U Smile I Smile Kapitel 47

'' Miley du måste smaka detta.'' sluddrade Selena fram.

Det var vår första kväll i Stratford och jag, Ryan, Justin och Selena hade direkt bestämt oss för att gå ut och festa.

Jag var redan full Selena med, medans killarna hade bestämt sig för att dem inte skulle dricka sig för fulla för att kunna hålla koll på oss två.

Vi hade tyckte det var onödigt men dem hade ändå gjort det, lite tråkiga är dem heller hur?

Jag smakade drycken som var i den rosa platsmuggen och kände hur det brann till i halsen när det åkte ner.

Gott var det iallafall. Jag har smakat mycket ikväll, men denna slår nog allt.

 

Klockan var närmare 05.00 när vi betsämde oss för att åka hem, eller Justin och Ryan bestämde sig för det.

Justin satte sin ena arm i mina knäväck och sin andra arm la han runt mina axlar.

Han bar upp mig i hans famn och gick ut till taxin där Selena och Ryan satt inne.

Selena satt i Ryans knö med huvudet lutat mot fönstret och fötterna på mitten sättet.

Justin satte sig och jag lutade min mot förnstret med huvudet och la mina fötter på mitten sättet, bredvid Selenas.

Imorgon kommer jag vara så bakfull att jag kommer sova bort hela dagen.

Och om jag inte minns fel så skulle vi till Jeremy, Jazmyn och Jaxon imorgon.

Jag önskar härmed Justin lycka till att få med mig dit..

Han kommer inte lyckas.

Aldrig att dem kommer få se mig bakfull, det är inte bra för Jazzy och Jaxon.

Eller jag vet inte men dem ska inte få se mig såhär.

 

När vi kom hem till Ryan så gick jag och Justin direkt upp till rummet där vi skulle sova i.

Jag sparkade av mina klackar och drog av mig min klänning medans Justin kastade en t-shirt till mig som jag kunde sova i.

Den drog jag på mig och la mig sedan ner under täcket.

Att twittra var inget jag hade tänkt göra nu, så jag la mig bara under täcket och när Justin kröp ner bakom mig kände jag hur hans armar slingrade sig runt min lilla kropp och drog mig tätt intill han.

Jag somnade inomkort där efter.

 

Jag rullade runt på mage och såg att Justin inte var kvar i sängen längre.

När jag reste mig upp från sängen gick jag fram till min resväska och tog ut ett par vita korta shorts och drog på mig dem.

Jag tog en svart topp med en sidan utan ärm på och gick sedan ner till köket.

Dem vita shotsen passade bra till mina allför bruna ben.

När jag kom in i köket såg jag att Justin, Ryan, Selena, Chaz, Nolan och Mitch satt där inne.

Lyckat Miley, du ska träffa Nolan och Mitch för första gången och är bakfull.

Jag log mot dem alla och gick sedan till en stol och satte mig.

Precis som den ena stolen hemm ahos Justin sp var denna snurrbar så jag satt och snurrade den åt sidorna.

Nolan och Mitch presenterade sig snabbt.

'' Jag är Nolan.''

'' och jag är Mitch.''

'' och jag är Miley'' sa jag och skrattade lite smått.

'' Jo tack vi vet. Justin kund einte sluta prata om dig senast han var hemma.''

Jag skrattade och kollade på Justin som satt bredvid mig.

Han rodnade.

'' Aw du rodnar babe. Grattis Nolan du fick Justin att rodna.''

Jag  skrattade och såg på Selena som satt med en vädjande blcik på mig.

Hon pekade på ovanvåningen och jag nickade och hoppade snabbt upp från stolen och gick efter Selena ut genom rummet.

Direkt när vi kom in på hennes och Ryans rum så började hon snyfta.

Hon slängde sig i min famn och jag strök henne över ryggen och försökte få henne att sluta gråta.

Men det gick inte.

När hon hade gråtit i 20 minuter i sträck så började hon skaka, inte skaka för att man gråter, utan hela hennes kropp började skaka hon slutade inte gråta.

Hon föröskte prata med mig men hon fick inte ut ett ljud.

Jag ledde henne till sängen och sprang direkt ut ur rummet och ner för trappen, jag snubblade nästan på sista trappsteget men återfick balansen.

Jag hörde röster frn vardags rummet så jag sprang in där och ställde mig direkt i dörröppningen.

'' Ryan. Ryan. Ryan. Du måste komma. Sel hon gråter, och skakar och man får inte ut ett ljud från henne.''

Han vände blicken snabbt mot mig innan han kastade sig upp från soffan och sprang före mig upp för trappen och in på deras rum.

Jag var inte långt efter.

Ryan hade satt sig på knä vid Selenas ben och försökte få liv i henne.

Efter 10 minuter när Justin, Nolan, Chaz  och Mitch kommit upp så fick Ryan liv i henne.

Direkt så kastade sig Selena i hans famn.

Jag vände mig mot killarna och signalerade till dem att vi skulle gå ut.

Vi skulle inte tränga oss på, för jag tror det kommer prata om något nu.

Jag skulle inte gilla att det stog en massa folk och kollade på när jag och Justin pratade om något, så jag bestlutade att vi skulle gå.

 

Selena och Ryan hade varit där uppe i 5 minuter när Nolans mobil började ringa.

Han svarade och samtalet varade inte länge innan han la på.

 

’’ Chaz, Mitch vi måste på hockey träning. Dem väntar på oss.. Ska Ryan med eller?’’ sa han med stressad röst.

Jag gick upp till Ryans rum och öppnade dörren och frågade:

’’ Ryan, du har visst hockeyträning nu. Dem andra killarna ska dra, ska du med eller?’’

Han vände upp blicken mot mig där han låg i sängen bakom Selena och skakade på huvudet.

Jag log mot han och gick sedan ut och stängde dörren efter mig.

När jag kom ner så var dem i hallen, jag skakade på huvudet och dem log lite stressat mot mig innan dem kastade upp dörren och sprang ut.

Jag stängde dörren efter dme och gick sedan in till Justin där han satt i soffan.

Han öppnade armarna för mig och jag gick direkt och satte mig i hans famn.

’’ Vad vad det med Sel? Jag fattar inget..’’  frågade han tyst.

’’ Jag vet inte, hon skulle berätta för mig men det var då hon började skaka så jag vet lika lite som dig.’’ Savarde jag lika tyst.

Han nickade och tryckte mig närmare sig.

Jag borrade in mitt ansikte i hans hals och kände att han rös när jag gjorde det.

Min mobil började ringa på bordet och Justin sträckte sig efter den och gav den sedan till mig.

Bilden på skärmen visade att det var Noah.

Jag svarade direkt:

’’Hej Nohis’’

’’ Hej syrris.’’ Svarade hon, jag hörde direkt att hon var super glad.

’’ Varför är du så glad?’’

Hon skrattade och svarade sedan:

’’ Jag fick rollen till Mostly Ghostly: Who Let the Ghosts Out?’’

’’ Va? Åhh grattis Noah! Jag är så glad för din skull!’’

’’ Åh tack! Jag är så glad. Men du Christian kallar på mig nu, vi ska dra och käka, Puss!’’

’’ Puss!’’

Vi la på och jag la mobilen bredvid mig.

’’ Vad ville hon?’’ frågade Justin

’’ Du vet filmen hon provspelade till?’’

’’Aa’’ svarade han

’’ Hon fick rollen.’’ Svarade jag och log stort.

Jag var så sotlt över min lillasystser.

Hon klarar allting hon.

’’ Åh fick hon? Gid vad roligt för hene. Blir det Chris som följer med henne och filmar eller?’’ svarade han.

’’ Ja jag tror det. Sålänge hon inte ångrar sig i sista sekunden.’’

Han skrattade och sa sen:

’’ Hon kanske vill ha med dig. Du är bra på att stötta folk, och du kan det där med filmeri. Men om du ska med så kan hon ju räkna med att hon får mig med sig också. Inte en chans att du skulle få vara ifrån mig så länge. Det klarar jag inte.’’

’’ Aw! Du är söt. Men jag tror verkligen att Chris blir den som följer med. Dem är som ett gift par, följer med varandra överallt. Det skulle inte förvåna mig om dem kommer och typ är förlovade innan detta året är slut.’’

Justin skrattade och svarade:

’’ Eller hur. Mne inte en chans att dem ska förlova sig innan vi gör det. Det kan dem glömma. Sen så är Noah bara 15 hon kan inte förlova sig redan. Och förresten när är det hon blir 16?’’

’’ Hon blir 16 dne 3 januari tror jag. Säg inte för mycket nu Mr.Bieber.’’

’’ Jag säger aldrig för mycket Mrs. Bieber’’

Jag blev chokad över att han kallade mig Mrs.Bieber.

Men det var väl bara att vänja sig, för om an började kalla mig för något så slutade han inte i första sekunden.

Utan kunde hålla på och kalla mig samma sak i flera dagar, veckor och månader.

 

’’ Kan inte vi fyra åka iväg någon stans? Till något varmt land? Jag vill också vara lika brun som dig Miles.’’ Frågade Selena.

Jag nickade och log stort.

Ryan och Justin nickade även dem och Selena log ett självsäkert leende.

Hon hade fått som hon ville, då blev hon alltid så glad, fast vem blir inte det?

’’ Var vill ni åka då?’’ frågade Ryan.

Jag tänkte efter men kom inte på något.

Tillslut kom Selena på något:

’’ Vi åker till Thailand!’’

Jag nickade och log stort.

’’ Okej.’’ Svarade killarna i mun på varandra och skrattade.

Vi började genast planera.

’’ När ska vi åka? Vilket hotell ska vi till? Hur långe ska vi vara borta?’’

Jag gick upp och hämtade min dator  och gick sedan ner till vardagsrummet där  dem satt inne.

När jag väl gått in på den så hittade jag direkt in till ett flygbolag som skulle åka till Thailand.

Jag och Selena började leta efter ett hotell och fastnade direkt för ett.

Det hette Blue Star.

Vi visade det för killarna och dem tyckte också det såg bra ut, så vi skulle bara boka.

Jag tryckte på boka och jag och Selena börjar direkt skriva in tillsammans.

’’ Hur länge ska vi vara iväg?’’ frågade Justin.

’’ Jag vet inte. Imed att jag inte går i skolan längre så kan jag vara iväg länge.’’ Svarade Ryan.

Vi bestämde oss för att jag, Selena och Justin skulle ringa våra managers och fråga hur långre vi fick vara iväg.

Jag tog min mboil direkt och knappade in Maggies nummer:

’’ hej det är Maggie.’’ Svarade hon

’’ Heej Maaaggie’’ svarade jag

’’ Vad vill du nu ha?’’

’’ Får jag, Justin, Ryan och Selena åka till Thailand? Snälla? Tack. Hur länge får jag vara borta?’’

Hon skrattade och svarade:

’’ Klart du får. Det bros på vad Scooter svarar. Jag kan fråga honom.’’

Jag hörde henne kalla på Scooter men inte med vilket ord som helst.

Hon skrek:

’’ Scooter älskling.’’

Hade Scooter och Carin gjort slut? Eller sa hon bara fel?

Jag fattar ingenting här..
___________________________________________________________________________________
Vad är det pågång? Jag hade inte heller fattat något..
Men det får ni red på i nästa kapitel, så kommentera nu på!
Sorry att det tog så lång tid..
Men jag sörjer över min data och mobil fortfarande. Så innan jul blir nog inte upptaderingen så jätte bra.
Måste ha en ny data...
Jaja ska tjata lite på dadis!
Hasta la vista!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: EMMA

MER

2012-10-26 @ 20:34:19
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NUUUU

2012-10-28 @ 11:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback