21- Afterparty!

Efterfesten hade  varit i flera timmar och alla började bli lite berusade.

Eller alla utom jag, Nellie, Isak, Awa och Oscar.

Justin hade bara druckit lite men skulle inte dricka mer då han sett min panik när jag sett ögonen.

Det hade vari Alex´s ögon.

När jag berättat för Nellie hade hon blivit arg.

Vi hade suttit alla ungdomar i en mini buss och jag och Nellie satt i mitten av alla.

Jag med Justin på min sida och Nellie hade Harry på sin sida.

Dem skulle verkligen bli ett sött par.

 

Alla satt samlade. Jag, Justin, Niall, Demi, Harry, Nellie, Louis, Liam och Zayn.

Mamma och hennes kille var någon annanstans. Det var konstigt att se henne med en annan kille.

Men jag antar att jag skulle vänja mig.

Mamma kom gåendes mot mig med Max gåendes efter sig.

Hon drog upp mig från Justins famn och gick ifrån dem andra en bit.

'' Du åker hem på måndag ju. Det gör jag och Max också, så imorgon ska vi alla tre gå och shoppa. Ta med dig Justin eller Nellie. ''

Jag nickade glatt.

Väl tillbaka till dem andra gick jag fram till Nellie som satt i Harrys knä.

'' Du och jag ska shoppa imorgon. Mamma skulle dra iväg mig ch det menas med att vi får den där tröjan och väskan vi ska dela på.''

Nellie sken upp i ett leende.

'' Jaaa! Jag har gått och sparat pengar jätte länge. Men min mobil spräcktes ju så jag fick ta och köpa en mobil för det istället.''

Jag skrattade och gick tillbaka till Justin.

Äntligen skulle jag få tröjan och väskan.

Väl tillbaka i Justins famn.

Justin och Niall satt och pratade om nyår.

'' Jag ska uppträda på Times Square. Hela fmailjen kommer vara där så jag tillbringar min nyår med familjen.'' sa Justin.

'' Jag ska typ vara med killarna, eller med familjen hemma i Dublin Du vet träffa kompisar och annat.'' log Niall.

'' Dudå Bella?'' frågade Niall.

'' Jag vet inte. Blir väl det vanliga. Vara med kompisar. Och vara helt ensam vid tolvslaget när alla andra av mina kompisar är helt upptagna med varandra.''

'' Vadå? Är tjejerna upptagna med varandra?'' frågade Demi.

'' Nej. Det är jag och Nellie. Och sen så den killen som jag kramade i arnenan. Marcus. Han är tillsammans med min kompis Emma. Sen så har vi Sofia och hon är tillsammans med min kompis Johan. Det är jag och Nellie som är forever alone varje nyår.'' skrattade jag.

'' Antagligen så kommer nog det bara vara du som är det isådana fall. För det kommer inte dröja länge förens dem två är tillsammans.''

Demi pekade bort mot Harry och Nellie som satt och pratade och skrattade.

'' Men du kommer inte heller vara forever alone. Kolla på er två. Jag ger er minst en vecka till. Sen så är ni tillsammans.'' sa Niall och pekade på mig och Justin.

Jag skrattade.

'' Man vet aldrig.'' svarade Justin skrattandes.

Jag vände mig mot honom och log.

'' Jag lovar att jag inte komma ha tid till något annat än att packa mina grejer när jag kommer hem. Sen så kommer mamma säker dra iväg mig på en massa lära känna Max saker.'' muttrade jag.

'' Jag räddar dig.'' sa Justin.

Jag skrattade.

'' Lycka till.''

 

 

Jag var så stolt över henne. Hon hade vunnit.

Jag såg paniken i henne ögon innan hon gick upp på scen när hon berttade att hon sett Alex.

Nu så satt jag här pratandes med Niall och Bella sovades på min axel.

Bellas mamma kom gåendes mot oss.

Vi alla skulle precis gå. Så jag satte min ena arm försiktigt under Bellas knä och den andra armen la jag försiktigt över hennes axlar och reste mig upp.

Hon vägde verkligen inte mycket.

'' Öh Max kan ta henne om du vill Justin.'' log Bellas mamma Charlotta.

'' Nej det är lungt. Hon är lätt.'' log jag.

Hennes mamma skrattade.

'' Ja, hon äter inte så mycket längre. Eller hon har aldrig ätit mycket men det hände något innan hon åkte hit. Jag vet inte vad men hon åt ingenting. Hur har hon varit när hon har varit här?'' frågade Charlotta oroligt.

'' När jag har varit här har hon inte ätit så mycket. Men Demi säger att hon ätit mer när jag varit här n när jag inte varit här. ''

'' Har det märkts på henne att något har hänt?''

'' Ja, lite. Hon har varit väldrigt osäker hela tiden och inte riktigt vågat göra så mycket. Men det har gått över lite. Men Demi säger även där att hon har varit lite bättre när jag var här. Men jag vet inte.''

'' Du är verkligen bra för henne. Och man ser på er båda att ni har känslor för varandra.'' log Charlotta.

Vad skulle jag svara? Att jag var dödskär i hennes dotter?

Hon skulle ju tro att jag var galen.

 

Väl inne på mitt hotellrum, la jag ner Bella i sängen och drog av hennes högklackade skor och la ner hene under täcket.

Jag skulle just gå ut genom dörren när jag hörde Bella säga:

'' Justin. Gå inte.''

Direkt vände jag och gick fram till henne.

'' Stanna.''

Jag gjorde som hon sa och tog ett par mjukisbyxor och gick fram till Bella och gav t-shirten till henne.

Väl inne på badrummet drog jag va mig mina kläder och tog på mig mina mjukisbyxor och gick dirket ut igen.

Bellas klänning låg nu på golvet.

Täcket hade hon dragit upp så längt att man bara såg hennes hår sticka ut.

Det var kallt inne på mitt hotellrum, varför vet jag inte. Men kallt var det.

Jag kröp ner bredvid Bella och slingrade mina armar runt hennes midja.

Hela hennes kropp slappnade av och direkt började hon andas tyngre andetag.

Jag var så kär i denna tjej.

_____________________________________________________________________________

Kapitel 20!

Justin kär i Bella?! Och vad vi läst i andra kapitel så är Bella också kär  Justin!

När ska dme erkänna för varandra? Kommer dem erkänna? 

Vill ni att dem ska erkänna? När isådanafall? Ska de bli tillsammans? Nä isådanafall?

Alla ni som inte kommenterar så ofta kommentera! Alla!

Minst 10 kommentarer för nästa!! Ni kommer älska nästa förresten ;) 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bella

Jätte bra!! Så fort som möjligt med allt!! Jag är säker på att vi kommer att ÄLSKA det :3. <3

2013-03-11 @ 20:18:30
Postat av: s.

Ja, dem ska erkänna att dem e kära i varandra.
När? Hm..snart... men lägg ut nästa så snabbt så möjligt de e jätte Spännande!

2013-03-11 @ 20:22:16
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2013-03-11 @ 21:03:48
Postat av: Anonym

Skit grym!!! Nästa!<3

2013-03-11 @ 21:13:15
Postat av: Klara

SPÄNNANDE MER!!

2013-03-11 @ 21:40:52
Postat av: Anonym

Mer :)

2013-03-11 @ 21:59:50
Postat av: Hanna

Meeeeeeeer!!!!!!<3

2013-03-12 @ 08:00:44
Postat av: Anonym

Update??? Mereeeeer ^~^

2013-03-12 @ 11:56:02
Postat av: Roshane

OMB! Meeerrr!!!

2013-03-12 @ 13:26:26
Postat av: Olivia

Jättebra :)

2013-03-12 @ 15:44:48
URL: http://oliviawerner.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har tur att jag inte dog av spänning hhaha neeej men meer<3

2013-03-12 @ 20:04:08
Postat av: y

skit bra ett till nu altso!!!!

2013-03-13 @ 19:23:46
Postat av: Anonym

Meeeer!! <33

2013-03-14 @ 08:22:01
Postat av: Anonym

När kommer nästa???

2013-03-15 @ 14:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback