20- The winner is..

Duetten var klart för mig och nu stog jag här uppe på scenen, kanske för sista gången.

Alla i juryn hade tyckt att den var jätte bra och jag hade varit riktigt stolt över mig själv när jag gått av scenen.

Nu stog jag här mellan Isak och Oscar.

Skulle jag gå vidare och kanske vinna, eller skulle jag komma trea?

Programledaren David sa den välkända repliken:

'' Vi har ett resultat!''

Alla tystnade spänt.

'' Det är mycket jämnt mellan er! Men den som inte kommer kunna fortsätta tävla om vinsten är....''

Det kändes som klumpen i halen bara blev större och större.

Han kommer säga mig nu.

'' Isak.''

Vänta! Vad sa han precis? Hade jag fortfarande en chans att vinna? Nej han måste skoja!

Det var fort av för mig och Oskar för att byta om.

Jag sprang förbi killarna och in i rummet där mina stylister var.

Denna gången fick jag ett par blåa jeans med nitar på låren och en vanlig vit skjorta.

 

Jag drog snabbt på mig dem och mitt smink blev påbättrats och mitt hår plattade dem snabbt.

Det sprayades hårspray i det.

Sedan blev ja utschasad då Oskar precis gått upp på scen.

Borta vid scenen stod killarna och Niall, Zayn, Louis, Liam och Harry var klara för att gå upp på scen efter mig.

'' Jag kan inte fatta att du kanske vinner!'' utbrast Justin och log.

Jag log tillbaka.

Dem alla killarna sa något liknande men det dröjde inte lång tid innan Oskar kom flåsandes av scen.

Demi började prata och till det att hon presenterade mig så öppnades dörrarna ut till scen och musiken började spelas.

Nu var det äntligen dags för Good Time. Detta skulle bli helt freaking awesome.

 

Hela arenan fylldes av bussvissel, applåder och skrik när låten var färdig sjungd.

Det hade vart helt awesome.

Väl av scenen så hoppade Nellie på mig.

'' Du kommer vinna! Du kommer vinna! Du kommer vinna!''

Hon hoppade runt mig och jag skrattade.

Just nu stog One Direction ute på scenen och sjöng deras låt Kiss You.

Medans rösterna räknades.

Jag var nervös. Dem fyra minuterna jag skulle vänta gick fort och inte långt efter så stog jag ute på scen med Demi bredvid mig.

David stog bredvid mig och bredvid David stog Oskar och Simon.

David började prata en massa men jag hade bara blicken p Alex som satt och log sliskigt mot mig.

Mamma och hennes kille satt längst fram där Oskars föräldrar också satt. Isaks för den delen också.

'' Rösterna är otrligt lika idag! Men det finns bara en som kan vinna! Den som har fått flest röster och vinner X-Factor USA 2011 är..''

Det gick nog 2 minuter av spänning innan David ropade ut det.

'' Den som vinner X-Factor USA 2011 är IZABELLA!''

Demi drog in mig i en kram direkt och min atårr började rinna.

Hela min kropp fylldes med rysningar.

Jag hade vunnit. Jag hade vunnit. Jag hade vunnit.

Det började virvla ner konfetti från taket och alla som varit med på livesändningarna kom upp på scenen.

Musiken till Good Time började spelas och jag sjöng igenom första, andra och tredje versen gråtandes.

När jag skulle börja på sista refrängen så kom en scen arbetare fram med en stor bukett med blommor till mig.

Alla deltagarna samaldes runt mig och jag sjöng dem sista orden i låten innan den va slut.

Jag blev intryckt i mtten när dem skapade en stor gruppkram.

Alla slängde grattis till mig så jag hann inte svara.

David drog ut mig från kramen och började prata med mig.

'' Så ur känns det?''

'' Det känns otroligt bra! Jag  så glad att alla har röstat på mig alla gångerna! Tack till er där ute som tror på mig!!''

David gick över till Demi.

'' Var Bella en värdig vinnare?''

'' Ja det var hon verkligen! Hon har fått flet röster varje gång och har inte behövt stå i någon utslagstävling! Det är verkligen visat att man är värd att vinna detta! jag är så solt över dig gumman! ch till er där ute, detta är verkligen nte det sista ni ser av Bella!''

 

Väl backstage så hade mamma och hennes kille kommit bakom scenen.

Justin bar uppe mig och snurrade ett varv medans han gång på gång sa att han var jätte stolt över mig.

Jag fick en kram av alla killar och när jag kom till Nellie så hoppade hon på mig så att vi båda åkte ner på marken.

Mina tårar började rinna igen och Nellie kramade hårt om mig där vi låg på varamdra på marken.

När jag v'l kom upp så kom mamma fram till mig och drog in mig i sin famn.

Vi kramades en stund och nr vi drog oss från varandra så presenterade mamma mig.

'' Detta är Max. Max, detta är min dotter Bella.''

Max sträckte fram handen till mig och jag tog artigt tag i den.

'' Det är så kul att äntligen å träffa dig.'' log Max

Jag log tillbaka.

'' Kul att träffa dig också!''

Plötsligt kände jag två händer som knep till i mina sidor.

Jag vände mig hastigt om och såg Marcus. Vänta? Marcus?

'' MAAARCUS!'' utbrast jag och hoppade upp i hans famn.

'' Grattis lil'sis''

'' Tack bigboy!'' skrattade jag-

Våra smeknamn till varandra var fåniga.

När vi drog oss ifrån varandra så såg jag på Nellie och hon kollade på mig.

Hon peckade på dörren som ledde in till rummt där alla kläder var.

Jag nickade och gick fram till henne.

Nellie la sin arm runt min midja och jag la min arm runt hennes midja.

Väl inne i rummet så såg jag min mobil ligga och vänta på mig vid min handväska och mina converse.

Jag tog min handväska och min mobil och gick tillsammans med Nellie ut genom rummet och mot toaletterna.

Väl där inne så låste jag inte mig på ett bås och bytte snabbt om till kläderna jag haft när vi kommit hit.

Vi skulle tillbaka till hotellet nu och byta om för att sedan åka iväg till efterfesten som X-Factor hade.

När vi kom gåendes mot alla andra så kom ut från scenen så jag började gå mot honom.

Vl framme hos honom så kramade vi om varandra hårt och sa grattis.

Vi kramades en stund och när vi drog oss ifrån varandra så viskade Oskar:

'' Gå tillbaka till din loverboy nu! Han väntar på dig.''

Jga fattade ingenting? Vadå loverboy? Vem menade han?

'' Va? Vem? Vad menar du?''

'' Justin såklart. Du ska bara se vilka blickar han ger dig.''

Jag skakade på huvudet, men inom mig så kändes det som om fjärilrna var elefanter som stampade mig i magen.

Demi kom gåendes mot oss alla och ställde sig bredvid Niall.

'' Bella. Du ska tillbaka till hotellet nu, byta om, åka iväg tillsammns med alla oss till efterfesten och sen så ska du hem och sova! Sova! Inget stanna uppe hela natten och prata i telefon eller skypa med kompisar igen! Imorgon ska du på singering och uppträda här på arenan för folk som inte fick biljetter. Du ska uppträda med duetten och med ditt egen fixade nummer. Så marsch ut i bilen. Nu! ''

Jag skrattade och tog upp min Coca Cola Light flaska från väskan och skruvade upp korken.

'' Okej... Mamma!''

Jag drack en klunk och Nellie sträckte fram handen mot mig i en gest att hon ville ha flaskan.

Hon fick den och log ett fint leende mot mig.

Nellie drack en, två, tre, fyra, fem och sex klunkar innan jag sa:

'' Ditt fetto! Du kommer ta slut på min dricka! Ge hit den!''

Men det lyssnade hon inte på, utan fortsatte bara dricka.

När hela var slut så skruvade hon nöjt på korken och räckte den till mig.

Jag tog imot den och slog henne hårt i huvudet.

Direkt började hon jämra klagande och jag lyssnade för en gångsskull på Demi och började gå mot utgången.

Justin kom upp bredvid mig och la armen över mina axlar.

Jag tog upp flaskan och slog han försiktigt på bröstet.

Han låtsades att det gjorde ont och la handen där jag slagit.

Jag skrattade. Ett äkta skratt.

Allting var så lätt med Justin, jag hade inga tankar på Alex, att jag hade skärt mig igår eller något. Fast jag visste att alla skulle se det.

Justin slutade lölja sig och tog tag i min hand och kollade allvarligt på mitt sår.

Jag drog snabbt till mig handen och log sött mot honom.

'' Låtsas inte som ingenting! Jag vet vad jag ser Bella! Varför?''

Jag skakade på huvudet och fortsatte gå utan att svara honom.

'' Okej du slipper. Men snälla gör det inte igen. Det gör ont inom mig att du måste göra så pågrund av honom. Pågrund av att du inte mår bra.''

Jag vände blicken upp mot honom.

'' Jag intalar mi den varje gång. Men det går inte att sluta. Du fattar inte Justin. Det är jätte jobbigt att inte kunna sluta.''

Justins arm kramade om mig halvt.

Jag log mot honom och han log tillbaka.

Det hördes ett kamera ljud bakom oss så vi båda vände oss om och såg Nellie och Demi stå med sina mobiler i högsta hugg.

'' Varför?'' skrattade jag.

'' Jag ska bara ha en bild och visa er när ni väl blir tillsammans. För ni båda förnekar att ni har känslor för varandra just nu. Så när ni väl berättar det för varandra så ska jag visa denna bilden för er.'' sa Nellie.

Jag skakade på huvudet mot henne och gick ut genom den öppna dörren och direkt möttes jag av New Yorks kalla luft.

Usch, dte var verkligen kallt.

Alla fans började skrika när vi kom ut och paparazzis kameror började smattra och blixtra.

Paniken inom mig byggdes upp igen.

När vi nästan var framme vid bilen så såg jag två välkända ögon.

_______________________________________________________________________________

Hon vann!!!!! 

ALLA NI SOM INTE BRUKAR KOMMENTERA! KOMMENTERA NUU! ALLA!

MINST 7 FÖR NÄSTA!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra kapitel!! Jag kan kommentera 7ggr men jag har en känsla av att det ska vara 7st olika personer, haha :) <3

2013-03-10 @ 22:19:36
Postat av: ellen

MEEEER

2013-03-10 @ 23:41:57
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: Anonym

MEeeeer!!!@ e dem 2 ögonen alexs?

2013-03-11 @ 00:06:38
Postat av: Anonym

Meer!.....

2013-03-11 @ 07:04:51
Postat av: Anonym

Ögonen är väl Alex??

2013-03-11 @ 07:23:00
Postat av: Filippa

SUuuper, meeeer ;) kram <3

2013-03-11 @ 09:04:05
Postat av: Cindie

Yolo! Mer nuuuuuuuuu!!!!! MORE MORE MORE! Älskar din novell!!<3

2013-03-11 @ 09:11:08
Postat av: Bella

More!!! Jätte awesome!!! När kommer nästa?kan inte första kyssen hända redan i nästa chapter??! :3

2013-03-11 @ 10:42:53
Postat av: Anonym

Omgggggggggggggggg

2013-03-11 @ 15:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback