8- I CAN'T

Jag hörde min mobil vibrera på nattduksbordet bredvid mig.

Min ögon slogs upp och direkt tog jag tag i min mobil.

På skärmen stog det Demi.

'' Hej'' sa jag trött.

'' Var är du gumman? Du skulle varit inne hos mig för en halvimma sedan. Kom direkt. Du behöver bara duscha. Vi fixar allting annat i arenan.'' sa Demi ch la sedan på.

Jag slängde mobilen bredvid mig och reste mig snabbt upp.

Det svartnade för mina ögon men jag gick ändå ini badrummet.

När jag såg igen så startaed jag vattnet i duschen och när det blivit tillräckligt varmt så hoppade jag in i duschen och började direkt schamponera in mtt hår.

När schampot var utsköljt så tog jag snabbt i balsam.

Medans balsamet gick in i håret så rakade jag mina ben och under armarna.

Livesändniningen avar idag, jag tror jag kommer dö.'

Det känns precis som att jag kommer åka ut idag.

Enligt Demi, Niall, Justin, Harry, Louis, Liam och Zayn så kommer jag vinna allting men den tror verkligen inte jag.

Jag ska vara glad om jag ens går vidare idag.

Somsagt så ska jag sjunga, So What med Pink och för en gångs skull så känner jag mig jätte säker på låten.

Men hur det ska bli nästa vecka vet jag inte, Justin åker ju på måndag morgon, och i helgen tänker jag inte öva in någon låt.

Antagligen så kommer jag att få klara av det själv och så får Demi hjälpa mig lite.

Eller så kanske jag kan skypa med Justin och få lite hjälp där, om han har tur.

För han skulle till England för att fixa en låt  till sitt jul album, som skulle släppas i december.

Jag vet inte varför han skulle åka till London, men antagligen å var det väl någon där som skulle hjälpa honom.

Men man vet ju alrig, jag åker ju somsagt ut idag.

 

Jag knackade på dörren in till Demis hotellrum och öppnade dörren gjorde Niall.

'' Hej bestie'' sa han och kramade mig hårt.

Hans kramar var så mysiga.

Jag hörde Demis skrik från badrummet och jag gick dit.

'' Hej på dig.'' sa jag.

Demi sken upp i ett leende och kom fram till mig och kramade om mig.

'' Du har gråtit.'' konstaterade hon.

Ja det hade jag.

'' Jag vet.''

'' Varför?'' frågade Niall som kommit till dörröppningen.

'' Ni kommer säkert få reda på det förr eller senare.'' sa jag.

Dem kollade oroligt på mig och jag bara gav dem ett leende.

Demi la ner kajalpennan i sin stora sminkväska och gick ut från badrummet med både mig och Niall i släptåg.

Jag hade redan mina skor på mig och jag väntade på att Niall och Demi skulle få på sig sina skor också.

Vi skulle ner till hotell restrangen för att vi skulle äta frukost hela gänget

Hela gänget menades med mig, Awa, Oscar, Isak, Demi, Niall, Harry, Louis, Liam, Zayn och Justin.

Hissen var redan där när vi kom och inne i den stog alla.

Ja alla bodde på samma våning.

Jag gick direkt in i Justins famn.

Han hade stått med armarna utsträckta mot mig när jag kommit in i hissen.

Hissdörrarna stängdes och vi kramades fortfarande.

Bakom oss började Oscar prata.

'' Men Justin. Hur kan du göra så? Du kan inte bara ta min babe ifrån mig.''

Jag skrattade.

'' För det första så är hon min babe. För det andra jag vad jag vill. För det tredje hon är min. MIN.'' sa Justin.

Jag och Justin kramades fortfarande men dem två började bråka på skoj om mig.

Det gav mig bara dåliga minnen.

Hur Alex hade bråkat med min bästa killkompis Marcus.

Marcus var ju Alex's föredetta bästa killkompis men när Alex slagit mig medvetslös så hade Marcus lämnat Alex för att komma över till mig.

Vi hade alltid klickat extra mycket.

'' Ey killar. Hon är min babe.'' sa Awa.

'' OKEJ! Jag är ingens babe. Ingens. Om jag är någons babe så kanske jag är Nellies. Men inte eras. Killar är skit.'' sa jag.

Men när jag sagt det så ångrade jag det direkt.

'' Alltså jag menade inte att ni var skit. Men jag ahr just kommt ut från ett hemskt förhållande med en kille som var skit så jag har bara det i mig. Efter han så tycker jag alla killar är skit i början. Men det går över efter någon timme, om det är snälla då klart.'' sa jag.

'' Det är ingen fara. Ellerhur boys?'' sa Niall.

Alla killarna nickade.

 

Vi kom ner till resturangen och gick in.

Det var inget folk där inne nästan, ett bord var upptaget och vid det bordet satt typ tre personer.

Alla tjejer i 13- år åldern typ.

Nice, nu kommer dem bli het galna när dem hör Niall skratta, för han skrattar alltid och så kommer dem höra Louis och Justin skratta också. Så kommer allting bara bli helt galet.

Fan, varför gick jag med ner här? Jag vet ju att jag ändå inte kommer äta, så varför ska jag då vara här nere? Alla kommer ju ändå undra varför jag inte äter och jag kommer inte berätta direkt.

Jag kommer inte berätta att jag har ätstörningar, det behöver ju de inte veta?

Och jag kommer ju inte berätta att jag inte går upp i vikt? Det är ju privat det också.

Inget kan jag berätta, för antingen är jag rädd för att säga det, rädd för vad alla ska tycka eller så är det bara för privat.

Inte ens för mamma kan jag berätta det, jag kan inte berätta hur jag känner.

Att jag känner mig utpeckad och utanför i skolan, att jag känner på mig att mamma och pappa ska skilja sig.

Jag kan inte berätta vad Alex gjorde mot mig, jag kan inte berätta att Nellie vet en massa grejer som ingen annan vet.

Jag kan inte berätta att jag är mobbadi skolan, jag kan inte berätta att jag inte vill leva längre.

Och framför allt kan jag inte berätta att jag har försökt ta självmord och skär mig själv. Inte för någon. Mitt liv är hemskt.

_________________________________________________________________________________________

Inte vill leva längre, försökt ta självmord? Vad har våran underbara Izabella hållt på med innan? 

Kommer någon få reda på det någon gång? Kommer VI få reda på det?

Vill NI få reda på det?

 

Jag har sista nationella innan mars imorgon, och på fredag är jag läx-fri. Så jag kanske kanske kanske kan skriva lite så ni får tidinställda på FREDAG? En mini bomb typ? ;) Eller en kapitel-helg. Vad låter bäst?

Har ju redan 2 kapitel KLARA! Ska bar lägga in bilder och sen så kanske jag orkar skriva kapitel 11, om det kapitlet jag ska dela i två inte kan delas i tre ;)

VAD VILL NI??

KOMMENTERA BABES! KLARAR NI  5 KOMMENTARER INNAN NÄSTA? :D <3 ÄLSKAR ER <3 <3 <3


Kommentarer
Postat av: R

Hej jätte bra mera:)

2013-02-06 @ 20:17:44
Postat av: Emma

MEEEEER! BOMB PÅ FREDAG!

2013-02-06 @ 20:48:07
Postat av: Bella

Mera!! Såå himla bra!! Kan hon inte berätta för justin om sitt "förflutna" någon gång?? ;) ja vill helst ha bomben tror jag :D

2013-02-06 @ 21:00:49
Postat av: Elin

bomb låter jätte bra! :)

2013-02-07 @ 17:34:22
Postat av: ellen

YEEEY KOMMENTAR 5!!! :D

lust att kika in på min blogg kanske? ;) en novellblogg om JB, min nuvarande novell heter Nothing Like Us!!! skulle betyda sjukt mycket om nån ville titta in och typ lämna en kommentar! <3

2013-02-07 @ 22:39:11
URL: http://www.ellen.webboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback