DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> justinnovells -
2012-07-27
20:33:57
Kategori:

...

Tjabba hello!
Haha!
Jag skriver just nu på en helt ny novell! Är jätte nöjd att jag kom på idén på den!
USIS ( u smile i smile) har jag tröttnat på men helt ärligt vågar jag inte avsluta den!
Jag har inte något specielt slut och sen så är jag rädd att jag får insperation till USIS igen...
Men jag ska nog faktiskt försöka skriva ett avslut på den.
Sen så någon söt bloggläsare som kan göra en design till mig?
 
Till något helt annat!
Vem vill ha en frågestund? :) 
puss på er!

2012-07-27
20:29:36

U Smile I Smile Kapitel 25

Där stog Miley! Min älskade Miley hade lurat mig.

Hon kunde visst komma, eller hade hon rymt?

Jag reste mig upp och sträckte ut armarna i en gest att  hon skulle komma.

Istället för att gå mot mig så släppte hon väskan och joggade fram till mig och hoppade upp i min famn så hon satt på min mage.

Jag la mina händer under Mileys rumpa och vi tröck våra läppar mot varandra.

Vi kysstes en stund sen drog vi oss tillbaka men jag hade fortfarande Miley på magen.

Jag gick till soffan och satte mig i soffan men Miley ställde sig upp och kramade om Chaz och sen Ryan, när hon gjort det så kom hon och satte sig i mit knä.

Eller hon mös in sig i mitt knä.

 

’’ Om vi nu ska kolla på tv så ska vi inte kolla på Hannah Montana!’’ suckade Miley fram.

Vi skrattade åt henne och hon fortsatte klaga om att det var hemskt att vara ensam tjej och att kolla på sig själv på tvn.

Men till hennes räddning ringde hennes mobil och hon drog snabbt upp den och kollade på skärmen.

Ett leende kom fram istället för hennes sura min och hon tryckte på svara.

’’ Hej Hjärtat! Gud  vad jag saknar dig! ’’ hörde jag henne säga

Alltså var det Selena, det var så roligt att dem kallade varandra hjärtat,gumman,snuttan och älskling.

Det var liksom en sådan sak dem bara gjorde.

Chaz och Ryan kollade på mig och sedan på kontrollerna till Ryans xbox.

Vi tog upp varsin och sen så startade vi något spel och började spela.

Vi spelade tills Miley sa mitt namn och vi pausade spelet och jag vände mig mot henne och frågade vad det var.

’’ Kan Selena komma och hälsa på idag? Hon är i Toronto och spelar in, men är ledig i några timmar? ’’

Jag nickade och log och hon började prata i sin mobil igen.

 

Selena skulle komma om 1 timme knappt för hon skulle bara göra vid sig först och ja, prata med sin livvakt att han skulle köra henne till Ryan.

Hon visste var han bodde och det visste hennes livvakt också, dem hade ju varit här innan, när jag och Selena var tillsammans förstås.

Det var roligt att vi fortfarande var så bra kompisar och inte var ovänner imed att vi hade gjort slut.

Vissa som gjorde slut blev ju aldrig kompisar igen  så det var skönt att vi hade kommit lver det och blivit kompisar igen.

För jag och mitt ex här i Canada hade inte blivit kompisar igen, även hur mycket hon försökte!

Jag vet att hon bara vill bli vän med mig igen för att kunna utnyttja mig för att bli känd.

Hon var sån efter att vi hade gjort slut.

 

Selena hade precis kommit och hon och Miley stod fortfarande ute o hallen och kramades.

Chaz och Ryan ville gå dit ett taga men jag hade stoppat dem, Miley och Selena ville alltid vara själva när dem träffades efter lång tid ifrån varandra.

De hade att bli störda då, det var absolut inget roligt humör dem hade då.

Jag hade blivit utsatt.

 

Miley och Selena hade stått ute i hallen i nästan en halvtimme för att få lite egen tid utan att bli störda av oss som dem hade sagt.

Vi hade suttit och snackat lite och sedan bestämt oss för att ringa hit Christian och Caitlin Beadles.

Det skulle bli roligt att träffa dem igen.

Så det var dem vi satt och väntade på.

Dem skulle vara här om 5 minuter hade de sagt men man vet aldrig med dem.

Selena hade träffat dem innan men inte Miley.

Men hon brydde sig  inte direkt om att hon inte hade träffat dem innan, hon visste ju ändå lite vem det var.

Medans vi  väntade spelade vi killar och Miley och Selena hade tagit Ryans data och satt vid det lite.

Plötsligt hörde vi en röst från datan och sen så skrek båda tjejerna hej.

Jag vände mig mot dem och kollade på datan och såg att dem hade skype igång och dem pratade med Ashley Benson.

På videosamtal, så alltså såg Ashley mig, jag vinkade mot henne och återgick sedan till spelet.

Ashley var snäll, jag hade träffat henne många gånger med Selena.

Det plingade på dörren och tjejerna satt fortfarande och pratade med Ashley och märkte inte att dörren plingade.

Så Ryan gick och öppnade.

Det blev ett himla liv i hallen så man  märkte att det var Chris och Caitlin som hade kommit.

Jag och Chaz gick ut i hallen och tjejerna satt kvar i soffan och pratade med Ashley.

Snacka om osociala…

 

Efter kramkalaset i hallen så gick vi alla in i vardagsummet och Chris och Caitlins blickar vändes mot tjejerna som var helt fast i att snacka med Ashley.

Man fattade inte något av vad dem sa för att dem snackade på något konstigt språk, tror det var deras påhittade språk.

Tillslut började dem  prata på ett språk som vi alla pratade och fattade.

Vilket var skönt.

Jag och Ryan utbytte några blickar och visste precis vad vi skulle göra och gick sakta fram imot tjejerna.

Jag tog datan ur  Mileys knä och satte den på bordet sen så utbytte jag och Ryan en blick till innan vi tog varsin tjej over axlen så dem hängde över våra axlar.

Jag hade Miley och Ryan hade Selena.

Vi gick fram till Chris och Caitlin och vände oss om så att vi stod med ryggen mot dem men Miley och Selena var mot Chris och Caitlin.

Jag hörde Miley säga hej och jag kände hur hon vinkade och när hon hade gjort det så käne jag hur hon började slå mig lite löst på  ryggen i en gest som sa att hon ville ner.

Men inte skulle jag släppa ner henne.

Det var rätt roligt att ha henne där.

Jag skrattade lite åt henne och snart stämde alla in utom Miley som grymtade lite och bad mig gå till soffan, jag gick dit och satte ner henne men drog in henne i min famn så hon inte skulle kunna komma loss.

Hon tog datan från bordet och såg att Ashley fortfarande var inne.

Så hon började berätta varför dem hade försvunnit och det enda Ashley gjorde var att skratta.

Miley grymtade igen och verkade tycka att det inte var så jätte roligt.

Plötsligt försvann allt ljus i datan och allt ljus i hela huset och vi hörde hur det regnade där ute och plötsligt hörde vi hur det mullrade och att en blixt slog ner.

Ljuset kom tillbaka och vi startade nyheterna och dem berätta att vi skulle hålla oss inne och inte gå ut.

Detta skulle vara ett av dem största oväderna i Canada på flera 100 år.

Vi stängde av tvn och Miley tog sin mobil och mös in sig i mitt bröst.

Hon verkade verkligen inte gill åska och öväder.

Jag strök henne över ryggen och kysste henne på kinden flera gånger.

___________________________________________________________________________________________

Hur ska Miley klara detta?

Hon verkar väldiigt rädd!

Det kommer ett kapitel ikväll till! Lovar! Kanske till och med två? ;)

KOMMENTERA!

 


2012-07-26
23:53:23

U Smile I Smile Kapitel 24

1 ÅR SENARE:

Jag och Miley hade hållit ihop i över ett år.

Det hade varit ett händelserikt år.

Jag hade lagt i koma, för att jag också hade blivit skjuten men jag låg där 3 veckor mer än Miley, jag låg i koma i en månad sammanlagt.

Det var läskigt.

 

Miley hade varit med mig hemma och hälsat på alla mina kompisar, min pappa och mina syskon.

Hon hade verkligen trivts där vilken var otroligt roligt.

Mina kompisar hade gillat henne och det hade familjen också gjort.

Det var skönt att veta att hon hade roligt där och att alla trivdes med henne.

Jazzy hade verkligen gillat henne.

 

Flyget tog längre tid än vad jag hade trott, det var segt att sitta i det och bara vänta.

Turnén hade tagit en paus och jag skulle hem till Canada och vara där i en månad, medans Miley skulle iväg och ja bara vara med familjen.

Hon skulle antagligen komma till mig om 2 veckor så vi var här i 2 veckor.

Men hon skulle kolla med hennes familj om det gick.

Jag saknade henne redan. Var det verkligen normalt att sakna en som man bara hade varit ifrån i 4 timmar typ?

Vi hade splittras på flygplatsen allihopa utom jag,Kenny och mamma som skulle  till Canada.

Det skulle bli roligt att träffa familjen igen, även mina vänner.

 

’’ Varför har du inte med din över heta flickvän?’’ Frågade Chaz.

’’ Dude, för det första: Hon är min! För det andra: Hon har en familj? Och vänner? ’’

Chaz himlade med ögonen mot mig och jag flinade.

Min mobil plingade till och Selenas namn dök upp på skärmen.

Hon brukar inte smsa mig direkt?

Jag läste på smset och såg att det stog:

’’ Justin! Snälla ring Miles! Hon svarar inte, jag har panik! L <3 ’’

Ni reagerar säkert på att hon skickade ett hjärta, men det gör vi ibland, inget konstigt, vi är kompisar.

Precis som inte ni skickar hjärtan till era kompisar?

Miley visste det och hon brydde sig inte, hon var ju ändå bästa kompis med Selena.

Och hon litade på mig.

Jag tryckte bort smset och gick in på knappsatsen och skrev in Mileys nummer och tryckte på ring.

Flera signaler gick och just när jag skulle lägga på så hör jag Miley svara:

’’ Hej Baby! ’’

’’ Hej Babe! Vad gör du? Selena fick inte tag I dig! Hon hade lite smått panik.’’

’’ Oj………. Jag duschade och glömde min mobil hos brosan så jag fick gå och hämta den….. det var segt..’’

’’ Du har så dålig kondis… men ändå orkar du hoppa runder på scen och jaga mig runt hela parkering… framför fansen…. För att jag tog ditt smink? Hur omoget är inte det älskling ?’’

’’ Ta inte upp gammal babe! Men du Selena ringer nu! Puss älskar dig!’’

’’ Älskar dig också! Jag ska hälsa från Jazzy att hon saknar dig!’’

’’ Awwwwww hälsa tillbaka till sötnosen! <3 Vi hörs sen baby!’’

Miley la på eller gick över till Selena och jag vände mig mot Chaz och Ryan.

’’ Vad vill ni göra?’’

 

’’  DU KAN FAN INTE FUSKA HELA JÄKLA TIDEN! DIN JÄVEL JUSTIN!’’ skrek Chaz på mig.

Det hade gått 1 vecka nu och jag saknade Miley så grymt mycket.

Jag skulle inte få träffa henne denna månaden, hon fick inte komma hit.

Herregud hur skulle jag klara mig?

’’ Justin en jävel? Nej han är den underbaraste killen i världen.’’ Hörde jag en bekant röst säga.

Jag kolla på Chaz och Ryan som flinade och jag vände mig om och såg…..

 


2012-07-24
17:39:29
Kategori:

Utkast: Jul. 24, 2012

sorry att kapitlet inte kom ut igår,. men jag somnade och jag har varit iväg och kollat på valpar heeeeeeela dagen. men nu kom det

2012-07-24
17:32:56

U Smile I Smile Kapitel 23

JUSTINS PERSPEKTIV:

När jag kollade på Miley så kände jag fjärilarna i min mage och jag kunde inte hindra mig själv från att njuta av det.

Jag hade fallit för Miley, vilket kanske inte var det bästa att göra..

Vi var mitt uppe i en turné och jag hade verkligen inte tid till ett förhållande? Men det kanske skulle ändra på sig så jag hade tid med ett förhållande?

På ett sätt är det bra att ha ett förhållande på en turné för man träffas varje dag och ja, man träffas och kan vara tillsammans hela tiden utom under konserterna och ja allting som handlar om photoshoot,interjuver och repetioner.

Men det hade vi ju båda? Och vi båda har gått igenom ett förhållande med en känd person.

Så vi vet ju hur det är! Men inte hur det skulle bli med både hennes och mina fans tillsammans?

 

Miley hade fått komma hem från sjukhuset precis och hon satt eller rättare sagt låg ner i soffan och pep om att det gjorde ont i hennes revben.

Hon hade ju trottsallt brutit det så det är inte så konstigt att det gjorde ont där.

Hennes mamma satt bredvid henne och försökte få henne att sluta pipa men det hjälpte inte, tillslut började hon gråta för att det gjorde så ont.

Det var då min mamma kom fram till Miley och satte sig vid henne och både min mamma och Mileys mamma försökte trösta henne.

Det var synd om Miles, riktigt synd om henne.

På ett sätt så känns det konstigt att ingen av oss reagerade att det var någon som sköt Miley eller siktade på henne förens hon skrek till.

Då hade alla fått panik och Harry blev helt knäckt att han inte hade skyddat henne tillräckligt.

Eller han var knäckt fortfarande men Miley hade pratat med honom.

Då hade han varit lite gladare i alla fall.

 

’’ Vem vill ha pizza?’’

Alla sa ja utom Miley och hon fick alla blickar på sig.

När hon märkte att hon fick det så tog hon upp en kudde framför huvudet och gömde sig i den.

Men det varade inte länge för hennes mobil ringde.

Hon slängde bort kudden så den hamnade i Noahs ansikte som satt i fötöljen bredvid soffan.

Noah blev sur men Miley brydde sig inte.

Miley skulle resa sig upp för att gå och hämta den och när hon satte sig upp så kved hon till men ställde sig ändå upp och gick till bordet bredvid en annan fötölj där hennes iphone låg på laddning.

Hon tog upp den och kollade på skärmen och svarade sedan med ett:

’’ Bitch, dags att kontakta mig nu? Du skulle ringa mig när du var framme i Barcelona och det var för över 2 veckor sedan?’’

Alla kollade chokat på henne och hon såg en aning road ut.

Man hörde en röst i telefonen som sa något som, jag har försökt ringa dig, men man har bara kommit till din telefon svarare.. eller du har ingen så…

Miley orkade inte höra längre antar jag för hon sa

’’ jajja! Hur är det med dig?’’

Miley pratade en stund men la sedan på och då hade hon hunnit förflytta sig från att stå upp till att lägga sig i soffan igen.

Denna gången tog hon inte upp hela platsen i alla fall.

’’ Vem är en bitch? Du eller? Eller vänta jag tror att du menade Noah.’’

Det var Selena som hade kommit ut från duschen och hört att Miley sa bitch till någon.

 

Bussen stannade för att vi skulle  gå av till Mc Donalds.

Vi hade bestämt oss för att äta där istället för att äta pizza.

Ingen var typ sugen på det efter att Miley hade berättat en lång historia om hur hon och Selena hade ätit pizza en gång.

Eller när dme hade ätit pizza och dem hade sett ett par äta pizza genom näsan men dem hade inte lyckats få ner pizzan så att dem hade nysst upp pizzan i hela pizzerian och på Miley och Selenas pizzor.

Ingen skrattade åt det mer än Miley och Selena.

Dem tyckte att det var roligt att allas reaktioner blev så äklade.

 

Maten hade varit utsökt och vi gick in på olika bussar.

Alla utom jag och Miley gick till en annan buss.

Miley orkade inte och jag skulle gå och sova.

Sa jag, jag skulle berätta för  Miley att jag gillade  henne.

 

Miley och jag satt i soffan och snackade och vi flyttade närmare och närmare varandra desto mer vi snackade.

Tillslut när jag hade kollat på Mileys läppar en stund så beslöt jag mig för att kyssa henne.

Jag tog ett djupt andetag och lutade mig mot Miley sakta och Miley lutade sig mot mig.

Vi slöt båda våra ögon och tillslut så tryckte vi våra läppar mot varandra i en mjuk kyss.

Vi kysstes en stund och men drog oss tillbaka sen.

’’ Är vi tillsammns nu eller? Var står vi?’’

Skönt att Miley hade frågat och att jag slapp, jag  har alltid tyckt att sådana saker har varit så jobbigt att fråga.

Jag tänkte efter och kom tillslut på ett svar.

Jag log och svarade ja.


2012-07-23
23:31:18

U Smile I Smile Kapitel 22

Sakta öppnade jag ögonen och jag hörde en maskin pipa men det var för starkt ljus så jag stängde ögonen igen och jag hörde steg mot mig.

Det var en himla smärta jag hade i magen, vid revbenen.

Plötsligt blev smärtan värre och jag såg ett ljus framför mig.

Min gammel mormor  kom fram till mig och började prata.

’’ Älskling gå inte in dit! Du måste fortsätta leva! Gå tillbaka till din mor och far! Dem behöver dig! Selena lika så! ’’

Vad säger hon? Skulle jag dö om jag in i ljuset? Det var ju inte direkt det jag hade planerat? Eller hade jag?

 

Vad menade hon med Selena? Hade dem hittat henne?
’’ Har dem hittat Selena?’’ frågade jag

 

’’ Ja gumman, hon mår bättre och sitter bredvid dig och gråter floder! Gå tillbaka till henne! Vi ses igen när din tid är inne gumman.’’

Jag kramade om henne och plötsligt försvann hon.

Jag tog några steg mot ljuset och stannade.

’’ `Åhnej… Vi förlorar henne!’’ sa en doktor.

’’ NI FÅR FÖR FAN INTE FÖRLORA HENNE? MIN ÄLSKADE MILEY DÖ? GÖR NÅGOT VÄTTIGT ISTÄLLET FÖR ATT PRATA? FÖR FAN!’’ hörde jag Selena fräsa till doktorn.

När jag hörde hennes röst så ångrade jag mig och gick från ljuset och sakta började jag öppna ögonen.

Tillslut när jag hade kisat en stund så såg jag klart.

Jag hade vaknat?

 

Jag hade fått veta att det var ett under att jag ens vaknat.

De hade varit så jäkla nära att dem hade förlorat mig.

 

Alla var på sjukhuset, Justins crew,Justin,Selena, Mitt crew och Noah.

Noah räknades inte med i mitt crew, Maggie tyckte inte att hon skulle vara med där, omoget va?

Jag var kanske inte direkt super nöjd med att jag hade Maggie som manager men det var bara att gilla läget..

Men man kunde ju kicka henne? Eller kan man det?

Jag skulle helt klart vilja ha en annan…… En som typ Scooter.

Han var bra, och snäll för den delen.

 

Selena kom in i rummet igen och det här gången vågade hon krama mig.

Men inte så hårt som hon brukar göra.

Hon var nog väldigt rädd om både mig och om hennes arm.

Ni undara säkert vad som hade hänt med hennes arm?

Jo när hon var kidnappad så hände det något med hennes arm så hon bröt den.

 

Jag och Selena hade suttit inne och pratat en stund och ja, vi hade bara haft det allmänt roligt.

En doktor kom in i rummet och började säga:

’’ Du kommer få åka hem imorgon på morgonen och antagligen så kommer du få fortsätta turnén. Du missade en vecka av turnén så ni ska ta igen det! Kommer du orka det? ’’

Hade jag varit borta i en vecka? Hur skulle jag orka ta igen allt och från turnen? Och fortsätta med den?

Alla tankar flög runt i mitt huvud och tillslut så hamnade tankarna hos Justin, han var så jäkla uderbar och snygg för den delen.

Medans jag tänkte på honom så kände jag fjärilarna i min mage.

Jag kan inte ha fallit för Justin? Eller kan jag det?

 

Hade jag varit borta i en vecka? Hur skulle jag orka ta igen allt och från turnen? Och fortsätta med den?

Alla tankar flög runt i mitt huvud och tillslut så hamnade tankarna hos Justin, han var så jäkla uderbar och snygg för den delen.

Medans jag tänkte på honom så kände jag fjärilarna i min mage.

Jag kan inte ha fallit för Justin? Eller kan jag ha gjort det?

Det låter som mig, jag hade varit haft fjärilar i magen när Justin kramade mig och när han har pratat med mig.

Herregud, hur ska detta gå?

________________________________________________________________________________________

Kort kort.... Hur ska det gå?

Kommentera för mer!

Kapitel 23 kommer innan kl 01:00 inatt <3 


2012-07-21
00:01:07
Kategori:

Utkast: Jul. 21, 2012

gah... jag är så grymt trött på u smile i smile....
håller på med en annan eller har skrivit prologen och börjat på kapitel 1.
vad nvill ni.
ha en ny eller att jag ska fortsätta på dne andra?

2012-07-21
00:00:02

U Smile I Smile Kapitel 21

’’ How are you guys? ‘’

Ropade jag mot fansen i arenan, innan jag började sjunga första versen på Overboard.

Publikens jubel var öronbedövande, men jag var van.

Det var vi alla som hållde på i denna branschen.

 

’’ Bra jobbat! Det lät riktigt bra!’’

Möttes vi av när vi hade sjungit klart.

Justin hade tagit sista låten efter Overboard men hade viskat i min öra, ’’ Miles, vänta på mig precis utanför! Jag kommer om 5 minuter.’’

Jag hade gjort som han sa och ställt mig och väntat precis utanför ut/ingången till scenen.

Han hade bara sagt att han var jätte nöjd över att han hade valt mig att spela in en duett med.

 

’’ Det var grymt vad din röst har mognat på bara några veckor! Hur lyckas du?’’ frågade Usher mig.

’’ Haha jag vet inte!’’ skrattade jag fram.

De båda crewen skrattade högt och jag kände en vibration i min jeans ficka, jag tog upp min mobil och såg att Selena ringde.

Jag sa till alla att vara tysta, eller sa kanske inte direkt var rätt ord…

Jag ropade till dem för annars hade dem aldrig blivit tysta.

’’ Hej det är Miles! ’’ svarade jag

Jag hörde snyftningar i min mobil och jag fick lite panik.

’’ Gumman, vad är det? Prata med mig!’’

’’ Nick…… har………mig……..hjälp………miley………snälla?..... ånej han kommer nu! Jag äskar dig Miley mer än du anar! Jag hoppas du har ett fortsatt bra liv!  Älskar dig <3 ’’

Nick? Ha Selena? Herregud!

Tårarna började rinna.

’’ Säg inte så Sel! Jag älskar dig också! Du dö? Nej då kommer jag inte ha ett bra liv? Vad tror du! Gumman var är du? Jag kommer! ’’

Selena la på och min tårar rann för mina kinder som ett vattenfall.

Alla kollade oroligt på mig och jag öppnade munnen men inget kom ut från min mun.

Jag försökte igen och nu gick det,

’’ Det var Selena! Nick har kidnappat henne! Vi ses senare! Eller vi ses kanske inte.. Jag ska till Selena nu! Jag hoppas ni vet det? Seriöst…. Hjälp mig! Jag måste….’’

Jag hann inte längre innan jag kände ett skott i min mage…

Någon hade skjutit mig?

Ingen hade stoppat denna någon? Eller hade ingen sett denna?

Dem hade ju stoppat den och dem hade sett denna.

Alla rusade fram till mig och Kenny drog upp sin mobil och ringde 911.

Polisen/Ambulansen/brandkåren.

Han pratade en liten stund men slutade prata när han såg mig.

Jag kände att jag hade blod över hela mitt linne. Men det var inte det värsta, jag märkte att mina ögonlock, sakta men säkert började åka ner.

Tillslut blev allting svart, jag visste inte var jag var, jag kunde inte tänka, det var bara hemskt.

Det sista jag tänkte var, hoppas allting blir bra med Selena!

 


2012-07-19
16:48:07

U Smile I Smile Kapitel 20

MILEYS PERSPEKTIV:

Att behöva ljuga för Noah var inte roligt.

Sanningen  var att vi inte hade varit hos Ashley vi hade varit på ett privat sjukhus och gjort abort.

Jag kunde inte vara  gravid och veta att jag var det bara för en våldtagning.

Jag skulle aldrig kunna älska det parnet, imed att jag inte ens vet vem pappan är också blev jag gravid på grund av en våldtagning.

Men det var inte bara ajg som ljög.

Noah hade också ljugit för mig.

Och för mamma och pappa för den delen.

Hon hade varit gravid men gjort abort.

Selena hade berättat och sen så hade dem på sjukhuset berättat det för att Noah och Chris hade varit på samma sjukhus som mig.

Hon var bara 14 och har redan varit gravid..

Det är inte en bra början..

 

Jag började återhämta mig så smått från våldtagningen och kidnappningen.

Det var ju klart att jag fortfarande var rädd för att gå ut och öppna dörrar.

Men det hade blivit lite bättre.

Jag hade till och med vågat öppna dörren när någon knackade på hotelldörren.

Och det var ett stort framsteg.

Den första dagen efter våldtagningen och kidnappningen så när det knackade på dörren sprang jag upp för rappen till mitt rum.

Och gömde mig under täcket.

Jag vet att det låter jätte barnsligt men det var fruktansvärt jobbigt.

 

Mina fans var så oroliga för mig så det var inte sant.

Dem hade ju inte sett mig ute på flera dagar.

Men dem skulle säkert bli glada när det kom ut bilder och det spreds att jag hade varit ute tillsammans med Selena,Justin och Alfredo.

Mina mentions på twitter var bombat mer än det brukar vara.

Det var en massa frågor om jag var okej och hur jag mådde.

Och när jag skulle uppdatera min twitter eller facebook.

Det var även frågor när jag skulle komma tillbaka till instagram.

Det var roligt för mina fans var så snälla, så otroligt snälla och brydde sig verkligen om mig.

Och jag brydde mig såklart om dem.

Det är väl klart att jag bryr mig om dem som stöttar och bryr sig om mig? Dem har ju ändå hjälpt mig att bli känd!

Visst jag var ju redan känd av pappa men det är mina fans som spred mig så jag fick spela in Hannah Montana.

Och efter att jag hade spelat in Hannah Montana så fick jag spela in en massa filmer.

Det nya avsnitten vi hade spelat in för några veckor sedan skulle  komma ut om några veckor.

 

1 MÅNAD SENARE (SLUTET AV  JULI) :

Nu började strax turnen.

Det skulle bli otroligt roligt att få komma iväg.

Juli har ju 31 dagar och det var den 31 idag och turnén börjar den 3 augusti.

Men den första konserten var i Toronto så vi skulle börja åka den 3.

Konserten var den 5 och det var redan utsålt.

Hela turnén var utsålt, om jag glömt berätta det.

Justin sålde ju ut Madison Square Garden ( MSG ) på 22 eller 21 minuter första gången han uppträde där.

Nu har han sålt ut MSG på 30 sekunder, inte ens 1 minut.

Coolt!

 

Låten startades och jag väntade in rätt tillfälle innan jag   började sjunga.

 

’’ It feels like we've been out at sea, whoa
So back and forth that's how it seems, whoa
And when I wanna talk you say to me
That if it's meant to be it will be
Whoa oh no
So crazy is this thing we call love
And now that we've got it we just can't give up
I'm reaching out for you
Got me out here in the water
And I’’

 

Sen så fortsatte jag och Justin  tillsammans.

 

Vi hade repat till turnén och det var väl det vi skulle göra dem 2 dagarna  nu innan vi skulle åka.

Och packa för den delen.

Vill nu veta hur vi har lagt upp schemat?

Ja klart ni vill.

Vi skulle repa till turnén nu i 2 dagar fast det var ju Justin som skulle repa mest.

Jag skulle repa till där imellan för att jag skulle få in det igen för att jag skulle göra några få konserter  i samma arenor som Justin.

Efter Justin och ibland innan.

Imed att vi redan hade en scen så behövde vi inte ha med min egen scen, min och Justins var jätte lika.

Om ni fattar? Jag kan dra det en gång till.

Jag ska träna lite på repetitionerna också för att jag ska ha konserter i samma arenor som Justin.

På hans scen före eller efter hans konserter.

Fattar ni?

Klart ni gör, jag ska även vara förband ibland, nice va?

 

Mitt rep började nu och alla ur mitt och Justins crew satt nere på stolarna framför scenen.

Vi hade lånat en arena att träna i och satt upp scenen, bara snabbt.

Alla hade hjälpts åt, så det hade gått fort.

 

Jag skulle börja med Can’t Be Tamed.

Den var riktigt rolig att uppträda med.

 

’’ For those who don't know me,
I can get a bit crazy
Have to get my way,yep
24 hours a day
'cause I'm hot like that’’

 

Började jag sjunga.

Scooters mun blev som ett O och det samma med Ushers.

Maggie fick också ett O som mun.

Jag visste inte varför, dem har väl hört mig sjunga innan.

Maggie har hört mig sjunga sjukt mycket ju, hon är ju min manager och ändå blir hon såhär?

Vad hade hänt? Lät jag dålig eller hade det blivit bättre?

Jag fortsatte med :

’’ For those who don't know me,
I can get a bit crazy
Have to get my way,yep
24 hours a day
'cause I'm hot like that’’

Mina dansare kom och vi började dansa en cool dans.

När vi hade gått igen låten så började melodin till When I Look At You och jag satte mig på en pall som dem hade tag it in till mig.

Jag började sjunga:

’’ Everybody needs inspiration
Everybody needs a song
A beautiful melody
When the nights are long’’

I detta numret var det bara jag och inte några dansare.

Jag skulle sitta bakom pianot som inte fanns här nu.

Vi tyckte det var onödigt att ta upp det här och sen ta ner det igen.

Så det stog i en buss tror jag, det var inte jag som hade hand om sånt.

 

Repet hade gått otroligt bra.

Nu var alla låtar igenom sjungna och dansade.

Alla applåderade åt mig och jag kunde inte mer än le.

Plötsligt hördes det ljud från klackar och jag kollade upp och såg att i gången gick Selena.

Hon hade ett par shorts och en vit pösig tröja som man såg lite av henne svarta bh igenom.

Den tjejen hade fått en mer vågad stil, vilket var roligt innan hade hon haft en mesig stil liksom.

På fötterna hade hon ett par svarta kilklackar, jag kände igen dem? Konstigt nog.

Om man kollade riktigt nära så såg jag det, det var mina skor hon hade? Hur hade hon fått tag i dem? Utan att jag märkte det?

Plötsligt slog det mig att jag var av med dem när jag packade i förrgår.

Så det var där dem var? Hos Selena? Hmm hon ska få för det här.

’’ Vad har jag sagt om att sno mina skor, din lilla tjuv?’’

Hela arenan fylldes av ett ljuvligt skratt, från alla som var i arenan.

Jag gav min mick till Emma min ena dansare och sprang sen ner för trappan till golvet eller så fort jag kunde.

Jag hade Selenas vit svarta kilklackar som jag hade snott av henne.

Så vi var liksom lika.

’’ Jag ser att jag inte är den enda som snor av sin kompis? Jag har saknat dem där skorna Miles… Taskigt..’’ sa Selena med ett skratt.

När jag kom ner till golvet så började jag springa lite fortare förbi alla och hoppa in i Selenas famn.

Hon skrattade men mötte mig ändå i en kram, vi slog armarna hårt hårt om varandra,

Jag hade verkligen saknat henne, otroligt mycket men jag kände på mig att hon bara skulle stanna i några timmar.

Vad jag vet så ska hon spela in film i Toronto idag.

Alltså var det bara en kort visit.

Medans jag och Selena kramades så skrattade alla utom jag och Selena då.

Vi bara kramades och tillslut så började vi faktiskt skratta.


2012-07-13
23:01:29

U Smile I Smile Kapitel 19

Att få veta att jag var gravid var inte direkt något roligt.

Hur skulle Chris ta det? Skulle han lämna mig?

Skulle han bli glad och vilja ha kvar det?

Skulle jag orka med det? Vad skulle mamma säga?

Pappa? Chris mamma och pappa?

Hur skulle Miley ta det? Skulle hon bli arg?

Vad skulle alla säga?

Ska jag göra abort i hemlighet?

 

Det var absolut inget roligt jag hade fått reda på, jag var 14 år och gravid.

Chris va 16 och skulle antagligen vara 17 när parnet kom i såna fall och  jag skulle vara 15.

Mamma skulle bli förbannad på mig lika så med pappa.

Miley skulle inte bli glad och inte dem andra syskonen.

Selena hade inte tagit det bra, hon hade blängt på mig bara och sen gått till Miley.

Åhh jag orkar inte med detta.

Jag måste till Chris och det är nu.

 

Det visade sig att Chris var hos Justins på hans hotell så han bad mig komma dit, han saknade mig visst.

Så jag satt nu med Harry,Miley och Selena på väg till deras hotell.

Miley och Selena skulle med för att hälsa på Ashley Benson och sen så Justin och Alfredo.

Dem skulle visst träffas allihopa för att Miley,Selena och Ashley skulle prata om något om Justin&Alfredo skulle bara med för att dem  hade ap tråkigt enligt dem och det gjorde inte ashley något.

Tror Ashleys super duper snygga pojkvän var med, Taylor Launther.

Men det var inte säkert.

Hoppas hoppas att han var med i alla fall.

 

’’ Hej Älskling! Gud vad jag har saknat dig!! ’’ mumlade Chris mot min hals.

Jag svarade att jag också hade saknat honom och våra läppar möttes.

’’ Glöm inte skydda er nu, Nohis! ’’ hörde jag Selena säga.

Jag drog mig ifrån Chris och slängde en mördande blick mot Selena.

Men hennes blick sa inget om skoj, utan hon var fullt allvarlig.

Jag svalde hårt och vände mig om och började gå in mot vardagsrummet.

Hotelldörren öppnades och Miley skrek ’’ Hejdå’’ innan den stängdes.

Nu var vi själva och jag skulle berätta för Chris..

Detta skulle inte bli roligt.

 

’’ Du babe, vi måste snacka! Verkligen snacka!’’

Han kollade på mig med en undrande blick och frågade vad det var.

Jag svalde hårt och öppnade sedan munnen:

’’ Min mens är sen…’’

Han nickade precis som om han visste det.

Vilket var konstigt.

’’ Och jag har testat mig….. jag är gravid’’

Hela Chris stelnade till och jag började gråta.

Varför just jag och Chris? Jag är fan bara 14 och  jag var gravid? Vad vill gud mig?

Chris drog in mig i sin famn och frågade:

’’ Hur ska vi göra?’’

Jag är så jäkla glad att han sa vi och inte du eller jag.

Det finns så många killar som bara hade tänkt på sig själv eller på att han inte vad far till barnet.

’’ Jag vet inte… jag är bara 14 och du 16….. men jag skulle aldrig kunna tillåta mig själv att göra abort men jag skulle inte kunna behålla det!’’

’’ Vi kan få hur många barn som helst i framtiden men vad säger du? Ska vi göra abort? Vi kan fixa ett barn om  ett eller 2 år men snälla inte nu, jag går ut 9:an nu  och du går  i 8:an snart 9:an. Vi måste få bra betyg… eller du går inte direkt i skolan.. men din hemskolning.’’

Jag var glad att han var så förstående och att han hade tänkt på samma sak som mig.

Miley skulle få veta men mamma skulle inte.

Det skulle jag ta någon annan gång.

 

Tid bokad till abort.

Om 1 timme.

Jag var riktigt nervös och ja..

 

2 TIMMAR SENARE:

Abort salen hade varit läskig och jag hade gråtit en hel del.

Det  var precis som en gynekologs undersökning som man hade sett på tv.

Dem tog det precis som jag hade varit på flera sådana undersökningar medans detta var min första men det var ju ingen gynekologs undersökning utan en abort men det kändes som en sån undersökning.

Jag vet jallafall att jag aldrig ska på en gynekologs undersökning.

Han läkaren hade tyckt att jag  skulle sätta in en spiral så det inte blev så som det hade blivit nu.

Jag och Christian hade tyckt att det lät underbart så vi skulle antagligen åka in och göra det nästa månad.

Då var det ju ingen chans att jag kunde bli gravid, den var 99% säker.

Vilket lät skönt, då slapp man använda skydd.

Jag skulle prata med Miley om det.

Jag hade mycket att prata med henne om.

 

Miley,Selena, Justin och Alfredo hade precis kommit tillbaka, och dem hade kommit in och slängt sig i sofforna direkt..

Justin och Selena i en och Miley oh Alfredo i den andra.

Fast  när dem märkte hur dem låg så hade dem byttat så Miley och Selena låg i en och Justin och Alfredo i den andra.

Medans jag och Chris låg i en fåtölj .

Dem alla betedde sig konstgt.

Undrar var dem hade varit, om dem verkligen hade varit hos Ashley eller var hade dem varit?

 

___________________________________________________________________
Var har dem varit?

 

Vad tror ni?

 


2012-07-13
11:45:11
Kategori:

kapitel ikväll


2012-07-08
20:50:56
Kategori:

lyckat....

har visst intekapitel 31 här på denna datorn.....
får la skriva på den nya då.
när jag skrivit en prolog så kommer kapitel 19
Kommentera vad ni tycker ska hända i den nya novellen.
även vad den ska handla om och namn!!

2012-07-08
20:48:33
Kategori:

''swag swag on you''

såja!
börjar på kapitel 32 nu.
när jag skrivit halva så kommer kapitel 19 upp.
ska börja skriva på en ny novell idag.
då har jag 2 eller 3 noveller att välja mellan.
Kommentera snälla!

2012-07-07
19:13:16
Kategori:

Utkast: Jul. 07, 2012

hallå.
vill ni ha ett kapitel idag?
snälla bara en kommentar? jag vill veta vad du/ni tycker.
jag vet inte hur lång novellen blir men jag hoppas på typ 40.
skriv lusten börjar typ försvinna,
miley har blivit kidnappad och sen så händer det något så miley får ligga i koma i ett av kapitlena.
som inte kommit innu.
kan inte komma på något mera som ska hända.
vad säger ni om att jag skriver till typ 45 och kanske pausar novellen så part 1 är skrivet då och sen så skriver jag en novell imellan och sen part 2?
jag vte inte.
ni får bestämma.
kanske blir det lite tjatigt om allt ska hända igen men men..
jag ska fundera på det.

en prolog till en ny novell finns och jag är faktiskt ganska nöjd över den.
men jag har en annan ide också.
jag vill skriva om en vandlig skol flicka.
fast det är liksom så i alla alla noveller så det är lite svårt.
men jag ska försöka fixa lite så den blir lite annorlunda.

vad vill ni ha?
den om en vandlig skol flicka
eller den andra. handla o en tjeje som blir känd.
vilken vill ni ha ?
eller ska jag skriva på denna så långt som möjligt?
jag har just nu 31 kapitel.
Kommentea vad ni tycker.

2012-07-07
16:13:12
Kategori:

Utkast: Jul. 07, 2012

Vad tyckte ni om kapitel 18?
Tror ni hon är gravid ?
Kommentera!

2012-07-07
00:51:06

U Smile I Smile Kapitel 18

Jag hörde och kände att någn slängde in mig i en bil eller skåpbil.

Det luktade unket här inne och jag var rädd, otroligt rädd.

Jag hade blivit kidnappad? Vem skulle inte vara rädd?

Alla skulle vara rädda, tänk så skulle dem inte hitta mig? Tänk så skulle de som kidnappade mig döda mig?

Ja hade verkligen rätt att vara rädd!

Vem var det som hade tagit mig?

Jag kände i mina fickor och plötsligt kände jag något, MIN MOBIL LÅG DÄR !

Gud silken känsla min mobil låg här och jag var bara tvungen att stänga av ljudet och hålla den gömd för alla.

Jag låste upp den och stängde av ljudet, jag tryckte upp min konservation med Selena och tryckte in ett snabbt sms ’’ HJÄLP!’’

Jag hade tänkt skriva längre men jag görde röster som var på väg mot mig, snart så hörde jag hur bildörrar eller skåpbils dörrar öppnades och jag kände att jag kom upp i luften, det kändes som jag flög.

SELENAS PERSPEKTIV:

Vi hade märkt att Miley försvunnit och framför allt hört henne.

Harry ( Mileys livvakt) hade sprungit efter med Kenny ( Justins livvakt) också.

Men dem hade inte hunnit och kommit tillbaka.

Harry var helt knäckt det samma med Mileys mamma och Noah.

Såklart var jag också knäckt.

Min älskade bästa kompis hade blivit kidnappad, tänk så kom hon inte tillbaka? Tänk så skulle hon dö ? Tänk så skulle ingen hitta henne alls så hon sklle vara där föralltid`?

Min sms signal hördes från min jeans ficka och jag drog snabbt upp den.

’’ Miley’’ stod det på skärmen.

’’ Hörrni, Miley skickade just till mig! Det står HJÄLP! Seriöst  spåra hennes nummer. NUUUUU! ’’

Harry tog min mobil och började knappa runder lite och tog sen upp sin egen och gav mig min mobil och Harry fortsatte med sin egen mobil och  snart så sa han

’’ Bingo! Dem är på flygplatsen! Nu går dem på ett plan till.. åh nej! Vi måste dit nu! Dem tänker ta henne till Sverige! Det är över 9 timmar dit! Kom igen! Vem ska med! Sel,Tish någon annan ? Nej Noah inte du! Justin, Alfredo! Kom nu då! ’’ sa Harry.

Vi sprang ut ur hotellsviten och ut i korridorren till hissen.

Harry körde fort, fortare än vad man fick men det gällde min älskade Miley nu.

Tänk så hade dem redan kommit på planet och var långt uppe i luften? Tänk så skulle vi aldrig hinna.

Utan att jag hade märkt det så hade mina tårar börjat rinna.

Jag skulle aldrig klara av att följa med på detta, om jag skulle hitta Miley död så skulle jag seriöst ta mitt liv.

Hoppa ner för ett berg eller något, jag skulle aldrig klara av att leva ett liv utan min underbara bästis.

Tänk alla hennes fans? Hur knäckta skulle dem bli? Om vi hittade henne död?

Dem skulle bli helt knäckta.

Inte enns Justins fans vr så snälla och trevliga som Mileys fans.

Justins fans var rent ut sagt hemska, bara Justin träffar en tjej och kramar henne så kommer det hot mail eller hot tweets.

Jag har själv varit i den sisten, det var väl lite därför jag och Justin gjorde slut.

Jag orkade inte med allt hot och alla rykten och känslorna försvann imed att vi bråkade så mycket om hans fans, vilket jag nu ser som sjukt omoget.

Väl framme på flygplatsen så hann vi precis till deras flyg och man kan väl säga att det blev en del bråk …. Tillslut så kom vakterna som jobbade på flygplatsen och det blev även tillkalat ambulans och polis.

Innan poliserna hade kommit så hade jag och Justin gått in i flyget för att leta efter Miley men vi hittade inte henne..

När vi precis skulle gå ut så hörde vi ett ljud, det kom från en kille.

Vi sprang till ljudet och hittade Miley, avsvimmad med en kille över henne.

Hon blev våldtagen, Justin gick fram till killen och drog upp han och vände sig snabbt om för att inte behöva se på Miley.

Han tog med sig killen ut till poliserna och jag gick fram till Miley och drog upp hennes trosor och hennes byxor.

Men det var en sak jag fastnade för, det var en binda i hennes trosor, med blod på.

Nej säg inte att hon hade sin mens nu? Det var väl inte direkt rätt tillfälle?

Tänk om han kille hade kommit i henne och hon var gravid.

Jag gick ut från rummet Miley låg i och kallade på Justin och Tish ( Mileys mamma).

Dem kom fort och Justin tog upp Miley i sin famn och jag gick tillsammans med Tish ut bakom Justin.

’’ Hon hade sin mens och hon blev våldtagen! Tish detta är inte bra! ’’ sa jag

Tish mun blev till ett O och hon vände sig snabbt mot mig.

’’ Du säger vad? Åh min stackars lilla Miles…. ’’

Jag kollade medlindande på henne och ja jag kände mig lidande

Min bästis, min älskade bästis kan vara gravid?

Detta får verkligen inte vara sant.

Justin stog bredvid en ambulans man och la Miley på en bår som dem senare körde in i ambulansen och skulle just stänga när jag sprang dit.

’’ Jag ska med! Tish med! ’’

Tish kom och vi hoppade in i ambulansen.

Harry, Kenny, Alfredo och Justin skulle köra och hämta Noah och Billy och sen åka till sjukhuset.

Jag tror nog att de skulle lämna Justin och Alfredo..

 

När Noah och dem kom så var inte Justin och Alfredo med.

Noah hade med en väska , som hon sa att det var kläder till Miley i och en annan sak som hon inte ville säga när alla var här.

Jag tog henne åt sidan och frågade henne:

’’ Vad är det mer du har i väskan Noah ?? ’’

’’ hm……. Jag vet inte hur jag ska säga detta.. men min mens är sen…. Så jag har köpt ett gravidtest……. Sel hjälp mig….’’

Man blev helt stum av vad ungen sa. Hon gravid? Hon var inte enns byxmyndig? Hon skulle haft det med Chris?

Jag blängde på henne och log sedan ett fake leende och gick bort mot dme andra.

En aning irriterad.

Men jag sken upp när jag såg att Miley satt där utanför med Tish framför sig som pratade lugnande med henne.

Miley grät och skakade, jag sprang fram till henne och slängde mig i hennes famn.

Hon slog armarna om mig och jag slog armarna om henne.

Tish himlade med ögonen men log mot oss och gick sedan iväg till Billy,Noah,Kenny och Harry.

’’ Vad har hänt miles? ’’

’’ Selly, jag var gravid…..’’ snyftade hon.

Jag flämtade till men kramade sedan om henne ännu hårdare.

’’ Vad ska du göra? Abort? Behålla?’’

’’ Abort är hemskt men Sel det var en våldtagning…. Jag kan inte behålla ett barn jag vet inte är med mening.. Jag skulle aldrig kunna älska det.. När jag vet sanningen bakom det.. så jag tror nog jag ska göra abort’’  snyftade hon fram

Jag håller med henne, abort var hemsk men när det var en våldtagning så var det ok..

Men jag tyckte så jäkla synd om henne.

________________________________________________________

Vad tycker ni? Är det värt några kommentarer? KOMMENTERA!


2012-07-06
18:58:26
Kategori:

kapitel ikväll

Om ni kommenterar så kommer det minst 2 ikväll.

2012-07-02
13:23:44
Kategori:

sorry...

soorry...
har inte haft dator...
ska till farmor om 20 minuter... så jag är där tills på torsdag...
ikbäll hade jag kunnat skriva men jag ska på fotboll.
imorgon åker jag till öland och är där tills på torsdag....
hejdå--