58- You don't touch her!

"Har du någonting funnits där för henne när hon ringt? Nej! För antingen var du i skolan, på X-Factor, med Nellie eller med Justin. 
Aldrig hade du tid att prata med just henne!"
Vad var det han sa?
Nu reste sig Pontus upp och skrek till mig istället. 
"Du är en fet jävla idiot som bara bryr dig om dig själv och din pojkvän som råkar vara Justin Bieber. Ingen annan bryr du dig om. Det är egoistiskt. Som fan."
Tårarna vällde upp i mina ögon.
Vad var det han sa? Menade han det? Hade Emilia hatat mig?!
Varför hade hon inte berättat något för mig?
______________________________________________________________________________________
Jag får inte fram några ord.
Efter ett tag samlar jag mig. 
"Hur ska jag kunna hjälpa att jag fick dem snygga och bra killarna? Det kan ju inte jag hjälpa. Och att nu jag blev tillsammans med just Justin Bieber har ju inte hon med att göra? Det var inte hennes jobb att hålla reda på vem som jag blev tillsammans med. Jag kan ju inte hjälpa att jag hade lektioner och var med i X-Factor och var jätte upptagen när hon ringde? Jag kan ju inte hjälpa det! Det är inte mitt fel att  hon inte kunnat prata när jag ringde henne. Förresten är det inte ditt jävla jobb att berätta det här för mig."
Pontus såg arg ut, riktigt arg.
"Hur fan kan du bara vara glad och skratta? Och hör du hur du låter. Du är så jävla självisk."
Jag fnös högt. 
Tårarna jag hållit inne, hotade att rinna över. 
Men jag skulle vara stark.
"Jag kan skratta för att jag vet att Emilia inte hade velat att vi skulle vara ledsna. Hon vill att vi ska leva efter henne och ha ett bra liv. Jag är inte självisk! Du är nog mer självisk som kan sitta och säga detta till din egna kusin."
"Jag berättar bara sanningen. Du är en riktig jävla fet hora!"
Jag ställde mig upp, tog fram min hand och smällde till Pontus över käften. 
Alla i rummet drog efter andan.
Förutom jag och Justin.
Justin reste sig upp och tog tag i mig då han såg på mig att jag bara ville slå Pontus igen.
"Du skulle bara våga slå mig igen." Fräste Pontus och skulle just slå till mig när Justin drog mig bakom honom.
"Flytta dig!" Utbrast Pontus. 
"Nej, du rör inte henne!!" Muttrade Justin argt.
Karl och Max kom in mellan oss.
"Nu tar du det väldigt lugnt här unga man!" Sa Karl till sin son. 
"Varför pappa? Du känner precis likadant. Att du hatar Bella för att hon aldrig funnits där för Emilia. "
Va? Hatade Karl mig också? Min morbror?
"Du vet att det du säger inte är sant." Sa Karl argt. 
"Nej! För horan framför mig har verkligen gjort fel. Hon ligger bara med Justin för att få uppmärksamhet. När hennes karriär väl sätter igång har hon massa efter sig och då lämnar hon Justin och ligger med en kändare kille."
Justin andades djupt in. 
Antagligen för att inte slå till Pontus.
"Är du dum i huvudet eller?" Fräste jag.
Pontus kollade mot mig. 
"Snarare är det nog du."
"Du är så riktigt körd snart. Du känner inte mig. Du vet inte hur jag funkar. Hur jag mår, och du vet absolut ingenting om mig. Det är klart jag inte kommer lämna Justin när min karriär har gått bra. Jag älskar honom och skulle aldrig utnyttja honom. Han är inte den kända Justin Bieber för mig. Utan bara Justin."
"Det säger du bara för att han är här. Annars hade du erkänt som det var. "
"Asså seriöst? Ska du vara min kusin? Då tror jag nog inte att jag vill vara kvar i den här familjen längre."
Pontus flinade mot mig. 
"Vad bra, för jag vill inte vara kusin med en hora. För det är vad du är. En riktig jävla fet hora. Ingenting är du värd du kan lika väl gå och dö."
Sa min kusin just det jag tror att han sa? Att jag kunde gå och dö?
Jag kände ett slag på min arm. Det gjorde så ont.
Mina ögon, som varit stängda, öppnade jag och såg Pontus stå framför mig och kolla ner på hans hand som i trans. 
"Förlåt förlåt Bella! Jag menade inte något av det jag sa. Förlåt att jag slog dig."
Jag brydde mig inte om hans ursäkter utan vände mig bara om och sprang upp till mitt rum.
 
Bella vände sig om och sprang mot trappen. Hon grät. Jag hörde hur hon snyftade när hon sprang upp för trappan. Jag var så arg på Pontus. Så grymt arg. Men jag behärskade mig. Jag förstår inte hur han kunde säga så till sin kusin. 
"Jag förstår absolut inte hur du tänker. Om du ville få ut din ilska på någon, så var det helt fel val att välja Bella. Jag hoppas du vet att Bella inte kommer glömma detta i första taget iallafall. Bella är ingen hora och ligger inte med mig för att jag är Justin Bieber."
Pontus kollade chockat på mig och skulle just svara. Men jag vände mig om och gick istället efter Bella.
Höga snyftningar hördes från hennes rum.
Jag öppnade dörren och fann Bella liggandes på mage med huvudet nertryckt i kudden i sängen. 
"Bella.. Baby!"
Jag satt mig ner bredvid henne och drog upp henne i min famn.
Hon tryckte direkt huvudet mot min hals och jag strök med handen över ryggen på henne.
"Du är ingen hora. Det vet du."
 
Klockan var halv sju på kvällen. Justin hade åkt hem för en timme sedan kanske. Men jag hade inte lämnat rummet. Jag förstår inte hur Pontus kunde säga som han gjorde. 
Min mobil bredvid mig plingade till.
Jag tog fort upp min vita iPhone och såg att smset var från Nellie.
Från:Nellie
"Hej gumman <3 Vad sägs om att jag kommer till dig med massa kläder, min kamera, ansiktsmask och nagellack. En helt vanlig super mysig tjejkväll. Vi kan åka och köpa Ben&Jerry's och massa godis. Jag vet att du behöver piggas upp så jag kommer utan att du säger ja. Så var beredd om en halvtimme. Vi väljer kläder, sminkar oss och drar till ängen med kameran och fotar super mycket. Vi behöver båda nya bilder på oss så, varför inte nu? Puss baby!"
Jag skrattade åt hennes röriga sms.
Men när Nellie var glad, så skrev hon rörigt och pratade fort.
 
I köket satt mamma och Katrin bara. 
Jag har igen aning var dem andra var.
"Hej gumman! Hur är det?" Frågade mamma oroligt.
"Bra väl. Nellie kommer om några minuter. Vi ska ut."
Mamma skakade på huvudet. 
"Ska ni ut och festa?"
Jag skakad på huvudet. 
"Nej, vi ska bara ut till ängen. Hon stannar kvar till imorgon eller längre sen." 
Mamma nickade. "Okej, men glöm inte att det är skola på måndag och att du ska ta spruta då. Jag och Max kan inte följa med. Vi jobbar. "
"Jag vet. Justin följer med mig."
Det knackade på dörren. Jag gick ut från köket och öppnade dörren. Utanför stog Nellie.
Vi kramades direkt och gick sedan upp på mitt rum.
Detta skulle bli en välbehövlig tjejkväll. Det skulle bli så mysigt.
Först började vi med att sminka oss, fixa håret och klä oss i nya kläder. För att gå ut och fota. Nellie hade med sig sin systemkamera och jag plockade fram min. Vi bestämde oss för att ta min. 
__________________________________________________________________________________________
Det blev super kort helt plötsligt...
Men 20 kommentarer till nästa?!
 
Om ni läst på instagram, så kommer jag att lägga upp handlingen till den nya novellen när jag fått 200 unika på bloggen och få 100 följare på instagram.
Ge blogge shoutouts på både instagram, facebook och era bloggar.
Desto fortare ni fixar det, desto fortare får ni reda på vad nästa novell handalr om!
Puss <3
 

Kommentarer
Postat av: Tilde

DÄR DOG JAG, ' SHITT VAD BRA, ÄLSKAR HUR BELLA DRYGADE IMOT AMAZING KAPITELL

2013-05-31 @ 20:21:48
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: Tilda♥

Meer meer meer!! Skit bra!!!♥=)♥♥

2013-05-31 @ 20:21:48
Postat av: Hej

Bra

2013-05-31 @ 20:50:38
Postat av: Fanny

Vet du hur bra detta är? Det ska jag säga dig. Så hääääääääääääääääääääääääääär bra :D

2013-05-31 @ 21:08:27
Postat av: Emilia/Emmy<33

Snälla mer! <3

2013-05-31 @ 21:09:56
Postat av: Biebaahhh

Länkbyte? :)

2013-05-31 @ 21:16:42
URL: http://biebahsboobear.blogg.se
Postat av: Bella

Asså såå bra :D men ska du redan sluta med denna novell? <3

2013-05-31 @ 22:26:16
Postat av: Anonym

Är den hör novellen redan slut? :O

2013-05-31 @ 22:35:40
Postat av: Emelie

Sjukt bra snälla förtsätt

2013-05-31 @ 23:15:33
Postat av: Jaa

Så bra nytt❤

2013-06-01 @ 00:01:56
Postat av: Hannah

Mernär sp sjukt bra novell❤❤❤Älskar den❤❤❤

2013-06-01 @ 00:02:38
Postat av: Melina

Meeer din novell är så sjukt bra❤❤❤❤❤❤❤

2013-06-01 @ 00:03:33
Postat av: ANNA!

OMG SÅ JÄVLA BRA SKRIV MEEEEEEEEEEER

2013-06-01 @ 10:27:51
Postat av: Amy

Omg ! Givs Me more !👊

2013-06-01 @ 11:02:07
Postat av: Lea

Jätte bra

2013-06-01 @ 11:03:40
Postat av: Sandra

Yay jättebra!!!

2013-06-01 @ 11:25:03
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Sandra

Skit bra kapitel

2013-06-01 @ 11:25:52
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Sandra

👏👏🍌🍌💜💜😀😀❤❤🙀🙀😂😂💩💩😱😱🙈🙈🎅🎅

2013-06-01 @ 11:27:01
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Anonym

Hej, kan du skriva ett nytt kapitel snart, jag längtar!!!

2013-06-01 @ 11:35:07
Postat av: Anonym

Älskar din novell Moa!!!💜❤💜❤💜❤💜❤💜❤💜❤💜❤💜❤💜

2013-06-01 @ 12:09:44
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeer

2013-06-01 @ 14:44:18
Postat av: Celebnovell

Jättebra! :)

2013-06-02 @ 22:45:04
URL: http://celebnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback