What About Love - 2

Tidigare kapitel:
"Nej, vi ska ha detta. Nej, inte bananer, utan jordgubbar." utbrast jag. Vi stog inne i mataffären och skulle ta frukter och bär. Vi skulle ha myskväll och eftersom igen av oss var särskilt förtjusta i chips och godis så plockade vi nyttiga saker i stället. Någon gång sådär var väl okej att äta sötsaker, men inte annars.

Justin’s perspektiv:
 

"Sista interjuvn nu, sedan är du ledig hela sommaren." utbrast Scooter glatt. Jag tror faktiskt att han tyckte det skulle bli rätt skönt att få slippa mig, jag menar jag är inte den lättaste att ha att göra med. Oftast ganska tonårssur och trött, ibland gnällig och alltid hade jag väldigt mycket energi. Men det skulle bli skönt att slippa Scooter och hans försök till att vara min pappa hela tiden. Misstro mig inte, jag tycker mycket om honom, men inte hans "pappa"-roll.

 
"Så, hur går kärlekslivet, Justin?" frågade Max, intervjuaren. Jag snurrade generat på stolen jag satt på. Det var en radiointervju, så det var inga fans som såg hur jag reagerade just nu. Sanningen var att jag var tillsammans med Selena, Selena Gomez. Men vi hade valt att hålla vårt lilla förhållande helt hemligt, då vi inte var så säkra med varandra. Även fast jag gillar henne supermycket, så vet man aldrig.

"Inget pågång nu." log jag.

"Hur är det nu, visst skulle du till Stratford i sommar? Är det inte någon där?" Jag skakade på huvudet. Nej, hon var i Los Angeles hela tiden.

"Jag tror faktiskt inte att jag skulle kunnat vara tillsammans med någon tjej i Stratford."

Max höjde på ögonbrynet. "Va? Varför inte?"

Okej, Justin, formolera detta rätt nu.

"Jag tror inte att jag hade klarat av distansen mellan LA och Stratford, och sedan så är jag aldrig i Stratford, och då blir det jobbigare. Så nej, jag hade aldrig kunnat vara tillsammans med en tjej i Stratford."

Max nickade och bad mig berätta om mina nya projekt, men jag hade bara Selena i mina tankar, vilket resulterade att min koncentration var på noll. Jag hörde inget, utan återupplevde bara våran kyss från igår.

"Justin är du med eller? Du känns lite borta." flinade Max och snurrade lite fram och tillbaka på sin stol. "En tjej kanske?"

"Men jag har ju ingen!" utbrast jag och snurrandet upphörde.

"Är du verkligen helt säker på det, mr Bieber?"

"Ja, Max." svarade jag en aning övertydligt.

Han flinade igen och drack lite ur vattenflaskan med bubbelvatten.

Han tryckte på That Should Be Me och direkt sa en ljudkille att vi var ute ur "sändning".

"Tack, bro." flinade jag och drog av mina hörlurar för att sedan hoppa ner från den höga stolen och skaka hand med Max. Jag gick ut ur radiorummet och in på toaletten med ursäkten "Jag ska bara på toan" till Alison som otåligt stod och väntade på mig.

Jag möte min blick i spegeln. Jag såg rätt sliten ut faktiskt. Det skulle inte bli fel med tre månader semester nu alltså. Träffa Ryan, Chaz, Mitch och Nolan. Kanske Vanessa och hennes snygga kompisar Mabel och Zara. Inte för att jag känner dem så värst bra, men man kan väl ändå tycka någon är snygg? Såklart hade jag ju Selena, så dem betydde inget ändå. Inte för att dem gör det, dem är bara ett av alla snygga tjejer på vår runda jord.



"Hej semester!" tjöt jag högt och slängde mig i en av rummets många soffor. Den var i svart läder och sjukt mjuk. Nästan omöjligt mjuk, som Selena's läppar.

Ja, det var rätt klyschigt.. Jag gillar att vara charmig, det är en av mina främsta talanger.

"Skönt att slippa dig!" pustade Scooter skämtsamt.

"Nej, du älskar mig och jag är den mest väluppfostrade ungen som finns, inte sant?" flinade jag retsamt. "För att inte nämna hur otroligt duktig jag är på att slappna av."

Alla brast ut i skratt. Skämten, en av mina andra talanger.

"Se till och ragga ordentligt i Stratford nu!" sa Alfredo och höjde menande på ögonbrynen.

"Näää.." började jag tveksamt. "Det skulle aldrig funka med en tjej där. För långt borta, you know."

"Jaha, hur kommer det sig att du kan ha vänner där då?"

"Dem fattar väl..?"

"Gör inte tjejen det då?"

Jag suckade. "Fredo! Jag vill inte ha någon tjej nu. Ingen gillar mig för mig, utan för Justin Bieber."

"Och våga inte skaffa fram en skummis igen! Jag hatade den andra som du förde ihop mig med! Hela dejten var ju awkward!"

Alfredo bröt ut i skratt.

"Vi får väl se vad vi kan hitta på denna gången", flinade han.

"Åh nej!" flämtade jag dramatiskt och höll tjejigt upp handen framför munnen. Alla brast ut i skratt igen. Jag flinade mot dem och boxade retsamt till Alfredo.

 

En varm doft slog emot mig när jag öppnade dörren till den stora lägenheten som jag och mamma bodde i. Ännu hade jag inte flyttat ut, vilket ibland var tur, då jag inte kunde göra något själv. Okej, ibland, om jag försökte och om mamma var arg.

"Hej Justin!" sa mamma och sköt in en rund form med lasange i ugnen.

"Hej." svarade jag och fortsatte till mitt rum där jag snabbt slängde mig på den stora sängen.

Mina tankar for genast till Selena. Det var något magiskt med henne, varje ledig stund jag hade, tänkte jag på henne. Faktum var att varenda sekund dök hon upp i mitt huvud.

Jag sträckte mig efter ryggsäcken och drog upp min iPhone. Jag knappade in lösenkoden och med ett klick öppnades den så jag kunde fortsätta in till appen för meddelanden. Selena's och min konversation var redan öppen så jag skrev snabbt in ett sms.

"Hej baby, hur är det? Jag tänker på dig och på att jag åker imorgon. J x"

En suck for ur mig när minuterna bara gick och gick. Jag hörde hur det ringde på dörren där nere och dova röster hördes. Jag orkade inte gå ner och hälsa så jag stängde mina ögon. En flashback av min och Selena's första kyss skimrade förbi. Jag log.

"Och vad flinar du åt då?" sa den retsamma rösten som jag så väl kände igen.

Jag öppnade ögonen och satte mig hastigt upp. "Selena!"

"Heeej!" utbrast hon och kramade om mig. Jag la mina armar kring henne och drog in doften av hennes schampo.

"Saknat mig?" flinade jag och släppte henne.

"Ja, mycket." log hon och placerade en liten puss på mina läppar.

"Du får sakna mig mer när jag är borta, don't worry", sa jag och skakade på huvudet.

"Men hörs varje dag och sen ses vi ju efter sommaren."

"Ja, FaceTime varje kväll."

"Pattie sa att maten inte var klar än, vill du gå ut en stund?" frågade hon.

Jag tänkte snabbt igenom tanken. "Visst."

Att gå utan säkerhetsvakter här i LA var som bortblåst nu. Folket som bodde här var så vana att se mig så vakter behövdes inte längre.

Vi gick ut ur mitt rum och ner till hallen.

"Vi går ut en stund!" ropade jag och slog igen dörren så precis så jag knappt hörde var mamma svarade.

"Okej, maten är klar om 40 minuter."

_______________________________________________________________________

Kapitel 2, ur Justins perspektiv :) 

Random fråga: Vilken är er favorit högtid? 

Mitt svar: Är nog julafton! Älskar presenterna ;) Och att man får träffa familjen så mycket <3 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt bra ❤
Svar: samma här julen, älskar presenter 😂

2013-10-16 @ 18:02:07
Postat av: Tina

Jag tror nog att hela julhelgen är bästa högtiden älskar verkligen julmusiken och snön och att man umgås med nära och kära. Perfekt. :)

verkligen taggad inför hur den här novellen kommer att bli. Säkert helt fantastisk!

2013-10-16 @ 19:38:48
Postat av: Ida

Yay jag kan kommentera igen :p suuuuper bra kapitel. Du är jätte duktig.
Svar; julafton tror jag.

2013-10-16 @ 21:46:02
Postat av: Manar

Länkbyte

2013-10-16 @ 23:58:19
URL: http://biebertimez.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sjukt bra!!!!
Svar: julafton helt klart älskar för det mesta maten julklapparna och det alldeles speciella som jag gör på julen är att bli väckt av mina söta små brorsor och så öppnar vi varsin julklapp från "tomten" och äter godis på mitt rum! Det har blivit som en tradition för oss haha

2013-10-17 @ 07:29:58
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Moa

super bra är du! <3
julafton, då samlas hela släkten för att fira denna fina högtid.

2013-10-17 @ 16:38:58
Postat av: Tilda♥

Mitt är nog med julafton!=)
och så födelsedagen förstås!♥
Meer!

2013-10-17 @ 19:38:36
URL: http://tildajonzzon.blogg.se
Postat av: Alva

Jätte bra kapitel typ längtar tills det blir typ spännande och sånt du är verkligen jätte bra på att skriva villl ha mer asså! ❤

2013-10-18 @ 21:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback