17- Truth Or Dare?

Bella gick ut från hotellrummet och direkt började vi prata igen.

'' Så. Vem komme råka ut på fredag Demi?'' frågade Liam.

'' Jag tror faktiskt att det blir någon av mina två tjejer.''

'' Åker Bella ut så kommer det bli helt konstigt! Hon är den som är värd att vinna av alla här.'' sa Harry.

'' Jag vet! Men Awa har så många småbarn på hennes sida! Bella har mer alla kåta tonåringar på sin sida. Alla killar som tycker hon är snygg, och sen så har hon några enstaka tjejer. Ni ska se vad killarna skriver till henne på Twitter. Typ snälla kom och ha sex med min innan jag kommer och våldtar dig. Och typ. Jag kommer och våldtar dig nu så sexig som du var ikväll.''

En obehaglig känsla byggdes upp i min mage. De fick inte skriva så till henne. Inte efter vad hon berättat om Alex.

'' Hon får inte läsa det! Hon kommer få ett riktigt bryt då. Nej, hon får inte läsa det.'' sa jag.

'' Va? Vad menar du?'' frågade Demi.

'' Nej det var inget. Men hon får inte läsa det bara.''

'' Du ha fått reda på vad Alex gjort mot henne ellerhur?''

Jag nickade mot Demi.

Det knackade på hotellrumsdörren och jag reste mig upp och gick och öppnade.

Utanför stog Bella  pratandes i telefon:

'' Men snälla mamma! Jag måste ha en ny mobil! Det känns typ som om mitt öra ska gå sönder så ont det gör med glasskärvorna. Sen så hör jag inte när det ringer och kan inte spela musik på den. För Nellie hade till exempel ringt mig och jag hade inte hört det. Och nej mobilen är inte på ljudlöst. Den är på vibration och ljud.''

Hon lyssnade på något och log mot mig och ick in på hotellrummet.

Dörren stängde jag.

'' Men mamma du kan inte göra så mot mig. ''

Jag gick in i rummet där alla satt igen och dem pratade fortfarande.

Fast inte om Bella nu.

Utan om vad vi skulle göra nu.

Harry, Liam, Demi, Niall och Louis rötade på sanning eller konsekvens.

Bella kom in efter ett tag med sin Ben & Jerry's burk i handen och en sked.

Hon hade hade en iPhone laddare i andra handen sin iPhone.

Hela hennes ansikte spelades i sorg och arghet.

'' Vad har hänt gumman?'' frågade Demi.

'' Min mobil har gått sönder. Jag råkade tappa den och så spräcktes hela skrärmen. Lås knappen funkar inte, det kommer inget ljud från den och man kan inte smsa. Alla appar har cokså försvunnit. Men min mamma vägrar köpa en ny. Hon sa bara att jag skulle prata med pappa istället.''

Izabella visade sin mobil skärm för oss och mycket väl så var hela skärmen helt spräckt.

Antagligen hände det något på hennes mobil för att hon kollade ner på den och tryckte på något.

Hela hon sken upp i ett leende.

'' Okej. Demi,Du och jag ska iväg och köa ny mobil till mig imorgon.''

 

'' Sanning eller konsekvens, Niall?'' frågade Zayn.

'' Sanning.''

'' Har du och Demi haft sex?''

Nialls huvud blev tomatrött.

'' Ja.. Det har vi.''

Louis och Harry började göra det typiska visselljud som killar alltid gör.

 

Niall snurrade flaskan och den hamnade på mig. Nej. Varför?

'' Sanning eller Konsekvens, Bella?''

Jag suckade.

'' Sanning.''

'' Nej! Du har sagt det dem senaste fem gångerna också. Du måste ta konsekvens någon gång.'' sa Demi.

Alla andra instämde.

'' Okej. Konsekvens.''

Niall såg nöjd ut.

'' Kyss Justin.''

Allting i mitt huvud stannad.

Nej, vå första kyss ska inte vara såhär.

Men jag skulle få känna hans läppar mot mina.

Nej Bella!

'' Kom igen Niall. '' suckade Justin.

'' Eller så får du ta som straff att ringa din mamma och säga att du är gravid.''

Alla suckade.

'' Niall. Du är så tråkig. Du skulle ju tagit som straff att hon och Justin skulle hånglat eller något.'' sa Louis.

'' Lou! Håll käften innan jag bokstavligen jagar dig runt hela hotellet och dödar dig.'' jag såg hotfullt på honom.

Louis sträckte upp sina händer som ett försvar och jag suckade.

'' Då tar jag straffet. Vem är pappan då?''

'' Du var ute på en klubb igår. Råkade bli full och hade sex med en kille du inte vet vem det är längre.'' sa Demi.

Jag tog upp min mobil. Slog in mammas nummer och tryckte på 'Call'.

Högtalaren tryckte jag.

Mamma svarade inte så långt efter och jag började säga i fullt panik.

'' Mamma! Jag är gravid! Du måste hjälpa mig.''

''Va? Vem är pappan? När hade du din mens senast? ''

Jag höll på tt börja skratta.

Niall snubblade fram till sovrummet och stängde igen dörren och inne ifrån hörde man han börja skratta.

Louis såg inte heller ut att kunna hålla sig direkt, inte jag heller för den delen.

'' Jag vet inte! Jag var på en klubb iförrgår och fick i mig för mycket dricka och så hade jag sex med något. Jag hade min mens förra månaden. Och det var mningen att den skulle kommit igår. Och den är ju alltid så exakt.''

Mamma suckade.

'' Du är så omöjlig. Din pappa kommer att döda dig, och jag bokar en flygbiljett hem idag. Du kommer hem imorgon och gör abort. Sen får du utegångsförbud i flera månader.''

Jag kunde inte hålla mig längre utan började skratta.

'' Mamma jag är inte gravid! Jag var inte ute och hade se med en kille. Du blev lurad.''

Alla andra började  också skratta.

'' Du är hemsk. '' mamma skrattade och la på.

___________________________________________________________________________

Alla som inte brukar kommentera, kommentera vad ni vill ska hända nu. Vad jag ska skriva m.m! Och vad som ska ändras i novellen på bloggen och allting!! :D NUUU!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte bra som vanligt!! När kommer nästa?? Sen har jag en fråga: hur ofta kommer du att typ uppdatera med nya kapitlen, asså typ vilka dagar och sånt? :O du skriver såååå bra <3 så ge oss mer?! : )

2013-03-02 @ 23:26:28
Postat av: Sofia

Meeer!!!!! :D

2013-03-03 @ 08:55:30
URL: http://biebercrew.blogg.se
Postat av: Alexandra

Jätte bra <3 ,, kan inte Izabella typ sjunga "Tonight I'm getting over you" (by Carly Rae Jepsen) på x factor livesändningen? Och så får hon dansa med något kille eller något och sedan "visar" hon att hon kan dansa som ingen kanske visste och att hon fick välja låt och göra korigrafin (stav) själv utan att Demi vet något! XD

2013-03-03 @ 12:33:03
Postat av: Emma

Alex kommer till livesändingen och då ser han typ izabelle med Justin och då blir det massa saker ;) typ

2013-03-03 @ 13:38:59
Postat av: Bella

AWESOME!!! Det kam ju typ vara så att dom typ ska sjunga tre låtar i finalen och då kan ju en av dom tre låtarna vara med en kändis och då kan ju typ justin och hon sjunga "beautiful" (Carly rae jepsen) du har en STOR skrivar talang!! Längtar redan till nästa :3 <3 :)

2013-03-05 @ 18:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback