U Smile I Smile Kapitel 9

’’ Är du gravid? Det står i alla tidningar! ’’

Hade Nick skrivit.

Jag visade smset för Selena och hon kollade med stora ögon på skärmen.

’’ Du är inte gravid va ? ’’ frågade hon

Jag skakade snabbt på huvudet men tänkte sen efter.

Var jag gravid eller var jag inte?

Jag hade ju faktist inte haft min mens på 1 och en halv månad?

’’ Jag har faktist inte haft min mens på 1 och en halv månad. Men jag vet inte om dne brukar ta så lång tid emellan. Jag måste testa imed att jag inte vet. Selena hjälp mig snälla!! ’’ sa jag med panik i rösten

Selena sa till mig att jag skulle sova på saken och så skulle vi se imorgon.

 

När jag vaknade nästa dag så kände jag att  jag hade riktigt ont i magen.

Jag reste mig upp ur sängen och kollade mig i speglen.

Mitt hår stod åt alla håll och jag såg allmänt trött ut.

Jag gick in på toan och satte mig ner på toan och såg att jag var öd i trosorna.

Yees min mes hade kommit alltså så var jag inte gravid.

Jag torkade mig och gick ut genom dörren till min resväska och tog nya underkläder.

Dem skrik gula tog jag , i klädväg så tog jag ett vitt linne och svarta jeans.

Till det vita linnet så tog jag en svart söt bolero.

Jag gick in på toan igen och bytte om och borstade tänderna, sen sminkade jag mig lite snabbt håret satte jag upp i hög hästsvans.

 

När jag kom ut från badrummet så hade Selena bytt om och satt på sängkanten med min mobil.

Jag gick fram till henne och satte mig bredvid henne och kollade på vad hon gjorde.

Hon var inne på mina sms och satt och skrev på ett svar till Nick ensålänge hade hon skrivit:

’’ Hej! Nej Miley är inte gravid! Varför skulle hon vara det ? // Selena Gomez’’

Jag gjorde tummen upp mot henne och hon skrattade och klickade på ’’ Skicka’’ knappen.

 

Vi var i hissen på väg ner till frukosten, jag, Selena, Noah och Christian.

Han skulle visst vara här i några veckor till.

Visst var det sött men det var samtidigt konsigt att se sin syster sitta och kyssa sin pojkvän väldigt intensivt framför en.

När vi kom ner till lobbyn så gick vi in till matsalen och när vi kom in så hördes höga skrik och snart så såg jag att nästan 10 tjejer kom springandes mot  oss med block och pennor i vädret.

När dem kom fram till oss så skrev både jag och Selena autografer till dem.

Vi skrev nog tillockmed till alla, nöjda och glada gick alla ifrån oss när dem hade fått sina autografer och vi gick tillsammans allihopa fram till buffé bordet som stod i mitten av rummet.

 

När vi hade ätit oss mätta så gick vi upp i vår svit igen för att ta på oss andra skor och jackor och hämta lite saker för vi skulle till min privata frisör sen.

Jag skulle klippa mig, vilket skulle bli rikigt kul, jag gillade inte mitt hår direkt nu.

När vi hade tagit våra saker så gick vi i samlad trupp vi 4 bort mot hissen och när det plingade till att vi var framme nere i lobbyn så gick vi ut ur hissen  och ut genom utgången/ingången.

 

Vi hade precis kommit fram till frisören och hon hade börjat klippa mitt hår.

Jag hade sagt att hon  skulle överraska mig för jag inte kom på något jag ville ha så hon och Selena hade kmmit överrens om något tillsammans.

Det kunde bli riktigt roligt för både Selena och Vanessa som min frisör hette hade så bra smak på både kläder och ja allt.

 

Vanessa hade nog hållt på i en halv timme eller mer, jag hade ju såklart inte fått se men nu så var hon äntligen klar.

Jag kollade mig själv i speglen och kunde inte tro mina ögon.

Vem var tjejen i speglen?

Det kunde inte vara jag eller ? Nej det kunde det verkligen inte!

Mitt hår var färgat, från att ha varit mörk brunt så var det nu ljus brunt och från och ha haft super långt så var det bysten typ om det var lockat som det nu var.

Men om det var plattat så var det ju längre såklart.

Jag kramade om Vanessa och sen så kramade jag även om Selena.

Nu när vi ända var igång så tyckte vi att vi lika bra kunde klippa Selena också.

 

När Selena var klar så hade hon klippt topparna rätt så mycket men det syndes ändå.

Noah  klippte även topparna hon också men Christian ville inte klippa sitt hår, han gillade det så som det var nu.

När vi kom ut från frisören så gick vi till Starbucks och köpte varsin varm choklad och sen så gick vi tillsammans tillbaka till hotellet.

 

Innaför dörren i vår svit stod alla och mötte oss och alla kommenterade våra hår.

Ja alla utoms Christians för att han inte hade klippt sig.

Han skrattade mest över alla och snart så instämde och vi skrattade allihopa.

När vi slutat skratta så gick jag och Selena in på vårt rum i sviten och satte oss i sängen och började prata om allt mellan himmel och jord.

Riktigt roligt hade vi, precis lika roligt som vi alltid brukar ha!

Hon är verkligen min bästa vän!
_________________________________________________________________________
Ja dem är verkligen bra vänner!
Nästa kapitel alltså 10 blir ur Justisn perspektiv!
Har kapitel 11 klart nu också! Har börjat skriva på kapitel 12!
// Moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback