60-No Problem

Mannen som skulle hjälpa mig skriva en debut låt satt framför mig. Vi hade varit i samma rum på samma platser i snart 3 timmar. Mannen hade presenterat sig som Kalle. Han var super snäll och var verkligen super snäll mot mig. Vi hade skrivet en halv låt. Så vi hade kommit super långt. Justin hade varit här inne en gång för att kolla hur det gick för oss. Han hade blivit överraskad när han såg hur långt vi hunnit. Låten var så bra, så det skulle bli super roligt att få spela in den.

___________________________________________________________________________________


Hemma hos Justin var det lugnt. Det var så tyst. Justin satt i solstolen med sin svarta iPhone i handen. Jag låg bredvid honom på en solstol och solade baksidan av mina ben. Jag hade blivit blek på senaste tiden. Iallafall på mina ben. Mitt ansikte fick sol hela tiden, så det hann aldrig bli blekt. När jag var blek, hade jag svårt att få någon färg på mina ben. Jag försökte alltid jätte mycket, oftast lyckades jag riktigt bra, men ibland gick det inte bara. Från vardagsrummet var det två helglasade altan dörrar som vätte ut i trädgården. Om man kom ut från dörrarna så var det direkt en uteplats med 5 solstolar, utemöbler, en grill och en stor nergrävd pool. Det var ljus gråa fina plattor över hela uteplatsen. Poolen var i små kakelbitar. Den var härligt ljus blå turkos och vattnet var riktigt härligt varmt. Minst 29 grader. I poolen var det en trappa som det var två steg på. Hela Justins hus var underbart. Det var så stort. Jag menar 7 sovrum och 8 badrum. Jag gick nästan vilse i början när jag var här. Huset var två våningar och en vind/loft som man kunde sova uppe i.

Min mobil som låg bredvid mig började ringa. Jag tog upp den och såg att det var mamma.
Samtalet varade i ungefär 10 minuter. Då hon sa att jag skulle till skolan på måndag och sedan var jag ledig tills måndagen veckan efter. Vi hade två studiedagar och sedan på torsdag. Skulle jag och gympa laget ha läger. Vi skulle till Las Vegas. Mest för att träna till cupen, men vi skulle såklart smyga ut och festa. Det skulle bli riktigt härligt att åka ifrån Los Angeles. Klart skulle jag sakna Justin. Men vi var tvungna att vänja oss. Han hade en hel världsturne som började i augusti. Jag minns inte när den slutade men jag tror det var 2014. Det gör att vi inte kommer kunna träffas på nästan två år. Jag vet inte hur jag skulle klara det. Men jag var väl tvungen att klara det. Visst skulle jag kunna följa med. Men alla skulle tröttna på mig.
"Jag åker till Las Vegas på torsdag. Kommer hem på lördag igen."
Justin vände huvudet mot mig.
"Ska du?"
"Ja, gympalaget."
Justin nickade och lutade sig mot mig och kysste mig hårt.

29 APRIL 2013 GYMNASTIK MÄSTERSKAP:
Jag hoppade mitt special hopp. 3 snurrar i luften. Ingen annan i mitt lag hade gjort det. Alla applåderade när jag landade ståendes på den tjocka mattan. Det hade varit en intensiv månad av massa träning och träning. Jag hade inte hunnit träffa Justin alls. Och det var super jobbigt. Eller vi hade träffats på helgerna. Jag hade haft så mycket träningar och så mycket prov i skolan. Jag gick sista terminen i 9:an. Och mina slutbetyg skulle läggas om en månad. Justin var inte på plats här i den stora gympahallen där det satt flera tusen människor. Han var nämligen i London. För att ha en konsert och promota sitt nya album. Justin hade nu släppt två låtar till sitt nya album. Boyfriend och As Long As You Love Me.
Jag tyckte om båda två lika mycket.

Alla lagen hade gjort alla sina saker nu. Domarna skulle räkna poäng och sådant i en halvtimme nu. Jag gick fram och tillbaka vid mitt lag. Nervös var jag. Alla lagen satt i samma hörna och pratade och skrattade. Ingen verkade nervös mer än jag.

En tjej kom mot mig. Hon var klädd i en rosa tävlings dräkt. Hennes blonda hår var uppsatt i en bulle mitt på huvudet. Hennes ansikte var täckt av foundation och hennes ögonlock var rosa. Inte så snyggt med skrik rosa ögonskugga om ni frågar mig.
"Är det du som är Izabella Jones?" Frågade tjejen.
"Ja det är jag det." Skrattade jag förvånat.
"Jag är så imponerad av ditt hopp du gjorde precis! Det var så bra! Jag förstår inte hur du lyckades. Men jag heter Linnea."
"Aw tack Linnea!"

Jag och Linnea hade suttit och snackat i snart en halvtimme. Hon var så snäll. Vi hade verkligen klickat. Jag kände att jag kunde prata med henne. Jag hade inte berättat för henne om Justin. Jag ville inte bli utnyttjad bara för att jag var tillsammans med Justin Bieber.
"Vi vill be alla lag att gå till prispallarna och ställa sig runt dem."
Det sprakade i högtalarna när speakern ropade ut vad vi skulle göra. Alla lagen började röra sig mot prispallarna tillsammans, även vårat lag. Alla var nervösa. Det såg man.
"Domarna har tillsammans satt ihop poäng och diskuterat. Det är väldigt lika mellan dem fem lagen som blir placerade. Alla har gjort ett super bra jobb idag." Sa speakern och fortsatte. "Det lag som kommer på femte plats av fyrtio lag är... The Snakes. Grattis. Det lag som kommer på fjärde plats av fyrtio lag är... The Roberts."
" Nu till det lag som kommer på tredje plats av fyrtio lag är... The Rabbits."
Vårat lag skulle inte bli placerade. Med tanke på att det var så duktiga lag med. Det bubblade i min mage så nervös jag var. The Dragons, som vårat lag hette skulle inte vinna för tredje året i rad.
" Det lag som kommer på andra plats av fyrtio lag är... The Cats. "
"Det laget som var bäst idag och vinner Nord Amerikas mästerskap är... THE DRAGONS!"
Vårat lag var The Dragons. Vi hade vunnit. För tredje året i rad. Det var så coolt. Alla i vårat lag jublade högt och samlades i en gruppkram. Det betydde så mycket att vinna detta året. Eftersom jag skulle sluta nu efter detta mästerskapet.

När bilderna blivit tagna och vi fick gå av prispallen, kom Linnea fram till mig.
"Grattis! Ert lag var helt klart bäst! "
Jag tackade och kramade henne. Vi pratade en stund sedan gick Linnea iväg till sitt lag och jag vände mig mot mitt lag.
"Vad säger ni, festa ikväll?"
Alla i laget nickade åt Nellies förslag. Vi brydde oss inte om att det var skola imorgon. Vi hade vunnit, det var en tradition att festa då. Mamma och Max skulle inte bli så glada på det, men dem behövde inget veta. Jag kunde säga att jag skulle sova hos Nellie eller något. Det har jag sagt innan. Inget problem.
____________________________________________________
15 kommentarer till nästa!
Den andra vinnaren på roller har kommit in nu, Linnea! Grattis!


Kommentarer
Postat av: Tilde

WOHOOOOO DE KOM UT IGEN SJUKT BRA

2013-06-06 @ 18:56:44
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: biebersfru

skitbra meeeeeeeeeer

2013-06-06 @ 19:14:21
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Sandra

sjukt bra! meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2013-06-06 @ 19:43:19
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Fanny

Sååå braaaaa :D

2013-06-06 @ 20:21:54
Postat av: Anonym

Mer

2013-06-06 @ 21:09:48
Postat av: Emilia/Emmy<33

Du sa väl att du skulle ta bort kapitel 60 för att du inte var nöjd med det, och skriva ett nytt? men detta är väl exakt samma kapitel som innan?

2013-06-07 @ 10:02:39
Postat av: Sweden girl

Me Sweden girl love tis <3 !

2013-06-07 @ 12:10:00
Postat av: Bella

Ahmajgash!!!! Riktigt bra kapitel gör du!!! Och jag längtar till nästa kapitel! :)

2013-06-07 @ 13:24:25
Postat av: Olivia

Kapitlet var toppen!

2013-06-07 @ 23:06:46
Postat av: Amanda

Du är så himla bra! Meeer innan jag döör :**

2013-06-09 @ 16:31:06
Postat av: Celebnovell

Superbra!! ;D

2013-06-09 @ 21:55:27
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag är ny på att läsa dina noveller och jag kan säga att de är super bra! Men en fråga har justin och Bella aldrig sex? Varför är Bella 15 och justin 18?

2013-06-09 @ 22:43:09
Postat av: Amanda ~

Snälla lägg ut ett kapitell, jag kommer inte klara mig annars.. Älskar verkligen din novell! (; ;**

2013-06-09 @ 22:51:32
Postat av: Elli

Sjukt bra!

2013-06-09 @ 23:03:45
Postat av: Anonym

<3 sjukt bra <3

2013-06-09 @ 23:55:35
Postat av: Ida

Suuper! Du är så fucking bra på att skriva!!!!

2013-06-11 @ 09:34:50
Postat av: Anonym

asså gillar din novell och så men har du eller någon nära dig gått i gymnastik så att du vet hur det går till och ungefär svårighetsgraderna det är i verkligheten.

När du börjar skirva har du som en mall då, som att det börjar med X faktor så går det lite tid i mellan och sedan ett bra slut, för det känns som den bara står stilla att det inte händer så mycket.

:) men jag älskar verkligen början det men X factor!

2013-06-12 @ 15:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback