41- Hospital. ( Hjälp mig att kommentera tips på drama!)

 

Det var söndag och vi var påväg hem till Los Angeles i bussen igen.

Dagen hade varit skit, konserten hade varit rolig.

Men känslan att ens flickvän låg i bussen och grät, pågrund av något jag inte fick reda på.

Det gjorde ont.

Jag hade gång på gång i en timme nu försökt få henne att ens kolla på mig.

Men det ända hon gjorde var att trycka sitt huvud mot kudden och säga till mig att gå.

Sista gången lyssnade jag på henne.

Så nu satt jag här.

I soffan med Tay James, Alfredo, Dan, mamma, Kenny och Jaden.

Micahel satt och pratade med sin flickvän i köket genom Skype.

Mamma kollade på mig.

'' Vad är det med Bella? Hon har bara legat där inne hela dagen.''

Jag ryckte på axlarna.

'' Jag har försökt prata med henne. Men hon ber mig bara gå hela tiden.''

'' Gråter hon?''

Jag nickade.

Mamma reste sig upp och gick bort mot mitt rum.

 

Efter en timme kom mamma ut igen med ett oroligt ansiktsuttryck.

''Jag tror vi behöver stanna för att besöka en läkare.''

Kenny tog direkt upp sin mobil och ringde Scooter.

'' Vad är det som har hänt?'' frågade jag oroligt.

'' Gå in och prata med henne. Hon mår verkligen inte bra.''

Jag reste mig upp och började gå in till henne.

Direkt när jag kom in där såg jag henne sitta upp med ryggen lutad mot väggen och tårar rinnandes ner för kinderna.

Hennes armar krampade runt hennes mage.

 

 

'' Vad är det som har hänt gumman?'' frågade Pattie oroligt.

Jag hade gång på gång snyftat mot Justin att han skulle gå, tillslut hade han lyssnat på mig.

'' Jag.. vet..inte''

'' Har du ont någon stans?''

Jag nickade och peckade mot magen.

Det krampade, högg och gjorde så ont i min mage.

Varje gång jag andades krampade det och högg till.

Det kändes enda upp till mitt bröst och lungor.

Det var hemskt.

'' Hur känns det? Är det som mensvärk eller ägglossning?''

'' Det känns som någon hugger in en kniv i magen flera gånger och det krampar så grymt mycket. Nej det känns mycket värre än mensvärk och ägglossning. ''

'' Hur länge har du känt så?''

'' Enda sedan jag vaknade vid halv nio imorse. Då jag vaknade av att det gjorde ont.''

'' Var gör det ont?''

Jag peckade på sidan av magen, inte vid revbenen utan längre ner.

Sen så peckade jag på mitten av magen och slutet av magen.

Det gjorde ont i stort sett hela magen.

'' Har du ont någon annan stans också? Eller känner du dig yr eller mår du illa?''

'' Nej jag har inte ont någon annanstans. Nej jag mår inte illa och känner mig inte heller yr.''

'' Har du haft såhär innan?''

Jag skakade på huvudet.

Det hade jag verkligen inte haft.

'' Jag tror vi måte uppsöka läkare. Jag går ut och pratar med dem andra. Ska jag skicka in Justin?''

Jag nickade.

Pattie gick ut från rummet och jag drog täcket över magen.

Justin kom in strax efter och satte sig på knä bredvid mig direkt och smekte min kind.

'' Hur känns det?''

'' Det gör skit ont i min mage. Det bara krampar och känns som om någon hugger mig med en kniv hela tiden.''

Justin grimaserade.

'' Förlåt att jag frågar. Men det är inte något med tjej veckan?''

Jag skakade på huvudet.

'' Jag ska inte få min mens förens om en vecka kanske.''

Justin nickade och flyttade sig och slingrade armarna runt min midja.

Hans varma och mjuka händer började mjukt smeka min mage.

 

Efter ett tag stannade bussen och Scooter kom efter ett tag in på Justin's rum.

'' Hur känner du dig Bella?''

'' Jag vet inte. Det gör sjukt ont i min mage.. Det krampar och hugger hela tiden.''

Scooter nickade och sa:

'' Vi är tio minuter från sjukhuset i Las Vegas just nu. Så vi stannar där. För så som Pattie förklarade så är detta allvarligt.''

Jag svalde hårt.

Justin tog tag i min hand och smekte den mjukt.

'' Det kommer gå bra.''

 

Jag gick med huvudet tryckt mot Justins bröst hela vägen från bussen in till receptionen på sjukhuset.

'' Hej. Vad kan jag hjälpa er med?''

Pattie tog ett kliv fram och började förklara.

'' Bella här, har haft konstant smärta i magen under hela dagen. Inga värktabletter eller något hjälper.''

Tjejen bakom receptionen vände blicken mot mig.

Jag hade nu tagit ut mitt huvud från Justins trygga bröstkorg, men stog fortfarande i hans  famn mer eller mindre.

Hans armar låg runt min midja och jag tryckte mig mot honom.

Med jämna mellan rum smekte han min arm, om och om igen.

'' Var kommer du ifrån, hur gammal är du och vad heter du?''

'' Los Angeles, 15 och Izabella Jones.''

Tjejen nickade och kollade frågande mot oss.

'' Varför kommer ni ända till Las Vegas om ni bor i Los Angeles?''

Scooter såg ut att bli irriterad.

'' Är det verkligen så intressant? Bella står här och gråter pågrund av att det gör så ont och du frågar varför vi kommer till Las Vegas? Jo det är så att Justin Bieber står framför dig och har varit i  New York. Bella följde med och idag på bussen hem så har hon legat i sängen och gråtit och inte pratat med någon. När vi var i Las Vegas beslöt vi oss för att åka inom sjukhuset. Men om ni inte kan hjälpa oss så får vi väl åka med en sjuk Bella hela vägen som är kvar till Los Angeles och  få hjälp på sjukhuset där.''

Tjejen såg ut att ändra sig.

'' Ni ska genast få hjälp. Det är en ära att träffa dig Mr. Bieber.''

Scooter vände huvudet mot oss och jag såg hur han tog ett djupt andetag för att inte få ett utbrott.

 

Kenny och Alfredo kom gåendes mot mig och Justin där vi satt i väntrummet.

Vi hade varit här i över två timmar nu, och bara suttit.

Scooter och Pattie hade gått ut i bussen för att informera min mamma, som genast kastat sig i bilen med Max och var påväg hit.

'' Har ni fortfarande inte fått hjälp?'' utbrast Kenny.

Mina tårar rann mer än dem gjort innan nu.

Jag kunde inte sitta normalt utan fick sitta lutat mot Justin.

Hela tiden högg det till och krampade i magen.

En läkare kom fram mot oss och började direkt prata:

'' Hej, jag är Dr. Brown. Jag är din läkare. Som jag fått reda på så har du kraftig smärta i magen? Om du följer med här så ska vi gå in ett rum så ska jag ställa lite frågor och undersöka dig.''

Aldrig att jag gick in själv i ett rum md en läkare i 25- år åldern.

Jag var alldeles för rädd för killar för det.

Sakta reste jag mig upp och kände hur det högg till i min mage.

Jag sträcke ut handen mot Justin som tog tag i den och började gå efter läkaren med mig efter sig.

Väl inne i rummet satte jag mig ner på en av stolarna med Justin bredvid mig.

Läkaren satte sig mitt emot oss.

'' Kan du börja med att förklara för mig hur det känns?''

'' Det krampar och hugger hela tiden. När jag rör mig känns det som en kniv hugger mig i magen hela tiden. Och det krampar hela tiden.''

'' Har du haft det så hela dagen?''

Jag nickade.

'' Du var 15 ellerhur?''

Jag nickade.

'' Då antar jag att du har fått din menstruation? ''

Jag nickade.

'' Ja, det har jag.''

'' Känns det som mensvärk?''

Jag skakade på huvudet.

'' Nej, det känns värre.''

Jag kände hur Justin tog tag i min hand och började smeka den.

'' Känns det som ägglossning?''

'' Lite. Det känns som en väldigt stark ägglossning. Men jag ska egentligen ha ahft ägglossning redan.''

'' Vet du ungefär när din menstruation ska komma nästa gång?''

'' Mitten eller slutet av nästa vecka.''

Dr. Brown nickade.

 

När Dr. Brown frågat ett antal frågor till Justin om hur jag varit började han ställa frågor till oss båda.

'' Har ni haft samlag under helgen?''

Jag rodnade och Justin tog till orda och svarade.

'' Nej det har vi inte.''

'' Har ni haft samlag tillsammans någon gång?''

Vi skakade på huvudet.

'' Okej. Har du haft samlag med någon annan under detta året? Eller blivit våldtagen? Eller har du ens haft samlag någongång alls?''

'' Nej inte under detta året. Ja jag haf haft samlag. Eller det räknas inte som samlag. De var våldtagning. Och det har hänt flera gånger under förra våren.''

 

Jag och Justin fick gå ut i väntrummet där Alfredo, mamma, Max, Pattie och Kenny satt.

Mamma kom mot mig och kramade mig mjukt.

'' Hur är det gumman?''

'' Jag vet inte. Det gör skit ont.''

Ännu en gång började tårarna rinna som floder.

Jag gick bort och satte mig på stolen bredvid Justin.

Jag lutade mitt huvud mot hans axel och slöt ögonen och försökte att inte tänka på hur ont det gjorde.

Dr. Brown kom mot oss.

'' Det är så att du har fått en kraftig mensvärk tillsammans med en ägglossning. Det är det du har fått.''

Jag nickade.

'' Jag rekomenderar att du sover. Om du sover en hel natt, så kan jag nästa vara 100% säker på att det är borta imorgon när du vaknar. Du kan få sådan här smärta när du är nära på att få mens och har ägglossning.''

Jag nickade.

'' Men lägg någonting varmt på magen, eller drick varmt eller ta en varm dusch. Sen så ska du sova. Så lovar jag att det kommer försvinna. Försök att inte tänka på det för mycket.''

Justin skakade hans hand och efter skakade även jag hans hand.

 

'' Bella. Vi ska ta och köra hem nu.''

Mamma och Max hade stannat kvar i bussen för att prata lite med oss.

Jag och Justin hade tagit den största fåtöljen och jag satt med vårat duntäcke över mig.

Justin satt bakom mig och jag satt snett över hans lår.

Mamma kom mot oss och kramade mig.

När hon kramat mig så kramade hon även om Justin.

Max kom fram och kramade om mig och gjorde ett snabbt handsalg med Justin.

Mamma och Max gick hand i hand ut genom buss dörren och snart hörde vi hur en bil åkte iväg.

'' Kan du hjälpa mig in i sängen? Det gör typ sjukt ont.'' frågade jag Justin.

Justin nickade och reste sig försiktigt upp, tog min mobil innan den trillade ner på golvet och lyfte försiktigt upp mig i hans famn.

'' Godnatt allihopa. Jag går och lägger mig nu.'' sa jag.

Allas blickar vändes mot oss.

Michael's, Alfredo's, Tay's, Kenny's, Dan's, Jaden's och Pattie's.

Scooter hade gått över till bussen han bodde i.

Bussen tillsammans med Carin., Allison och alla andra som jobbade med Justin.

'' Jag följer också med och lägger mig.'' sa Justin.

'' Godnatt, sov gott. Och Justin, var snäll och somna inte innan Bella somnat. ''

'' Jag lovar.'' sa Justin och kollade på mig.

Jag log mot honom och kände hur Justin började gå in mot vårat rum.

Eller Justins var det ju egentligen.

Jag lades försiktigt ner i sängen och drog av mig mina byxor och tröja.

Justin kom med en av hans svarta t-shirts och bad mig räcka upp mina armar.

Jag sträckte upp mina armar och Justin drog på mig tröjan.

Min bh knäppte jag av och kröp ner under täcket.

Justin kom efter och la sig ner bredvid mig.

Vi kysstes och försökte sedan somna.

Jag låg med huvudet på Justins bröst och Justin hade armen på min mage och smekte den sakta med mjukt.

Efter ett tag kände jag hur det sakta blev svart och snart var jag i drömmarnas värld.

_______________________________________________________________________________________

Kapitel 41!

Förlåt för väntan!

Jag har läst igenom kapitlet och vad jag kan se är det inte några stavfel! :D

Nästa eller kapitel 43 kommer det DRAMA!

Har ni något tips vad som kan hända?.

Något med Alex? Isåfall vad?

Något mellan Bella och Justin? Isåfall vad?

Något med Bella's eller Justins familj? isåfall vad?

Eller vad vill ni läsa om?

Snälla detaljera gärna vad ni vill läsa om!

Och alla kan väl hjälpa mig att kommentera vad ni vill ha för drama?

Får jag minst 5 kommentarer MED TIPS PÅ DRAMA ska jag försöka få ut nästa kapitel imorgon eller på tisdag!

Kommentera, nu ska jag sova! 

 


Kommentarer
Postat av: Tilde

Sjukt bra :) kan de inte hända något mellan Justin och Alex, att de blir osams eller något, typ att Alex förföljer henne eller något Asså jag är sämst på att komma på ;)

2013-04-29 @ 06:47:52
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: Anonym

Drama mellan Alex!! Typ när Bella går hem så kommer Alex och tar henne eller något sånt :S

2013-04-29 @ 07:05:59
Postat av: Anonym

typ att hon blir gravid eller något sånt. eller att någon tjej är efter Justin och det blir typ bråk.

2013-04-29 @ 12:47:35
Postat av: ellen

Omg sjukt bra!!! Kan inte det typ hända nånting att typ alex kommer och hotar Bella att döda Justin om hon inte gör slut med honom och sedan blir typ både Bella och Justin förkrossade och bella berättar för typ någon kompis och den kompisen berättar för mamman som berättar för Pattie som berättar för Justin och sedan springer han till Bella osv... :D

meeer dör här! :D du skriver sjukt bra! :D

2013-04-29 @ 13:37:18
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: Lilla jag

Att Alex kommer och våldtar henne.
Att Justin och bella har sex.
Nån BELIEBER hittar henne när hon är själv och för bort henne.

2013-04-29 @ 14:52:33
URL: http://Storysbybeliebers.blogg.se
Postat av: Bella

Jätte bra! Bra att det inte var några stavfel! :3 kan inte Justin och Alex börja bråka???

2013-04-29 @ 14:57:29
Postat av: Celebnovell

Jättebra kapitel, tyckte så synd om Bella! :(
Alla vill ha bråk mellan Alex och Justin men själv vill jag ha typ att Justin kanske blir drogad av nån ex-flickvän eller någon från nån party och det hela leder till sex och Bella ser Justin och tjejen med egna ögon under tiden de har sex och ja... Hoppas du förstår mig :P♥

2013-04-29 @ 16:27:36
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Agi

Kenny eller scooter kan bli kontaktad av polisen om att en ung man förföljer justin eller något sen när dom ska på middag så försöker alex ta bella eller något sådant och någon blir typ skadad

2013-04-29 @ 16:52:05
Postat av: Fanny

Kanske att Alex rymmer från fängelsett och kiddnappar Bella, att hon måste stanna hos Alex ett tag, inte berätta för någon, hon måste rimga sin mamma, Justin att hon kommer att vara borta ett tag, under tiden händer det saker som jag inte kan komma på och på något sätt som jag inte vet hur, hehe, så hittar Justin Bella och polisen griper Alex och han fårvfängelsestraff i 20 år eller nått. Det låter konstigt men du behöver inte ta med det om du inte vill :) Jag tror att det kommer att bli hur bra sim helst hur du än skriver :) Meeeeeeeeer :D

2013-04-29 @ 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback