U Smile I Smile kapitel 56

’’ Den är vadå? Vad menar du med stukad?’’ sa jag i panik.

'' I say in panic! '' 

 

Vadå min fot stukad? Vi skulle ju till Thailand? Visst jag kanske kunde åka ändå, men jag skulle få gå med bandage och kryckor, hur roligt?

’’ Den är stukad. Du kommer få ha bandage i 2 veckor och antagligen kommer du få hoppa runt med kryckor.’’ Sa läkaren lugnt.

Han kan inte mena allvar, 2 veckor?

’’ Så jag kommer inte få bada på 2 veckor?’’

’’ Nej det kommer du inte.’’

Lyckat. Jag får inte bada på två veckor och ska till Thailand.

Fan, jag hatar Nick.

’’ Så du menar att du inte kommer få bada på två veckor?’’ konstaterade Selena.

’’ Mm.. Jag hatar det Sel. Fast visst jag kommer ändå få min mens då någon gång men ändå, jag kommer dö.’’

’’ Jag tycker så synd om dig.’’ Sade hon.

Mer hann vi inte prata innan Justin kom.

’’ Vi får åka hem nu.’’

Jag nickade.

Jag hade bestämt mig för att inte ha några kryckor, och Justin hade gått med på att bära runt med mig.

Han hade sagt att det inte gjorde något, för han tyckte det var mysigt att bära runt mig.

Visst skulle det bli skönt att slippa gå, men jag skulle bli beroende av honom, inte för att jag inte är det nu men ni fattar.

Justin tog tag i mig och bar upp mig i hans famn, jag låt som en bebis.

Han hade sin ena arm under mina knä och den andra under mina armar.

Bara av att ligga i hans famn gjorde det ont i min fot, undrar om Nick hade haft järnskor på sig.

Nu längtade jag inte alls till Thailand.

Plötsligt fick jag en underlig känsla i magen, den började värka och direkt visste jag vad det betydde.

Antingen så hade jag fått min mens, eller så skulle den komma inom den närmaste tiden.

’’ Fan.’’ Mumlade jag,

Oturligt nog verkade Justin höra det.

’’ Vad är det babe?’’ frågade han oroligt.

’’ Jag har bara ont i magen, jag tror jag fått min mens.’’ Viskade ag lågt till honom.

Vi hade kommit utanför sjukhus dörrarna och där var det massor med papz och fans.

’’ Aw… Då kommer den hemska mensväkern tillbaka ellerhur?’’ sa han

’’ Ja och sluta reta mig, det är ändå baar du som kommer få sitta i flera timmar på flyget imorgon och massera min mage.’’ Muttrade jag.

’’ Gärna, om det ingår att kyssa din mage också, så visst.’’ Flinade han.

Jag muttrade för mig själv och hörde sedan Justin fråga mig,

’’ Kan du ta upp mina bilnyklar?’’

Jag nickade och drog ner min hand till hans ficka.

’’ Åh älskling, ta din hand lite mer i mitten så hittar du den säkert.’’  Sade Justin.

’’ Ditt perv’’ viskade jag till honom.

Han flinade mot mig och jag drog upp nyckeln.

’’ Jag är ditt perv, det är synd att din fot är skadad..’’ flinade han.

Visst han är kille, men han måste väl ändå inte tänka på sex hela tiden?

’’ Tänker du på sex hela tiden eller?’’ muttrade jag.

Ja jag var irriterad, han tänker alltid på att ha sex så det känns som om han 

’’ Nej klart jag inte gör, men det är väl inte mitt fel att du gör så jag blir kåt hela jäkla tiden heller.’’ Sa Justin när han satt sig i bilen.

’’ Okej okej! Jag menade inte så baby.’’ Sa jag ledsamt.

Hela tiden skulle jag säga något fel så han blev sur, hela tiden.

Ibland blir jaga bara så trött på det är förhållandet, vi kan liksom bli sura över vad som helst.

Och det är inte roligt, jag vet att alla par bråkar ibland.

Men vi bråkar typ aldrig, det är det som gör att det är så jobbigt när vi blir irriterade på varandra.

’’ Jag vet älskling.’’

 

’’ Du, när vi kommer hem från Thailand  så ska jag ut på en liten mini-turné. Du vet med låtarna jag spelat in under turnén.’’

Justin nickade mot mig.

’’ Och jag ska spela in låtar. Hur länge varar turnén?’’

’’ 4 veckor’’ svarade jag.

Han grimaserade.

’’ Hoppas du är medveten om att jag kommer och hälsar på dig. Glöm att jag ska vara utan dig så länge. ’’ sa han.

Jag hade gänra velat att han skulle komma, men jag tror inte att han får av Maggie.

Hon hade börjat tro att Justin utnyttjade mig, varför vet jag inte.

Så det var typ 1 procents chans på en skala mellan 1 och 10.

Men liksom varför skulle han utnyttja mig? Det låter ju helt ologiskt.

Eller ologiskt, det låter inte som han direkt.

’’ Det suger  att jag inte kommer kunna bada på två veckor i Thailand. Och om min mens ska hålla på så som den har gjort nu så kommer jag få min mens igen efter två veckor. Och då kommer dina händer tillbaka.’’

Han skrattade.

'' He laughing. '' 
 

 

’’ Som sagt, jag tror du måste kolla upp det. Det har ju hållt på så i snart ett halvår. Det kan vara något farligt babe.’’ Sa han oroligt.

Jag hade fått min mens med två veckors mellanrum i snart 6 månader.

Att ringa läkaren vågade jag inte, men jag kanske ska ringa mamma?

Ja det ska jag.

’’ Jag ringer mamma. Hon kanske vet.’’

Han nickade och gav min mobil till mig.

Jag knappade in mammas nummer och efter 1 signal så svarade hon.

 

’’ Jag hadejust tänkt ringa dig gumman.’’ Svarade hon.

’’ Hade du? Men du jag har ett problem eller två.’’

’’ Jag såg på internet. Har Nick misshandlat dig?’’  frågade hon.

’’ Ja det har han. Så min fot är stukad. Men det är inte det. Min mens har kommit med två veckor mellanrum i snart ett halvår. Så Justin sa att jag skulle ringa en läkare men det vågade jag inte så jag ringde dig.’’

’’ Nej jag tror inte det är så farligt. Har du skjutit upp mensen någon gång innan den började göra såhär?’’ frågade hon.

Jag nickade.

Ja det hade jag ju, innan jag och Justin åkte till Hawaii eller var det nu var för ett halvår sedan.

’’ Ja en gång innan det. Men inte nu sedan den gången.’’ Svarade jag.

Justin grimaserade mot mig, jag grimaserade tillbaka och började sen pussa Justin över halsen och vid tröjkanten.

’’ Det kan vara det. Men jag tror bara det är dina hormoner. ’’

Svarde hon.

’’ Okej, men då vet jag. Jag måste fortsätta packa nu, men jag och Justin kommer förbi och hämtar en grej sedan bara.’’

Mamma sade hejdå och sedan la vi på.

’’ Mamma trodde bara det var för att jag skjutit upp mensen en gång. Du vet när vi skulle till Hawaii eller var det nu var.’’ Sade jag.

Han flinade.

 

’’ Den resan kommer jag så väl ihåg.’’

Jag fattade precis vad det var han menade och började skratta.

Direkt när vi kommti fram till hotellet så hade vi sagt hej till alla som jobbade där och sedan gått upp på vårat hotellrum.

Där inne hade det väl hänt lite barnförbjudna saker.

Vi satt och snackade en liten stund, innan det hördes en hög smäll.

Precis som ett pistol skott, ett skrik hördes utifrån och jag spärrade upp ögonen.

Jag hörde regnet börja smattra på fönstret innan en åska hördes och tillslut så lös himeln upp av en blixt.

____________________________________________________________________________________________
Sorry för sent! :(
Har verkligen inte haft tid..
Men uppe och bilder, bara detta.
Kommentera för mera!
Puss <3 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback