3- I'm In

Jag gick genom korridorren till rummet där jag hade sjungit för Demi och Justin.

Nu skulle jag få reda på om jag gick vidare eller inte.

Såklart hade jag fått vara sist igen så det hade bara varit jag kvar i rummet.

Det hade varit tråkigt.

Och jag visste ju inte vem som gick vidare heller.

När jag kom in i rummet så satt Demi där med ett leende.

'' Hej gumman!''

'' Hej!''

Jag satte mig framför henne och Demi började direkt prata.

'' Du är så grymt duktig och när du gick upp på scenen första gången så var det första jag tänkte ' Henne ska jag vara mentor till' men ditt uppträdane på Bootcamp var inte det bästa. Du var nog rätt så trött så allting blev lite rörigt Men ändå klarade du det. Så vill du veta om du går vidare eller inte? Sanningen är att du går vidare.'' log Demi.

Tårarna började rinna på mina kinder och Demi drg in mig i en kram.

Jag var vidare  i  X- Factor.

Vi satt där ch pratade en studn och jag fick även reda på att Justin skulle stanna kvar här i 2 veckor.

Även att Awa och Melanie också hade gått vidare.

När vi tillslut kom på att vi ar tvugna att hinna med bilen tillbaka till hotellet så visade det sig att den bilen redan hade gått men att Justin inte hunnit med den heller för att han och Demi skulle åka hem tillsammans.

Så jag skulle åka med dem, gud vad roligt.

Eller inte.

 

Vi satt nu i bilen påväg till hotellet.

Jag och Justin satt bredvid varandra och Demi satt mitt i mot oss.

'' Förresten, hur kom ni till hust? Jag menar det var ju bara fem lediga platser i bilen.'' frågade Demi.

'' Jag fick sitta i Awas knä. Eller vi liksom delade se men jag satt typ i hennes knä.'' svarade jag.

'' Men kan du inte berätta lite om dig själv?'' frågade Demi.

'' Jag heter Izabella. Fyllde 15 för några dagar sedan. Bor i L.A, hatar skolan, älskar musik och har dyslexi. '' svarade jag.

Ja jag har dyslexi. Det suger för att jag blandar ihop allting jag sjunger och allt.

'' Var det därför du inte var så jätte säker på bootcamp?'' frågade Demi.

Jag nickade.

'' Men blandar du inte ihopa allting du sjunger och sånt?'' frågade Justin.

'' Jo allting jag läser, skriver eller sjunger blandar jag ihop. När jag läser så känn det som alla ord samlar sig om en klump och nr jag sjunger så är alla ord i en klump.'' svarade jag.

'' Det är coolt att du kan låttexterna så bra även om du har dyslexi och att du klarar av att lra in dem'' log Justin.

 

Vi var nästan framme på hotellet när min mobil vibrerade i  min hand.

Den ringde.

Skärmen visade att det var Awa.

'' Hey.'' svarade jag.

'' GIIICK DY FREAKING VIDARE?'' skrek hon.

Hon skrek så högt att både Justin och Demi hörde det.

'' Jöpp.'' skrattade jag.

'' WOOOOHOOOO! Oscar och snygg-Isak gick också vidare.''

Snygg-Isak?

'' Seriöst? Snygg-Isak. Det sa jag om snygga killar i sjuan.'' skrattade jag.

'' Men hallå det var två år sedan.'' skrattade Awa.

'' Jaop.''

'' Men Oscar och Isak ska typ träffas på Oscars hotellrum ikväll och spela och en massa sånt. Dem skulle visst lana. Jag är på men är du?'' frågade hon.

'' Ofcourse. Im in. Du vet, vem missar ett lan.'' skrattade jag.

Vi sa hejdå och la sedan på.

'' Som din mentor, så bestämmer jag att du inte får lana inatt, för att du ska gå ut och äta med din underbara mentor och Justin.'' sa Demi.

'' Så underbar som jag är så får jag tyvärr säga nej. Maybe en annan dag.''

Hon gjorde en trumpen minn och när bilen stannade utanför hotellet såg jag Awa, Oscar och Isak utanför.

Jag hoppade direkt ut från bilen och gick fram till dem.

'' Hej snygg-apa. '' skrattade Isak.

'' Är du redo för att gå och köpa godis?''

Jag nickade och började gå mot trottoaren just när Demi och Justin kom ut från bilen.

'' Awa! Bella! Ät nu inte för mycket godis. Killar! Se till att tjejerna mår bra och att inget perv kommer och tar dem! Bella, va inte uppe för länge! Du, jag och Justin ska träffas klockan 10 i lobbyn imorgon!''

'' Varför det?'' frågade jag.

'' För att vi ska gå igenom vad du ska veta och sen så ska vi lära känna varandra.'' log Demi.

Jag nickade och sedan gick jag och Awa tillsammans med Oscar och Isak.

 

NÄSTA MORGON:

Klockan var halv tio när jag vaknaade igen.

Klockan på mobilen hade ringt minst fem gånger men jag ahde bara tryckt på snooze hela tiden.

Aldrig att jag skulle gå upp såhär tidigt.

Plötsligt kom jag ihåg, jag skulle träffa Demi och Justin i lobbyn klockan tio.

Klockan var fem över halv tio nu.

Tjugofem minuter på mig att sminka mig, välja kläder och fixa håret.

Duktig Bella, duktig Bella.

Jag sprang in på toan och sminkade mig snabbt och borstade tänderna.

Håret borstade jag igen och satte sedn upp det i en bulle på huvudet.

Jag rotade igenom hela resväska och just när jag tog fram shortsen jag skulle ha så såg jag armbandet jag fått av mitt ex, Alex.

Tårarna började rinna och jag snyftade högt.

Vi hade gjort slut för exakt två veckor sedan idag.

Och kanske int av den bäta anledningen, han hade våldtagit mig flera gånger och när jag inte gjort som han ville hade han slagit mig.

Det hade pågått i sex månader då jag inte vågat göra slut med honom för jag var rädd att han skulle döda mig eller något.

Men tillslut hade jag vågat och sen dess hade jag undvikit honom

Det var precis att jag vågade gå utanför dörren, ifall han skulle vara där eller något.

Mamma, pappa eller någon annan visste inte.

De visste bara att vi hade gjort slut.

Förutom Nellie som visste den riktiga anledningen, att han våldtagit och misshandlat mig i sex månader.

 

Men vad gjorde det armbandet i min väska? Jag hade ju slängt det?

Jag kollade klockan och såg att den var 9:58.

Shortsen hade nitar över hela framsidan och min tröja var en vit skjorta som var genomskinlig typ.

'' Shorts.''

 

Jag hade en tubtop under, vilket gjorde att min mage syndes och även min navelpiercing.

Nere vid skjortsen kunde man ana lite turkost på skjortan men inget som man såg direkt.

Jag snörade på mina vita converse och sprang sedan ut genom dörren coh ahnn grabba åt mig min mobil och nyckelkort.

'' White Converse.''

Väl i hissen såg jag hur hemsk jag såg ut.

Maskaran hade lagt sig under ögonen så jag var svart under ögonen och mina ögon var glansiga.

Fint att du ska träffa Demi och självaste Justin Bieber såhär.

 

Vål i lobbyn så satt Demi och Justin väntade på mig.

Dem log mot mig nr jag kom fram till dem.

'' Men vad har hänt du ser hemsk ut?'' frågade Demi förskräckt.

'' Nej, det är bara en löjlig grej.'' svarade jag.

Detta var ju inte löjligt, varför säger du det inte bara Bella?

'' Jag er på dig att det inte bara är en löjlog grej. Berätta nu vad som hänt.'' sa Demi

'' Det handlar bara om mitt ex som var en riktigt hemsk människa. Inget annat. Jag kanska berttar mer senare.''

Demi såg inte helt övertygad ut men gick sedan med på det.

Frågan var bara om jag skulle lyckas hålla mig, eller berätta redaan idag.

_________________________________________________________________________________________

Kapitel 3 uppe!!

Kommentera va ni tycker! :D 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-02 @ 22:54:59
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: izabella

Meera när kommer nästa kapitel??? <3 kommer du att skriva ur Justins perspektiv senare i novellen?? :)

2013-01-03 @ 00:29:05
Postat av: Ditt Största Fan Josse❤

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER NUUUUU HON MÅSTE BERÄTTA FÖR DEMI OCH JUJU!!!!<333

2013-01-03 @ 23:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback