4- Starbucks

’’ Justin kommer att hjälpa dig med att öva in låtar, välja låtar och allting nu dem två veckorna han är här. Imed din dyslexi och att jag har två andra att öva med också. Blir det okej?’’ frågade

Jag nickade.

’’ Jag ska lära dig allt jag kan, jag menar kan du allting jag kan så kommer du lätt vinna. Jag är ju bäst’’ flinade Justin malligt.

’’ Ja precis du är bäst.’’ Skrattade jag.

’’ Sen så imorgon, så åker du till L.A över dagen för att packa mer grejer så det räcker till finalen och sen så på kvällen kommer du tillbaka och direkt på måndag så börjar du och Justin med låten, alltså att välja låt och öva in den hela veckan. Sen på torsdag har du genrep och på fredag morgon så ska du direkt iväg till Justin och gå igenom hela låten och sen efter det så ska du spendera dagen i arenan. Alla kommer vara där och sen så kommer ni att öva på öppningsnumret. Det låter okej va?’’ säger Demi sedan.

’’ Ja det låter helt super. Så imorgon åker ja till L.A och sen så på kvällen igen så kommer jag tillbaka hit. Och direkt på morgonen så ska jag och Justin träffas?’’ sa jag.

Demi nickade.

’’ Men snälla Justin. Vi kan väl ta det senare på dagen? Jag menar jag är tonåring. Jag behöver sova.’’ Sa jag.

Demi började skratta och även Justin.

’’ Du vet att jag också är tonåring va?’’ skrattade jag.

’’ Såklart, men jag är tjej. Jag är inte som killar som är så pigga och kan vara uppe hela natten. Jag har jobbiga veckor’’ sade jag.

Demi började nu skratta ännu mera.

’’ Jobbiga veckor säger du? Vadå för jobbiga veckor?’’ flinade Justin.

’’ Du vet sådana veckor i skolan, när lärarna bara kastar läxor på en och så just den veckan så ska mina föräldrar dampa lagom mycket på mig den veckan också. Och sen så när det är som mest så kommer mina kompisar på att de ska ta ut mig på fest mitt i veckan och få i mig en massa dricka. Och så bara blir allt fel.’’ Sa jag.

’’ Så du menar att dina kompisar tar ut dig på fester när du är 15 och mitt i veckan också?’’ sa Justin fullt allvarligt.

’’ Jaop.’’ Sade jag lika allvarligt.

’’ Är dina kompisar lika gamla som dig eller smyger dem in dig på festerna?’’ frågade Demi.

’’ Dem är äldre än mig och ja den smyger in mig. Men mamma och pappa fick reda på det så nu får jag inte göra det längre.’’ Log jag.

’’ Bra, för du får verkligen inte göra det. Det är inte bra för 15 åringar att festa och bli full. Även om dina kompisar tvingade med dig så är det inte bra. Men det blir ingen nästa gång för du kommer att vinna detta lätt.’’ Log Justin.

’’ Jag kommer inte vinna, snygg-Isak kommer vinna enligt Awa så jag är med henne.’’ Skrattade jag.

’’ Snygg-Isak?’’ skrattade Demi.

’’ Awa har liksom en crush på Isak. Jag fattar inte den, men hon är helt crazy in love. Men vadå vad har de kännt varandra, en vecka.’’ Svarade jag.

’’ Det är inte bra att hon har en crush på honom. Jag menar hon kommer ju att hjälpa han och sen så kommer dem att göra allting tillsammans. Hon kommer glömma bort oss.’’ Sa Demi.

’’ Hon kommer inte glömma bort er. Jag menar, du är hennes mentor Demi. Och du Bella. Du är svår att glömma.’’ Sa Justin.

’’ Svår att glömma? Antingen så har jag skämt ut mig eller så är det en komplimang.’’ Skrattade jag.

’’ Ta det som en komplimang.’’

 

’’ Vad vill ni ha?’’ frågade en tjej från personalen.

’’ En chailatte med en choklad cupcake.’’ Beställde Demi.

’’ En caffé latte’’ beställde Justin.

’’ En chailatte.’’ Beställde jag.

Tjejen skrev ner det på sin lapp och gick sedan iväg.

’’ Om du inte hade kommit med i X-Factor vad hade du då satsat på att bli?’’ frågade Demi.

’’ Victoria’s Secrets modell helt klart. Jag menar det är varje tjejs dröm.’’ Log jag.

’’ Du skulle verkligen passa som det. Du har kroppen till det. Inte så lång och jätte smal. Du skulle passa som det. Men du kan ju bli det när du väl har vunnit detta sen. Så får du två karriärer. En modell-karriär och en artist-karriär.’’ Log Demi.

’’ Wow tack. Men så smal är jag inte. Ja det ska jag nog ta och satsa på.’’ Log jag.

’’ Jo du är så smal.’’ Sa Justin.

Jag skrattade och skakade på huvudet.

 

Vi hade varit på Starbucks hela dagen och kvällen igår så direkt när jag kommit tillbaka till hotellet så hade jag gått upp på mitt rum för att packa upp dem rena kläderna ur väskan och lägga ner smutstvätten.

Allt mitt smink, mina hårprodukter, skor och allt annat skit tömde jag också ut ur den.

Så tillslut var det bara smutstvätt som var kvar i väskan.

Mitt tåg skulle gå halv idag och vi hade bestämt att Justin skulle köra mig för att han ändå skulle iväg till ett ställe som låg nära tågstationen.

Så jag behövde rusa in i duschen och göra vid mig för att hinna med att vara nere i lobbyn om en halvtimme.

Då skulle klockan vara nio.

 

Väl nere i lobbyn så såg jag Justin sitta i en fåtölj.

Han satt med sin mobil i handen men när han såg mig så reste han sig upp och la ner mobilen i fickan.

Vi gick ut genom dörrarna och ut till en bil som stog och väntade.

Jag slängde in min väska i bagaget och hoppade sedan in i baksätet bredvid Justin.

Framför oss i framsätet så satt chauffören och Justins livvakt Kenny.

Idag hade jag dragit på mig en blå vit randig skjorta som jag stoppat in innanför mina svarta jeans.


 

I skoväg hade jag dragit på mig ett par vita converse.

’’ Är du taggad på att livesängningarna börjar nästa vecka?’’ fraågade Justin.

’’ Ja men det är nervöst. Såklart.’’ Svarade jag.

’’ Det hör till. Har du tänkt på vad du ska sjunga innu? Eller ska jag hjälpa dig?’’ frågade Justin.

’’ Jag har typ tänkt på några men jag vet inte om dem blir bra eller hur det blir. Men vi kan väl ta det imorgon. Jag får fråga min syster idag så får vi se vad hon kan komma med för idéer.’’ Sa jag.

Det var såklart Nellie jag menade.

’’Ja vi tar det imorgon.'' log Justin.

'' Yes, we take that tomorrow.''
 

 

'' Ungar, vi är framme nu! Bella ditt tåg går om fem minuter så du bör snabba dig. För du hade köpt biljett innan va?'' sa Kenny.

'' Ja jag beställde den igår, så jag ska bara hämta ut den. Men jag måste rusa nu. Hejdå Justn. Vi ses imorgon.'' sa jag pch log mot Justin.

Jag tog ut min resväska från bagaget och började sedam springa med den stora resväskan bakom mig.

2 timmar på tåg väntas nu.

 

JUSTINS PERSPEKTIV:

'' Du tycker om henne eller hur, kiddo?'' retades Kenny.

'' Nej, jag gillar inte henne riktigt. Men hon är intressant. Och hon är jävligt snygg- Inte nog med det så sjunger hon som en gud även om att hon ar dyslexi.'' förklarade jag.

'' Jag säger det bara. Om en månad kommer ni vara tillsammans. Och då kan jag säga vad var det jag sa?'' skrattade Kenny.
_________________________________________________________________________________________
Kommer det bli så sm Kenny säger eller vad tror ni? 

nte kapitel på länge, men min data har varit sönder. Men nu funkar den igen!!

En frpga.

Vad tycker ni om bilderna? Ska jag göra kollage eller ska jag ha det så som jag har det nu fast med ler bilder eller bara låta det vara så sm det är nu?

Snälla svara på frågan!!

Kommentera


Kommentarer
Postat av: Bella

Jag tycker du ska göra kollage :D jätte bra!!

2013-01-11 @ 23:29:24
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-11 @ 23:29:30
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag vill bara fråga en fråga hur gammal är justin i novellen? :)

2013-01-12 @ 00:01:34
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeer

2013-01-12 @ 15:26:04
Postat av: Anonym

meeera kan du inte ha värsta kapitel bomben nån dag??<3

2013-01-13 @ 12:51:18
Postat av: L.O.V.E

Lika bra som vanligt!:D
När kommer nästa?
Kramisar,

2013-01-19 @ 20:57:42
URL: http://justgettingstarted.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback