82 - Take Care Of Her

 

Izabella's perspektiv:

 

"Justin?" viskade jag och rörde försiktigt vid Justins kind. Han ryckte till och dem låga snarkningarna upphörde.
"Babe?" viskade han med sin sexiga, hesa röst. Den som får mig knäsvag och alldeles nykär. Som om detta var första gången vi sågs. Om han bara visste vad han hade för effekt på mig. Den han alltid haft.
"Ja", svarade jag och hävde mig upp på en armbåge. Han placerade ansiktet mellan mina nakna bröst och lämna små pussar där. "Ehm.. Justin, vad gör du?" skrattade jag och la en hand i hans rufsiga hår.
"Kysser dig." mumlade Justin mot min bara bröstkorg. "Det känns sexigt."
"Men det är det inte", ljög jag. "Det har ingen effekt."
"Nehe, då får vi väl fixa det då." Han flinade mot mig.
Jag fick nog och sköt undan hans huvud.
"Men kom igen! Jag hade det nästan!" suckade han.
"Jag tänker inte ha något morgonsex med dig." bestämde jag och satte mig på sängkanten.
"Babe, jag vet att du vill. Du vill hela tiden." envisades han.
"Justin, nej. Om du så gärna vill kan du väl gå och leta upp någon som vill istället för att reta upp mig?" sa jag bestämt och drog på mig Justins ljusblåa tröja som legat på golvet.
"Jag skoja. Det var ett skämt! Förlåt."
"Det är lugnt." bekräftade jag. "Jag orkar seriöst inte göra något idag, kan vi inte bara mysa?"
En glimt av hopp tändes i hans ögon. Han öppnade munnen för att säga något men jag hann före. "Nej, då ingår inte det du tänker på."
Han suckade och klev upp ur sängen för att sätta på sig ett par gråa mjukisbyxor.
"Justin är du så dersperat?" skrattade jag.
Han nickade. "Ja, efter dig och ingen annan."
"Borde jag känna mig hedrad?"
"Ja."

Justins perspektiv:

 

"Jag vill se Mean Girls!" sa Bella och höll upp dvd-fodralet framför mina ögon.
Jag suckade, "Kan vi inte bara se typ Hangover eller något? Sen kan vi se Mean Girls."
"Okej, boss."
Jag log och och letade upp filmen på tv:n. Bella la sig intill mig med en popcornskål, som vi beställt från köket (det var svårt att övertala dem till det, men vem kan säga nej till Justin Bieber? Inte dem i alla fall), på magen.
Filmen började och jag la en arm om Bella och tryckte henne närmare. Hon placerade sitt huvud på min bara överkropp och stoppade några popcorn i munnen. Jag struntade totalt i filmen och bara kollade på henne. Hon var otroligt fin. Det mörka håret och dem fina ögonen. Hon gjorde mig så oerhört kär. Varje gång.
"Bella?"
Hon vände sitt huvud mot mig och log, "Ja?"
Jag sa inget utan tryckte mina läppar mot hennes. En snabb rörelse och sedan stod popcornskålen på nattduksbordet, och Bella satt gränsle över mig. Jag skulle precis stoppa mina händer under hennes, rättning: min, tröja när dörren öppnades och Scooter tittade in.
"Ungdomar! Ni är väl varsamma med det dyrbaraste ni har?" skämtade han. Bella rodnade och la sig bredvid mig istället.
"Ja, men du borde ju kanske tänka lite mer på din." käftade jag.
Bella skrattade högt medan Scooter gav oss varsin mördarblick. Den blicken som hade kunnat döda om nu blickar kunde göra det.
Bella slutade skratta tvärt och for upp ur sängen och in på toaletten. Jag rusade efter och just som jag kom in genom dörren, kom allt upp i toan. Jag vände bort ansiktet. Lite äckligt varje gång. Nu började jag dessutom bli orolig varje gång. Scooters ord ekade alltid högt i mitt huvud.
"Vad händer?" frågade Scooter stressat och dök upp bakom mig.
"Scooter, vi borde nog kolla upp det här ändå." sa jag lågt och svalde tungt.
Han nickade och satte sig på huk framför Bella. Hon sjönk ihop i skräddarställning med blicken på mina fötter. Scooter spolade i toaletten och sjönk ner bredvid henne.
"Hur är det?" frågade han och klappade henne lite på knät.
Hon tyckte snabbt till av hans beröring. Kanske minnena från Alex dök upp.
Han drog bort sin hand och kollade på mig. Jag förstod genast och lyfte upp Bella på samma sätt som när vi kom till hotellet igår, med en arm under hennes knäveck och en om axlarna.
"Bella, vi borde kolla upp det här. Du spyr väldigt ofta nu för tiden. Vi vill bara vara säkra på att du inte fått något virus, okej?" frågade Scooter. Bella nickade lite och begravde ansiktet vid min halsgrop.

Vi satt på akuten nu. Konserten som vi egentligen skulle haft idag blev inställd. Jag hatade att göra fansen besvikna, men just nu var det bättre att Bella blev än att ha konsert.
Jag smekte Bella kind, där hon satt i mitt knä med ansiktet mot mitt bröst. Hon satt liksom på sidan med en arm runt min nacke.
"Hur är det, babygirl?" viskade jag och strök en hårslinga ur hennes ansikte.
Dem mörka ögonen kollade upp på mig. "Inte bra." viskade hon hest. "Kan jag få lite vatten?"
"Självklart!" sa jag. "Scooter! Hämta lite vatten!"
"Ska bli!" sa Scooter och gick bort till läskautomaten. Han drog fram en sedel ur fickan och stoppade in den i automaten. Han kom tillbaka med en flaska bubbelvatten och gav den till mig. Jag skruvade av korken och gav Bella flaskan. Hon tog en klunk och gav mig flaskan igen.

"Som det ser ut nu så har du bara en influensa, miss Jones." sa Rosie, läkaren vi fått här på akuten.
Bella nickade och reste sig upp tillsammas med mig och Scooter.
"Bieber?" frågade hon lågt.
"Ja?" svarade jag.
"Se till henne ordentligt! Om hon svimmar så tar du hit henne igen, okej?" sa hon barskt, som om jag var värsta playern.
"Yes, madame." sa jag överdrivet och bugade och försvann sedan ut ur rummet springandes efter Bella och Scooter.


Det här var skrivet av mig, Agnes, den nya delägaren!

Hoppas att ni tyckte om det! En aning kort kanske men men, det är första gången jag publicerar ett helt eget kapitel! 

Ge mycket kommentarer till Moa på kapitel 79 och 80, det är hon värd! 

So long, vi hörs igen!


Kommentarer
Postat av: Biebzstoory

Sjukt bra, först trodde jag hon va gravid elr något ❤

2013-08-12 @ 16:29:51
URL: http://biebzstoory.blogg.se
Postat av: Tilda

Meer!!=)<3

2013-08-12 @ 16:56:40
URL: http://tildajonzzon.blogg.se
Postat av: Anonym

Meeeeeeer

2013-08-12 @ 18:18:29
Postat av: amanda

Sjukt bra!

2013-08-12 @ 20:26:23
Postat av: Erika

Jättebra! :) kul med två duktiga skrivare! :)

2013-08-12 @ 21:23:20
Postat av: Justin's babe

Vad duktig du är. Vill ha mer :*

2013-08-12 @ 22:07:00
Postat av: Maria :*

Novellen är jätte bra! Har läst det innan men sen tyckte jag att novellen var tråkig så jag sluta att läsa den. Men jag ville ge novellen en till chans så läste om hela novellen ( från kapitel 1 till nu ). Det tog rkt långt tid att läsa om hela novellen, men jag kan säga att det var värt det. Novellen var kanske inte det bästa men den var bra i alla fall
( vill inte vara elak ). Jätte bra kapitel! Tycker rkt synd om Bella.

2013-08-13 @ 13:56:19
Postat av: Fanny

Jättebra : )

2013-08-13 @ 23:20:48
Postat av: Mira Folkesson

Deb är jättebra! MER NU★

2013-08-14 @ 10:43:57
Postat av: jasmina

jättebra meeeeeeer

2013-08-14 @ 22:21:56
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Mira Folkesson

Deb är jättebra! MER NU★

2013-08-15 @ 12:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback