16- Opps! No!

'' Jag förstår inte varför dem inte har morötter på det här hotellet.'' började Louis.

'' Nej Lou! Inte igen! Vi behöver inte höra det igen! Du gör såhär på varje hotell som inte har morötter! Och nej vi ska inte ner och fråga iheller! Så gå nu och till Harry.'' sa Liam.

Vadå? FRågade Louis detta ofta? Antagligen.

Jag har nog aldrig träffat någon som tycker om morötter så mycket som Louis.

'' Men serisöt, finns det inget att göra?'' frågade Demi.

'' Vi kollar på film!'' utbrast Niall.

'' Nej! Det gör vi inte! Då ska vi bara kolla på skräckfilm och det vill jag inte. Då kommer jag inte kunna sova inatt. '' utbrast jag.

'' Aw! Men du kan ju sova hos Justin inatt igen.''

Jag stelnade, nej, de visste att jag sovit hos Justin inatt.

'' Hur vet du att jag sov hos honom?''

Harry skrattade.

'' För att jag, Niall, Demi, Scooter, Pattie, Liam och Louis kom in på erat hotell och såg er båda i samma säng. Ni vet att ni skulle passa skit bra tillsammans va?''

Jag skrattade.

'' Det skulle vi kanske göra. Vet ni vem som mer skulle passa tillsammans?''

Alla kollade frågandes på mig.

'' Awa och Isak.''

Jag skrattade.

'' Nej det skulle dem inte! Awa får inte dejta motståndare.''

Jag vände blicken mot Demi.

'' Då kan jag ju säga att dina regler, är brytna.''

Ja, Awa och Isak dejtade.

Awa hade skickat ett sms till mig i går eftermiddag att hon och Isak skulle gå på dejt idag. Eller ikväll. Även kallat nu.

'' Vad har du nu hittat på?'' frågade Demi skrattandes.

'' Jag? Varför tror du alltid att det är jag om hittat på något? Det är faktiskt inte jag! Kolla här på smset, så fr du se.''

Jag tog upp smset och visade för Demi.

Hon muttrade något och sa:

'' Alltså den ungen är helt otrolig.. Om alla kunde vara som dig Bella så lugn och lyder mig hela tiden.''

Jag skrattade.

'' Påstår du att jag är en ängel? Vad skulle hända om jag sa att jag dejtade Oscar då? Vad skulle du göra då?''

'' Jag vet inte. Jag skulle väl inte kunna göra något. Även fast jag inte tycker att du och Oscar passar, du passar mycket bättre med Justin.''

Jag gapade.

Va? Jag och Justin passade? Nej!

'' Ha-Ha. Sluta nu va?.'' Jag kollade mördande mot henne.

'' Aw, tyckete lilla Bella att det var pinsamt?'' retade Louis mig.

Till min lycka så började min mobil att vibrera i handen.

Det var inte något nummer jag kände igen så jag svarade:

'' Hallå?''

'' Hola!'' hörde jag Nellies bekanta röst säga.

'' Hola! ¡Qué divertido que te llamo! Te extraño tanto.'' sa jag på flytande spanska. (Hej! Vad roligt att du ringer! Jag saknar dig så mycket.)

Hela tiden i skolan hade jag tyckt att spanska var roligt och jag hade varit duktig på det. Så tillslut så fick jag ta lektioner med klassen över för att jag var så duktig med spanskan.

'' Oh Hola! Så nu får du sluta prata spanska. Alla är inte lika duktiga som dig.'' sa Nellie.

'' ¡Oh, qué triste! Pero me gusta hablar español.'' sa jag (Åh, så tråkigt! Men jag gillar att tala spanska)

'' Okej! Jag fattar! Du är jätte duktig på spanska och jag suger på spanska okej. Du behöver inte påminna mig. Men halloj, räkna till hundra.'' sa Nellie.

'' Uno, Dos, Tres, Cuatro, Cinco, Seis, Siete, Ocho, Nueve, Diez, Once, Doce, Treace.'' (1-13)

'' No puedo esperar más. Vamos a tomar cuando llegue a casa en su lugar.'' (Jag orkar inte räkna mer. Vi får ta det när jag kommer hem istället. )

 

Jag och Nellie pratade ett tag till, båda två på samma språk.

Men i slutet när jag var påväg in till dem andra iegn så började Nellie prata franska med mig.

'' Maintenant, je me venger de vous, parce que vous avez parlé espagnol avec moi.'' ( Nu hämnas jag på dig för att du pratade spanska med mig)

Vad Nellie inte verkade minnas var att jag kunde franska också.

'' Tu ne te souviens que je parle aussi le français. '' (Minns du inte att jag också kan prata franska.)

Nellie skrek i luren att hon skulle lägga på nu. Inte långt därefter började det pipa i luren.

Jag kom in i rummet och direkt blev jag överröst med frågor:

'' Var det spanska?''

'' Kan du franska?''

'' Kan du prata spanska?''

'' Är du från Spanien?''

 

'' Ja det var spanska. ja jag kan prata franska och spanska. Nej jag är inte från Spanien.''

'' Hur kan du vara så duktig på spanska? Du kan ju inte ha haft det så länge?''

Jag log mot Demi.

'' Sen jag gick i sexan. Jag började precis nian. Men jag var typ så duktig att jag ick gå upp en klass i spanskan. Och har gjort det hela tiden sedan dess.''

'' Franskan då?'' frågade Justin.

'' Man fick välja ett språk till så jag valde franska istället för japanska.''

'' Bonjour! je m'appelle Harry!'' ( Hej! Jag heter Harry!)

'' Je ne suis pas un enfant. Je sais déjà comment répondre à cela. Vous n'avez pas m'interroger ''  ( Jag är inte ett barn. Jag vet hur man svarar på det! Du behöver inte förhöra mig.)

Harry kollade som ett frågetecken på mig.

'' Aw! Kan lilla Harry inte förstå vad jag säger? Vad sött!''

Alla skrattade.

Jag reste mig upp och gick in i köket och öppnade den lilla frysen.

Där inne stog min älskade Ben & Jerry Brownie.

Snabbt tog jag den och öppnade första bästa lådan lite längre bort och där låg skedar.

Jag tog snabbt fram en sked och gick sedan ut till alla andra.

Min mage hade börjat göra så grymt ont och jag bara visste vad som hände innuti min kropp nu.

Min mens var bara så nära, om den inte kommit redan.

När jag tog första steget ut till vardagsrummet så kändes det som om jag kissade på mig.

Jag vänd mig snabbt om och satte glassen ute på bordet i köket och ropade:

'' Jag kommer snart. Ska bara fixa en grej.''

Ett okej ropades tillbaka och jag gick ut genom dörren och sprang in i hissen.

Det tog ett tag innan hissen kom och där inne stog Awa.

'' Hej gumman! Skulle du inte vara hos Demi med alla andra?'' frågade hon.

'' Jo jag är där. fast jag har typ fått min mens så jag nåste fixa det.'' '

Hon skrattade.

'' Hur var dejten med Isak?''

'' Helt underbar. Vi kysstes och är typ tillsammans nu ''

Jag kramade henne grattis när hissen plingade till att jag var framme så jag gick ut och tryckte i nyckelkortet i korthållaren och kom in på mitt hotellrum.


Kommentarer
Postat av: R

Jätte bra mera:)

2013-03-01 @ 20:16:06
Postat av: Jana

Skit braa !! Meer !! Men undrar en sak när kommer man komma in i novellen ?? - nohate bara en fråga !! <3

2013-03-01 @ 20:34:11
Postat av: Emma

MEEEEEEER

2013-03-01 @ 21:01:16
Postat av: Bella

Jätte superduper mega braaaaaaa!!!!! När kommer nästa??!! <3

2013-03-01 @ 21:32:35
Postat av: Sofia

Skiit braa!! :D

2013-03-02 @ 15:01:15
URL: http://biebercrew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback