U Smile I Smile Kapitel 43

Efter 10 minuter av turbulens så startar lyset igen och jag andades ut.

Planet flyger nu lugnt.

Justin somnar med huvudet in borrat i mitt hår och jag börjar prata med Alfredo som är den enda som är vaken.

’’ Ni ska inte till Karibien och sen så bara råkar du komma hem gravid? Och kanske är ni förlovade?’’

Jag skrattade åt det han sa och skakade sen så huvudet.

’’ Nej vi ska inte till Karibien och jag kommer inte komma hem gravid. Och vi kommer nog inte heller förlova oss nu heller. Vem vet. Men om vi gifter oss så ska du vara min budträna.’’ Skojade jag.

Alfredo bröt ut i gapskratt och jag skrattade även jag när Pattie plötsligt kom och ställde sig vid oss.

’’ Somnade han så eller?’’ hon nickade mot Justin.

Jag nickade och sa:

’’ Ja vid turbulensen så borrade han in huvudet i mitt hår och när den var slut så somnade han.’’

Pattie log mot mig.

’’ Du skrek innan förresten? Vi var på väg men turbulensen kom då så Scooter förbjöd mig att resa mig upp.’’

’’ Ja jag inbillade mig bara att det var en människa på vingen.’’ Svarade jag.

Hennes leende försvann och genast såg hon allvarlig ut.

’’ Konstigt för det inbillade jag mig också..’’

Jag svalde hårt och mitt ansikte dog nog.

Plötsligt började Justin röra på sig under mig och Pattie log mot oss.

Jag rös i hela kroppen när Justin kysste min nacke och Alfredo måste ha sett det för han flinade.

Pattie gick igen och direkt när hon gått så sa Alfredo:

’’ Så kyssar i nacken, dirty Justin. Ni kanske ändå ska till Karibien? Eller du kanske redan är gravid Miles?’’

Jag skrattade åt honom och Justin muttrade något mot min  nacke innan han svarade Alfredo:

’’ Jag vet så sjukt dirty. Nej det ska vi inte. Och nej det är hon inte.’’

Jag flinade och sa:

’’ Hur vet du det?’’

Alfredo skrattade och Justin muttrade:

’’ Jag tror inte du är det i alla fall.’’

’’ Nej jag är inte gravid. Inte vad jag vet i alla fall.’’

Justin pustade ut och jag lutade mig tillbaka i hans famn.

’’ Finns det inget roligt att göra på det här planet? Som typ internet.’’ Sade jag.

Jag hoppade upp ur Justins famn och gick mot hörnan där Scooter, Maggie, mamma, pappa, Kenny, Harry, Allison, Carin, Pattie och resten av dem vuxna satt.

’’ Finns det något att göra här?’’

’’ Det finns internet men det är nog allt.’’

Jag började snabbt gå till vår hörna igen och satte mig i stolen bredvid Justins med min  väska i knäet.

I den låg Justins data som jag plockade upp och la ner väskan vid sidan om mig.

Jag startade hans data och när den var startad så hittade datorn ett internet som sen visade sig vara flygplanets.

När jag var uppkopplad så klickade jag på Google Chrome och när jag kom in där skrev jag in twitter.com i sökfältet.

Jag loggade in och såg mina mentions, över 10.000

Det skulle ta ett tag att gå igenom alla dem så jag klickade mig istället in och kollade Justins, Alfredos, Selenas, Jasmines, Ryans och Chazs sida.

Men ingen av dem hade lagt upp något intressant.

Jag klickade på knappen skriv tweet och skrev in:

’’Miss you bed :(  But I’m coming home to soon ’’

Det var sant, jag saknar min egen säng, men det är kanske inte så konstigt jag har  ändå varit utan den i 2 år nästan.

Förutom dem enstaka dagar jag varit hemma, men då har jag inte sovit bra.

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag att sova länge imorgon.

Jag vet inte när vi skulle vara framme men jag hoppas nu typ, jag var så trött men orkade inte sova.

För mitt eget bästa ska jag stänga av datorn och krypa upp i Justins famn och somna.

Plötsligt lät det mycket mer inbjudande än att sitta i en flygplansstol själv, och jag var faktiskt riktigt trött.

Jag klickade ner twitter, stängde av datorn och la ner den i min handväska.

Alfredo gick bort mot toaletten och jag kröp upp i Justins famn.

Jag lutade mitt huvud mot hans hals och han slog armarna runt mig och borrade in sitt huvud i mitt hår.

Det tog nog inte ens 1 minut innan jag sov i en djup sömn.

 

’’ Miley, Justin det är dags att vakna nu. Vi är framme.’’ Sa rösten som försökte väcka oss.

Det lät som Pattie men jag visste inte riktigt.

Justin började röra på sig under mig och jag började också vrida och vända på mig.

När jag slog upp ögonen så såg jag att jag hade haft rätt, det var Pattie som försökt väcka oss.

Justin kysste mig på halsen innan han tog ett fast tag om min midja och reste sig upp

Jag tog min handväska och hängde på armen och gick hand i hand tillsammans med Justin ut genom tunneln, genom flygplanet och flygplatsen, alla andra från crewen var redan inne i rummet man kom ut i, när vi kom.

Vi gick till rullbandet där väskorna skulle komma och Harry, Kenny, Scooter och pappa gick iväg för att hämta vagnar för alla väskor.

Jag tror det skulle ta 8 stycken men om dem ska räcka så får det vara stora vagnar.

Vi hade lagt några väskor i bussarna som vi skulle hämta imorgon, så det var ju genast några väskor mindre, men vi var många.

Alla tekniker hade stannat kvar och skulle ta ett annat flygplan till dem ställen dem skulle till så det var typ 10 stycken bort från Justin crew men det var ju ändå många, scen arbetarna var inte heller med för dem plockade ner allting och så, så det var kanske 10 stycken där också.

Det var ändå 20 stycken bort, så vi hade ju kvar, Scooter, Maggie, mamma, pappa, Ryan Good, Pattie, Carin, Allison, dansarna, Kenny, Harry, Alfredo, jag, Justin och Dj Tay.

Jag tror nog inte det var fler, men dansarna var många.

Kenny, Harry, pappa och Scooter kom tillbaka med 8 stycken stora vagnar.

Väskorna började komma och min var den första som kom, jag tog av den från bandet och satte den en bit från mig.

Andra väskan som kom var Justins, han ställde den bredvid min.

Det kom 10 väskor till innan en av mina väskor kom och direkt efter kom en till som tillhörde mig.

Justin hjälpte mig att bära av en och vi ställde dem två på golvet.

Två av Justins väskor kom och jag hjälpte han av med en.

Direkt där efter kom min fjärde väska och nu var det bara min största kvar.

Justin och alla hann få sina väskor innan min kom, det var den sista av alla väskorna.

Jag tog av den och snabbt kom vi fram till att en vagn skulle jag och Justin ha till en början.

Vi började lasta på våra väskor och för en gångs skull så fick vi på alla.

När alla lastat på väskorna så gick vi tillsammans ut.

Jag och Justin hjälptes åt att dra vår vagn.

Det skulle bli jobbigt att vara ifrån honom nu.

Vi hade ju ändå träffats varje dag i 2 år.

Det skulle bli konstigt och om jag känner mig själv rätt så kommer jag och Justin att träffas minst tre gånger den här veckan.
__________________________________________________________________________________________
Så jag fick äntligen upp det! Sa ju att det skulle komma upp klockn 14 typ, men jag fastnade i Nellie Berntssons blogg ;) 
Har rätt mycket skrivlust idag så det kanske kommer ett till, eller två?
Om ni kommenterar så ska jag försöka få upp två till ikväll, men ett kommer nog!

Men en rätt viktigt fråga, hur lång tycker ni att novellen ska bli? Ska den bli till kapitel 50?
Eller kapitel 45?
Eller längre? Svara gärna på det! xD 
Ska den avslutas så det kommer en ny novell den 17 Oktober då JN blir 1 år? eller?
Vad vill ni ska hända då förresten? :)
Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

50 KAPITEL

2012-10-06 @ 21:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback