56- I'M SORRY

Medans poliserna frågade ut alla som stog och kollade på vad som hänt.

Två brandmän, i dräkter, kom släpandes på två kroppar.

Tillhörande Emilia och Lil Twist.

Lil Twist, såg ut att andas.

Medans Emilia, såg död ut.

Bella, Nellie, Alfredo och Justin, andades dem?

Det lade man inte tid på, utan försökte få ut så mycket som möjligt från åskådarna istället.

 

En kväll som skulle spenderas med skratt, pizza och bara umgås med varandra, slutade i bilolycka, dödsfall och en lång tid på sjukhuset.

 _____________________________________________________________________________________________
Katrin startade radion för att se om det kom någon bra musik.
Vi stog i köket och skulle laga mat.
Justin's låt, Never Say Never började spelas.
Det var bara vi två kvar i huset.
Max,Karl och Pontus var och kollade på hockey.
Jag vet inte vilka lag det var som spelade, men det var någon viktig match.
Det var roligt att Max kommit så nära alla i min släkt.
Bella och Emilia var med Justin och hans kompisar, så dem gick det ingen nöd på.
Justin behandlade dem så fint och var så försiktig med Bella.
Särskilt nu efter kidnappningen.
Jag har aldrig i hela mitt liv varit så rädd innan.
Det var hemskt. Att veta att sin dotter var borta.
Och att inte veta var hon var.
Hon var med någon hemsk pedofil till ex pojkvän.
Det var så skönt att hon hade Justin därefter. Som fick upp henne på rätt bana igen.
Musiken stoppades och en liten melodi som visade att det var bilolycka spelades.
"Vi vill varna er! En bilolycka i utkanten av staden. Det befann sig sex ungdomar i bilen. Alla sex skadade och minst en av dem döda. Vi upprepar..."
Mer han vi inte höra, det knackade på dörren och Katrins mobil ringde. Även min.
Gud vad hemskt. Sex ungdomar i en bilolycka.
Det kunde inte vara Bella och gänget, dem skulle vara hemma hos Justin.
Jag gick till dörren för att öppna. 
Utanför stog det en polis. 
"Är du Mrs. Jones? Mamma till Izabella Jones?"
Nej, det kunde inte varit Bella i olyckan. Dem ska säkert bara berätta att dem hittat något som tillhör Bella.
Eller något nytt med Alexander.
"Ja det är jag."
"Jag beklagar, men Izabella har varit med om en bilolycka."
Det var verkligen Bella dem pratade om.
Hon fick inte vara död.
"CHARLOTTA! BELLA OCH EMILIA HAR VARIT MED OM EN BILLOLYCKA." Hörde jag Katrin skrika gråtandes.
Tårarna började rinna ner för mina kinder.
"Nej. Nej. Nej. Du skojar med mig bara."
"Nej miss. Det är sant. Jag skulle behöva be dig följa med till sjukhuset. Jag skulle även uppskatta om du ringde Mr.Biebers mamma. "
Min Bella. Min fina dotter. Hon fick inte var död.
Katrin kom ut i hallen och drog fort på sig sina skor.
Vi följde med polisen ut i polisbilen.
Där inne satt en kvinnlig polis.
"Vi beklagar." Sa hon ledsamt till oss båda två.
Vi satte oss bredvid varandra och kramade hårt om varandra.
Vi båda grät högt och snyftade.
 
"Vart är dem?" Skrek Katrin till receptionisten.
Hon kollade chockat på oss.
"Vem menar ni?"
"Izabella Jones, Emilia Jones, Justin Bieber?"
Receptionisten log mot oss.
Hur kunde hon le?!
"Våning 12. Ni får inte se dem innu. Men hela det gänget ligger där. Ni får vänta utanför. I väntrummet."
Pattie kom instormandes genom sjukhusdörrarna med Scooter efter sig.
Vi sa ett snabbt hej till varandra och åkte upp med hissen till våning 12.
Hissen var så långsam, det kändes som vi stog därinne i flera timmar. När det nog egentligen bara var 5 minuter.
Var Bella vaken? Död? Avsvimmad?
Hon kunde inte vara död. Hon var bara 15 år.
Man kan inte dö vid så liten ålder. 
Bella hade kämpat så mycket för sitt liv, haft så mycket problem.
Det skulle väl inte förstöras redan?
Jag kunde inte mista min dotter.
 
Vi satt här i en, två och tre timmar.
Utan att något hände. Nellies mamma, Katarina satt härinne nu också.
Med Nellies låtsas pappa, Paul.
Max, Pontus och Karl satt här dem också.
Justin's pappa, Jeremy var påväg hit också.
Han som egentligen bodde i Kanada , hade satt sig på första planet hit och skulle vara här om 2 timmar ungefär.
En sjuksköterska kom mot oss.
Alla tystnade från deras småprat.
Sjuksköterskan såg ursäktande på oss.
"Vi börjar med Mr.Bieber. Justin är vaken men har lite brännskador på fötterna och benen. Han har även fått en hjärnskakning. Men kommer bli bra inom kort. Izabella. Är också vaken. Men har brännskador på fötterna, hon har även en hjärnskakning. Kommer bli bra snart också. Nellie. Brännskador och hjärnskakning. Blir också bra. Alfredo. Imed han satt i framsättet, så har han destomer brännskador och smärtor i kroppen. Han är rättså mörbultad och ligger därför nersövd. Men kommer väckas om några dagar.  Lil Twist är destomer skadad. Bruten arm, ligger i koma och fick en väldigt kraftig smäll i huvudet. Men han kommer bli bra. Emilia. Vi beklagar. Men hon klarade inte det. Hon fick en kraftig smäll av en bil som körde in i deras bil precis efter lastbilen. Hon förlorade en masa blod. Vi beklagar. Men hon avled redan i ambulansen."
Katrin skrek högt och brast ut i gråt. Även fast det var jobbigt och så att Emilia dött så kunde jag inte låta bli att känna en lättnad över att Bella klarat sig.
Hon levde.
Jag skulle få se hennes fina leende igen, höra hennes skratt.
Se henne tillsammans med Justin, hur glad hon var då. Hur glad hon var med Nellie och hur glad hon var på scen.
Det skulle vara så roligt, men klart det skulle vara super jobbigt att Emilia dött.
Hur det än var så var hon mitt syster barn och hon betydde väldigt mycket för mig.
Jag vet inte hur Bella skulle ta det, antagligen skulle det bli jobbigt för henne. 
"Får vi träffa Bella? Och Justin?" Frågade Pattie.
"Ja, vi tog föregivet att dem var tillsammans så dem ligger i samma rum."
Sjuksköterskan visade oss till rummet.
Jag, Max, Pattie, Jeremy och Scooter gick tillsammans in till rummet.
Där inne låg dem pratandes.
Dem låg i samma säng även fast det var meningen att Bella skulle ligga i sin egen säng.
Justin satt upp med ryggen mot sängkanten och hade Bella lutandes mot honom. 
Dem såg så söta ut där dem satt och kollade på tv:en som visade Pretty Little Liars.
Bella hade länge varit beroende av det och fått in både mig och Max på att kolla på det. 
Avsnitten var verkligen bra inspelade. 
"Hej min älskling." Utbrast Pattie och gick fram till Justin.
"Hej mamma" svarade Justin hest.
Bella skulle precis sätta sig upp, men Justin höll kvar henne mot honom. 
"Babe, du kan sitta kvar."
Bella rodnade och log mot Justin.
Pattie lutade sig och kramade Justin och jag gick fram till Bella.
Säkert med rödgråtna ögon.
"Hej mammas älskling."
Bella himlade med ögonen mot mig.
Jag kramade henne och sedan lutade jag mig från henne.
Bella la huvudet på Justins axel och jag såg hur han kysste hennes panna.
"Hur gick det med dem andra? " frågade Bella osäkert.
Jag svalde hårt.
Nu var det dags att berätta.
"Alla utom Emilia mår bra. Lil Twist ligger i koma. Alfredo ligger nersövd. Nellie är vaken. Och Emilia. "
Jag kände hur tårarna kom tillbaka till mina ögon igen.
"Jag är så ledsen Bella. Men Emilia är tyvärr.. Hon klarade inte det. 
Emilia är död."
 ______________________________________________________________________________________
Åh! Emilia dog :(
Twist i koma, Fredo nersövd, Nellie Bella och Justin vakna.
Vad tyckte ni?
Hur kommer Bella reagera?
 
Kommentera!
MOTIVERA! VAD VAR BRA! VAD VAR DÅLIGT!!
KOM IGEN!

Kommentarer
Postat av: Tilde

JAGDOG DÄR FY VAD BRA SNÄLLA NÄSTA IMORGON

2013-05-26 @ 15:16:58
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: Ida

Suuper bra! Förutom att jag nu sitter och dö tjuter... Jag tycker att Bella borde bli ledsen och sen ska Justin trösta henne, typ så. Aja, jätte bra iaf, som alltid! Längtar till nästa kapitel! :*

2013-05-26 @ 15:26:30
Postat av: Anonym

Jag tror det här är en av dina bästa kapitlar, alltså rent skrivna :) jätte bra!

2013-05-26 @ 15:30:43
Postat av: Amanda

lika bra som alltid, ett sorgligt kapitel, bella kommer säker bli väldigt ledsen <3

2013-05-26 @ 16:12:10
Postat av: Sandra

gud så jobbigt med en död kusin jag skulle få spel om min kusin dog för min kusin är världens bästa! Och Bella borde få spel efterom att det alltid är a med en tjej kusin! tror jag. men aja det var bra, väldigt bra, om vanligt då alltså. (Kapitlet då menar jag);)

2013-05-26 @ 16:45:43
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: biebersfru

OMFB skitbra!! länkbyte? svara på min blogg

2013-05-26 @ 17:44:31
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Fanny

Sååååååååååå braaaaaaaaaa. Alla dina kapitlar är bra men det här var en av dom bästa :)

2013-05-26 @ 18:05:11
Postat av: Emilia/Emmy<33

Snälla snabba med nästa!! <3

2013-05-26 @ 20:55:59
Postat av: Elli

Super bra! Bella kommer nog bli ledsen och Justin tröstar henne osv.. helt kär i din blogg! sjukt bra!

2013-05-26 @ 21:20:11
URL: http://Biebzz.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Bäst! ♥

2013-05-26 @ 22:51:08
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Tilda♥

Meer meer meer!!♥=)

2013-05-27 @ 18:56:45
Postat av: Anonym

Jätte bra! Men när kommer Miley tillbaks från semestern? Hon skulle ju kunna hjälpa Bella med sorgen. ^^

2013-05-27 @ 20:51:20
Postat av: Biebstoory

Hej! Din novell är grymt bra! Btw, Undrar om du vill göra länkbyte med mig? :)<3 kram!

2013-05-27 @ 23:24:57
URL: http://biebstoory.blogg.se
Postat av: Olivia

Det var bra att någon dog, dom flesta andra "justin novell-skrivarna" skulle antagligen varit för "fega" för att någon skulle dö, så det var bra ! :)
Men tyckte att det skulle gått lite värre för "huvudpersonerna" Bella, Justin o Nellie, men det var absolut inte dåligt ! :)

2013-05-29 @ 22:25:19
URL: http://oliviawerner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback