72- Come&Get It

Tidigare kapitel: As Long As You Love Me kom nu efter Nothing Like Us, som jag gissade att låten hette. Efter As Long As You Love Me. Började musiken till Boyfriend spelas och alla blev galna. Jag ahr nog aldrig sett dem såhär. Efter Boyfriend började Justin prata. Fråga om dem hade haft en bra kväll, vad dem tyckte om om det var redo för sista låten nu. '' WHO WANT'S TO BE MY BABY?'' frågade Justin och musiken till Baby började spelas. Om jag tyckte att fansen var galna till Boyfriend. Var det ännu galnare nu. Beliebersen är riktigt fina fans.
___________________________________________________________________________
 
 
 

''Jag har allting klart. Texten på ett papper och hur allt ska gå i mit huvud. Snälla Scooter. Du komme rinte bli besviken.'' försökte jag övertala. Jag gjorde hundvalpsögonen och putade med underläppen. Scooter himlade med ögonen. '' Varför Bella? Du vet att jag inte kan motstå det. Men okej. Men jag följer med.'' Jag nickade och gick sedan bort till Justin's loge. Där inne satt Justin, Alfredo, Niall, Zayn och Harry. Tio ögon vändes mot mig. '' Bella!'' utbrast Harry och reste sig snabbt upp ur soffan och drog in mig i hans famn. Jag skrattade hest. '' Jaja. Men crullis. Jag kan inte andas.'' Harry släppte mig snabbt och Niall tog över för att sedan låta Zayn krama mig. '' Hur har det varit i alla dessa månader?'' frågade Zayn nyfiket. Jag tog ett djupt andetag. '' Hemskt. Dem har tappat hoppet för mig. Men min psykolog liksom har halft hopp för mig. Dem berättade för mig igår att jag får komma hem om två veckor. Men sköterskorna, tror jag kommer behöva komma tillbaka igen. Jag har väl inte blivit riktigt bra enligt dem. Vilket jag inte har. Dem jag är på samma våning som är skumma. Självmordtänkarna och knarkarna. Visst jag ligger ju på självmordstänkare avelningen för en anledning, för att jag liksom tänker så själv. Men jag vill ändå inte vara där. Knarkarna håller på att fråga mig hela tiden och jag vill röka på när dem kommer ut därifrån och flera killar på våningen taffasar och raggar. En kille frågar mig minst tio gånger i timmen om jag vill ligga. Så det är inte paradiset där. Mer helvetet. Och maten ska vi inte snacka om. Usch. Den suger. Jag har inte ätit sedan typ juli förra året. Alltså ätit på riktigt. Jag slänger antingen maten i smyg eller så äter jag bara ytterst lite.'' Killarna grimaserade och Harry fick ett beskyddande ansikts uttryck. Han var som min storebror. '' Jag ska allt följa med dig dit och ta ett snack med alla dem där killarna. Dem är idioter '' Jag skakade på huvudet. '' Jag får inte ha besökare.'' Niall avbröt Harry från att svara mig. '' Men imed du inte ätit på sååå länge, ska vi till Mc Donalds typ nu. Eller var du nu vill min kompis.'' Jag skrattade och skakade på huvudet. Alla killarna nickade instämmande. '' Jag tänker inte sitta inne på donken. Vi får ta med maten istället. Vem ve vad som händer med mig när alla tjejer ser att jag sitter med Justin Bieber och One Direction.'' Alfredo fnös. '' Och såklart den stooora Alfredo Flores. Wow. Jag är ett stort fan! Kan jag få autograf?'' spelade jag. Alfredo log nöjt. '' Såklart sötnos.'' härmade han Justin. Justin sade så till alla sina fans. Kallade dem saker. Sötnos, hjärtat, gumman och babe med flera.

 

Som Niall bestämt, hade vi åkt till Mc Donalds. Men som jag bestämt hade vi tagit Drive Thru:en. Eller McDrive som Mc Donalds döpt det till. Just nu satt vi alla i bilen påväg till studion med en massa mat. Scooter skulle möta upp oss i studion. Medans Kenny körde oss. Det var sex stycken säten i den här bilen medans vi var sju. Så jag hade fått ta platsen i Justin's knä. Då killarna insisterat att det skulle vara bögigt om dem satt i varandras knä. Så jag hade gjort det, för att killarna inte skulle ha tankar på att dem var bögiga. Kenny stannade bilen och drog ut nyckeln. Jag öppnade fort dörren och kom snabbt ut. Hela bilen luktade Mc Donalds och den doften var något av det äckligaste jag vet. Det värsta som finns. På riktigt. Jag fick en påse i handen som jag skulle bära. Vi hade köpt mat till en hel armé. Killarna hade bara beställt och beställt. Jag har ingen aning om vem som skulle äta det. Och drickor skulle vi inte tala om. Tre cola, två fanta, en fanta exotic, tre vatten och en äpple juice. Jag menar, kom igen? Vem skulle dricka det? Jag drack högst en läsk. Högst. Men killarna kanske kunde dricka hur mycket som helst inte vet jag.

 

Inne i studion, satt Scooter tillsammans med en kille. Han presenterade sig ganska fort som Mike. Han var producent och skulle hjälpa mig. Jag gav hela blocket, där jag kladdat ner en massa låtar, till Scooter. Han log tacksamt mot mig och gjorde en gest att jag skulle gå till killarna och äta. Jag började rota fram mina nuggets, curry sås och mellan pommes. Det gick ganska låmgsamt att äta. '' Vi ska inte vara här hela natten. Så hopp skutt in i båset med dig och börja sjunga. '' Scooter nickade mot båset. Jag reste mig upp med min läsk i handen och tog mina pommes och mobil i andra handen. Min vita iPhone 4s var ännu en gång spräckt, fast denna gång på baksidan. En dag när jag haft väldigt tråkigt på hemmet och fått ha min mobil, hade jag fyllt i alla sprickorna med tuschpennor. Det hade blivit riktigt coolt. Scooter hade visst redan valt musik till låten, då det började spelas en bakgrundsmusik i dem stora hörlurarna jag hade. Mitt papper framför mig, visade när jag skulle börja sjunga.

LYSSNA OM NI VILL MEDANS NEDANSTÅENDE LÄSES.

 

 ''When you're ready come and get it

When you're ready come and get it
Na na na na 

Na na na na 

Na na na na 

When you're ready
When you're ready
When you're ready come and get it
Na na na na 

Na na na na 

Na na na na  

You ain't gotta worry, it's an open invitation
I'll be sittin' right here, real patient
All day, all night, I'll be waitin' standby
Can't stop because I love it, hate the way I love you
All day, all night, maybe I'm addicted for life, no lie.

I'm not too shy to show I love you, I got no regrets.
I love you much, too much to hide you, this love ain't finished yet.
This love ain't finished yet…
So baby whenever you're ready…''

 

Det kändes s bra, såbra att få sjunga igen. Att få ta alla dem höga tonerna, utan att dem bröts. Låten fick vi klar sjungen på mindre än en timme. Vi ändrade rätt mycket, men annars var den klar. Mike skulle bara fixa det sista för att vi sedan skulle få den med oss hem på ett USB. Klockan var runt halv två på natten. Men för en gångs skull, var jag inte trött. Jag var pigg. Riktigt pigg. Något Justin inte verkade vara. Han hade somnat i soffan för en halvtimme sedan. Alfredo var pigg som vanligt och det var även Niall. Zayn och Harry halvsov i två fåtöljer. Men det var inget jag och Alfredo brydde oss om. Vi skrattade, pratade och sprang runt. Vi försökte göra allt för att Justin skulle vakna, då vi båda verkligen älskade att retas med honom. Men plötsligt började min låt spelas. Mig egen inspelade låt. Jag var så stolt. Visst hade jag gjort en hel skiva innan. Men denna låten var annorlunda. Jag var så nöjd med den.

Jag började sjunga med samtidigt som jag och Alfredo dansade en löjlig dans. Scooter satt uppe med sin mobil i handen och filmade oss. Vi var verkligen helt galna. ''Vad fan.'' utbrast Justin och tryckte ner huvudet i soffan. Jag skuttade fram mot honom och satte mig på han rygg. Med benen på vardera sida om honom. Justin vändes sig smidigt om, så jag istället satt på hans mage. Vi log mot varandra. Jag flyttade min blick från hans ögon till hans näsa och tillslut hans läppar. Åh vad jag saknar dem tryckta mot mina. Jag saknar hela honom. Jag ska aldrig mer göra samma misstag. Släppa någon jag inte vill släppa. Jag älskar fortfarande honom. Min Justin.

 

OM NI VILL, FÅR NI STÄNGA AV MUSIKEN. MEN OM NI VILL FORTSÄTTA LYSSNA, VARSÅGODA ;)

Bilen stannade utanför hotellet. Snabbt gick vi alla ut ur bilen och in i hotellet. Fansen hade gjort läger utanför. Med tält, filtar, sovsäckar mer mera. Alla låg tillsammans. Men dem vaknade inte av bilen. Vilket var skönt. Justin tog ett snabbt foto på lägert och sedan gick han också in på hotellet. Niall, Zayn och Harry skulle sova i Justin's och Alfredos hotellrum dem delade på. Där även jag skulle sova. Min resväska var redan där uppe. Snabbt kom vi upp på våning åtta där deras hotellrum. Vi gick in där alla sex. Som vanligt, såg det ut som ett bombnedslag. Och då hade dem bara sovit här en natt. Då ska ni fatta hur det ser ut i turné bussen. Helt hemskt. Så stökigt att det inte är sant. Vi alla var pigga, så vi satte oss i sofforna. '' Hur går det med Nellie? '' frågade jag Fredo. Jag hade inte träffat henne på jätte länge. I början fick jag ha besökare men när jag sedan blev värre och värre hela tiden, fick jag inte ha besökare längre. '' Det vet du väl.'' flinade Fredo. Jag skakade på huvudet och suckade. '' Nej fakstiskt inte. Vi har int träffats på typ två och en halv månad. Vi träffades i början men sedan när jag gjorde att jag inte fick ta emot besökre längre, kunde vi ju inte träffas. Detta är den första gången jag fått vara utanför dörrarna på hemmet. Jag har som mest fått t ute på balkongen tillsammans med en vakt och en sjuksköterska. Då dem väl trodde jag skulle hoppa ner från balkongen om jag var själv. '' Fredo's leende hade slocknat. ''Vi har typ glidit ifrån varandra.'' Jag suckade men fick sedan allvar i rösten. '' Låt henne inte gå! Vad du än gör, gör inte slut med henne!'' Fredo nickade. '' Vad var det som gjorde att du inte fick ta emot besökare egentligen?'' frågade Harry. Jag tog ett djupt andetag och började sedan berätta. '' Jag hade planerat allting i detalj. Hur det skulle gå till, när och hur jag skulle göra för att sjuksköterkorna skulle vara utanför mitt tråkiga rum. Jag hade berättat att jag skulle ta ett bad så jag fyllde på badkaret med vatten. Sjuksköterskorna är så dumma, att dem trodde mig. Jag skulle precis göra det. När en sjuksköterska kom. Hon såg vad jag tänke göra och drog genast upp mitt huvud ur vattnet, då jag precis skulle hålla det kvar där nere. Hon kallade på vakter och min psykolog kom och försökte tala med mig. Men jag var liksom knäckt inombords, igen. För jag hade inte lyckats. Precis som förra gången jag förökte så hade jag liksom inte lyckats gå hela vägen. För jag ville liksom verkligen dö båda dem två gångerna. Att Nellie och Marcus behövde ta tag i mig och slå mig, för att få ut mig ur min trans, min bubbla. Det är liksom inte jag. Det är inte jag som försöker ta självmord två gånger.'' Jag var inne i tankarna igen. Vilket Justin nog märkte då han tog tag i mina axlar och skakade mig. Jag kom ut ur det. Men för att Justin skulle vara säker på det, började han tala med mig. Om allt möjligt. Allt från min låt till hur mycket han älskade sina fans. Jag tryckte handen för hans mun. Han hade pratat oavbrutet i en halvtimme om hans fans. Hur mycket han älskade dem, hur mycket dem betydde för honom och allt. Jag hade sår i öronen. '' Tack Bella! Du räddade precis mina öron!'' utbrast Alfredo dramatiskt. Han hade alltid sin dramatiska åra i sig. '' Jag fattar Justin. Jag fattar. Kan vi inte bara gå och lägga oss? Alla! Ni ä så grymt irriterande just nu att det inte är sant.'' Var hade jag blivit så sur ifrån? Plötsligt kom jag på det. Jag kände det inom mig. Min mens. Den var påväg. Jag var alltid såhär dagen innan. '' Förlåt att jag är så sur. Men jag har liksom lite tjejgrejer.'' förklarade jag. Killarna kunde veta, jag brydde mig inte. Dem var min bröder och Justin min. Jag vet faktiskt inte vad han här. Men något iallafall. Dem nickade förtståendes. Vi gick alla in på toaletten och bortstade våra tänder och jag tvättade även av mig mitt smink medans dem andra fällde upp dem två färdig bäddade extra sängarna. Dem bäddade även soffan som var inne i det stora sovrummet. Jag tog en t-shirt ur Justin's väska och gick in på badrummet, där Justin var, och bytte tröja snabbt. Vi lade oss i sängarna allihopa. Niall och Zayn i varsin extra säng, Harry i soffan, Alfredo i sin säng och jag och Justin lade oss tillsammans i hans säng. Vi alla sade godnatt till varandra och somnade sedan.

__________________________________________________________________________________

<3 <3 <3 

Vad tror ni händer? vad vill ni ska hända? Koooommentera :D 

 

Puss :D 


Kommentarer
Postat av: Manar

Fin blogg!:) undrar om du skulle vilja göra länkbyte med mig kommentera på ett utav mina inlägg isåfall så jag vet det:)

2013-07-24 @ 03:03:07
Postat av: Emilia

Jätte bra! Mer!!

2013-07-24 @ 10:06:22
Postat av: Bella

Det var ett bra kapitel men saknar att dem myser/kysser varandra det är något jag verkligen längtar att läsa om jag menar jag vill ju såklart att dem ska bli ihop så på riktigt elelr riktigt och riktigt det är en novell hehe du fattar men ändå är det spännande att läsa det så här :)

2013-07-24 @ 11:34:32
Postat av: Fanny

Det har varit mycket drama senaste tiden. (Inget dåligt utan det var bra) Det kanske skulle vara lite kärlek nu ett tag innan dramat börjar eller hur man nu ska förklara det på bästa sätt.
Om du inte hade använt Selena som Bella hade jag kommit på några idéer. Super bra :) (jag hoppas att du förstod vad jag menar. Jag är liksom sämst på att förklara)

2013-07-24 @ 11:44:57
Postat av: jasmina

skitbra meeeeeeeeeeeeeer, kanske att dom blir ihop igen lite mer romantik? eller nåt ingen drama snällaa?? vill ha romantik eller skoj iallafal inte drama :) jättebra novell

2013-07-24 @ 13:54:20
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Stellaa

Grymt bra!! Fortsätt! Mer Romantik?

2013-07-24 @ 15:23:01
Postat av: emmy

Super bra vill ha lite romans nu eller snart i alla fall :) älskar detta

2013-07-24 @ 17:20:40
Postat av: Anonym

Vill att du ska skriva mer och hur många kapitel blir det

2013-07-25 @ 13:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback