inte vara sur när jag träffade honom.
Till: Babe "Här har du den. Hoppas u blev glad. Klar om 5 minuter."
Mitt hår var redan uppsatt i en hög och stram tofs. Mitt smink satt perfekt. Nu var det bara det värsta kvar. Kläder.
Inne i min garderob var det så mycket kläder. Tillslut bestämde jag mig för ett par svarta tajta shorts och en rosa spets tröja. Jag var tvungen att ha ett svart linne under spets tröjan, då den var genomskinlig.

Alla satt samlade i köket när jag kom in. Pontus hade ett stort märke på ena kinden. Antagligen efter mina slag. Men han förkänade det.
"Godmorgon gumman! Vad ska du göra idag?"

"Godmorgon mamma. Justin hämtar mig vilken minut som helst och sen ska jag iväg med hela hans crew. Fråga mig inte vad vi ska göra för det berättar han inte."

"Kommer du hem ikväll?"
"Nej. Jag vet inte när jag kommer hem igen. "
"Har du med dig kläder?"
"Nej, jag har hos Justin."
Det knackade på dörren. Jag tog snabbt ut en flaska Coca Cola och gick ut från köket. I hallen öppnade jag ytterdörren och där utanför stog Justin.
"Hey baby!"
"Hej älskling!"
Våra läppar fann varandras. Justins händer letade sig ner till min rumpa där han tryckte ner sina händer i mina bakfickor på mina tajta shorts. Våra läppar drogs snabbt ifrån varandras när steg närmade sig hallen. Justins händer drogs upp från mina bakfickor och lades runt min midja. Han drog mig närmare sig och kysste min panna. Mamma och Max dök upp i hallen.
"Du Bella! Vi vill bara att du ska veta att begravningen är nästa vecka. På onsdagen. Sen så skulle vi jätte gärna vilja att du och Justin kommer till Mexico i början av maj. Vi skulle jätte gärna vilja att du är brudtärna."
Chocken kom inom mig. Skulle mamma och Max gifta sig? Gud vad roligt.
"Ska ni gifta er? Åh vad roligt! Jag är jätte gärna brudtärna."
Mamma kramade hårt om mig och sedan kramade Max mig efter det. Vi sa hejdå till dem och gick ut genom dörren. Jag och Justin hand i hand.
En större svart bil stog vid trottoaren och väntade på oss. Justin öppnade bildörren till baksätet.
Inne i bilen var det två säten i framsättet, tre sätten som var med ryggen mot framsättet och mitt emot dem tre sättena var det tre sätten.
Det var två ledig platser bredvid Alfredo på dem sätena som var mitt emot dem som var med ryggen mot framsättet.
"Hey Bellsan!" Sa Alison glatt.
Jag svarade med ett hej tillbaka. Alison, Carin och Ryan Good satt på sätena mitt emot där jag, Justin och Alfredo satt.
Scooter och Kenny satt i framsättet.
"Var är det vi ska?" Frågade Alfredo.
"Vi ska först till studion. Sen ska vi på radio intervju och sen efter det ska vi till studion igen. Och Bella. Du ska träffa en man som ska hjälpa dig med skriva låtar. Då jag jätte gärna vill att du släpper en låt snart."
Jag nickade och log.

Justin hade spelat in låten Out Of Town girl idag. Han hade bara några låtar kvar att spela in. Vi var nu framme i byggnaden där Justin skulle ha sin intervju. I bilen hit, hade vi bestämt tillsammans med Scooter att Justin inte skulle förneka att vi var tillsammans men inte heller säga att vi var tillsammans. Justin skulle prata bort det. Men ändå inte prata bort det för mycket.

"Jag sitter här med Justin Bieber! Välkommen!" Utbrast intervjuaren.
"Tack! Det är super roligt att vara här." Svarade Justin vänligt.
"Det har kommit ut bilder på dig med en tjej. En väldigt speciell. Nämligen Izabella Jones vinnaren av X-Factor 2011. Dem senaste bilderna kom ut för bara en timme sedan. Ni var utanför Bellas hus. Hand i hand. Hur förklarar du det för oss?"
"Visst är Bella duktig? Hon var så värd att vinna X-Factor. Visste du att det var Demi som var hennes mentor?"
Alla som jobbade på radion och satt runt det stora bordet med datorer, mickar och tv apparater skrattade åt Justins sätt att prata bort det. Jag flinade stort. Han var så söt.
"Nej men seriöst Justin! Är det något mellan er?"
"Vi är jätte bra vänner. Bella är min närmaste vän och jag känner verkligen att jag kan lita på henne. Du vet berätta allt för henne. Och det är jätte skönt. Hon tar mig inte som Justin Bieber utan som den vanliga tonårs killen jag är. Det betyder mycket för mig. Bella betyder mycket för mig."
"Jag vet att det är fler än jag som vill ha svar på det här. Så ut med det Justin. Kysser man sina vänner? För det brukar inte jag göra iallafall."
Justin skruvade på sig och vände blicken mot mig och Scooter.
"Justin kommer inte ur det här utan att berätta. Är det okej för dig Bella?"
Jag nickade. Även fast jag inte tyckte om att det skulle komma ut kunde vi inte hålla det hemligt för alltid.
Scooter nickade mot Justin som ett tecken att han fick berätta. Justins blick vändes mot mig. Jag log stort och nickade glatt mot honom. Han skrattade blygt och vände sig om mot killen som intervjuade Justin.
"Nej det gör man väl inte."
"Erkände du nyss att Justin Bieber inte är singel längre?"
"Jag erkände inte att jag inte är sängen längre. Jag sa mer att man inte kysser sina vänner."
Killen suckade åt hur hopplös Justin var. För det var han verkligen.
"Okej du slipper berätta. Men jag kan säga till er alla som lyssnar att Justins vän han kysser är i rummet hon också. Men nu ska vi ta och svara på några samtal från fans."

"Justin! Jag hoppas verkligen inte du och Bella är tillsammans. Ni passar absolut inte och du förkännar någon mycket bättre. "
"Eh.. Du vet att jag inte vill att fans ska hata på mina vänner. Det gör att jag inte tar er som mina beliebers längre. Det är väldigt omoget att skicka hat till henne för att hon umgås med mig. Jag blir väldigt besviken att ni kallar er själva stora beliebers och så kan ni inte ens respektera mina vänner. Om ni nu är beliebers ska ni respektera vem jag umgås med och framför allt vem jag har ett förhållande med. Jag säger inte att jag och Bella har ett förhållande och jag säger inte att vi bara är vänner. Vi är tajta och trivs i varandras sällskap. Vi är bästa vänner. Bara för att jag umgås med en tjej, betyder det då att jag är tillsammans med den? Det gör det inte om en vanlig kille umgås med en tjej. Men bara för att jag är Justin Bieber betyder det att jag är tillsammans med varje tjej jag umgås med. Det är sådana här saker som gör att jag inte vill ha det livet jag har. Att jag vill tillbaka till Canada och bara vara en vanlig kille. Som får umgås med tjejer utan att det går ryckte om att jag är tillsammans med henne. "
Jag blev chockad över vad Justin sa. Jag har aldrig hört Justin vara så hård mot ett fan. Men han måste få säga vad han tycker också.
Scooter kollade stolt på Justin.
"Du Scooter. Det är väl typ första gången Justin är så hård mot ett fan?"
Scooter nickade mot mig.
"Ja! Men han skötte det super bra! Han måste få säga vad han tycker ibland också! Och inte bara låta fansen trycka ner på honom. "
Fanset i telefonen började prata igen.
"Förlåt Justin! Det var inte meningen att hata på Bella! Jag älskar dig och undrar om du kommer till Mexico snart?"
"Jag har ingenting planerat om en konsert i Mexico iallafall. Men jag kommer dit snart."
Justin vände sig mot mig och flinade. Jag flinade tillbaka. Ja till Mexico kom han i maj.

Mannen som skulle hjälpa mig skriva en debut låt satt framför mig. Vi hade varit i samma rum på samma platser i snart 3 timmar. Mannen hade presenterat sig som Kalle. Han var super snäll och var verkligen super snäll mot mig. Vi hade skrivet en halv låt. Så vi hade kommit super långt. Justin hade varit här inne en gång för att kolla hur det gick för oss. Han hade blivit överraskad när han såg hur långt vi hunnit. Låten var så bra, så det skulle bli super roligt att få spela in den.
____________________________________________________
Kapitel 59!
20 kommentarer och nästa kommer då!
Glöm inte. Gör reklam för bloggen! 200 unika och 100 följare på instagram. --> justinnovells
Då får ni nya prologen till den nya novellen.
Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer

2013-06-01 @ 18:17:55
Postat av: Sofia

Hej! Kika gärna in på våran Justin Bieber novell! :) kram

2013-06-01 @ 18:33:13
Postat av: Tilde

SUPER BRA SOM ALLTID, JAG LÄSTE DE DÄR JUSTIN SA TILL FANET HÖGT OCH JAG OCH MIN KOMPIS SKREK SAMTIDIGT UT BAAM DÄR SATT DEN HAHA ÄLSKAR DIG

2013-06-01 @ 18:42:47
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: Emilia/Emmy<33

Snälla dör om du inte lägger ut ett till snart!! SJUKT BRA!! <3

2013-06-01 @ 19:05:21
Postat av: Ida

JDKEHDKAÖ VAD BRA!! MEEER!

2013-06-01 @ 20:20:01
Postat av: Fanny

Guuuud såå braaaaa :D

2013-06-01 @ 21:56:40
Postat av: Sandra❤😱

Måste jag verkligen kommentera att de va bra? De ä alltid bra!!! Så nöjd har kommenterat!! /tjejen som inte gillar att kommentera från instamessage!❤

2013-06-01 @ 22:39:19
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Anonym

Guuuuudd så bra

2013-06-02 @ 12:01:14
Postat av: Biebstoory

Hej hej! Grymt bra novell! Skulle du vilja göra länkbyte med mig? Kram!♥

2013-06-02 @ 12:52:16
URL: http://biebstoory.blogg.se
Postat av: biebersfru

oh shit skitbra meeeeeeeeeeer

2013-06-02 @ 13:19:28
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Tilda♥

Meer!♥

2013-06-02 @ 18:02:15
Postat av: Tilda

Bättre än bäst ?!

2013-06-02 @ 19:03:40
Postat av: justin är min man

MER <3

2013-06-02 @ 20:22:23
Postat av: Celebnovell

Superbra! ^^

2013-06-02 @ 22:49:41
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Super super cool Haha

2013-06-02 @ 23:47:12
Postat av: Elli

Sjukt bra!

2013-06-03 @ 07:38:13
URL: http://biebzz.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte bra blogg! Vill du göra länkbyte i menyn? Svara på min blogg. Stronglove.devote.se

2013-06-03 @ 15:05:50
URL: http://stronglove.devote.se
Postat av: Madde

M

2013-06-03 @ 17:11:42
URL: http://storiesboutjusten.blogg.se
Postat av: Madde

E

2013-06-03 @ 17:12:11
URL: http://storiesboutjusten.blogg.se
Postat av: Madde

R!! ♥

2013-06-03 @ 17:12:39
URL: http://storiesboutjusten.blogg.se
Postat av: Anonym

Fy fan va bra!! Min kompis sa att du skrev bra noveller, hon hade rätt!! VILL HA MER!!!

2013-06-03 @ 17:49:40
Postat av: Anonym

Åååh, vill ha ett nytt kapitel. Kommer kommentera tills det kommer ut!

2013-06-03 @ 19:45:26
Postat av: cicci

hej! jag älskar din novell! den är hur bra som helst.
vad sägs som länkbyte? svara i min blogg kram

2013-06-04 @ 18:46:37
URL: http://cicciiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback