29- SWEDEN! ( svara på frågorna lngre ner!)

( SVARA PÅ FRÅGORNA LÄNGRE NER!! )

JUSTIN'S PERPEKTIV:

Mina ögon slogs fort upp när jag kände tygnederna som hoppade på mig.

Direkt såg jag Ryan och Chaz's glada ansikten.

Dem gick upp från mig och jag reste mig upp och vi gjorde direkt våra handslag.

Mormor stog i dörröppningen och log mot oss.

'' Är ni hungriga killar? Lunchen är serverad där nere!''

Ryan  och Chaz gick fram till mormor och dem tre gick tillsammans ner.

Jag hade duschat igår kväll så jag behövde inte göra det nu.

Istället tog jag på mig ett par svarta jeans och en vit t-shirt.

Undrar hur Bella mår?

Jag saknar henne så grymt mycket och vi ha bara varit ifrån varandra i två dagar.

När jag gick ner för trappan knapprade jag snabbt in ett sms till henne.

Jag tror hon satt på flyget påväg till Sverige just nu.

 

'' Så vad har hänt borta i kändisvärlden medns du varit borta? Någon ny flickvän? När ska nya albumet släppas?''  frågade mormor mig.

Alla satt samlade runt matbordet.

Jag, mormor, morfar, mamma, Ryan och Chaz.

'' Mitt nya album Believe släpps den 19 juni.'' sa jag.

'' Det finns väl mer Justin? Dem frågade en fråga till!'' flinade mamma retsamt mot mig.

'' Har du ny tjej?'' frågade Chaz retsamt.

'' Ja det har jag.'' log jag.

Mormor kramade om mig och direkt började frågorna:

'' Hur gammal är hon? Vad heter hon? När får vi träffa henne?''

'' Hon heter Izabella är 15, Ni får träffa henne på måndag.''

'' Hur länge har ni varit tillsammans?''

'' Sen den 13 december.'' log jag.

'' Hur ser hon ut? Är hon snygg?'' frågade Ryan.

Jag hann inte svara innan mamma svarade åt mig.

'' Hon är riktigt vacker!''

Jag såg på Ryan och Chaz att dem ville se en bild.

Så jag drog upp min mobil från fickan och gick in på mina bilder och började leta fram en bild på Bella.

Jag visade bilden för dem.

 

'' Hon är vacker.'' sa mormor fascinerat.

'' Hon är snygg. Godkänt Justin!'' skrattade Ryan och Chaz.

Chaz tog fram fingert och drog på skärmen så det bytade bild.

En bild på mig och Bella tillsammans.

 

Min mobil plingade till och jag vände skärmen mot mig själv och såg att det var ett sms från Bella.

Från: Baby ♥ 

'' Jag har landat i Sverige nu. Det är skit kallt.... Typ -10. Hoppas du har det super bra i Canada ♥   Och du, vi har fått nya tränare ;) Två killar i tjugo-års åldern och en tjej i 25 års-åldern. ;) Puss ♥  ''

Då hade dem fått nya tränare ändå..

Det gör mig orolig att hon ska spendera så mycket tid med dem.

'' Du Justin. Du skulle varit här mellan den 6: januari och den 20:de januari. Det ska komma ett gymnastiklag hit från Los Angeles. Jag tror det skulle komma fler lag från USA och några ifrån Canada.''

Jag skrattade åt det Ryan sa.

'' Det är Bellas lag från Los Angeles som ska komma.''

Alla utom mamma kollade chockat på mig.

'' Hon är gymnast. Skit duktig.'' log mamma.

 

IZABELLA'S PERSPEKTIV:

'' Hej gumman! Jag har saknat dig så mycket!'' utbrast min moster gråtandes när hon kramade om mig.

Vi stog inne på Arlanda. Stockholms flygplats.

Jag skickade iväg ett snabbt sms till Justin.

Mina två kusiner stog lite längre ifrån.

Emilia, den äldsta av dem, var 16 år.

Hennes utseende var typiskt svenskt. Blondt hår och blåa ögon.

Pontus, var 15 år och hans hade brunt hår och gröna ögon.

Om jag fick erkänna det själv var han ganska snygg.

Jag gick fram till dem och kramade först om Emilia och efter det Pontus.

Det märktes att han var en 15 årig kille.

Han kramade inte mig tillbaka.

Jag skrattade.

'' Du behöver inte vara cool inför mig. Jag känner dig.''

Pontus skrattade och kramade mig tillbaka.

 

Stockholms gator var fulla va folk.

Men det stoppade inte oss. Jag och Emilia var påväg till Emilias träning.

Lite sena men vi sprang.

Eller försökte iallafall.

Emilia tränade handboll och hon hade tjatat sig till att jag skulle följa med henne.

Min mobil började ringa i fickan.

Det var Justin.

På FaceTime.

Jag kopplade i mina hörlurar medans jag väntade på att samtalet skulle kopplas fram.

Justins vackra ansikte prydde skärmen och även två andras. Två killar i ungefär samma ålder som Justin.

'' Hej baby!'' sa Justin leendes.

'' Jag kan  inte säga ditt namn eller något. Jag springer på Stockholms gator som är fulla med en massa människor som mosar mig. Oh nej. Det är beliebers där borta. Babe, jag ringer dig snart.''

Jag la snabbt på och kilade ner mobilen i fickan och började springa fortare med Emilia framför mig.

Framför mig tornade en skola upp och snart var vi inne i den varma gympahallen.

Alla andra i Emilia's lag satt i en ring i mitten av den stora hallen.

Ögonen spärades upp när  dem såg mig.

Jag log mot alla och drog upp min iPhone och gick in på telefonen och ringe upp Justin på FaceTime.

Han svarade nästa direkt.

'' Hej baby!'' sa han.

'' Hej babe!'' sa jag lika glatt.

'' Vad gör du? ''

'' Kollar på Emilias handbolls träning. Eller jag har precis kommit in, jag har sprungit över hela Stockholm känns det som. Du vet två tjejer som ska fixa sig och så skulle jag välja kläder, hitta min mössa och duscha. Det tar lång tid när man heter Bella.''

Justin skrattade.

'' Juste, möt mina dudes. Ryan och Chaz.''

Han filmade dem en och en så jag hann se ansiktena på dem.

'' Jag hörde från Harry, som hört det från Nellie att du fått en katt.'' sa Justin.

Jag skrattade.

'' För tidig julklapp. Han är skit söt. Jag kan skicka en bild sen.''

Justin nickade och skrattade.

 

 

''Träningen är slut!!'' skrek en av Emilias tränare.

Alla tjejerna gick bort till sina saker och jag tog på mig min jacka och satte min mössa på huvudet.

Jag hade bytat till  mina Hunter's hos Emilia och till jacka hade jag min svarta Hollister jacka.

Jag hade fyra stycken. En vit, en blå, en svart och en rosa.

Mina Hunter's var svarta idag men annars hade jag tre färger till.

Silvriga, röda och blåa.

Kalla mig bortskämd om ni vill, men jag hade fått dem när jag fyllde år och i julklapp.

Jag hade själv betalat två av jackorna.

För pengar jag själv tjänat in.

När jag var borta vid Emilia så kom alla tjejerna mot mig.

'' Du är Izabella som kännder Justin Bieber va?''

Jag nickade.

'' Kan du hälsa honom att vi älskar honom?''

Jag nickade.

 

Väl hemma hos Emilia och resten av familjen var klockan bara 15:15.

Det var ljust ute ett tag till och vi ahde redan bestämt att vi skulle ha photoshoot tillsammans.

Emilia hade systemkamera med stativ och fjärrlösning.

Det var perfekt.

Vi plockade fram kameran och allting och gick ut.

Emilia's dröm var att bli fotograf så hon hade en egen fotostudio bredvid deras hus.

I en stuga.

Den var inredd med soffor och det var perfekt ljus och allting där inne.

Vi hade med oss flera ombyten.

Smink och hår hade vi fixat där inne.

Detta skulle bli så grymt roligt.

__________________________________________________________________________

Kapitel 29 redan! Oh My God!!

Ska jag spola fram tills när Bella och Justin träffas igen? Eller ska jag skriva om julafton? Som kommer vara imorgon ( För i novellen är det den 23 december just nu ;) ) 

Ska jag skriva om julen och sen spola fram tills dem träffas igen?

Eller ska jag spola fram tills gympa lägert?

Eller ska ska spola fram tills mars/april i novellen? 

VAD VILL NI SKA HÄNDA I NOVELLEN?!!

KOMMENTERA! KLARAR VI 12? <3 

LOVE YOU ALL <3

OCH FÖRESSTEN, JAG HANN IGÅR, VAR KLAR 16:59 ;) 

 


Kommentarer
Postat av: Emmy<33

Jättebra!! Meeer<333

2013-03-31 @ 17:09:47
Postat av: Anonym

Hur gammal är Justin i novellen?
Nej skriv om julafton!

2013-03-31 @ 17:38:40
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva om när hon blir fotad och Pontus ska vara med för att vara en "manlig" model, och så ska dem spela kära (även om dem är kusiner, för dom var väll det eller?) och så får Justin tag på bilderna m.m men dem får inte bråka det blir lite enformigt då! Ps älskar din novell! <3

2013-03-31 @ 18:05:34
Postat av: Amanda

Hej jag vill ha med när det träffas

2013-03-31 @ 18:39:37
Postat av: Mia

Du får ju välja men man vill ju hänga med så hoppa inte för mycket.

älskar din novell och är jätte glad att du uppdaterar så mycket.
ledsen om jag gjorde många kommentarer förut men det är för att vi älskar din novell så mycket och bara vill ha fler och fler kapitel <3

2013-03-31 @ 19:28:23
Postat av: Bella

Kan du inte göra så att det är gympa läger under julen.. Asså typ att det blir flyttat några veckor, så då kanske Bella firar jul med juju <3

2013-03-31 @ 22:24:55
Postat av: Anonym

håller med Bella!!!!!!

2013-03-31 @ 22:37:22
Postat av: Anonym

Du kan typ skriva att justin ska göra en konsert i sverige utan att izabella vet. O scoter sa de till hnm i sista minuten typ. O han har konserten på julafton o typ överraskar henne med nåtr romantiskt:p

2013-04-01 @ 03:49:28
Postat av: Mia

Jag tycker att Justin ska få fira jul med sin familj det är ju nu typ bara en dag till julafton det kommer bli så körigt och snabbt in på.
/mia igen

2013-04-01 @ 10:21:28
Postat av: Stephanie

Jättebra!! Meeer!!:) och om du inte kommer på något att skriva om i någon novell fram över så kan du bara fråga om tips från oss läsare ser hur bra tips de har skrivit:) bara så du vet att vi alltid finns om du behöver hjälp<3

2013-04-02 @ 23:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback