U Smile I Smile Kapitel 19

Att få veta att jag var gravid var inte direkt något roligt.

Hur skulle Chris ta det? Skulle han lämna mig?

Skulle han bli glad och vilja ha kvar det?

Skulle jag orka med det? Vad skulle mamma säga?

Pappa? Chris mamma och pappa?

Hur skulle Miley ta det? Skulle hon bli arg?

Vad skulle alla säga?

Ska jag göra abort i hemlighet?

 

Det var absolut inget roligt jag hade fått reda på, jag var 14 år och gravid.

Chris va 16 och skulle antagligen vara 17 när parnet kom i såna fall och  jag skulle vara 15.

Mamma skulle bli förbannad på mig lika så med pappa.

Miley skulle inte bli glad och inte dem andra syskonen.

Selena hade inte tagit det bra, hon hade blängt på mig bara och sen gått till Miley.

Åhh jag orkar inte med detta.

Jag måste till Chris och det är nu.

 

Det visade sig att Chris var hos Justins på hans hotell så han bad mig komma dit, han saknade mig visst.

Så jag satt nu med Harry,Miley och Selena på väg till deras hotell.

Miley och Selena skulle med för att hälsa på Ashley Benson och sen så Justin och Alfredo.

Dem skulle visst träffas allihopa för att Miley,Selena och Ashley skulle prata om något om Justin&Alfredo skulle bara med för att dem  hade ap tråkigt enligt dem och det gjorde inte ashley något.

Tror Ashleys super duper snygga pojkvän var med, Taylor Launther.

Men det var inte säkert.

Hoppas hoppas att han var med i alla fall.

 

’’ Hej Älskling! Gud vad jag har saknat dig!! ’’ mumlade Chris mot min hals.

Jag svarade att jag också hade saknat honom och våra läppar möttes.

’’ Glöm inte skydda er nu, Nohis! ’’ hörde jag Selena säga.

Jag drog mig ifrån Chris och slängde en mördande blick mot Selena.

Men hennes blick sa inget om skoj, utan hon var fullt allvarlig.

Jag svalde hårt och vände mig om och började gå in mot vardagsrummet.

Hotelldörren öppnades och Miley skrek ’’ Hejdå’’ innan den stängdes.

Nu var vi själva och jag skulle berätta för Chris..

Detta skulle inte bli roligt.

 

’’ Du babe, vi måste snacka! Verkligen snacka!’’

Han kollade på mig med en undrande blick och frågade vad det var.

Jag svalde hårt och öppnade sedan munnen:

’’ Min mens är sen…’’

Han nickade precis som om han visste det.

Vilket var konstigt.

’’ Och jag har testat mig….. jag är gravid’’

Hela Chris stelnade till och jag började gråta.

Varför just jag och Chris? Jag är fan bara 14 och  jag var gravid? Vad vill gud mig?

Chris drog in mig i sin famn och frågade:

’’ Hur ska vi göra?’’

Jag är så jäkla glad att han sa vi och inte du eller jag.

Det finns så många killar som bara hade tänkt på sig själv eller på att han inte vad far till barnet.

’’ Jag vet inte… jag är bara 14 och du 16….. men jag skulle aldrig kunna tillåta mig själv att göra abort men jag skulle inte kunna behålla det!’’

’’ Vi kan få hur många barn som helst i framtiden men vad säger du? Ska vi göra abort? Vi kan fixa ett barn om  ett eller 2 år men snälla inte nu, jag går ut 9:an nu  och du går  i 8:an snart 9:an. Vi måste få bra betyg… eller du går inte direkt i skolan.. men din hemskolning.’’

Jag var glad att han var så förstående och att han hade tänkt på samma sak som mig.

Miley skulle få veta men mamma skulle inte.

Det skulle jag ta någon annan gång.

 

Tid bokad till abort.

Om 1 timme.

Jag var riktigt nervös och ja..

 

2 TIMMAR SENARE:

Abort salen hade varit läskig och jag hade gråtit en hel del.

Det  var precis som en gynekologs undersökning som man hade sett på tv.

Dem tog det precis som jag hade varit på flera sådana undersökningar medans detta var min första men det var ju ingen gynekologs undersökning utan en abort men det kändes som en sån undersökning.

Jag vet jallafall att jag aldrig ska på en gynekologs undersökning.

Han läkaren hade tyckt att jag  skulle sätta in en spiral så det inte blev så som det hade blivit nu.

Jag och Christian hade tyckt att det lät underbart så vi skulle antagligen åka in och göra det nästa månad.

Då var det ju ingen chans att jag kunde bli gravid, den var 99% säker.

Vilket lät skönt, då slapp man använda skydd.

Jag skulle prata med Miley om det.

Jag hade mycket att prata med henne om.

 

Miley,Selena, Justin och Alfredo hade precis kommit tillbaka, och dem hade kommit in och slängt sig i sofforna direkt..

Justin och Selena i en och Miley oh Alfredo i den andra.

Fast  när dem märkte hur dem låg så hade dem byttat så Miley och Selena låg i en och Justin och Alfredo i den andra.

Medans jag och Chris låg i en fåtölj .

Dem alla betedde sig konstgt.

Undrar var dem hade varit, om dem verkligen hade varit hos Ashley eller var hade dem varit?

 

___________________________________________________________________
Var har dem varit?

 

Vad tror ni?

 

Trackback