19- You Can Winn!

'' Tar du duetten med Justin först?'' frågade Demi.

Jag nickade.

Just nu stod alla nere i arenan för att kolla på mitt genrep.

Justin kom fram med två mickar till mig och musiken till Beutiful började spelas i bakgrunden.

Jag började sjunga:

 

''I know, I know it's been a while
I wonder where you are, and if you think of me
Sometimes, 'cause you're always on my mind
You know I had it rough, trying to forget you but
The more that I look around, the more I realize
You're all i'm looking for

What makes you so beautiful, is you don't know how beautiful you are to me
You're not trying to be perfect
Nobody's perfect, but you are, to me
It's how you take my breath away
Feel the words that I don't say
I wish somehow, I could say them now
Oh, oh, I could say them now, yeah''

 '' Just friends, the beginning or the end?
How do we make sense
When we're on our own
It's like you're the other half of me
I feel incomplete, I should've known
Nothing in the world compares to the feelings that we share
So not fair

What makes you so beautiful, is you don't know how beautiful you are to me
You're not trying to be perfect
Nobody's perfect, but you are, to me
You try to take my breath away
Feel the words that I don't say
I wish somehow, I could say them now'' forsatte Justin

 

Vi forrtsatte igenom hela låten och nr den var slut så applåderade alla och Justin drog in mig i en kram.

 

Vi kramades en stund innan Demi började prata.

'' Tar du den andra låten nu också?''

Jag nickade.

Musiken till Good Time började spelas.

'' Woah-oh-oh-oh

It's always a good time

Woah-oh-oh-oh

It's always a good time
Woke up on the right side of the bed

What's up with this Prince song inside my head?

Hands up if you're down to get down tonight

Cuz it's always a good time.
Slept in all my clothes like I didn't care

Hopped into a cab, take me anywhere

I'm in if you're down to get down tonight

Cuz it's always a good time
Good morning and good night

I'll wake up at TwiLiGhT

It's gonna be alright

We don't even have to try

It's always a good time
Woah-oh-oh-oh Woah-oh-oh-oh

It's always a good time

Woah-oh-oh-oh

 Woah-oh-oh-oh

We don't even have to try, it's always a good time.
Freaked out dropped my phone in the pool again

Checked out of my room hit the ATM

Let's hang out if you're down to get down tonight

Cuz it's always a good time '' började jag.

 

När hela låten var igenom körd så applåderade alla igen.

Nellie kom ner skuttandes på scenen till mig och viskade:

'' Harry kysste mig igår. Och jag besvarade den.''

Jag sprack upp i ett leende och utbrast '' Va?!''

Vad jag inte visste var att jag fortfarande hade micken vid munnen så det studsade ut i hela arenan.

Alla vände blicken mot mig.

Jag skrattade med Nellie bredvid mig som rodnade.

 

FREDAG- 12 DECEMBER 19:00- FINALEN

Det var en timme kvar. Tills finalen skulle börja.

Jag var om något taggad just nu. Detta skulle bli mina bästa uppträden i hela X-Factor.

Att jag skulle ha Justin på scen bredvid mig gjorde allting bättre.

Mina stylister stog som vanligt och bråkade om vad jag skulle ha på mig.

De bråkade om mellan en rosa söt klänning med en svart rosett i midjan. Klänningen liknade klänningen jag hade hemma, som var från Hollister.

Den andra klänningen dem ville ta på mig var en rosa klänning den också, fast denna mörkare. Denna var kortare och smalare.

Personligen gillade jag den rossa med rosetten mest. Men vad jag ville brydde ju inte dem sig om.

De båda blonda tjejerna sprang bort till alla klänningar igen och började rota.

Efter ett tag kom dem tillbaka med en vit spetsklänning.

Den var inte snygg.

'' Jag tycker den rosa med rosetten'' sa jag.

Den ena tjejen log mot mig.

'' Det tycker jag med, så den vinner.''

Jag fick den i handen och fick order om att byta om direkt då vi hade bråttom.

Med klänningen i min hand gick jag in på den stora toaletten alla delade på.

Därinne stod Justin, Niall, Louis, Harry, Liam och Zayn.

'' BELLA! FÖRFAN! SNABBA DIG!'' skrek en sura av stylisterna.

'' JAJA! '' ropade jag tillbaka.

Killarna vände blicken mot mig.

Jag vinkade lite snabbt och öppnade ett bås och gick in där och låste dörrren och drog av mig mina mjukisbyxor och mitt linne.

När klänningen väl var på så vek jag ihop mina kläder och låste upp dörren.

Justin räckte mig en maskara tub.

'' Här. Din stylist sa att du tog så lång tid på dig så du fick göra det själv.''

Jag suckade.

Medans jag kletade på maskara på mina böja fransar så började jag prata.

'' Jag hörde om dig och Nellie'' sa jag fullt allvarligt.

Harry skrattade lite nervöst.

'' Ja.''

'' Sårar du henne kommer jag slita huvudet av dig bara så du vet.''

Hela toaletten fylldes av skratt.

Men Harry skrattade inte.

'' Ja´g ska inte. Du ser förresten riktigt vacker ut idag.''

Jag hytte med fingret.

'' Du har två chanser till. Men du måste lära dig. Man säger inte till tjejens bästis att hon ser vacker ut. Det är liksom mot tjejernas lag. Iallafall Nellies. Hon hatar killar som stöter på någon annan när han redan är på g med någon. Så passa dig Hazza!''

Jag vinkade lite smått.

'' Adios! Vi ses sen när dem ropar ut att jag kommit trea. Puuuuss mina änglar!''

Alla killarna skrattade medans jag började gå.

'' Förresten Bella! Du är riktigt vacker idag!'' sa Justin efter mig.

Hela mitt huvud flöt ihop till ett leende och mina kinder blev varma.

Jag fnissade tjejigt.

 

Oscar och Isak hade redan sjungit och om bara två minuter var det min tur. Först så skulle jag ha numret jag själv skulle fixa.

Demi började prata om mig och jag tog ett djupt andetag och såg på Justin som stog bredvid mig och försökte prata med mig.

Ingen hade fått mig att prata på över tio minuter. Jag hade sett någon i publiken.

Och inte vem som helst. Alex.

Fucking Alex hade kommit till finalen. Jag som skulle vara på topp idag.

Precis innan dörrarna öppnades som jag skulle ut genom så sa jag till Justin:

'' Alex är här. Jag såg honom. Första raden närmast scen.''

Dörrana öppnades och musiken till låten jag skulle sjunga började spelas.

'' I wanna smash your fears
And get drunk in off your tears
Don't you share your smile with anyone else but me
I wanna touch your heart
I wanna crash it in my hands
Make a plea, and cry
As you give up all the lies

We're not lovers, but more than friends
Put our flame to every single word you ever said
No more crying, to get me through
I keep dancing til the morning with somebody new

Tonight I'm getting over you
Tonight I'm getting over you
Tonight I'm getting over you
Tonight I'm getting over you
Over you, o-over you'' började jag sjunga.

 

Precis till refrängen så kom 3 stycken tjejer och 3 stycken killar upphoppades på scen och började dansa med mig.

Ingen mer än Nellie och mamma visste om att jag faktiskt kunde dansa, och jag var inte dålig heller.

Från det att jag var tre till jaga var 13 hade jag dansat.

Jag hade vunnit en massa tävlingar och tillslut så kunde inte laget ha kvar mig längre för att jag var så duktig så jag fick sluta. Jag hade varit helt förkrossad då dansen hjälpte mig när min gammelmormor gick bort. Hon hade varit viktig för mig. Vi hade varit så tajta.

 

Hela juryn och hela publiken stog och applåderade ovanligt mycket när låten var slut..

'' Underbara Bella! Detta klarade du skit bra! Du överraskade oss alla! Du kan dansa! Du kan sjunga! På riktigt har du en jätte stor chans att vinna idag!'' sa Britney.

'' Min underbara underbara Bella! Du är så duktig! Dansen, var kom den ifrån? Detta numret var så bra! Du kommer vinna ikväll!!'' sa Demi.

L.A Reid och Simon sa ungeför samma sak och jag gick va scenen med ett leende.

Nu var det baus i fem minuter innan Isak skulle upp med sin duett. Efter det skulle Oskar upp. Så egentgligen hade jag paus i ungefär 12 minuter.

Killarna mötte mig bakom med överraskade ansiktuttryck.

'' Wow! Tjejen! Det avr inte lite du kunde dansa!'' sa Justin.

Jag log och lät han dra in mig i sin famn.

Denna kvällen kunde nog ändå sluta bra.

_____________________________________________________________________________________

Kapitel 19! Skrev klart det på ungefär 40 minuter!! Helt sjukt!! ( Skrevs igår!) 

Nästa blir kapitel 20! Då får vi reda på hur det går för Bella i X-Factor, kommer hon trea, två eller etta? :D Vad vill ni? ( Färdig skrivet, mohahha ;) ) 

KOMMENTERA ALLA!! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://thedesigndetails.blogg.se/
kolla skulle gärna behöva skriv tips och någon som kan göra en design.

2013-03-09 @ 23:25:40
Postat av: Alexandra

Det skulle vara liiite klychigt om hon kom etta, men du jan typ skriva att hon kom etta men i pausen innan dem får veta något (typ som att hennes mamma har cancer och Bella vill spendera så mycket tid med sin mamma som möjligt) så säger hon typ "jag är himla ledsen men nu har jag fått reda på en väldigt hemsk sak min mamma har fått cancer och jag vill vara så mycket som möjligt med henne, och därför väljer jag att hoppa av tävlingen, men tack ändå för alla era röster jag älskar er!!!" Eller något sånt :)

2013-03-09 @ 23:29:49
Postat av: Anonym

Omg! Kommer det bli drama mellan Alex och Bella? HON SKA VINNA

2013-03-10 @ 09:51:40
Postat av: Anonym

När kommer nästa?

2013-03-10 @ 11:22:49
Postat av: Sofia

HON SKA VINNA.

2013-03-10 @ 13:22:31
URL: http://biebercrew.blogg.se
Postat av: Anonym

Hon ska vinna! O typ att justin träffar alex o de blir slagsmål mellan dem 2. Ocv sen när bella vinner så kan hon gå ppå turné me justin o sjunga me hnm eller bli hans bakgrund dandare

2013-03-10 @ 14:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback