WHAT ABOUT LOVE-6

Tidigare kapitel: Där packade jag upp alla mina saker och la det som skulle tvättas i tvättlådan.   Jag gäspade och kollade klockan på min mobil. 19:30. Jag kunde inte gå och sova nu iallafall. Jag gick till dem andra igen och satte mig hos mamma och pappa igen. Och där satt jag resten av kvällen. Med huvudet på mammas axel och benen i pappas knä.
_____________________________________________________________________________________
 

Tillsammans med Mabel och Zara gick jag igenom korridoren där Melker hade sitt skåp. Jag kollade rakt fram och möttes av Melker som tryckte in "kompisen" i skåpet. Deras tungor var i varandras halsar och dem såg ut att äta upp varandra. Så äckligt.

Jag kan inte fatta att jag var den personen en gång. Personen som stog tryckt mot Melkers skåp med tungorna i varandras halsar. Eleverna måste ha tyckt det var äckligt att se, lika äckligt som jag tycker att det är.


Jag begravde mitt äcklade ansiktsuttryck i mitt egna skåp och kände ett litet sting av avundsjuka ändå.Jag kan inte säga att jag saknade honom, men jag var bara avundsjuk.


"Vanessa, kommer du?" Frågade Mabel och lutade sig mot grannskåpet.

"Alldeles strax", mumlade jag som svar, fortfarande med näsan djupt begraven bland mina läroböcker."Vanessa, vi börjar om två minuter och det tar minst två minuter att gå dit, så snälla snabba dig!" Sa Mabel.

"Gå i för väg då!" Sa jag kanske en aning för surt. Det var ite meningen att bli sur på henne. Det var ju Melker jag var sur på."Förlåt. Jag är bara så sur på Melker." Sa jag. Jag plockade ut mina böcker och stängde sedan igen skåpet. Vi började gå i samma riktning som Melker hade sitt skåp. Fortfarande stog dem med tungorna i varandras halsar och höll på att äta upp varandra. "Jag vet Nessa! Men det kommer bli bra! Han var en idiot."

Vi gick förbi Melker och hans tjej i ett snabbt tempo, vi började om mindre än en minut och det tog minst en minut att gå till klassrummet.

"Wow! Butler! Din röv är ju hetare än hetast." Ropade en av Melkers kompis. Jag vet inte vad han heter, eftersom Melker aldrig lät mig träffa hans killkompisar. "Håll käften." Ropade jag. "Dem retas bara", tröstade Mabel.

"Äsch". Sa jag och skyndade mig in i klassrummet.

"Ni är sena", röt Mrs.Donavan och glodde argt på oss.

"Åh kom igen, det var bara en minut." Suckade Mabel och slog sig ned vid det första bordet. Jag sjönk snabbt ner bredvid henne.


Mina tankar gick på högvarv under hela lektionen. Varför hade Melker gått vidare så snabbt? Eller var hon bara en av hans alla tjejer? Hade dem kanske varit ihop innan vi gjorde slut också? Det skulle inte bli en chock för mig direkt. Eftersom Melker alltid har varit klassad som playern på skolan. Jag suckade högt och försökte koncentrera mig på vad vår mattelärare sa.

"Vanessa! Om du kunde koncentrera dig, så skulle jag bli väldigt glad." Utbrast min matte lärare högt. "Förlåt"mumlade jag och kollade ner i matteboken, där alla tal bara virrade omkring. Jag borde ju vara glad över stt ha gjort slut med honom. Eller glad och glad.. Men jag borde inte vara såhär ledsen.

"Men Vanessa! Hörde du inte vad jag sa? Koncentrera dig!! Ut från mitt klassrum nu! Direkt!" Röt hon. Jag packade ihop mina saker och reste mig upp. Jag kände allas blickar bränna i min rygg. Jag stängde dörren efter mig och såg hur Ryans klass kom ut från klassrummet mitt över vårat. Detta händer inte bara. Jag satte mig ner på golvet utanför klassrummet och kollade rakt fram. Det tog inte så lång tis förens jag kände två händer på mina knä. Jag kollade upp och såg Ryan. "Varför är du inte på lektion?" Sa han och kollade min rakt in i ögonen. "Hon slängde ut mig för att jag inte koncentrerade mig." Ryan kollade på mig. "Koncentrerade du dig?" Jag skakade på huvudet. "Nej det gjorde jag inte. Men hon brukar inte slänga ut oss."


Min klass kom utspringandda från klassrummet en halvtimme senare. Vi hade bara en lektion kvar, vilket var en väldigt kort svenska lektion. 30 minuter. Sedan skulle vi sluta för dagen. Efter skolan skulle jag egentligen följt med Zara och Mabel och handlat avslutningsklänning, men dem hade fått förhinder, så vi skulle fixa det till helgen. Justin skulle hämta mig och sedan skulle vi åka och fika. Vi hade träffats väldigt ofta, bara för att prata om Selena och Melker. Det har skönt, att ha någon att prata med. Även fast Justin kanske inte förstod, så hade han också ett förhållande som var på hal is. Men eftersom jag inte hade något förhållande med Melker längre, så pratade vi mer om Selena.


Jag öppnade dörren till Justins svarta bil. "Hej!" Sa jag och satte mig ner i sätet. Jag kommer aldrig sluta förundras över hur mjuka sätena här i hans bil. "Hej! Har du haft det bra idag?" Jag skakade på huvudet. "Nej! Min matte lärare slängde ut mig eftersom jag inte koncentrerade mig."

"Lärarna är lika hårda fortfarande märker jag." Sa Justin och flinade. "Om dem är. Är det inte konstigt att inte gå i skolan?" Frågade jag. Justin ryckte på axlarna men behöll ögonen på vägen. "Jo, men samtidigt så är det väldigt skönt! Men jag har faktiskt gått ut skolan, en privatlärare var med mig under turnén och jag gick ut skolan." Jag nickade importerat. Jag trodde faktiskt inte att han hade haft en privatlärare med sig, men det hade han haft.


Vi satt på ett mysigt fik i utkanten av Stratford. Det var bara vi och ett äldre par här. "Har bestämt hur du ska göra med Selena?" Frågade jag och kollade på Justin. "Ja. Jag tycker inte det är rättvist för någon av oss att jag inte berättar att jag inte har några känslor längre. Så jag hade tänkt åka till helgen. Så om du fortfarande vill följa med så åker vi på fredag. Det blir bara du och jag. Ryan och Chaz ska på något läger." Jag nickade. Det var klart att jag skulle stötta honom genom att följa med. "Klart att jag följer med!! Det blir roligt." Justin nickade och log lite lätt mot mig. "Hur känns allting i skolan nu? Med Melker och tjejen?" Frågade Justin. Han log lite lätt mot mig. Jag satte försiktigt ner min frappe på bordet. "Jag får helt ont i magen och blir avundsjuk när jag ser dem. Jag vet inte varför. Det borde ju vara skönt att ha gjort slut med honom. Jag ångrar mig inte alls, men jag förstår inte varför jag blir så avundsjuk." Justin ryckte på axlarna. "Jag förstår precis hur du känner! Men jag vet tyvärr inte varför man känner så." Jag log mot Justin.



En och en halv timme senare lämnade Justin mig på träningen. "Vi hörs ikväll. Smsa när du kommer hem. Och tveka inte att ringa om du vill ha skjuts. Jag fixar flyg och sådant nu och smsar om tiderna senare." Jag log mot Justin och kramade om honom och sedan så öppnade jag bildörren och stängde den efter mig. Jag började gå mot byggnaden i mitten av hela idrottsplatsen. Musiken dunkade så att fönsterna skakade när jag öppnade dörren. Var det tjejerna i mitt lag som spelade så hög musik? Jag gick mot vårat omklädningsrum och mycket väl var det dem. Tjejerna flög upp och kramade om mig. Någon sänkte musiken ett snäpp för att vi skulle kunna prata. "Du luktar kille." Sa Emma i mitt lag. Jag log mot henne samtidigt som jag drog av mig mina tajta shorts och tog på mig mina tränings shorts. "Det kanske jag gör." Sa jag och flinade mot allas nyfikna blickar. Jag drog av mig min tröja i samma stund som dörren öppnades. Där utanför stog alla killarna från P:95.

___________________________________________________________________________________________
What?! Gud vad pinsamt!! 
En vecka har dte gått utan kapitel, förlåt <3
Vad hoppas ni händer i nästa kapitel?
Dagens fråga: Vad skulle ni ta med er till en öde ö?
Mitt svar: Min iPhone helt klart!! '


Kommentarer
Postat av: Anonym

En helikopter och en chafför!

2013-11-03 @ 14:39:19
Postat av: Anonym

En helikopter och en chafför!

2013-11-03 @ 14:41:31
Postat av: Anonym

OMG!! Shit va pinsamt!!

Svar: en helikopter, så att jag kan åka hem ;)

2013-11-03 @ 15:47:42
Postat av: Sandra

Asså sjukt bra! Och jag förstår hur hon känner! Jag kände så när jag dumpa min kille i somras och han var nästan direkt efter tillsammans med en ny tjej. Hon var norsk och var blond. Så nu när han har ny flickvän igen denna tjej är typ brunett och är svensk men liksom han har sagt att jag ska få följa med nästa gång dom ska träffas och varje gång jag tänker på det så blir jag avundsjuk. Liksom han bjöd aldrig ut mig! Eller en gång men då var hans pappa med och jag bjöd honom på bio 2 gånger!!!

2013-11-03 @ 21:42:46
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Bella

Jag hade i förstahandsval kidnappat Justin och tagit med honom och i andrahandsval min iPhone!!!!! :D

2013-11-03 @ 22:53:35
Postat av: Ida

Oh no. Pinsamt. Jätte bra kapitel.
Svar: säger som du: min iPhone heeeelt klart. Vad är livet utan den lixom?

2013-11-05 @ 21:45:31
Postat av: Vicky

ÅHH GAAALET BRAAAA!,min iPhone och en helikopter så jag kan åka hem när jag vill😉😉

2013-11-05 @ 23:26:03
Postat av: jasmina

jättebra meeeeer svar:Min bästa kompis och hennes iphone

2013-11-09 @ 23:20:02
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Postat av: jnoveller

hej! grym novell! skulle vara överlycklig om du eller någon läsare här kikade in på min novellblogg! min pågående novell heter as long as you love me!

grym blogg iallafall! kram

2013-11-10 @ 12:47:09
URL: http://jnoveller.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan! Förra månaden startade jag upp en blogg om min idol, förebild och inspiration Demi Lovato. Det hade betytt så otroligt mycket, om du kankse hade velat besöka den? Eller varför inte följa den? :) Jag kommer varje dag uppdatera er med nya nyheter, demis liv i bilder och texter. Lämna gärna en kommentar om era åsikter, vad du tycker om blogen, om inläggen är bra skriva osv.. :)
Du hittar bloggen på: http://demilovatosweden.webblogg.se/ Hoppas vi ses där!

2013-11-14 @ 14:16:43
Postat av: Anonym

Konstigt att du inte ens varit inne på bloggen eftersom att det står 0 kommentarer?

2013-11-14 @ 21:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback