81- I Can't Do This

TIDIGARE KAPITEL:  Min mage gjorde ont. Det kändes som att jag skulle spy upp hela min mage snart. Plötsligt kände jag det i halsen. Snabbt reste jag mig upp och sprang in på toaletten och kastade mig ner på knä framför toaletten. Steg hördes bakom mig och sedan hölls mitt hår upp. Mellan omgångarna jag tömde magen, försökte jag säga till Justin att gå. '' Du betyder inte se det här! Gå Justin.'' Justin skakade på huvudet. '' Nej. '' Ännu en gång tömde jag magen. Usch. Det var så äckligt. Justin's hand smekte min kind. Jag reste mig upp efter ett tag och borstade mina tänder. Varför spydde jag egentligen? Jag fick bara inte vara sjuk nu. Jag kände i min panna. Jag kokade. '' Jag tror att jag håller på att bli sjuk.'' mumlade jag. '' Jag tar hand om dig baby!'' Jag log mot Justin och gick sedan in i hans famn. Vi stog och bara kramades ett tag. Det var så mysigt.
_______________________________________________________________________________________
 

Det hade gått en månad, sedan min och Justin's dejt i Paris. Under den månaden hade vi varit lite överallt. Inget jag kommer ihåg direkt. Men nu var vi äntligen i Köpenhamn och satt äntligen i bilen på väg till tivolit i Köpenhamn. Jag hade varit här en gång innan. Med Emilia och Pontus. Vi hade väldigt tråkigt en dag och tog en spontan resa från Stockholm till Köpenhamn över en helg. Därför hade jag varit på tivoli innan.

 

Antagligen hade Tivoli stängt för allmänheten, då det bara var vi här. Jag, Justin, Alfredo och Kenny. Jag pekade på den stora frittfallet. '' Vem är på?'' Både Alfredo nickade och Justin nickade. Ett flin formades på mina läppar. Dem vet inte vad dem ger sig in på. Och det visste inte jag heller. För jag skulle nog inte ha åkt alla dem här karusellerna. Så som jag mår efteråt.

 

Efter fjärde gången på Demonen och femte på Slänggungan vände sig min mage ut och in. Spyan kom upp i halsen, men jag svalade det igen. Det skulle inte stoppa mig från att åka lite till. '' Jag ska åka Draken!'' säger jag och ler. '' Är det verkligen en sån bra idé? Du är helt vit i ansiktet!'' Justin's ögon såg oroligt på mig. '' Det vet jag inte, men jag ska åka den! Jag får må hur som helst efteråt. För jag ska inte missa den här! Vem är på?'' Alfredo nickade i ett tecken att han var med. Vi gick tillsammans upp på karusellen och satte oss. Den började åka och jag fick en liten tankeställare. Om att jag faktiskt skulle lyssnat på Justin.

 

Alldeles vimmelkantig gick jag mot Drakens utgång. Jag tog mig hårt för pannan och försökte få mitt synfält att sluta irra omkring. Mitt huvud snurrade runt i 120 och det kändes som om hela min mage skulle komma upp. 

"Hur är det Bella? Du vinglar så mycket att jag tror att du är full", småskrattade Alfredo och knuffade vänskapligt till mig på axeln. Kanske inte det bästa man kan göra på en yr person, då jag for rakt in i Justin som kommit för att möta oss vid utgången. 

"Heej! Var det kul?" frågade han. 

"Skitkul!" försäkrade Alfredo. 

Då kände jag det, det bara flög upp och träffade hela asfalten bakom Justin's rygg då jag varit inlindad i hans armar med hakan mot hans axel och fri sikt över allt bakom honom. 

Jag föll ner på knä framför Justin, som snabbt hoppade undan för att inte en bli träffad av ännu en kaskad av mitt maginnehåll som for ur mig.

"Bella är du okej?" hetsade Alfredo. Jag kunde inte svara då jag sakta förlorade kontrollen över mig själv. Deras röster var dova och jag kunde endast urskilja några få ord.

 

Justin's perspektiv:

Bella trillade ner på knä framför mig och jag hoppade snabbt undan, för att inte bli träffad av en kaskad av hennes maginnehåll. Alfredo frågade hetsanade om Bella var okej, men han fick inget svar tillbaka. Jag ställde mig bakom Bella, och samlade upp allt hennes hår i ena handen och strök hennes panna med den andra handen. Min älskade tjej. '' Hur mår du babygirl?'' Istället för att få något var pratandes, föll hon ihop ner på asfalten istället.

 

Vi hade direkt lämnat tivolit och åkt tillbaka till hotellet. Bella låg i min famn halvvaken. Hon hade vaknat igen, men var fortfarande väldigt borta. Kenny stannade bilen utanför hotellets entré, som var fylld av en massa fans. Men det fanns ingen annan ingång, så vi var tvugna att ta oss igenom det här. Vakter kom direkt mot bilen och Kenny gav mig en hoddie som jag gav till Bella. Den drogs på henne och sedan öppnades dörren till baksätet. Jag gick först ut ut bilen och vände mig sedan mot Bella, där jag la armen under hennes knäväck och den andra armen runt hennes axlar. Bella's huvud trycktes mot mitt bröst och jag började gå med vakter bredvid, framför och bakom mig.  Inne i lobbyn, stog Scooter tillsammans med Alison och väntade på oss. Snabbt börjdade vi tre gå mot hissen, jag med Bella i min famn fortfarande. '' Hur är det babygirl?'' sa jag lågt till Bella. Ett lågt mummel av att det inte var bra kom till svar.

 

"Sov nu, så blir du nog bättre tills imorgon!" sa jag ömt och smekte Bellas kind med min hand. Jag skickade en slängpuss till henne och stängde dörren till hennes sovrum. Eller rättare sagt, vårt. 

Det kändes precis som att natta Jazmyn. Alltid lika försiktigt och ömt, det gillade jag. 

"Justin", sa Scooter kallt. "Sätt dig."

"Okej, man. Chilla." svarade jag och sjönk ner i den svarta skinnfotöljen mitt i mot honom. 

"Vad hände på tivolit egentligen?" frågade han och lutade sig närmare mig. 

"Vi hade riktigt kul alltså, vi borde göra om det!" skrattade jag, bara för att reta honom lite extra. 

"Justin." morrade Scooter. "Bella. Exakt VAD hände?" 

"Hon och Fredo kom ut ur utgången till Draken. Hon snubblade typ in i mig och sedan spydde hon bara." hasplade jag ur mig snabbt.

"Men Kenny sa att hon svimmade?" 

"Ja, just det ja. Hon svimmade." försäkrade jag.

"Vi borde kolla upp detta. För mindre än en månad sedan spydde hon, och nu gör hon det igen!" Scooter slog ut med armarna och såg frågandes på mig. 

"Det var ju bara vanlig maginfluensa!" utbrast jag. 

"Justin", sa Scooter lugnt. Att han upprepade mitt namn så mycket gjorde mig irriterad. "Har du och Bella, du vet... Woop?"

"Woop? Scooter seriöst?" skrattade jag. 

"Du vet vad jag menar!" röt han vilket fick mig att sluta skratta. 

"Varför skulle jag berätta?" undrade jag. 

"Du kan lita på mig! Och jag undrar om hon kanske är gravid!" utbrast han. 

"Gravid?! Nej, det skulle jag inte tro." jag skakade på huvudet medan oroliga tankar ploppade upp i mitt huvud. Tänk om hon faktiskt var gravid? Oron blev till ilska som jag hastigt skrek ut, "Och om du så jävla gärna vill veta, så ja! VI HAR HAFT FUCKING SEX! TVÅ GÅNGER TILL OCH MED!!"

Med dem orden sagda klampade jag in på mitt och Bellas rum och smällde igen dörren så hårt att man hade kunnat väcka dem döda. Men Bella vaknade inte. Hon sov tungt, det var bra. Då kanske hon skulle bli bättre snart. 

Scooters ord växte inom mig. Tänk om hon på riktigt blivit gravid. Nej, det var bara vanlig magsjuka. Jag damp ner på sängkanten och lät alla känslor flöda ur mig. Ilskna tårar rann ner för mina kinder samtidigt som jag svor tyst för mig själv. Jag kan inte leva med detta.

___________________________________________________________________

Skrivet av mig och Agnes, min nya bloggare på prov i tre dagar! Visst är hon duktig?

 

Ska upp tidigt imorgon, så måste skriiiiva lite tidinställda till min privata blogg! 

Dagens fråga: Vad heter eran favorit serie?

Mitt svar: The Vampire DiariesI


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Snälla säg inte att hon är gravid, händer typ i alla noveller känns det som.

Min favoritserie elr favoritserier är Pretty Little Liars, Keeping up with the kardashians, desperate housewives, devious maids, america's next top modell, glee & the vampire diaries (vampyr diarré)

2013-08-10 @ 23:41:50
Postat av: Anonym

The vampire diaries, grays anatomy, Perry little liars

2013-08-10 @ 23:41:55
Postat av: Anonym

Jaa jättebra! ♥

2013-08-10 @ 23:49:07
Postat av: Alexandra

Grymt bra kapitel :D tvd & pll :*

2013-08-10 @ 23:56:32
Postat av: Fanny

Min favorit är också The Vampire Diaries :) super bra : )

2013-08-11 @ 00:43:44
Postat av: Anonym

Pll, teen wolf & twisted

2013-08-11 @ 11:38:04
Postat av: Thea

OMG så braaa! När kommer nästa? Längtar sjuuuukt mycke!

Sv: har ingen favorit serie

2013-08-11 @ 13:53:27
Postat av: Amanda

Du inspirerar mig med ditt skrivande !!😍 Asså du ä så grymt duktig 😊😍😘

Svar: PLL and TVD 😊

2013-08-11 @ 13:54:19
Postat av: Lisa

Gaaash såå bra ni är <3 puss!
Gillade verkligen hur bra ni skriver tillsammans! Hoppas det håller i sig!

2013-08-11 @ 14:37:50
Postat av: Sandra

Omg skit bra!!! Min favorit serie är nog pretty little liars hehe, men ni är så duktiga

2013-08-11 @ 16:24:16
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Anonym

Meer!!=)<3

2013-08-12 @ 12:04:38
Postat av: Tilde

Sjjuuikkkkt BRAA :) the vampire diaries, pretty little liars, 90210

2013-08-12 @ 14:51:01
URL: http://justinbdrew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback