85 - I Will Catch You If You Fall - THE END

Tidigare kapitel: “Bella lägg av, överreagera inte.” försvarade Justin.

“Håll käften!” röt jag, även om det inte var meningen att säga så till Justin. Han gav mig en chockad blick. Aja, det fick jag ta sedan.

Förmodligen hade alla gäster hört vad jag sagt första gången då några samlats i en klunga runt oss.

‘’Bella, vi går! NU!’’ utbrast Justin och försökte ta loss mig från tjejen, men lyckades inte. Istället höll tjejen ännu hårdare i mig och snart kände jag en handflata hårt slå till min kind. Klungan drog efter andan, men det ända jag kände var handflatan som gång på gång slog mot min kind.

 
 
 
‘’Nej! JUSTIN! Jag vill ju inte bada!’’ skrek jag.

Jag låg i solstolen, eller hade gjort det, och försökte få upp min solbränna. Jag hade lyckats väldigt bra under den veckan vi varit här i stugan nu. Även fast jag kanske ville ha lite färg till. Men Justin, som lekt med Melvin och Filippa, tyckte väl att jag hade tillräckligt mycket färg, då han tog tag i mina ben och lyfte upp mig i brudstilen. Sedan bara några sekunder efter, var jag i vattnet.

Justin tjöt av skratt när jag nått ytan. Även Filippa, Melvin och mormor, som också var ute vid trädgården, skrattade så tårarna sprutade.

"Justin, du sabbade precis mitt smink. Nu ska jag sabba", jag pausade dramatiskt och väste sedan fram, "Ditt hår."

"Åhh, sååå rädd jag blir!" tjöt Justin tjejigt och sarkastiskt.

"Vänta du bara." sa jag hotfullt och simmade bort till stegen för att komma upp. Jag gick lugnt fram till Justin, för att låtsas visa att allt var okej. Jag plutade lite med läpparna i en gest att kunna få en puss. När han lutade sig framåt tog jag tag i den iskalla colan som jag haft ståendes på bordet och hällde det snabbt över honom. Han frös till och kollade argsint på mig. Den mest mördande blick jag någonsin sett.

“Där fick du!” sa jag överlägset och la armarna i kors. Han stirrade på mig som om jag var helt dum i huvudet. Vilket jag nog var.

Ett ögonblick senare hade han kastat sig över mig, men tyvärr inte lyckats få fast mig, då jag snabbt hoppat undan och börjat springa runt, runt i trädgården med en ännu surare Justin efter mig.

Jag flåsade högt när jag började på mitt säkert sjunde varv runt den stora tomten och saktade ner en aning. Det skulle jag inte gjort, för någon sekund efter tanken låg jag på rygg med Justin sittandes över mig. Han höll ett hårt tag i mina handleder och kollade hotfullt och argt på mig. Med den andra handen kittlade han mig i sidorna, där jag är som mest kittlig, så jag skrattade högt och ideligen sa åt honom att sluta.

“JUSTIN!” skrek jag och även en aning misstolkande, då mamma frågade vad vill höll på med. För visst skulle det se konstigt ut ur deras synvinkel, jag liggandes i gräset med Justin som satt gränsle över mig, medan jag vred mig i hans järngrepp och samtidigt skrek hans namn. Jag förstod att det såg konstigt ut. För till och med en osmart person kunde förstå det. Typ Nellie.

“Screaming my name like never before. You got it, babe.” skrattade Justin och la sig bredvid mig istället. Jag kollade på honom och log. Sakta kom gamla minnen tillbaka, från tiden då vi var så att kalla det “bästa vänner”. Nu var vi tillsammans, i ett riktigt förhållande.

Men sedan kom jag slog det mig, min fest hade ju blivit totalt förstörd på grund av den dumma dansen Justin haft med blondinen. Några av de minnen jag helst vill glömma.


Blondinens hand träffade min kind gång på gång på gång. Jag försökte putta bort henne. Men det hjälpte inte. Jag kände henne flytta ifrån mig, men la ingen vikt på vem det var. Någon tog tag i mina handleder och jag kollade upp. Justin. Jag drog mig ifrån honom och sprang upp mot huset. Där jag låste in mig på toaletten. Min kind bultade och bultade och bultade. Skit.


‘’Varför dansade du med henne då?!’’ utbrast jag argt. Justin hade kommit in på toaletten och stog nu upp framför mig. ‘’Jag dansade inte med henne. Hon dansade med mig. Jag försökte komma där ifrån. Jag skulle aldrig göra så mot dig.’’ Plötsligt spände jag bara av. Justin hade faktiskt skickat en hjälpsam blick mot mig. Han ville att jag skulle hjälpa honom. ‘’Men du överreagerade fortfarade!’’ utbrast Justin och slog ut med armarna. Jag suckade och sände en arg blick mot honom. ‘’Vad fan överreagerade jag med? Att säga att du var min och att hon skulle hålla sig ifrån dig? Du är min pojkvän, klart jag vill ha dig för mig själv.’’  Justin kollade länge på mig. ‘’Jag förstår, och jag hade nog gjort likadant.’’ Jag suckade. ‘’PRECIS!’’ utbrast jag högt. Justin kollade in i mina ögon med en arg blick. ‘’Du är bara full nu. Så gå och lägg dig.’’ Jag kollade på honom. Vad sa han?

‘’Var ska du gå?’’ frågade jag Justin när han var påväg ut genom dörren. ‘’Till festen. Du kan ta sängen. Jag hittar något annat ställe att sova på.’’

Sedan lämnade han mig. Sittandes på toalettstolen helt ensam. Tårarna forsade ner för mina kinder och tankarna bara slängdes hit och dit. Varför, varför, varför?!


Den natten, sov jag inget. Jag vet inte var Justin var. Jag visste inget. Var han med blondinen? Var han i stugan? Eller var han någon annanstans? Jag visste inte. Och jag visste inte heller om jag egentligen ville veta.


Hur mycket jag än ville förtränga det som hänt för en vecka sedan, så gick det inte. Jag minns hur jag låg och funderade på om vi gjort slut eller inte. Men som sagt så är det ju en vecka sedan, och inte ens Justin kan vara sur så länge. Faktum var att han kom in och bad om fölåtselse nästa morgon. Att han inte skulle lämnat mig sådär, vilket jag var glad för. Det kändes verkligen som att han hade lämnat mig då. Men det hade han inte.

"Vad tänker du på, babe?" frågade Justin och strök en svart hårslinga ur mitt ansikte.

"Oss." svarade jag ärligt och log. "Kommer du ihåg första gången vi träffades?" la jag till och såg på honom.

"Såklart, vem kan glömma det? Du var ju så fantastiskt vacker den dagen", sa han.


''Hej sötnosar! Hoppas ni alla är laddade för sista gallringen, för den börjar nu. Jag har bjudit in en person som ska hjälpa mig att välja vilka som ska vara med och den personen kommer nu.''

Personen som kom in var en kille, i 17 års åldern kanske. Direkt kände jag igen honom. Det var Justin Bieber såklart. Han log stort mot oss alla.


Minnet svischade förbi lika fort som det kommit. Inte för att det var ett dåligt minne, tvärtom, om vi inte träffats så hade ju vi inte varit tillsammans idag. Så tack till Demi.

“Usch nej!”

“Jo, du är alltid fin.” fjäskade han. Jag visste när han var sådan, det bara kom till mig då.

“Justin, vad vill du ha?” frågade jag ärligt, då jag visste att han bara sa så för att vara extra snäll och kanske få något.

“Den intima stunden då lovade mig för EN VECKA sedan. Fatta! EN JÄVLA VECKA har jag fått vänta.” utbrast han högt, men inte för högt, för då skulle ju resten av släkten höra, då dem alla satt på altanen runt om poolen.

“Take it easy. Jag försöker få ett bra tilfälle.” retades jag.

“Kanske nu?” flinade han.

“Släkten är här”, sa jag och pekade mot min familj.

“Vi går till ditt rum.”

“Justin, nej. Jag är inte ens sugen.” suckade jag. “Tänk lite på första gången istället, så kanske det känns bättre?”

“Det gör bara att jag vill ha dig mer, pucko.”

“Älskar dig med.” skojade jag och la mitt huvud närmare hans. Jag lyfte min hand och la den på hans kind. Han la sin ovanpå min och klappade den lite med tummen.

“Justin, jag lovade dig, och jag håller vad jag lovar.” viskade jag och kysste honom mjukt.

Tänk första gången vi pussades. Eller kysstes, rättare sagt. Vår första kyss. Jag kommer ihåg den men inte när.


''Det är en sak jag måste berätta för dig.'' mumlade Justin.

Jag tog ett djupt andtag, skulle jag också berätta? Ja, var inte så feg Bella.

''De är en sak jag måste berätta för dig också.''

Jag gjorde en gest att Justin skulle börja.

''Jag har märkt det rätt länge. Men inte vågat berätta... Du är verkligen en super super vacker tjej. Med världens största hjärta. Jag har gång på gång intalat mig själv att jag ska sluta tänka på dig, för allt det med kändisskapet. Att du får en massa hot och alla papzen är efter dig. Men det går inte. Jag kan inte hålla mig ifrån dig. Det går inte bara. Izabella, jag är kär i dig.''

Jag log.

''Justin. Jag är kär i dig också. Hela tiden har jag intalat mig själv att du aldrig skulle vilja ha mig, en helt vanlig tjej. Och en tjej som hade en pojkvän som väldtog och misshandlade  mig. Jag kommer inte våga så mycket. Hela tiden har jag intalat mig själv att du inte vill ha tjejen som skär sig själv. Hela tiden. Och ja, jag skär mg själv och har gjort länge. Men jag är ändå kär i dig, Justin.''

Justin log brett mot mig och tog tag i min haka och drog mig försiktigt närmare han.

Våra läppar var två centimeter ifrån varandra. Alla känslor bubblade inom mig.

När dem väl möttes så smälldes stora och höga fyrverkerier inom mig. Det var underbart.

Vi kysstes försiktigt.

Kyssen varade ett tag och när vi drog oss ifrån varandra log vi båda stort.


‘’Vad tänker du på nu då?’’ frågade Justin. Jag vände blicken mot honom och log stort. ‘’Första gången vi kysstes.’’ Det såg ut som att han tänkte tillbaka. ‘’Ja juste! Den kyssen var helt klart min bästa’’ Jag himlade med ögonen. ‘’Då ska du få en ännu bättre nu.’’ Jag rullade upp på Justin, så jag låg gränsle över honom. Jag tryckte ihop våra läppar. Stötar, fyrverkerier och fjärilar fyllde hela mig. Gud vad jag älskade denna kille. Justin’s händer lades på min rumpa och tryckte till.


Jag kollade mig i spegeln. Min mage. Den stack ut otroligt mycket. Vad hade hänt? Det är ju inte så att jag gått upp mycket? Inte vad jag visste iallafall.

Jag öppnade en av  lådorna i badrummet. Där möttes jag direkt av ett paket tamponger. Vänta.

Hur många dagar var det sedan jag haft mens egentligen? Jag la handen över munnen och försökte förgäves räkna dagarna i huvudet. Det stod stilla. Vad skulle jag göra? Jag mindes inget. Jag sökte långt bak i mitt huvud och efter ett väldigt långt tag kom jag fram till det.



 

 Bella hade varit iväg ett tag, jag vet inte var. Men jag antog att hon duschen eller något. Morgonen efter mitt utbrott på Bella hade jag direkt bett om ursäkt och vi hade blivit som vanligt igen. Jag skämdes över mitt beteende, jag vet inte vad som flög i mig. Det var precis som att jag var en annan person, jag ville inte vara arg på henne. Jag kunde inte vara arg på henne, trodde jag iallafall. Oftast, så när jag ville vara arg, kunde jag inte det. Men det var visst något annat som flygit i mig den kvällen.


Jag stog framför Bella’s mormor, morfar och Max mamma och pappa. Dem hade kommit tillbaka till stugan imorse och nu höll alla på med maten tillsammans. Det skulle grillas och till det skulle vi ha potatis, sallad och en massa såser. Gott lät det iallafall. Utom Bella då, som var någon annanstans.

‘’Så, hur länge är det ni har varit tillsammans nu då?’’ Jag log mot Elisabeth, Max mamma.

‘’Sedan 13 december 2011. Så 1 och ett halvt år ungefär.’’ Dem alla fyra nickade imponerat och log mot mig.

‘’Jag hoppas du tar bra hand om henne. Mitt enda barnbarn som är flicka, så hon måste ha det bästa.’’ sade Bella’s mormor strängt. Jag log smått.

‘’Jag försöker ta hand om henne på det bästa sättet jag kan!’’ Steg  hördes mot köket. Sedan uppenbarades sig Bella i dörröppningen, med rödgråtna ögon. Genast blev jag orolig, vad hade hänt egentligen? Något allvarligt? Antagligen eftersom Bella’s ögon var helt röda och det var ränder på hela hennes kinder efter gråt.  

‘’Justin, skulle jag kunna få prata med dig?’’

________________________________________________________________________________________
Åh detta är så jobbigt! I Will Catch You If You Fall, har nu inga fler kapitel. Min älskade novell! <3 Utan nu väntar bara en epilog, och sedan är Bella's och Justin's resa över. Men såklart, finns dem alltid i mina tankar! 
 
Jag tycker faktiskt inte att det passar att ha en random fråga här. Utan istället kommer det lite andra frågor:
* Vad har ni tyckt om novellen? Välskriven, slarvig, tråkig m.m? 
* Vilket är erat favorit kapitel?
* Kommer ni sakna novellen? 
* Andra kommentarer?
 
Kapitlet är skrivet av oss båda två! Hoppas ni gillar det! <3
Enjoy <3 
Puss! 
 

Kommentarer
Postat av: Tilde

NEJ JAG KAN INTE FATTA ATT NOVELLEN ÄR ÖVER, KAN INTE I FÅ IN DE I MIN HJÄRNA EN AV VÖRLDENS BÄSTA NOVELLER VET INTE VAD JAG SKA TA VÄGEN, NU GRÅTER JAG OXÅ, DU FÖRSTÅR INTE HUR MYCKET NOVELLEN BETYDER ÄLSKAR DIG/ER OCH NOVELLEN

2013-08-22 @ 21:44:04
URL: http://justinbdrew.blogg.se
Postat av: Anonym

Nej nu börjar jag gråta.. Åhh ni är så grymma, asså det här är en av dem bästa novellerna jag läst! Och jag vill inte att novellen ska ta slut juu.. Men jag tror att nästa novell också kommer bli grym för att ni skriver som gudinnor! Jag tyckte novellen var väldigt väl skriven och grym och bra uppdatering! Hoppas epilogen kommer snart!
Puss

2013-08-22 @ 22:10:01
Postat av: Erika

Det har vart en jättebra novell! Jag gillade att 1D var med i den lite. Fast i början så tycke jag att Isabella var typ en jobbig person men inte längre. Den var bra tycker jag!

2013-08-22 @ 22:46:46
Postat av: Tilda♥

Jätte bra novell!<3
synd att den är slut,längtar till epiologen!!<3<3

2013-08-23 @ 16:02:04
Postat av: Anonym

1. Alla ofc!
2. Jaaa sjukt mycket! Men det kommer väl en till?

Så sjuuuukt braaa!

2013-08-23 @ 20:12:27
Postat av: zandralinnea.blogg.se

Superbra! Älskar novellen!

Kan ni inte skriva en HEL novell om hur Justin är som pappa till en tonårstjej, skulle vara superintressant att läsa!

2013-08-24 @ 16:15:39
URL: http://zandralinnea.blogg.se/
Postat av: ...

snälla, det måste komma en ny novell! snälla! älskar dina/era noveller! <3

2013-08-24 @ 17:27:30
Postat av: Maria :*

ÄLSKAR NOVELLEN!

2013-08-24 @ 17:29:49
Postat av: Anonym

Kapitlet var sjukt bra, novellen var sjukt bra, ni skriver sjukt bra, ALLT med den här bloggen är bra!! Hoppas epilogen kommer snart!! För jag kan intee vääntaa hahha
Kran

2013-08-24 @ 18:52:39
Postat av: Klara

GRYMT BRA<3

2013-08-24 @ 18:55:57
Postat av: Amanda :)

Jag älskade den här novellen! Bästa novelle ever! Tycker att du/ni har skrivit jätte bra! Alla kapitel har varit min favorit för dom har varit så bra skrivna! Jag kommer sakna den här novellen men tror att nästa kommer vara jätte bra med :) Det ska bli jätte spännande o läsa den andra novellen! Längtar jätte mycket!
Stora kramar från ett stoooort fan!

2013-08-24 @ 20:04:09
Postat av: Aya❤

Åhh. Längtar tills epilogen kommer ut! Så himla bra kapitel!! Jag kan inte välja ett favorit kapitel eftersom alla e så jävla grymma! JAA ja kommer sakna novellen!! Skit mycket! Novellen har liksom blivit en del av mig❤❤

2013-08-24 @ 20:05:01
Postat av: Sandy

Novellen har varit jätte bra!!! ❤ Älskar hur du/ni skriver!! Fattar inte vart du får allt ifrån!! Längtar tills nästa novell helt klart!!

2013-08-24 @ 20:43:02
Postat av: Anonym

Åh! Vill inte att den ska ta slut..
Din novell var den bästa jag läst.
Jag gillade din/eran novell så mycket bara för att du skrev så spännande kapitel och ni skrev " Jella " så gulligt och så noggrant, inte alls nått slarv eller nått. Vissa andra noveller jag läser tycker jag inte uppdaterar lika bra som ni gör.
Ni äger ut alla! Kram! ♥

2013-08-24 @ 21:08:59
Postat av: Sammi

sjukt bra! älskade slutet! :)

2013-08-24 @ 21:39:33
Postat av: Anonym

Jag älskar/älskade denna novell och det känns riktigt sorgligt att lämna den bakom sig typ! Iaf så hoppas jag att nästa novell inte blir något i stil med badboy Justin, för tyvärr så finns det för många!

2013-08-24 @ 23:00:05
Postat av: Anonym

Jätte bra!! Längtar till epilogen:)<3

2013-08-24 @ 23:10:47
Postat av: Erika

Tror redan att jag har kommenterat en gång (kommer inte ihåg haha) men jag tyckte den var jättebra! Tyckte inte jättemycket om bellas personlighet i början men de ändrades sen! Ni båda skriver jättebra och det blev super när du tog in en till eftersom att uppdateringen blev mycket bättre! Som sagt tror jag redan att jag har kommenterat en gång men vill väldigt gärna ha epilogen så jag gör det igen :) kram

2013-08-24 @ 23:15:30
Postat av: Maria :*

Jag ÄLSKAR era novell! Sjukt bra! Tvivla aldrig på det ni skriver för att ni är jätte bra på det ni gör! Fortsätt med långa och bra kapitel. Alla kanske inte tycker om eran kapitel eller novell men jag tycker om novellen!

2013-08-24 @ 23:25:52
Postat av: Anonym

Läste detta kap nyss så bra!!

2013-08-24 @ 23:31:56
Postat av: Fanny

Novellen har varit jättebra. Har inget speciellt favorit kapitel för att alla har varit bra. Har en fråga. Kommer du/ni byta design till nästa novell? : )

2013-08-24 @ 23:32:37
Postat av: Alba

Vill bara säga att har läst från kapitel 1 till slutet på 2 dagar nu och novellen är fantastisk bra den är spännande och bra synd att sen är slut bara hade velat att den hade varit lite längre

2013-08-24 @ 23:34:29
Postat av: Anonym

Den var jätte bra

2013-08-25 @ 00:58:57
Postat av: Svea

Guuuuud så bra!! Synd att den tar slut :( Gillar mest kapitlen i början när Bella blir känd. Kommer sakna den men det ska bli kul att läsa den nya novellen sedan. Tycker att den kanske har varit lite slarvig ibland men då har ni ju skrivit att "han inte läsa igenom den för jag tyckte att ni skulle få det här kapitlet idag"
Jättebra annars och kan inte vänta till Epilogen och den nya novellen.

2013-08-25 @ 08:31:02
Postat av: Emilia

Gråter nästan av att den är slut vill ha mer! Hoppas epilogen kommer snart!:)

2013-08-25 @ 08:57:30
Postat av: Anonym

Jag tycker att novellen är välskriven och jag kommer sakna den jätte mycket, den här är en av mina favorit noveller<3

2013-08-25 @ 09:01:50
Postat av: Nelly

Hätta bra! Snälla kan epilogen komma ut snart? I nästa novell, kommer justin vara känd elle kriminell eller något annat? Älskar din blogg!

2013-08-25 @ 09:41:01
Postat av: Someone

Mitt favourit kapitel va nog när Bella vann X factor :) men alla andra kap va ju också bra :)

Såklart jag kommer sakna den jag har ju läst den i typ 1 år ( har läst sen kap 1)
Jag har en fråga jag gärna vill ha svar på :D

Var får du elr nu är ni ju 2 satt ni all inspiration ifrån?
Och ni är ju så duktiga ni borde skriva en bok :D

You rocks girls

Det va allt från mig :D

2013-08-25 @ 10:01:30
Postat av: Anonym

Jag älskar den men jag vill så himmla mycket att det ska få vara fler kapitel men så blir det ju inte men jag längtar så mycket tills det sissta kommer ut

2013-08-25 @ 11:28:14
Postat av: Johanna

De speciella med I will catch you if you fall va att det va en ganska speciell och unik berättelse , De va även de som gjorde den så bra! T.ex att sättet dom möttes på är ett ganska speciellt men typ gulligt sätt. Alltså älskar denna novell/alla du/ni har skrivit!

2013-08-25 @ 11:34:20
Postat av: Mathilda

Jag verkligen älskar denna novell och längtar verkligen till epilog! Och jag hoppas verkligen att ni skriver en till novell!!

2013-08-25 @ 13:06:21
Postat av: Sandra

Jag kommer inte ihåg om jag kommenterade eller inte igår jag brukar göra det så fort jag läst! Men det är svårt att säga vad som var bäst! Så jag säger det sämsta om det är okej. Ehm jag gillade när dom gjorde slut och Bella åkte in på rehab eller vad det nu hette! Annars älskade jag den!

2013-08-25 @ 14:27:26
URL: http://www.nattstad.se/justinlover
Postat av: Anonym

Sjukt bra!

2013-08-25 @ 16:51:25
Postat av: Nellimei

Allt är jätte bra :) skit bra är den👍💫

2013-08-25 @ 19:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback