U Smile I Smile Kapitel 63

9 MÅNADER SENARE:

Det hade gått nio månader sedan jag fått reda på att jag var gravid och nu sitter jag här med största magen.

Vi hade fått reda på att det var en tjej och ingen var gladare är Justin, han ville verkligen ha en liten prinsessa att skämma bort.

Justin var inte hemma just nu men skulle komma vilken minut som helst, han hade varit i New York i två dagar.

Det var tur att vattnet inte hade gått då, för jag kan lova att jag hade behövt han bredvid mig när jag föder. Det kommer inte gå annars.

Dörren öppnades och jag hörde en smäll när resväskan ställdes ner på golvet.

Dörren smälldes igen och två minuter efter kom Justin in i vardagsrummet där jag satt.

Direkt kom han fram och kysste mig och satte sig sedan ner på knä och drog upp min tröja så man såg min mage.

’’ Pappa är hemma igen lilla Alice.’’ Sa han och pussade min mage.

Ja, hon skulle heta Alice.

Vi hade bestämt det tillsammans.

 

’’ JUSTIN! VATTNET GICK!’’ skrek jag morgonen där efter.

Han kom in 2 sekunder efter med ett par mjukisbyxor och en t-shirt på sig.

Jag reste mig upp och drog på mig ungefär samma kläder som Justin.

Bara att jag tog ett linne och sedan en hoddie över.

Vi tog den svarta skötväskan som det låg, min necesär i, choklad, dricka, kläder till Alice som vi kan ha efter, en filt och blöjor.

 

’’ Du är öppen 4 centimeter det behövs 6 centimeter till.’’ Log sjuksköterskan.

Det gjorde riktigt ont i min mage, och varje gång en värk kom så ville jag bara skrika rakt ut av smärta.

Justin tog tag i min hand och smekte min handrygg.

’’ Det kommer gå fort.’’ Log han.

’’ Det är inte du som ligger och har en massa värkar hela tiden.’’ Fräste jag.

’’ Sch ta det lugnt nu älskling.’’ Mumlade han.

Det var precis som när jag har dåligt humör när jag har mens, precis så kändes det nu.

 

Sjuksköterskan kom in igen och mätte mig.

Denna gången var jag 9 centimeter öppen och alltså var det bara 1 centimeter kvar.

Hon sa att det skulle gå fort så hon skulle gå och hämta folket som skulle vara med.

All nervositet kom upp inom mig och jag svalde hårt ett antal gånger.

Justin hade för länge sedan satt sig på en stol bredvid sängen där jag satt.

Men när alla sjuksköterskor och en doktor kom in så reste han sig upp.

Jag fick lägga upp mina ben på något som satt i sjukhussängen och Justin lev tillsagd att hålla mig i handen och samtidigt hålla mitt ena ben så det inte åkte ner.

Justin tog tag i min hand och jag la tryckte hårt till när värken kom.

’’ När du känner att värken kommer så ska du krysta hårt och andas djupt. Du måste andas djupt.’’

När min värk kom så räknade dem tiden innan nästa värk kom och dem avgjorde att det var okej att börja förlossningen.

När värken kom så krystade jag hårt och tryckte till i Justins hand.

’’ Nu är du jätte duktigt. Fortsätter du så är bebisen ute när som helst.’’ Berömde sjuksköterskan.

Jag fortsatte så och inte lång där efter så kände jag hur något släppte inom mig och ett bebisskrik hördes.

En pust flög hur mig och jag kände inga mer värkar i mina mage.

Justin lutade sig ner och kysste mig snabbt och viskade i mitt öra:

’’ Jag är så stolt över dig.’’

Jag log mot honom och fick sedan lille Alice på mitt bröst.

Hon var så lik både mig och Justin att det inte är sant.

’’ Hon kommer ha en flock killar efter sig när hon blir lite äldre’’ sa jag.

’’ Ja och jag kommer skydda henne mot alla dumma.’’ Log Justin.

Alice skrek till och jag började amma henne.

Direkt så somnade hon och jag drog upp min tröja igen.

Jag gav henne till Justin som direkt pussade på henne och satte sig ner i stolen igen.

Min mobil plingade till från Justin ficka, ja jag vet att man inte får ha mobiler på sjukhus, men på detta fick man.

Han drog upp den till mig och jag fick den i handen.

Smset var från Selena.

’’ Igår föddes lille Brian. Förlossningen gick jätte bra och ja allting är bra <3 Hur går det för dig?’’

’’ Selena och Ryans bebis kom igår, den heter Brian.’’ Sa jag till Justin.

Han nickade och gav sedan uppmärksamheten till Alice igen.

’’ För 10 minuter sedan föddes lille Alice. Allting gick super bra <3 ’’

Känslan av att vara mamma var konstig, men nu längtar jag bara tills jag får komma hem.

 

En timme senare fick vi åka hem.

Justin hade varit smart att tagit sin Range Rover så vi hoppade in i den, jag där bak med Alice i sin bilbarnstol.

Justin i framsätet och började köra hem.

Klockan var 13:00 och Alice hade födds 10:15.

Efter ungefär 20 minuter så saktade Justin in och parkerade bilen inne i garaget.

Alla andra av hans bilar stog också här, och det kan jag lova var många.

Det var inte direkt 2 bilar han hade, utan mer 10.

Jag fattar inte varför, han använder inte ens alla.

När vi kom innanför dörren så gick jag direkt upp till sängen med Justin efter mig.

Alice hade jag i min famn.

Jag slängde av mina kläder och tog en snabb dusch medans Justin la sig i sängen med Alice.

När jag var klar så  torkade jag mig snabbt och även mitt hår.

Jag hängde handduken på tork och gick sedan ut och in i gardroben och tog på mig en av Justins t-shirts och ett par spetstrosor.

När jag kom ut i sovrummet igen så la jag mig ner bredvid Justin och mittemellan oss la vi ner Alice.

Hon vaknade och jag ammade henne snabbt innan både hon och Justin somnade.

Jag, Miley Cyrus blev idag den 20 augusti klockan 10:15 mamma till lilla Alice.
________________________________________________________________________

En liten Alice.

En snabb fråga bara, hur hittade ni bloggen? :) Hade varit jätte roligt att veta! :)

Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEER

2012-12-09 @ 20:06:21
Postat av: Anonym

Naaaw, mer !! :)

2012-12-09 @ 21:18:19
Postat av: Josse

Aww lilla Alice! Vill gärna se hur hon ser ut! <3

2012-12-09 @ 22:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback