38- I do it, and it's hard!

JUSTIN'S PERSPEKTIV:

Morgonen hade varit stressig.

Det hade börjat med att jag och Bella försov oss.

När vi vaknat var Miley borta.

Men det visade sig att hon var och spelade fotbolls match.

Vi skulle möta Scooter 14:00 i arenan.

Klockan var runt ett när vi vaknade.

Bella hade legat kvar och halvsovit medans jag duschat.

Hon hade varit redigt missnöjd när jag sa till henna att hon var tvungen att faktiskt gå upp.

Hennes fina ögon hade bitchblickat mig med jämna mellanrum.

Enda sedan dess hade hon varit sur på mig.

Riktigt sur.

Just nu satt vi i en svart rättså stor bil tillsammans med Alfredo, mamma, Scooter och Ryan Good.

Ryan hade med jämna mellanrum försökt få Bella på bättre humör.

Men inget hjälpte.

'' Vad har hänt egentligen Bella?'' frågade Alfredo.

'' Justin har hänt.''

Alfredo slängde en frågande blick på mig.

'' Jag väckte henne, för att hon skulle duscha.''

Bella blängde på mig.

'' Det värsta man kan göra mot en tonårstjej är att väcka henne på ett hemskt sätt när hon sover som bäst. Det borde du veta.''

Jag flinade mot henne.

'' Tro mig. Jag vet hur denna tonårstjej blir när hon inte får sin skönhetssömn. Inte för att hon behöver skönhetssömn. Men hennes hurmoner behöver det.''

Bella blängde om möjligt surarare på mig.

'' Bara för att du inte är tjej. Det måste vara skönt att vara kille.''

Jag nickade.

Bella lutade huvudet mot fönstert och tog upp sin mobil.

Jag såg hur hon drog fingert över skärmen och skrev in sin kod.

Hennes blick ändrades och hon skrev in något igen och igen.

Bella la ner mobilen på hennes jacka hon hade i knäet.

På skärmen stog det:

IPHONE AVAKTIVERAD 5 MINUTER

Jag skrattade och tog hennes hand.

Bella lutade huvudet mot min axel och suckade tungt.

iPhonen räknade ner och just nu stog den bara på 3 sekunder.

När den var på noll tog Bella upp den och skrev in koden.

1312

Datumet och månades vi blev tillsammans.

Direkt kom hon in på den.

Symbolen för meddelande stog det en etta uppe vid kanten på.

Bellas tumme tryckte sig in där.

Men hon hann inte läsa förens hennes mobil började ringa.

På skärmen stog det Jasmine.

Hon svarade och pratade på ett tag.

Medans hon gjorde det började Scooter prata med mig.

'' Vi har bestämt att i helgen. Ska vi åka till Los Angeles och New York. Konsert i Los Angeles på Söndag och i New York på fredag. Blir det bra? Vi tar bussarna. Det blir smidigast.''

Jag nickade.

'' Ja, mina fans blir glada.''

Bella sa ett kort hejdå och la på.

'' Jag ska inte med på lägert förens sista veckan. Mina revben har blivit lite sämre så jag skulle vila i veckan nu och komma nästa helg. Precis som att jag kommer vila.''

Bella himlade med ögonen.

Jag flinade.

'' Bra. Då ska du inte göra något i helgen? Då kan du följa med till New York och sen tillbaka till Los Angeles.''

Bella flinade mot mig och nickade.

Jag vände blicken mot Scooter som nickade.

Alfredo flinade och sa:

'' Orkar du verkligen en hel helg på en buss med mig, Justin, Ryan, Dan, Michael, Scrappy och Tay James?''

Bella  nickade.

'' Jag orkar allting. Förresten är nog frågan om ni orkar med en tjej i värsta tonåren en hel helg?''

Jag  suckade.

'' Fan. Varför sa jag att du skulle följa med. ''

Bella skrattade åt mig.

'' Bella, du kommer bli avlämnad och gå in med tjejerna som ska vara på Meet & Great.

Och för att det inte ska vara konstigt ska du även vara med på Meet & Great. Så du bli avlämnad och går mellan där vi ska in och fansen. Blir det bra?''

Bella log mot Scooter och nickade.

Vi var precis utanför arenan.

Jag tog tag i Bellas kind och drog hennes huvud närmare mitt.

Våra läppar möttes och drog sig ifrån varandra när bilen saktade in.

Jag såg hur fansen just nu gick gråtandes mot ingången till Meet & Great.

Bella tog på sig sin skinnjacka över hennes vita Hollister hoddie.

Ett par slitna, tajta jeans prydde hennes ben och på hennes fötter var det ett par mörk lila converse.

Alltid hade hon så fina kläder.

Bella tog sin mobil i handen och sa ett hejdå till oss och öppnade dörren och smet smidigt ut så att det inte skulle synas att vi satt i bilen.

Vi körde in där Bella gick.

V skulle köra till stängselena och köra in där och köra in under arenan.

Bella gick där framme.

Hon såg så fin ut bakifrån.

Jag såg hur hon vände huvudet mot fansen och vinkade mot dem.

Alfredo öppnade en liten lucka där han satt och vi hörde fansen skrika Bellas namn och att hon skulle hälsa mig.

Bella skrattade sitt underbara skratt.

Vi körde in genom stängselena och alla fansen började skrika om möjligt högre när grindarna stängdes snabbt.

'' Juste, Justin. Jaden kommer idag. Uppträder med Never Say Never.''

Jag sken upp i ett leende.

 

BELLA'S PERPEKTIV:

Fansen skrek mitt namn och att jag skulle hälsa Justin.

Tjejerna som stog i kön till Meet & Great blev galna när dem såg att jag stog bakom dem.

Jag tog på mig armbandet man skulle visa för att få komma in där.

'' När träffade du Justin senast?'' frågade en tjej mig gråtandes.

'' För en timme sedan kanske.''

Jag ljög för henne.

Men vad skulle jag säga, jag kysste honom för fe minuter sedan.

'' Kramades ni?''

Jag nickade.

Tjejen slängdes sig mot mig och kramade mig hårt.

Jag skrattade.

Jag lät henne krama mig och kollade upp mot fönstert.

Där uppe stog Justin med mobilen i högsta hugg och filmade.

Fönstert var öppet så alla såg det.

Alfredo kom upp bredvid honom med sin systemkamera i högsta hugg.

Han hade även en megafon i handen.

Justin tog den.

'' Hej alla vackra tjejer. Om ni som ska träffa mig kunde vara snälla att ställa er tillsammans så vill vi ha en bild på er. Sen så kan väl alla ställa dig i en klunga så vi får bild på er alla tillsammans?Jag vill såklart ha något att kolla på varje dag och tänka hur vackra tjejer jag har.''

 

Jag skrattade åt hans galna mening.

Det var så typiskt Justin.

Alla fansen var tysta och försökte organisera sig.

Justin vände blicken mot mig och log ett vackert leende.

'' Om ni inte har missat det så står faktiskt Bella där nere. Så om ni inte gör som jag vill, så kommer jag skicka någon ner för att hämta henne så ni inte får krama henne mer. För hon har faktiskt kramat mig innan idag.''

Alla började göra som Justin sa.

Vi som skulle träffa honom ställde oss tillsammans.

Dem slogs nästan för att komma så nära mig som möjligt.

Tillslut fick Justin sina bilder på oss.

När han fått bilderna på alla fansen tillsammans kollade han ännu en gång på mig och sa i megafonen:

'' Förlåt Bellsan att jag hotar med att någon skulle hämta dig. Du vill ju inte missa tillfället att träffa mig för förstaaaa gången.''

Justin såg sådär oskyldig ut.

'' Och du kan ju inte missa tillfället att få en puss på kinden som alla andra får iheller. Det också för första gången.''

Jag skrattade åt Justins oskyldiga min.

Han var så söt.

'' Men nu alla mina vackra damer. Ska ni faktiskt bli insläppta och träffa mig. Puss Puss mina sötnosar.''

Justin var så flummig.

Jag trodde nästan han hade druckit.

 

En vakt scannade våra armband och en och en fick vi gå in till rummet där vi skulle träffa Justin.

Jag fick gå in sist.

I gången in i rummet där vi skulle träffa Justin träffade jag Ryan Good.

Han flinade mot mig och gick fram till mig och bad mig hoppa upp på hans rygg.

Jag hoppade upp på hans rygg och vi gick en liten runda backstage för att sedan komma tillbaka till gången.

Alla fansen som träffat honom kom i en klunga men stannade när dem såg mig och Ryan.

'' Ryan! Jag kan inte fatta att jag ser dig i verkligheten.''

Ryan skrattade lite och gick sedan in i rummet.

Väl där inne stog Justin tillsammans med Alfredo.

'' En Bella levererd.''

Justin skrattade och sträckte ut armarna mot mig.

Jag gick in i han famn.

Hans läppar träffade min kind.

Fotografen sa att vi va tvugna att ta bilden nu.

Justin ställde sig bakom mig och la  armarna runt min midja.

Vi log båda mot kameran.

 

Justin stog framför spegeln och flippade sitt hår.

Jag låg i soffan och Alfredo satt på den lilla platen som var kvar i soffan.

Jaden Smit, som var skit rolig, satt i den andra fåtöljen och Ryan stog och inspekterade Justins klädsel.

Han gjorde tummen upp mot Justin.

Justin nickade och kom mot mig i hans silvriga jacka och lila hoddie under.

Hans byxor var vita.

Jag reste mig upp och lät Justin sätta sig ner och dra ner mig i hans knä.

Mitt ansikte var sminkat, mitt hår var vidgjort.

Ryan kom mot mig med ett bar vita shorts och en svart blus med vita små rosetter på.

Jag tog imot dem och gick in på toaletten och bytte snabbt om.

När jag skulle ta på mig toppen såg jag att dne var helt genomskinlig.

Man skulle se mna nya sår.

Jag hade skurit mig förra veckan.

Men jag kunde skylla på mina revben.

Jag tog på mig min hoddie igen.

Den var så tunn så man såg min bh igen.

Då mitt linne låg inne på toaletten.

'' Ey you! Jag kan inte ha den blusen. Den är helt genomskinlig och mina revben ser ut som stryck.''

Ryan skakade på huvudet.

'' Jag bryr mig inte. Du ska ha den. Du komemr vara så fin i den.''

'' Min bh syns ju igenom.''

'' Alla tonårstjejer blir väl glada om deras bh syns igenom?''

Jag skakade på huvudet.

'' Inte om man har en skrikigt rosa.''

Ryan himlade med ögonen.

'' Det hade inte gjort killarna i publiken något.''

Nu var det min tur att himla med ögonen.

'' Kanske inte. Men det gör mig något.''

'' Det hade inte gjort Justin något.''

Jag himlade med ögonen.

'' Du ska aldrig mer få välja kläder till mig. Antingen får jag en ny tröja, eller så kommer jag göra ditt liv surt.''

Justin, Jaden och Alfredo skrattade åt mig.

'' Vad skulle du göra då lilla gumman? Göra slut med Justin så jag får ta hand om hans sorg?''

Jag skakade på huvudet.

'' Det skulle jag inte göra. Men en ny tröja eller så har jag min Hollister tröja.''

Ryan suckade och gick in i ett  rum och kom ut med en silvrigt bandlöst linne.''

Riktigt fint var det.

Jag tog de i handen och skuttade bokstavligen in på toaletten.

Det skulle bli så roligt att äntligen få göra det jag brinner för.

Uppträda.

Och få göra det framför två gubbar som kanske ville signa mig.

Detta är livet jag drömmer om.

Uppträda, nte gymnstiken.

Visst gymnastiken är rolig.

Men jag kommer nog bara köra tills efter cupen.

Sen sluta efter det.

För det är inte lika roligt längre.

Jag behöver inte kämpa som alla andra.

Jag bara gör det, och det är jobbigt.

_______________________________________________________________________________

Kapitel 38!

JUSTIN VAR BÄÄÄÄÄÄST LIVE! HELT SJUKT ATT JAG SETT HONOM! HÖRT HONOM!! OCH SETT HONOM SHIRTLESS!

Vad tyckte ni om kapitlet?

Roligt? Tråkigt? Något jag kan ändra på?

Motivera gärna var ni tycker!! :D

Vill så gärna veta och inte bara få en massa 'meer' kommentarer!

10 motiverade kommentarer så kommer nästa på tisdag! :D <3 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Awsome!

2013-04-21 @ 22:02:54
Postat av: Emilia/Emmy<33

Riktigt bra! <3

Men det var lit svårt i mellan åt att förstå vem som gjorde vad, t.ex. vems rygg var det Bella hoppade upp på?
Det kan ju vara att jag inte läste speciellt tydligt för att jag är trött men ändå ;) <3

2013-04-21 @ 22:17:39
Postat av: jasmina

meeeeeeeeeeeeer, jättbra

2013-04-21 @ 22:41:47
URL: http://Minprivatblogg.devote.se
Postat av: Loveyou

Så jävla bra!! Meee

2013-04-22 @ 06:59:41
Postat av: Anonym

Sjukt bra!!!!!!!!

2013-04-22 @ 09:22:47
Postat av: Tilde

Går inte att beskriva vad duktig du är! Kapitlet var helt underbart! Helt perfekt skriv nästa nu snälla!!!<3

2013-04-22 @ 14:15:03
URL: http://eatsleephandball.blogg.se
Postat av: Lilla jag

Superbra vill ha meeeeer

2013-04-22 @ 14:53:46
Postat av: Celebnovell

Jättebra! Lite stavfel här och där men annars jättebra, som sagt. :D

2013-04-22 @ 15:36:44
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Bella

Jätte bra! Men jag har en sak jag stör mig på och det e stavfelen, annars är det jätte braaa!! Men kan du lägga upp bilder från konserten? Köpte du nåt där i shopen? Isåfall var det dyrt där? Var det mycket köer och sånt? :3

2013-04-22 @ 16:31:53
Postat av: ellen

OMB VISST ÄR HAN BRA?!

Meeer <3

2013-04-22 @ 22:17:04
URL: http://www.ellen.webboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback