68- They Think I Might Cut Myself Again!

TIDIGARE KAPITEL:
Min blick var fast i väggen. Jag följde varenda milimeter av väggen. Jag pratade inte med någon. Inte mamma, Max, Miley, Alfredo eller Nellie. Ingen fick kontakt med mig. Jag saknade honom så mycket. Min Justin. Tänk så skulle det aldrig bli vi igen. Jag ville bara se hans ansikte. Se om han mådde lika dpligt som jag. Eller skrattade och log äkta. För mina leende och skratt var inte äkta. Långt ifrån. Jag hade inte ens sett att hans upplagna bilder på Instagram eller Twitter. Men det var inte så konstigt, när jag unfollowat honom. På båda ställena. Jag vet inte varför. Men det kändes bra då. Men nu vill jag inget annat än börja följa honom igen. Om jag började följa honom, kanske det skulle visa att jag inte hatade honom?  Var lite intresserad? Lite intresserad var jag dock inte. Min första riktiga kärlek. Killen jag älskar till döden. Killen jag kan döda för. Killen jag kan ta en kula för. Killen vid namnet Justin Drew Bieber. Vi var inte längre 'Jella'. Utan bara Izabella Jones som en männsika och Justin Bieber som en. Inget gemensamt och inget tillsammans.
_______________________________________________________________________________________
 

 

''JAG ÄGER! Ingen kan slå mig!'' Nialls skrik ekade i hela huset. Han hade vunnit sin femte match på Fifa. Vi bröt ut i skratt alla. Till och med. Hur deppig man än var, kunde man inte låta bli att skratta åt Niall. Eller Louis för den delen. Lou var helt magisk. Han kunde vända ens humör från arg eller ledsen till glad och postiv. Louis lyckades alltid vända Bella's humör. Alltid. Aldrig gick den en dag utan att hon skrattade när Bella var med Louis. Eller killarna för den delen. Hon var alltid glad runt dem fem, Alfredo och Nellie. Alla sade att hon var glad runt mig också, men jag säger det inte själv. Tänk så var hon inte det, och så går jag runt och säger det? Det är ju bara dumt. Mot både mig och henne.

 

'' Om ni inte letar fram choklad typ nu. Lovar jag att jag kommer dra ner er alla till affären och köpa det till mig. CHOKLAD!'' utbrast Niall. Jag skakade på huvudet. '' Det sista gick åt för typ två månader.'' Jag lade även till i mitt huvud att det hade gått åt när Bella hade mens. Alltid var hon söt sugen. Något nog alla i mitt crew märkt. Under dem dagarna vi varit iväg på gratis turné hade Bella fått mens. Vilket hade lett till att hon gick runt och snappade åt sig allt godis hon hittade. Mest mitt. Då vi hade samma godis smak. '' Jaha! Då får vi gå till affären då.'' sade Niall. '' Är det verkligen en sådan bra idé? Jag kan läsa i tidningarna imorgon. Justin Bieber, One Direction och den stora och bästa Alfredo Flores utbröt kaos. När dem skulle handla choklad till matvraket Niall Horan.''

Vi bröt ut i skratt. '' Du är ju helt jävla sjuk. Men okej! Justin och Fredo vi drar! Ni andra kan dega ihop. Eller Harry följ med. Jag vågar inte vara själv med Alfredo den stora och bästa och den coola Justin Bieber.'' Ännu en gång bröt vi ut i skratt. '' Harry Styles den sexiga hjälper dig Niall Horan den bästaste.'' Ja, inte slutade vi skratta nu heller.

 

Som Alfredo Flores den stora och bästa hade föruspått, blev det kaos. Men det var inget vi brydde oss om. Niall skulle ha choklad. Det var det enda vi fick höra, när vi var beredda på att gå tillbaka. Då hade Nialls eviga tjat börjat. Som han visste, skulle vi aldrig orka höra det. Så vi gav aldrig upp, utan följde med honom. Just nu, stog han framför flera hyllor av choklad. Allt från Daim till mjöklchoklad till Twix till nougat choklad. Det var så många sorter. En bekant röst hördes. '' Men asså seriöst. Din jävla tjockis. Jag vill komma hem igen. Sluta ta en massa chips. Nej du tappar colan. '' En duns hördes och sedan det välbekanta skrattet. '' Jag fucking orkar inte. Du är så hopplös din jävla kossa. Gå ifrån colan innan någon märker att den gick sönder.'' Steg hördes mot chokladen och snart uppenbarandes hon. Lika vacker som vanligt. Bella.

 

 

 

Nellie hade lyckats dra med mig ner till affären. För att handla Ben&Jerry's, cola, choklad, chips och godis. Jag hade bestämt mig för att gå upp från sängen och samla mig. Jag skulle klara mig. Fast jag allra helst skulle varit i hans armar, så skulle jag klara mig. Vi var inte menade. Nellie lade ner påse efter påse i våran kundkorg. Chips var Nellies beroende. '' Men asså seriöst. Din jävla tjockis. Jag vill komma hem igen. Sluta ta en massa chips. Nej du tappar colan. '' Och just vad jag hade sagt, så tappade hon colan. Så hårt att den spräcktes och det började rinna ut cola. Vi båda bröt i skratt. '' Jag fucking orkar inte. Du är så hopplös din jävla kossa. Gå ifrån colan innan någon märker att den gick sönder.'' Vi gick från colan, så ingen skulle märka att det var vi. Istället styrde vi stegen mot chokladen. Men det var något jag inte skulle ha gjort. För att där mötte jag någon, jag helst sluppit. Eller jag ville inget mer än träffa honom. Men inte när jag vågat mig ut. Min värld skulle rasa samman igen. Nämligen var det Justin. Tillsammans med Alfredo, Niall och Harry. '' Babe! Hey!'' utbrast Nellie. Alfredo och Nellie möttes i en kram. Kvar stog vi andra tre i en pinsam tystnad. Jag vände ryggen mot dem och började välja choklad istället. Snabbt plockade jag åt mig flera olika choklad. Minst tio. Mjöklchoklad, Daim till Nellie, Dumle till mig, mjöklchoklad med jordgudd och lite annat. Ben&Jerry's boxen stog även vid chokladen så jag vände mig om till den och tog ut en stor Half Baked och en chocolate fudge brownie. Jag gick fram till Nellie och släppte ner allt det i våran korg. Mitt på chipsen. Nellies hand kom mot mig och smällde till mig på armen. Hårt. '' Mina chips! Slampa.'' Jag flinade mot henne. '' Varsågod, hora.'' Vi båda flinade. '' Okej, cupcake. Jag har inte fått en kram.'' Jag skrattade åt Alfredo och gick in i hans famn. Sedan kramade jag Harry och Niall. Vi hade inte träffast sedan OS. Jag och Justin kollade på varandra. Skulle vi kramas eller inte? Tillslut gjorde jag det. Jag gick in i hans armar som spändes runt mig. Jag ville inte släppa taget. Vilket Justin nog inte heller ville. Vi släppte aldrig varandra. Tillslut tog vi oss samman och släppte varandra. Fjärilarna var som elefanter i magen när Justin log mot mig. Jag avfyrade ett leende tillbaka. '' Har du mens eller? DU brukar aldrig handla så mycket godis.'' frågade Alfredo mig  retsamt. Jag  skakade på huvudet och pekade på Nellie. '' Fråga din flickvän det istället. Det är hon av oss som har det.'' Nellie räckte ut tungan mot mig. '' Bara för att du är skadeglad att din är slut.'' Jag skrattade. Prickar tog över mitt synfält. Jag kände mig svimfärdig. Fort tog jag tag i Nellie arm, för att inte trilla ihop på marken. Nellies hand kramade åt min arm och höll mig kvar. Jag blinkade flera gånger och fick tillslut tillbaka min syn, men släppte inte Nellie. Världen snurrade fortfarande. Mycket. ''Hur är det? Jag sa till dig att du skulle äta! Det blir såhär om man inte ätit på en månad. Men hörni killar. Jag måste hem eller till Mc Donalds för att proppa denna flicka full med mat. Hon är bara ben just nu.'' Jag skakade på huvudet. ''Är jag inte alls det. Jag har fortfarande fett kvar.'' En harkling hördes. '' Du har inte haft fett på kroppen på dem sexton åren jag känt dig. Snart sjutton.'' Jag skakade på huvudet. Nellie och Alfredo kysstes snabbt och sedan gick jag och Nellie till kassorna. Jag drog snabbt upp mitt kort och betalde när det var dags för det och Nellie skickade en arg blick mot mig. '' Du behövde inte.'' Jag skrattade lite åt henne. '' Jag vet, men jag ville.'' Nellie flinade mot mig. Killarna kom bakom oss, men vi gick. Mitt huvud gick i ett, jag såg inget. Ingenting funkade. Min syn försvann. Skulle jag aldrig få vara glad? Även fast jag inte var glad på riktigt. Kunde jag ju låtsas. Jag hade faktiskt vågat mig ut. Vilket var bra. Jag blinkade flera gånger, för att få tillbaka min syn. Men allt som fyllde mitt synfält, var prickar. Prickar. Mina knän veck sig och allt blev svart.

 

 
 

 

Bellas hand tog ett hårt tag om min arm. Hon blundade. Jag tog tag i hennes hand för att visa att jag var här. Det hade varit så skönt att se henne krama Justin. Ett riktigt leende hade hon avfyrat till Justin sedan. Varför skulle dem gå skilda vägar? Dem var menade tillsammans. Men det skulle inte vara så länge till. Dem två utan varandra. Jag tillsammans med Justin's crew planerade en massa. Att dem skulle mötas på olika platser. Men mer kunde jag inte avslöja. Då blir det inte lika roligt om ni redan vet det. Så att vi skulle möta killarna i affären, var planerat. Alfredo hade messat att dem var påväg till affären, så jag hade dragit med Bella dit. Lockat henne med glass och godis. Hon hade inte varit så jätte sugen på det, men jag hade bokstavligen dragit ner henne för trappan och ut genom dörren.  ''Hur är det? Jag sa till dig att du skulle äta! Det blir såhär om man inte ätit på en månad. Men hörni killar. Jag måste hem eller till Mc Donalds för att proppa denna flicka full med mat. Hon är bara ben just nu.'' Bella skakade på huvudet åt det jag sagt. Nej klart hon inte skulle äta. Trodde hon. ''Är jag inte alls det. Jag har fortfarande fett kvar.'' Jag harklade mig. Vilket strunt hon pratade.  '' Du har inte haft fett på kroppen på dem sexton åren jag känt dig. Snart sjutton.''  Jag och Alfredo möttes i en snabb kyss. Jag och Bella gick mot kassorna och packade upp våra saker. Bella var snabb att betala. Jag skickade en arg blick mot henne. Hon skulle inte behöva betala. Jag hade också pengar. '' Du behövde inte. '' Bella skrattade lite åt mig och svarade. '' Jag vet, men jag ville.'' Jag flinade mot henne. Vi gick ut från affären. Affären låg inne i en ganska stor lokal. Där det även låg lite andra affärer. Så man var tvungen att gå ett tiotal meter innan man kom ut från lokalen. Jag gick och Bella gick bredvid mig. Jag vände blicken  mot Bella. Vilket var bra. Hennes knä veck sig och hon föll ner på golvet. Med stängda ögon redan. Hennes huvud smälldes ner i det hårda stengolvet med en smäll. Hennes kropp rörde sig inte.  Bella reagerade inte. Jag släppte påsen med våra saker i och kastade mig ner bredevid henne. '' BELLA?! '' Hon gjorde inget tecken på att hon hörde mitt rop. Mina tårar började rinna ner för kinderna. '' Bella! Snälla!'' Inget tecken. Steg hördes, någon sprang mot mig. '' Vad hände?'' Det var Harry. Han föll ner på knä bredivd mig. '' J-jag v-vet i-inte. Hon bara föll ihop.'' Dem tre andra killarna kom också mot oss. '' Ring Max eller Charlotta.'' sade Justin till mig md panik i rösten. Jag drog snabbt upp min mobil och ringde Max. Han svarade efter några signaler. '' Hej Nellson. Har det hänt något?'' Jag snyftade. '' Max! B-ella svimmade. Vi får inte liv i henne. Du måste hjälpa mig. Jag klarar det inte.'' Jag hörde Max ropa till Charlotta att komma och sedan började han prata lugnande med mig. '' Vem är vi?'' Jag snyftade. '' Justin, Alfredo, Niall och Harry.'' sade jag. '' Okej! Men be någon av killarna ringa ambulansen och sedan lyfta ut henne. Vi sitter i bilen redan.'' Jag sade att vi skulle göra det och sedan lade vi på. '' Max sa att vi skulle ringa efter ambulansen och sedan bära ut henne.'' Justin tog snabbt upp henne i sin famn. Utan problem. Så lite som hon vägde, var det lätt att bära henne. Niall ringde ambulansen och Alfredo drog upp mig. '' Lugn älskling! Det kommer gå bra. Jag lovar.''

 

Två timmar hade gått. Av att sitta i väntrummet. Inget hände. Niall och Harry hade åkt tillbaka till Justin. Men Justin och Alfredo stannade kvar. Ingenting hade hänt. Under dem två timmarna. Ingen hade kommit och berättat något för oss. Ingen. Vi visste inget. Hade hon vaknat`? Vad hon fortfarande avsvimmad? Kommer hon vakna? Varför svimmade? Jag skulle få ett utbrott snart. Men jus vad det var, kom det en läkare. Han kände nog av att jag skulle få ett utbrott snart. På riktigt. '' Anhöriga till Izabella Jones?'' Vi nickade. '' Hon har vaknat. Men är väldigt svag.Vi misstänker ven at hon börjat skära sig själv igen. Riktigt allvarligt.  Hon har riktigt djupa ärr. Bella  har drop i sig just nu och vi försökte ta en spruta på henne. Med näring i. Men hon vägrade. Så vi skulle behöva hjälp.'' Allas blickar vändes mot Justin. '' Jag vet att ni inte är tillsammans längre. Men det var du som fick henne att lugna ner sig förra gången. Så ta med dig Nellie in.'' sade Charlotta. Justin kollade på mig och nickade. Vi reste oss upp följde med läkaren in till Bellas rum. Där inne satt hon. Med en läkare framför sig. Slangar stack in i hennes armar, med drop i. Hon såg så hjälplös och liten ut. Justin gick fram till henne och satte sig på sängkanten. Bellas hubud lutades mot hans axel. Åh. Varför är dem inte tillsammans? Läkaren kom mot henne. Med en spruta i handen. '' Nej snälla! Jag vill inte!'' skrek Bella. Justin tog tag i hennes haka och vände hennes huvud mot honom. Han började prata lugnande med henne. '' Tänk på något annat babe! Kom här.'' Bella lutade sig mot honom och tryckte in hennes huvud i hans bröstkorg. Justins läppar vilade i Bellas hår. Dem såg å söta ut. '' Så Izabella! Nu är det klart.'' Jag hörde Bella andas ut. Inte förens nu såg jag hennes rygg. Ryggraden och skuldrorna stack ut. Riktigt mycket. Jag började bli osäker om Bella skulle klara detta så länge till. Hon var tvungen att äta. '' Läkarna tror att jag har börjat cutta mig själv igen.'' sade Bella osäkert. '' Det har du ju.'' sade jag allvarligt till henne. Det var bara vi tre kvar inne i rummet. '' Ja, men det behöver ju inte läkarna veta. Dem kommer ju skicka mig till psyket då.'' Det kanske var vad hon behövde. Komma till psyket och få hjälp. Hjälp med hennes depression. För det skulle inte sluta bra det här. Hon äter inget och skär sig själv. Ligger inne hela tiden och pratar inte. Kollar in i en vägg. Visar inga känslor. Hon behövde komma in på psyket. Få hjälp av sådana som varit med om ett sådant här fall innan.

____________________________________________________________________________

TYCKER OM MIN UPPTADERING! OCH DET HÄR KAPITLET! Va? Hon svimmade? Nellie hoppas Bella komme rin på psyke? För att få hjälp? Kommer Bella läggas in på psyke? Vad tror/hoppas ni? 

KOmmentera! Kapitel på tisdag, senast onsdag natt! KOmpis till mig jag ska hjälpa mig att passa huset! :D <3 

Men kommentera! 17 kommentarer tills nästa! Puss <3 

 

Kommentarer
Postat av: Thea

Så sjukt bra! Men Bella får inte åka in på ett psyk hem! För det måste bli Jella igen!
Super bra uppdatering!
Längtar så sjuuuukt till nästa! (:

2013-07-07 @ 16:06:33
Postat av: Aya❤

Mmeer!' Sjukt spännande!

2013-07-07 @ 16:16:29
Postat av: Anonym

Guud va braa! Meeer xd

2013-07-07 @ 17:24:06
Postat av: Tilde

SNÄLLA SÄG ATT DE BLIR JELLA IGEN SJUKT BRA

2013-07-07 @ 17:59:04
URL: http://justinbdrew.blogg.se
Postat av: Celebnovell

Jättebra! :)

2013-07-07 @ 18:51:43
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Stella

Grymt bra!
MEEER! <3

2013-07-07 @ 18:52:46
Postat av: Anonym

HOPPAS DE BLIR TSM IGEN :D

2013-07-07 @ 20:46:29
Postat av: Anonym

Meeeer

2013-07-07 @ 21:29:43
Postat av: Nelly

Riktigt bra som vanligt och hoppas de blir tsm igen! Fortsätt så och du kommer få fler läsare! Jag har rekommenderat denna bloggen till 8 per och jag kan säga jag ångrar det INTE! Du är bäst älskar dig! Puss och hoppas det kommer ett till snart!

2013-07-07 @ 23:59:03
Postat av: Bella

Riktigt bra kapitel hoppas att Bella inte åker in på psyket fast det hade ju varit väldigt lockande att läsa om men som sagt Bra kapitel (vad hade jag förväntat mig? duh) men läängtar till kapitel 69 och hoppas att kommentarerna strömmar in :) <33

2013-07-08 @ 10:04:53
Postat av: Anonym

Kan det komma ett till snart??

2013-07-08 @ 11:24:00
Postat av: Hej

Sjukt bra kappittel längtar tills nästa !!!

2013-07-08 @ 14:06:57
Postat av: Mia

så bra! skynda med uppdateringen!!! :) :)

2013-07-08 @ 16:13:05
Postat av: baratilda.blogg.se

OMG SÅ SPÄNNANDE, BÖRJADE LÄSA IDAG, OCH ÄR HELT FÖRÄLSKAD! tror du att jag behöver läsa hela storyn för att förstå?

2013-07-08 @ 18:37:02
URL: http://baratilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

MEER

2013-07-08 @ 20:32:22
Postat av: Tilda♥

Meer!!=)♥

2013-07-08 @ 20:53:44
Postat av: Fanny

Spännande. Hoppas att Bella inte hamnar på psyket ). Super bra :)

2013-07-08 @ 22:48:31
Postat av: Nelly

Nu är det 17 kommentarer så kommer nästa i dag!?

2013-07-09 @ 10:43:49
Postat av: Sanna

Jag vill verkligen inte klaga så ta inte detta som klag men på instagram skrev du att det skulle komma en del igår natt kommer det idag istället ? :) <3

2013-07-10 @ 11:12:41
Postat av: nelly

Kommer nästa snart elr!?

2013-07-10 @ 21:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback