48- He Will Never Hurt Me!

 

Vi gick före den manliga polisen in i köket.

Han ställde sig framför oss där vi satt ner vid köksbordet.

'' Mitt namn är Micke. Jag skulle vilja fråga några frågor om Bella till er.''

Vi nickade.

'' Är det någon av er härinne som är tillsammans med Bella?''

'' Ehm, jag är.'' sa jag lite blygt.

Var jag blyg? Nej skoja med mig.

Micke antecknade ner i sitt block.

'' Känner någon av er Alexander Brown eller Parker Black? Eller har kännt?''

'' Jag har kännt Alexander och träffat Parker en gång.'' sa Marcus.

'' Jag har kännt Alexander.'' sa Nellie.

'' Vem var det som visste att Alexander tagit Bella först?''

'' Jag. Han ringde mig.'' sa jag.

Micke antecknade även det.

'' Har jag inte redan svarat på denna fråga en gång? Vad är det som är så svårt att leta upp vad han gjort mot mig?'' hörde vi Bella fräsa.

Hon var verkligen inte glad.

Polisen tackade för sig och gick ut till sin kollega.

Snart kom den kvinnliga polisen in i köket.

'' Vi tar med oss Bella in till sjukhuset för att be dem kolla så hon inte har några inreskador. Vem ska följa med?''

Charlotta ställde sig snabbt upp med Nellie efter sig.

 

Jag, Nellie och Bella hoppade in i baksätet i polisbilen.

Den började köra i normal hastighet.

Bella satt i mitten mellan oss och hennes händer skakade.

Hon såg hemsk ut.

Massa sår, blåmärke och blod över hela armar och hals.

Jag fattar inte hur någon vill göra såhär mot Bella.

Alex, som varit en sådan snäll kille mot oss.

Men en riktig idiot mot Bella.

Jag förstår inte hur han har hjärta att misshandla och våldta henne.

Det är verkligen inte okej, och jag hoppas verkligen polisen tar tag i detta på riktigt nu.

Spärrar in honom förgått.

Jag vet att Bella säkert inte kommer vilja vara med på en rättegång till.

Hon tyckte det var jobbigt så det räckte och blev över på rättegången för någon vecka sedan.

Jag vet inte hur kommer orka detta.

Hur hon och Justin ska kunna gå tillbaka till hur dem var innan?

Jag vet att dem kommer klara det, men jag vet inte om dem kommer orka kämpa för det?

 

Bella kom ut från sjukhus-rummet.

Hon log inte, grät inte, utan såg bara rakt ner i golvet.

Vi ställde oss upp och gick henne till mötes.

'' Vad sa dem?''

'' Det var inget fel på mig. Dem erbjöd mig psykologisk hjälp för att glömma, men det kommer inte gå. Precis som han sa, så kommer han alltid hemsöka mig i mina drömmar.''

Denna tjej, på 15 år, min dotter. Har gått igenom så mycket.

Så grymt mycket.

Jag kan aldrig önska någon att gå igenom så mycket som Bella gjort.

Det ska inte någon behöva göra.

Ingen ska behöva bli våldtagen och misshandlad.

Utanför sjukhuset, stog Max och väntade på oss.

Vi hoppade in i bilen.

Jag där framme, Nellie och Bella där bak.

Oftast brukade dem prata så mycket att vi fick sår i öronen, men idag var det knäpptyst.

Ingen av dem sa något.

Min mobil plingade till.

Från: Katrin

'' Nej men gud! Lilla Bella!! Hur mår hon? Väskorna är packade och vi är så redo att komma och besöka Los Angeles imorgon!  Vi hoppas verkligen vi kommer kunna pigga upp Bella lite! Kram så ses vi snart syster!''

Katrin var då min syster och Bellas moster.

Dem skulle komma och hälsa på oss imorgon, och vara kvar i två till tre veckor.

Pigga upp Bella var det nog ingen som kunde göra.

Hon var rädd och ledsen, så det skulle inte pigga upp henne.

'' Bella, låt inga idioter trycka ner dig! Håll huvudet högt och låt dem inte trycka ner dig!'' sa Max medans han tittade på henne i bakspegeln.

Hon vände upp huvudet och log.

Jag tror verkligen hon skulle vilja ha Miley här just nu.

Men det var lite svårt när hon satt i Spanien med sin mamma och låtsas pappa och skulle inte komma hem förrens nästa vecka.

Jag och Max hade igår, köpt sommarstuga.

Vi hade inte berättat innu, men skulle göra så snart som möjligt.

För det skulle vara stugan, Bella kunde åka tillsammans med Nellie eller Justin till.

Hon skulle kunna ta med sig sina kompisar dit, eller bara åka dit själv.

Visst skulle vi också vara där, men Bella, behövde något sånt här nu.

Ett ställe hon kunde åka till för att kunna tänka.

Hon skulle kunna vara trygg i stugan, inte behöva vara rädd.

 

Bella gick bakom oss genom hallen.

Vi svängde in i köket medans Bella gick upp för trappen.

Nellie och Marcus beslöt sig för att åka hem, medans Justin satt kvar på sin stol.

När dörren smälldes igen, började jag prata.

'' Snälla Justin! Hon pratar inte. Bara när hon måste, hon gör inget. Du måste försöka. Snälla. Du är mitt enda hopp. Hon är inne i sin egna värld. Snälla Justin!''

'' Jag vet inte riktigt om det kommer funka, men jag ska försöka!''

Justin reste sig upp och gick upp för trappen.

 

 

Jag satt i en hörna inne på mitt rum.

Mina ben skakade.

Jag var så rädd.

 

Min mobil låg slängde på golvet framför mig.

Mina ögon var blodsprängda.

Men jag grät inte, jag var trött.

Men kunde inte somna, tänk så skulle jag vakna upp i den kalla tomma källaren igen?

Min dörr öppnades in till rummet och stängdes igen.

'' Bella? Det är jätte kallt här inne ju!''

Det var Justin.

Var det kallt här inne? Jag kände inget.

Han gick och stängde mitt öppna fönster.

Jag såg hur han kom fram och satte sig framför mig.

'' Snälla Bella, svara mig!''

Jag kunde inte öppna munnen.

Han sträckte ut och skulle krama mig.

Jag ryggade tillbaka och började slå honom i bröstet.

Justin brydde sig inte, utan drog mig bara närmare och närmare sig.

Tillslut kunde jag inte slå honom längre.

'' NEJ! LÅT MIG VARA! SNÄLLA!''

Justin kramade mig hårt.

Jag var trygg.

Tillslut slutade jag skrika och började istället gråta och kramade Justin tillbaka.

Han strök mig över huvudet, lyfte upp mig och förflyttade oss till min dubbelsäng.

Jag lät Justin dra av mig mina byxor och min tröja innan jag kröp ner under täcket.

Justin drog av sig sina kläder och kröp ner bredvid mig.

Jag var trygg i Justin's varma och trygga famn.

Han skulle aldrig skada mig!

_________________________________________________________________________________

Vet att jag inte fått 25 kommentarer, men 20 kommentarer på 24 timmar är imponerande! Jag är så stolt!

Jag vet inte hur jag ska förklara kapitlet.

Men vi säger som så, VAD SKA HÄNDA?

VAD VILL NI SKA HÄNDA?

KOMMENTERA!

Kommentera så mycket ni kan, kapitlet kommer när jag fått in många kommentarer med tips på vad som kan hända!

Puss! <3

 


Kommentarer
Postat av: Tilde

SÅ SJUKKKT GRYMT BRAA EN AV MINA FAVORIT NOVELELR HELT KLART BLIR HEMT STUM NÄR JAG LÄSER OCH KAN I TE SLITA BLICKEN FRÅN MOBILEN OMG <3

2013-05-12 @ 21:26:30
URL: http://fames.se/tildemattsson
Postat av: biebsdrew

så nu har jag skickat :) btw grymt kapitel

2013-05-12 @ 21:33:21
URL: http://biebsdrew.blogg.se
Postat av: Sandra

asså så sjukt bra kapitel asså!!! älskar din novell du är typ den ända som lägger upp kapitel nästan varje dag och du äger på att skriva och få ihop kapitel!!!

2013-05-12 @ 21:41:39
URL: http://www.idontrememberu.bloggplatsen.se
Postat av: Felicia

Skit bra kapitel!! Längtar till nästa vill vara ha mer nnnuuu!!! :)

2013-05-12 @ 21:42:04
Postat av: Anonym

7kt bra kapitel!
Alex kan kanske hamna i fängelse men parker går fortfarande fri eller ngt sånt

2013-05-13 @ 11:34:41
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeer!! Awsome

2013-05-13 @ 14:45:51
Postat av: Anonym

Bella har en återträff med X-faktor kompisarna som kan få henne att glömma allt för ett ögonblick ... One Direction,Isak,Oscar och Awa. :) Hoppas det var till någon hjälp (:

2013-05-13 @ 16:10:35
Postat av: biebersfru

meeeer, typ att alex får fängelse i 10 år eller något sen att justin och hon har sex och hon blir gravid sen dom typ går till smmarstugan och att hon följer med justin på hans turne ?! ett förslag bara jättebra novell

2013-05-13 @ 18:32:12
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Miranda

Tycker att hon ska åka bort bara hon och Nellie ingen vet vart dom tagit vägen eller något... Så Marcus och Justin letar efter dom, sedan hittar dom tjejerna i en gammal trädkoja från när dom var små. Marcus vet ju inte om den pga att han var vän med Alex först.. Nellie och Bella har kunnat sitta och prata om allt ! Ex. Skolan,kläder,killar mm Nellie kommer på allt möjligt för att få henne pånarra tankar.

2013-05-13 @ 19:47:45
Postat av: Miranda

Tycker att hon ska åka bort bara hon och Nellie ingen vet vart dom tagit vägen eller något... Så Marcus och Justin letar efter dom, sedan hittar dom tjejerna i en gammal trädkoja från när dom var små. Marcus vet ju inte om den pga att han var vän med Alex först.. Nellie och Bella har kunnat sitta och prata om allt ! Ex. Skolan,kläder,killar mm Nellie kommer på allt möjligt för att få henne pånarra tankar.

2013-05-13 @ 19:48:11
Postat av: Beliber forever

Håller med anonym X-faktor !! men jag tror hon glömde Demie :)

2013-05-13 @ 19:49:59
Postat av: Anonym

Jag håller också med Anonym att alla från X-Factor har en återträff. As bra kapitel :D Meeeeeeeer :D

2013-05-13 @ 21:36:41
Postat av: Anonym

Det skulle vara kul om bella och miley började att umgås lite mera :)

2013-05-13 @ 21:46:23
Postat av: Celebnovell

She is back! ♥
Superbra!

2013-05-19 @ 21:42:07
URL: http://celebnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback