U Smile I Smile Kapitel 6

Det stod Christian Beadles.

Jag blev helt chokad och satte handen för munnen och tänkte:

Min syster har ett hemligt förhållande med Justin Biebers bästa kompis Christian Beadles.

Jag förstod henne men hon hade väl kunnat säga det till mig och inte hållt det hemligt?

Det  var ju såklart jätte sött mne att hon inte hade sagt något gjorde mig faktist lite ledsen.

Jag viskade i Noahs öra :

’’ Vad söta ni är! Varför har du inte sagt något ? snälla Noah prata med mig’’

Noah hoppade till i stolen och kollade bak på mig med ledsna ögon.

’’ Kan vi inte ta detta sen snälla syrran? ’’  sa hon till mig

’’ Noah är kär! Noah är kär! Noah är kär! ’’ retade jag henne med.

Alla började skratta och Noah hoppade upp på min rygg och började slå mig i huvudet.

Jag skrek till och snart kände jag att det lättade på ryggen och jag kunde ta bort min hände från huvudet.

Speglen framför mig visade någon människa med ett hår som såg lite rufsigt ut  och hon var öm i hårbotten.

Det var jag.

Jag började dra fringrarna genom håret så det skulle lägga säg rätt medans jag sa :

’’ Mitt hår mitt hår! Mitt älskade hår! ’’

Alla skrattade åt mig och när jag hade fått håret att ligga rätt så vände jag mig om mot dem andra och såg att Noah och Justin satt med min mobil.

Jag gick fram till dem  och sparkade till dem både på smalbenet och tog min mobil från dem och kollade på skärmen.

Mina sms var uppe och konservationen med Selena var uppe.

Noah ville väl hämnas på mig och så visste hon att det stod väldeigt många intressanta saker jag och Selena hade skrivit till varandra, dem var vid det stället där jag och Selena hade skrivit om mig och Nick och hur jag var mistänksam att han var otrogen mot mig.

 

NÅGRA TIMMAR SENARE:

Vi hade precis kommit inna för dörren till vår svit, jag, Maggie och Noah.

Det hade tagit längre tid i studion än va vi hade trott för att vi tramsade dem sista timmarna.

Men roligt hade vi jallafall.

Vi skulle tillbaka dit imorgon för att spela in lite till och för att försöka komma någon vart.

Noah och jag skulle gå in på vårt rum och prata om hennes förhållande med Christian för att jag var så jäkla nyfiken.

 

NÄSTA MORGON:

Jag och Noah hade pratat igår kväll och det visade sig att dem hade varit tillsammans i en månad och att hon inte hade fått säga något för att Christian ville hade det hemligt innan det kom ut bland alla paps och bland media

Vilket jag faktist förstod.

Sen så sa hon att Christian skulle komma hit imorgon, hon skulle berätta om det idag för alla mne jag hade ju kommit på det innan.

Noah var ju 14 år och Christian var 15 alltså så hade dem ett väldigt seriöst förhållande för att vara så unga.

Men dem var söta tillsammans, jag var glad för hennes skull.

 

Jag hade precis kommit ut ur duschen och skulle ta på mig kläder och sminka mig och lite sånt innan vi skulle till studion.

Noah skulle med idag igen och idag skulle även mamma med.

För att Justins mamma Pattie tror jag hon heter, hon och mamma skulle prata för att dem hade visst träffats innan.

Jag vet inte var och jag brydde mig nog inte så jätte mycket.

 

Jag ringde Selena innan vi skulle åka för vi skulle höras idag och vi pratade ända tills i kom in i studion men precis innan vi skulle gå in genom dörren till där Justin och alla var så bröts det.

’’ Jag kan inte fatta att hon kommer hit! Särskilt inte att hon kommer nästa vecka!  Vänta Noah får jag ett eget rum imorgon? Snääääälla syrran? Jag vill inte vara i samma rum som er två! Det kommer ju bara bli en massa åh vad jag älskar dig! Jag har saknat dig så och ennu mera gull! ’’ sa jag när vi gick in genom dörren till den studion vi skulle vara i.

Där inne satt inte så många som igår, bara Justin,Scooter,hans mamma och Alfredo Flores.

Blickarna vändes mot oss och dem stirrade ännu en gång.

’’ ja jag vet vi har konstiga samtal ämne ja jag vet! Men snälla har ingen lärt er att man inte ska stirra!’’ sa jag när jag tröttnade på att dem stirrade.

Jag gick rakt över golvet till den stolen Noah hade satt i igår och satte mig snabbt i den för att Noah var precis efter mig och skulle nog också sitta i den stolen.

Som jag hade gissat så var Noah precis på väg att sätta sig ner när hon såg att jag tog stolen.

Jag drog upp min mobil ur fickan på mina shorts och satte den på ljudlöst och kollade så jag inte fått något sms.

Där låg ett sms från Selena att hon skulle ringa sen ikväll för att hon skulle på interjuv nu.

Jag skickade en glad gubbe och ett hjärta sen la jag ner mobilen i fickan.

Idag skulle dem allt inte få tag i den .

 

Låten var nu inspelad och vi skulle bara skicka den till någon som skulle göra vid den så den skulle nog vara klar om typ 2 dagar.

Vilket var riktigt roligt.

 

Så hade samtals ämndet KCA kommit upp och vem vi skulle gå med och lite sånt.

Jag och Selena skulle gå tillsammans för ingen av oss hade någon att gå med så vi kunde lika bra passa på att gå.

Min manager och Selenas manager  hade visst bestämt det i förväg.

Vilket va roligt för vi hade alltid så jäkla kul.

Jag skulle sitta bredvid Selena och Jasmine, Justin skulle sitta bakom oss och han skulle visst gå själv.

Så bakom mig och Selena satt Justin,Jaden Smith och Willow Smith om jag inte mindes fel.

Justin och jag var ju nominerade tillsammans så vi skulle vist tweeta så mycket som möjligt att våra fanns skulle rösta på oss.

När vi hade pratat en liten stund om KCA som fresten var om 2 veckor så Selena och jag skulle hinna träffas en vecka innan KCA var vilket också var jätte roligt, så sa vi att vi skulle träffas här om två dagar för att Justin skulle visst iväg och träffa en kompis imorgon och jag var tvungen att vila min röst för att den var förstörd.

Jag har ju haft turne i 3 månader nu med konserter varje kväll och så har jag ju spelat in Overboard nu.

Så rösten behövde vilas.

 

NÄSTA DAG:

Jag hade precis vaknat och känt att det bara var jag som låg i sängen.

Noah hade skrivit en lapp och lagt på kudden att hon och mamma var på flygplatsen och hämtade Christian.

Jag hade fått ett sms medans jag som, från Justin.

Som undrade om jag ville träffa honom,Christian och Noah.

Alltså så visste Justin om det nu och så var Noah och Christian på hans hotell.

Jag skickade att jag gärna ville det och att jag bara skule duscha sen så skulle jag ringa Noah och bestämma mera.

Justin svarade med ett lätt Okej och en glad gubbe efteråt.

 

’’ Hejdå! Jag ringer sen!’’ sa jag till min livakt innan jag smällde igen bildörren och började gå mot ingången på hotellet.

Jag gick in genom dörren på hotellet och in i hissen och tryckte på 8:an den våningen Justin bodde på.

När hissen plingade till så gick jag ut ur hissen och ut i korridorren.

Jag gick fram till rum nummer 809 och knackade på dörren.

En liten stund efter det så öppnades dörren in till hotell rummet och där stod Justin.

Han kramade mig och jag kramade tillbaka och när vi hade gått ifrån  varandra så snäppte jag upp mina kilklackar med hjälp av dragkedjan som satt på sidan och sen så hängde jag upp mig svarta skinnjacka på krocken och följde efter Justin in i tv rummet.

Där inne satt Noah och Christian ätt tillsammans i en av sofforna och i den andra satt Alfredo.

Vi hälsade på varandra och jag gick ut i hallen igen och hämtade min Iphone i skinnjackan och när jag hade den i handen så gick jag in i tv rummet igen.

Där inne satt Justin och Alfredo i en soffa dem hade typ tagit hela soffan och i den andra soffan så stat Christian och Noah och kysstes.

Nu var det inte sött utan äkligt.. Det  var riktigt intensivt

Justin och Alfredo satt med äcklade blickar på dem och jag kollade även på Noah och Chris med äcklad blick.

’’ Get a room! ’’ sa jag högt så att Noah och Chris säkert skulle höra det.

Noah slängde en mördande blick på mig och Chris satt bredvid och skrattade.

Jag, Justin och Alfredo började skratta strax efter det.
_____________________________________________________________________________
Det blev faktist ganska långt!
// Moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback