U Smile I Smile Kapitel 36

’’ JAZZY’’ skrek jag

Hon ställde sig upp som ett skott och sprang rakt mot mig.

Jag satte mig ner på huk och tog i mot henne och satte henne på min mage och reste mig upp och snurrade ett varv.

Åh gud vad jag hade saknar min underbart söta lillasyster.

När vi kramat klart varandra så såg hon Miley som var på väg in till köket och skrek till och sträckte armarna mot henne.

Jag släppte ner henne och hon sprang mot Miley som hade armarna ut sträckta och satt ner på huk och tog i mot henne när hon tagit i mot henne så reste sig Miley upp och gick in i köket.

Jag gick fram till pappa och kramade honom innan jag gick till köket där Jazzy och Miley var.

Pappa kom efter mig och när vi kom in i köket så satt Jazzy på diskbänken och Miley stog bredvid och la just en pila på tungan.

När hon svalt den så tog hon upp den andra som var minimal och la den på tungan och svalde den.

Jazzy frågade henne direkt vad det var för piller hon hade tagit.

Miley skrattade till innan hon svarde.

’’ En alvedon och sen så en annan.’’

Hon sa aldrig att hon tog p piller mer än till sin mamma, Selena och mig.

Så hon svarade bara att det var en piller. Hon sa aldrig vad för någon.

Jag gick fram till henne och kramade henne bakifrån.

Imed att jag stog in mot diskbänken så hoppade Jazzy på in rygg och jag var tvungen att släppa Miley.

Hon förstod varför och skrattade innan hon viskade i Jazzys öra.

När Miley tog bort sin mun från Jazzys öra så nickade Jazzy hysteriskt.

Jag kollade undrandes på dem och Jazzy visade med sin hand att jag skulle komma.

Hon viska i mitt öra att hon skulle få sova inne hos mig och Miley.

Det var Miley som sagt det sa hon.

Men mig gjorde det inte något.

Hon var så grymt mysig att sova med.

 

Vi satt uppe och kolla på tv ett tag innan vi blev så trötta så vi gick in till vårt sovrum.

Selena, Ryan och Chaz skulle åka om en timme så innan vi gick in på vårat rum så sa vi hejdå till dem och tog sedan med oss Jazzys väska in på vårt rum.

Vi tog våra tandborstar eller vi tog Mileys necessär och Jazzys lilla prinsess necessär.

När vi skulle borsta tänderna så gick vi in alla tillsammans in på toaletten och gjorde vid oss tillsammans.

Miley tvättade bort sitt smink och borstade sedan tänderna och Jazzy satt på bänken vid vasken och borstade sina tänder.

Hon brukade alltid få borsta tänderna själv först och sen så borstade någon annan dem i slutet.

Och idag blev det jag som fick göra det. Men det var inget jobbigt direkt.

När vi alla var klara så gick vi in till vårt sovrum och jag la mig på ena sidan med Jazzy bredvid mig och Miley la sig bredvid Jazzy.

Det tog inte lång tid innan Jazzy somnade och jag lutade mig över Jazzy och smekte Miley vid ljumsken.

Jag kysste henne på halsen och sen munnen.

 

Nästan morgon vaknade jag av att Jazzy och Miley satt på mig.

Miley på min mage och Jazzy på min bröst korg.

När jag kollade klockan så såg jag att den var 12. Hade Jazzy sovit såhär länge?

Eller hade hon och Miley varit vakna länge?

 

 

Mamma stack in huvudet genom dörren och log åt synen hos såg.

Jag och Miley hade Jazzy imellan oss. Vi alla tre delade på ett täcke imed att vi bara hade ett för att  jag och Miley alltid sov med ett.

Mamma sa att vi var framme om 30 minuter så vi skulle börja göra oss klara.

Miley satte sig upp och gick upp ur sängen i min stora vita t-shirt.

Hon hade bara trosor och t- shirt och såklart bh under.

Jazzy och jag gick också upp. Jag i mina kalsonger och Jazzy i sina trosor och en t-shirt.

Miley tog en handduk och underkläder innan hon gick ut genom dörren.

Hon skulle duscha.

Jazzy och jag började rota i våra väskor för att hitta något att ta på oss.

När jag hittat vad jag skulle ha på mig på tog jag på mig dem röda byxorna och la tröjan på sängen för att hjälpa Jazzy att hitta vad hon skulle ha på sig.

Tillslut så bestämde vi att hon skulle ha ett par blåa jeans och en svart t- shirt.

När Jazzy hade fått på sig sina kläder så kom Miley in i rummet i en handduk och med sin smuts kläder i handen.

Hon hade även en handduk runt hennes hår.

 

När vi tre tillslut var klara så hade det gått 30 minuter och bussen hade stannat så det var bara för oss att gå ut till alla andra som väntade på att få gå ut.

När vi kom ut så öppnade Scooter dörren så alla gick ut.

Jag och Miley gick hand i hand och Miley hade Jazzy på sin höft.

Dem två var tajta. Vilket var otroligt roligt.

Jazzy brukar oftast inte vara så att hon gillar någon från första stund hon träffar dem/den men med Miley så hade det verkligen klickat.

Första gången Jazzy hade träffat Miley så hade dem fattat tycke för varandra.

 

Fansen skrek ett snäpp högre än vad dem brukar när Miley och Jazzy kom ut på scen.

Soundchecket var i full gång och halva hade gått ungefär när dem två kom ut.

Jag hade aldrig varit bra på att märka speciella saker på andra men jag märkte att det var något speciellt med Jazzys händer.

Detsamma med Mileys.

Jag kollade på deras naglar och hittade det.

Båda två hade nymålade naglar, dem var turkosa.

Snyggt målade var dem också.

Jazzy hade även fått en guldig sten på sin nagel.

Såna som man har till naglar. Man klistrar fast dem.

Jag sträckte ut armarna mot Jazzy och hon sprang mot mig och hoppade in i min famn.

Vi vände oss mot fansen och jag kände att Miley ställde sig bredvid mig.

Inte för nära för att hon vet att inte fansen älskar när vi är för nära varandra på scen.

Fast Overboard går bra.

 

Konserten började om 2 timmar så jag och Miley hade 1 timme på oss att göra vad vi ville.

Soffan inne i min loge la vi oss i.

Jag längst in och Miley längst ut, såklart så hade jag mina armar runt Miley.

Vi kysstes lite och låg där och mös bara.

Jazzy hade följt med Carin och Allison och köpt kaffe, godis och alvedon.

Alvedonen var till Miley. Hon hade en jäkla mensvärk hade hon sagt.

Vi hann ligga här i en halvtimme innan dem tre kom tillbaka och Miley reste sig upp och fick sina piller slängda mot sig.

Hon fångade dem smidigt och tog upp min coca cola burk och la ett piller på tungan innan hon drack  och svalde.

Mileys mobil plingade till och hon tryckte på skärmen några gånger innan hon log.

Skärmen vände hon mot mig och det var en bild.

Ryan och Selena. Dem kysstes på bilden.

Söta var dem tillsammans.

Vi bestämde oss för att skicka en lika dan bild tillbaka så vi kysstes och Miley tog bilden.

Kyssen höll på en lång stund och ingen av oss ville avsluta den.

Miley slickade smått på mina läppar med sin tunga så jag öppnade min mun lite och lät våra tungor mötas.

Hon la ner mobilen bredvid oss innan hon förflyttade sig från att sitta bredvid mig till att sitta gränsle över mig.

Med benen på varsin sida av mig.

När någon harklade sig i dörröppningen så avslutade vi det fort och Miley satte sig bredvid mig igen

I dörröppningen stod mamma och Tish.

Dem hade båda lite småleendé.

Jag lutade mig lite över Mileys axel så jag såg vad hon gjorde.

Miley och Selena var mitt uppe i en sms konservation och skrev till varandra med typ 10 sekunders mellanrum.

Just nu pratade dem om hennes och Ryans förhållande och det stog typ:

’’ Är ni riktigt sådär tajta? Du vet.. Har ni ett seriöst förhållande? :)) <3 ’’

’’ Ja jag tror det! Asså för att ha varit tillsammans i 2 veckor så har vi ett riktigt seriöst förhållande.’’

’’ Va? Har ni varit tillsammans i 2 veckor? Och du har inte berättat något?....’’

’’ Ja.. sorry…. Vi bestämde att  hålla det hemligt.. Sorry snuttan.. Men jag ska berätta allttiiiiiiiing nuuuuuu! ;))’’

’’ Haha! Alllting!! Så har ni haft *det* ?’’

’’ Du får mig att rodna… ehmm ja det har vi! Men har du och Justin haft *det* ?’’

Jag skrattade och Miley log mot mig innan hon började skriva.

’’ Ja det har vi. Vi har varit tillsammans i över ett år. Så ja det har vi.’’

’’ Var det underbart? ;)’’

’’ Jadå. Det var andra tredje och tjugonde också ;) :*’’

’’ Åh så ni har haft det så många gånger? ;)) ’’

’’ Jadå. Hur många gånger har du och Ryan? Och var det underbart? :*’’

’’ 3. Jadå. Ryan är underbar. Han sa att han älskade min rumpa.’’

’’ Åhh det var många gånger. Det säger Justin till mig typ miljontals gånger ;9  haha dem är så söta när dem gör det. Jag själv hatar den. Men du har snygg rumpa. Hade gärna tagit den ;) ’’

’’ Haha! Ja jag har hört han säga det till dig några hundra gånger. Du har så jäkla fin rumpa? Särskilt i bikini. Och du vill ha min ? ….’’

’’ Haha! Du jag måste sluta nu. Justin sitter bredvid mig och tjatar på att jag ska gå och göra vid mig. Du vet konsert om en halvtimme.’’

Dem slutade smsa och vi gick tillsammans bort mot rummet där alla kläder och där Miley blev sminkad var.

Där inne satt dansarna och pratade.

Deras blickar vändes upp mot oss när vi om in och dem sa ett gemensamt hej.

Miley gick och satte sig på stolen där hon alltid blev sminkad och sminkösen kom direkt fram till henne och började prata.

Man märkte på Miley att hon inte direkt brydde sig så hon små nickade lite ibland och bara satt stilla.

Jag själv satte mig i soffan vid dansarna och började snacka med dem.

 

När Miley var färdig sminkad så gick hon och började leta efter sin klänning som någon hade gjort av med.

Hon hade lite smått panik men hittade den tillslut och gick in på toaletten och kom ut 2 minuter efter med sin klänning på sig.

Hon som fixade Mileys hår kom in och bad Miley sätta sig ner och Miley gjorde såklart som hon blev tillsagd.

När håret var fixat också så hade det bara blivit plattat och Miley gick för att hitta sina skor och dem var lättare att hitta.

Det var någon som hade varit här inne och rotat. Det var jag helt säker på.

Men inget var taget, vad vi vet i alla fall, men allting var bara tillrotat.

 

När Down To Earth var slut så sprang jag till min loge och bytade kläder och sprang ut på scenen och skrek:

’’ WHO WANTS TO BE MY BABY?’’

Hela publiken skrek och introt till baby spelades.

 

’’ Åh jag är så trött!’’

Direkt när jag kom ut i logen där alla satt så slängde jag mig i soffan där Miley satt så hon fick mitt huvud i sitt knä.

Hon drog fingrarna genom mitt hår och viskade i mitt öra.

’’ Duuuscha nuuu!’’

Jag flinade innan jag viskade tillbaka:

’’ Eller så duschar du med mig sen’’

Miley flinade innan hon nickade och jag reste mig upp och tog min mobil och min och Mileys väska med kläder i.

Sen så gick vi hela gänget till våra bussar.

_______________________________________________________________________________

Näst sista i utkastet
Det andra kommer imorgon bitti!
Nu ska jag sova! Puss på er! 


Kommentarer
Postat av: Emma

Meeeeeeeer

2012-08-14 @ 22:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback