2- OUR MENTOR

’’Så vem tror ni blir vår mentor?’’ frågade jag tjejerna i rummet.

’’ Demi helt klart.’’ Svarade Miley.

’’ Britney hoppas jag på’’ svarade Hannah.

’’Simon hoppas jag på’’ svarade Melanie.

’’ Demi.’’ Sa Emma, Ariana, Sally, Awa samtidigt.

’’ Vem tror du själv?’’ frågade Hannah mig.

’’ Jag hoppas och tror att det blir Demi.’’ Log jag.

Vi satt och pratade en stund i det rummet vi blivit in ropade i medans vi väntade på vår mentor.

Det skulle bli riktigt roligt att få veta vem det blev.

 

Det hade gått 10 minuter och vår mentor hade inte kommit än.

Men helt plötsligt hörde vi ett rasslande i låset och jag spände mig vilket det såg ut som alla andra också gjorde.

In genom dörren kom den personen som skulle bli vår mentor och alla skrek till när dem såg henne.

Det hade blivit Demi.

Demi skrek till och sa sedan:

'' Åh n var precis dem jag hoppades få vara mentor åt. Jag vill ju inte behöva skicka hem någon imorgon, jag vill ju att alla ska stanna kvar.

Så sista gallringen skulle vara imorgon? Jag som inte ens valt låt innu.

Det skulle bli spännande och se vem hon bjudit in.

Jag hoppas typ på någon som är i vår ålder eller äldre än mig, jag är ju inte i Demis ålder direkt.

Jag menar jag har precis fyllt 15, jag fyller år den 27 augusti och det var den 3:de september idag.

Så jag hade bara varit 15 i sex dagar.

 

Vi hade pratat ett tag med Demi och hon hade sagt till oss att vi bara skulle vara lugna imorgon och inte sressa upp oss för att det skulle komma en världskänd person och hjälpa henne.

Ja, det var en världskänd person som skulle komma och hjälpa Demi.

Trodde hon att vi skulle bli lugnare av det eller?

Man blev ju bara mer och mer stressad av det.

Sen så jag som inte valt låt heller, jag undrar verkligen hur det skulle gå.

 

Jag stack ner kortet och dörren öppnades med ett klick.

Kortet slängde jag på den lilla byrån i hallen innan jag sparkade av mig skorna och slängde ner jackan på golvet.

Vi hade fått rum med ett sovrum, ett badrum och även ett stort rum där det var ett kök med bord och stolar och även lite längre bort i rummet var det en platt-tv med två soffor framför.

Det var ett rätt så stort hotellrum.

men jag undrar verkligen om jag kommer kunna hålla det rent om jag går vidare till livesändningarna.

Jag är inte orolig för att det ska vara damm och en massa smuts, för det fixar ju städarna.

Men hur jag ska lyckas med att inte ha skor, smink, kläder och andra saker överallt vet jag inte.

Liksom alla sladdar kommer vara i hela tiden, fö jag kommer ju inte komma ihåg att stänga av dem.

Men det blir ett senare problem om jag nu går vidare.

Men på schemat nu stog, välja låt.

Jag väljer mellan  Crazy In Love och Mercy.

Crazy In Love har jag lyssnat på mycket, men Mercy är en bra låt.

Efter mycket vellande så bestämde jag mig för Mercy.

Jag kunde den redan lite, för att jag hade lyssnat på den hela tiden ett tag.

När jag klickat mig in på Google så sökte jag på texten och fick upp den.

Jag satt och sjöng på låten enda till halv tre på natten och då somnade jag med datan i sängen.

 

NÄSTA MORGON:

När klockan ringde nästa morgon så var jag allt annat än utvilad.

Klockan var åtta och det menades med att jag bara fått sova 5 och en halv timme inatt.

Det var kanske inte direkt så jag hade planerat att jag skulle sova inatt, men jag kunde låten iallafall.

Det  var det viktigaste.

Jag gick upp från sängen och direkt in i duschen.

Schampo, balsam och duschtvål hade jag ställt in i badrummet igår när jag packade upp necesären.

Så det var bara att ta det i handen och sen gå in i duschen och starta vattnet på det varmaste.

När jag kom ut från duschen virade jag en handduk som en turban runt huvudet och sedan en runt mig.

Jag tog fram min body lotion och smörde in kroppen med den.

Direkt när jag smört in mig klart så tvättade jag mina händer.

Jag hatar verkligen att vara fettig och kletig på händerna, och det är man efter man smört in sig.

Hårfönen kopplade jag in i elutaget och släppte ut mitt hår från handduken och började direkt att föna det.

Mitt hår går mig till brösten typ så egentligen borde det ha gått fort att föna det, men det är jätte tjockt så det gjorde att det tog längre tid.

När håret var färdig fönat plattade jag det lite snabbt så det vr helt platt.

Det var platt egentligen men lite vågigt efter jag duschat.

Jag sminkade mig snabbt men noggrant innan jag borstade tänderna och tog på mig deo.

Parfym väntar jag med tills jag fått på mig kläderna.

Jag tog fram ett par mörka jeans shorts och en svart skjorta i något tyg jag inte vet vad det heter.

Den var nästan genomskinlig så jag tog på mig ett svart linne under.

''A pair of dark jeans shorts and a black shirt'' 

 

Jag tog på mig dem och kollade sedan klockan på min mobil.

Hon var nio och vi skulle träffas i lobbyn fem över.

Jag sprang snabbt in i badrummet och sprutade på mig parfym och tog en sista titt i spegeln.

Jag grävde fram mina svarta ballerina skor med silvriga stenar framme vid tårna.

Dem tog jag snabbt på mig och tog sedan min mobil och nyckelkortet tog jag i handen.

Min skinjacka tog jag också och stängde sedan dörren.

Bredvid mig bodde Awa och jag såg henne komma ut genom dörren.

Jag gick fram till henne och vi pratade på hela hiss resan ner och när vi kom ner i lobbyn så väntade dem andra tjejerna på oss.

Alla såg nervösa ut.

Prick fem över nio kom det en man som sa till oss att bilen var här som vi skulle åka med.

Det var en vanlig bil så jag vet inte hur det var meningen att vi skulle få plats.

Det fanns sex platser i den här bilen och vi tjejer var sex stycken,  det var även en chauförr i bilen.

Jag och Awa bestämde oss för att dela säte då vi var så smala båda två så vi skulle lätt på plat att sitta bredvid varandra.

Resan tog nog en kvart och när bilen stannade så var vi utanför ett stort höghus.

Vi alla var ute ur bilen fort och gick sedan efter en kvinna som stog och väntade på oss.

Filmteamet gick bakom oss och sedan gick dem fram så att dem gick framför oss.

Men för att få med oss så var filmaren tvungen att gå baklängens.

När vi kom in i rummet vi skulle vara i så stog Demi där med ett leende och vinkade mot oss.

 

 

'' Hej sötnosar! Hoppas ni alla är laddade för sista gallringen, för den börjar nu

'' She smiled at us and waved''

. Jag har bjudit in en person som ska hjälpa mig att välja vilka som ska vara med och den personen kommer nu.''

Personen som kom in var en kille, i 17 års åldern kanske.

Direkt kände jag igen honom.

Det var Justin Bieber såklart.

Han log stort mot oss alla.

'' He smiled to all of us''

 

'' Hej alla! Jag är Justin Bieber och ska hjälpa Demi här att försöka välja ut tre av er  som får stanna kvar. Det ska verkligen bli riktigt roligt att få höra er, Demi har saht att ni är skit duktiga alla. Bli inte nervösa, ni kommer klara detta galant.'' sa Justin.

'' Ja ni kommer verkligen klara detta galant. Vi hade tänkt att ni skulle få sjunga  i rummet bredvid här så om den som ska sjunga först följer med oss nu direkt. Den första som ska sjunga är Awa.''

Awa kramade om mig och gick sedan med Justin och Demi.

Jag tog snabbt fram min mobil och började läsa texten till låten.

 

Det hade gått en timme och alla utom jag hade sjungit.

När Emma som precis hade varit inne och sjungit kom ut och sa att det var min tur så reste jag mig upp från golvet och gick till rummet.

Det var ingen dörr där så jag gick bara rakt in.

'' Åh hej sötnos.'' sa Demi när jag kom in.

'' Hey.'' log jag.

Justin log mot mig och jag log tillbaka.

'' Vad ska du sjunga idag?'' frågade Demi.

'' Mercy med Duffy.''

Demi nickade åt mig att börja och det gjorde jag.


När hela låten var klar så applåderade Demi och Justin, båda log även mot mig.

'' Nu så ska vi prata ihopa oss och sedan så kommer ni att få reda på vem som går vidare till live sändningarna. Du kan väl hälsa alla det gumman?'' frågade Demi.

'' Såklart.'' log jag.

Jag gick ut till den stora rummet där alla var och satt och pratade.

'' Dem skulle prata ihopa sig och sedan så skulle Demi säg vem som går vidare.'' log jag.

Alla nickade med ett nervöst leende.

Jag hade precis sjungit för Justin Bieber och ska snart få reda på om jag går vidare i X-Factor eller inte.

Detta är sjukt.

___________________________________________________________________________________________

Andra kapitlet och Justin är med!! :D

Vad tror ni kommer Izabella att gå vidare eller hur blir det?!

Förresten, Gott Nytt År alla! Så skriver jag mer nästa år ;) 

KOMMENTERA VAD NI TYCKER!!! <3 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sååååå bra ge mig mera :D du äger på att skriva är helt fast kollar typ bloggen 3ggr per dag ;)

2012-12-31 @ 21:26:02
Postat av: Josse❤

MEEEEEEEEEEEEER DU ÄR SÅ JÄVLA BRA CHEYEN!

2013-01-01 @ 02:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback