9- Duetts

2 vekor senare:

’’ Så hur känns det nu då?’’ frågade Justin.

Eller han frågade det inte face to face utan han frågade det genom dator skärmen.

Han skulle komma hit i övermorgon till live sändningen för att uppträda och även vara kvar här i 2 veckor.

’’ Dåligt. Min röst bara spricker när jag ska försöka sjunga låten.’’ Svarade jag.

Min hals hade gjort ont i snart två dagar och varje gång jag försökte sjunga dem höga tonerna i låten så bara sprack den.

Antingen så skulle jag behöva byta låt, eller så skulle vi få ta bort dem höga tonerna i låten.

Det kanske låter lättast att ta bort dem höga tonerna, men då måste man göra det så att det passar.

Att byta låt, det skulle vara svårt, för att imorgon är det genrep och då ska man kunna det.

Det knackade på dörren så jag hoppade upp ur sängen  och öppnade dörren.

Utanför stog Demi.

’’ Hej gumman’’ sa hon och kramade om mig.

Jag kramade henne tillbaka och sedan så förflyttade vi oss in till min säng.

Jag satte mig ned och Demi satte sig en liten bit ifrån mig, men hon också mot sänggaveln.

Datorn stog så att Justin såg att dem var här och Demi såg att jag skypade med Justin.

’’ Heej Justin. Det var länge sedan! ’’ utbrast Demi med ett leende.

’’ Hej! Ja det var länge sedan. ’’ svarade Justin.

Plötsligt kom det upp en kille på Justins skärm som jag kände igen. Niall.

Niall sprack upp i ett leende och detsamma gjorde Demi.

’’ Hej älskling!’’ sa Niall kärlesfullt.

’’ Hej på dig.’’ Svarade Demi lika kärleksfullt.

Justin och jag himlade med ögonen mot varandra och Demi kollade konstigt på mig.

’’ Vad himlar du med ögonen för din apa?’’ skrattade hon.

’’ Jag vet inte.’’ Försökte jag säga men min röst brast efter jag sagt jag.

Jag försökte säga något men det kom inte ut något ljud alls, utom efter flera försök då jag sa något hest.

’’ Hur är det gumman?’’ frågade Demi oroligt.

’’ Jag vet inte.’’ Svarade jag.

’’ Din röst låter inte så jätte bra’’ sa Niall.

’’ Äh det menar du inte appröv.’’ Sa  jag.

Justin började skratta och detsamma med Demi.

’’ Din jävel.’’ Muttrade Niall.

’’ Du älskling kommer du med Justin i över morgon?’’ frågade Demi Niall.

Niall nickade och sedan så snackade vi en stund till innan vi avslutade samtalet.

 

’’ Så vad är det för låt du har tänkt ut? Imed att din hals är så som den är.’’ Frågade Demi.

’’ Jag har inte tänkt något innu, men jag vet inte om jag klarar av Love Story. Kanske.’’

’’ Okej, men vi försöker på Love Story. Du måste vara med i alla fall, annars diskas du.’’ Sa Demi.

’’ Aa jag vet. Men vi fixar detta.’’ Sa jag.

 

NÄSTA DAG:

‘’We were both young when I first saw you , I close my eyes . And the flashback starts . I'm standing there . On a balcony in summer air
See the lights. See the party, the ball gowns. I see you make your way through the crowd. And say hello, little did I know
That you were Romeo, you were throwing pebbles. And my daddy said stay away from Juliet.And I was crying on the staircase. Begging you please don't go, and I said
Romeo take me somewhere we can be alone. I'll be waiting all there's left to do is run.You'll be the prince and I'll be the princess.It's a love story baby just say yes.’’

Sjöng jag och fortsatte sedan ända tills jag sjungit klart hela låten.

Demi applåderade och sade sedan.

’’ Se där, jag sa ju att du skulle klara det. Det går helt super för dig. Om du fortsätter såhär så kommer du vinna detta. Tre fredags finaler och du har fått flest röster varje gång.’’ Sade hon.

’’ Aw tack Demi.’’

Jag hörde en dörr smällas igen, men vi brydde oss inte om det utan jag började sjunga låten igen, fast nu lågt.

Utan bakgrundsmusik också.

Min mobil pep till i min bakficka och jag drog upp den.

Ett sms från Isak trillade in.

’’ Vad gör du din lille skit? ;) <3 ’’

Jag skrattade till och hela tiden när jag skrev ett svar så log jag.

’’ Inte visst jag att du hade pojkvän?’’ hörde jag en bekant röst ropa.

Jag vände upp huvudet mot rösten och såg Niall stå där och flina med Justin bredvid sig.

’’ Det är mycket du inte vet om mig.’’ Skrattade jag fram.

’’ Men en pojkvän finns inte. Det var bara Isak som smsade.’’ Skrattade jag fram nu också.

’’ Åh det har du inte? Det trodde jag.’’ Sade Demi.

’’ Jadu, det är många som tror det.’’ Flinade jag.

’’ Det är det alltså?’’ flinade Demi.

Jag nickade och svarade sedan i min mobil som ringde.

Till min otur så råkade jag komma till en knapp så att högtalaren sattes igång.

Jag hade även högtalaren så högsta volym.

’’ Hej snyggapa.’’ Skrattade Isak.

’’ Åh så du flörtar genom telefon Isak?’’ hörde jag Oskar skrika.

Jag skrattade till.

Demi, Niall och Justin stog som frågetecken och kollade på mig medans jag försökte stänga av högtalaren.

’’ Säg inget dumt nu bara, Justin, Niall och Demi hör precis allting ni säger, min mobil är inställd på högtalare och det funkar inte att stänga av det.’’

Oskar började gapskratta och detsamma gjorde Isak.

’’ Vänta bara tills ikväll, jag kommer och tar er då.’’ Skrattade jag fram.

Samtalet bröts och jag skrattade till.

Jag skulle verkligen komma och ta dem ikväll.

’’ Ni verkar ha roligt tillsammans.’’ Utbrast Demi roat.

’’ App’’ skrattade jag.

Justin och Niall kollade konsigt på mig.

Jag flinade och hoppade sedan på Justin, han hade ju inte fått sin kram innu.

Han la armarna runt min midja och drog mig närmare sig, det var helt ärligt mycigt.

Justins kramar var alltid så mysiga. Även om jag fakade en massa skratt så var jag glad när han var här. Alla skratten medans han inte varit här var bara fakeade. Han fick mig hel.

Vi stog och kramades ett bra tag och hörde inte att dörren in till scenen öppnades och stängdes.

Snart hördes två visslingar, ni vet sådana killar gör när dme tycker några tjejer är snygga?

Jag och Justin drog oss ifrån varandra och såg Oskar, Isak och Awa stå och flina mot oss.

Demi och Niall var inte kvar i rummet och jag undrar var dem har tagit vägen.

’’ Och här står ni och kramas?’’ frågade Isak

’’ Ser du inte det?’’ skrattade jag.

 

Det hade gått en halvtimme och ingen verkade ha något genrep nu så jag, Justin, Isak, Oskar och Awa bestämde oss för att vara här och tramsa oss.

Justin som påstod kunna ställa in bakgrund musik började mixtra med det och snart så började bakgrundmusiken till Next To You av Chris Brown feat. Justin Bieber.

’’ Sjung Belly’’ skrek Justin i micken.

Awa, Oskar och Isak hade gått och satt sig i domarnas stolar.

Jag bröjade sjunga:

‘’ You’ve got that smile,
That only heaven can make.
I pray to God everyday,
That you keep that smile.’’

 

‘’ Yeah, you are my dream,
There’s not a thing I won’t do.
I’ll give my life up for you,
Cos you are my dream.’’

Sjöng Justin.

 

‘’ And baby, everything that I have is yours,
You will never go cold or hungry.
I’ll be there when you’re insecure,
Let you know that you’re always lovely.
Girl, cos you are the only thing that I got right now ‘’ sjöng vi tillsammans

 

‘’ One day when the sky is falling,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.
Nothing will ever come between us,
I’ll be standing right next to you,
Right next to you.

You had my child,
You make my life complete.
Just to have your eyes on little me,
That’d be mine forever. ‘’ sjöng jag

 

När jag tittade bort mot domarbordet såg jag att Niall och Demi hade kommit nu också och dme alla fem applåderade och stog upp.

När vi sjungit klart hela låten så busvisslade Oskar och Justin drog in min i en kram.

Jag tog bort micken från min munn och detsamma gjorde Justin när han viskade.

’’ När du kommer härifrån ska jag signa dig, om du så får världens absolut bästa erbjudande av någon annan ska jag ändå signa dig.’’ Viskade han.

’’ Det låter helt super bra Juju.’’ Skrattade jag.

Han himlade  med ögonen och vi gick sedan tillsammans bort till domarbordet.

’’ Det är jädrar vad du är duktigt snyggapa.’’ Sa Isak.

Han lät inyte så skojig som han brukar utan sa dte nu fult seriöst.

’’ Du sjunger som en gud. Jag är så glad att ja blev din mentor. Du, Awa och en annan i final, det är super!’’ sa Demi.

’’ Precis som att jag skulle gå vidare till final. Jag ska bara klara av att sjunga imorgon.’’ Sa jag.

Demi nickade och Justin viska i mitt öra:

’’ Du kommer vinna hela skitet. Ingen slår dig.’’

Jag log mot honom och gav sedan micken snabbt till honom innan jag sprang fram till Oskar som stog redo att ta upp mig på hans axlar.

Det var något vi gjorde jätte ofta just nu, att jag satt på hans axlar.

När jag satt med varsitt ben på varje axel så reste han sig upp och sedan så stog vi upp.

Jag tog tag i hans huvud och sedan började han gå.

Isak tog sin mobil och tog foto på oss innan jag vände blicken mot Niall och Justin som stog och kollade på Justins mobil.

Demi och Awa stog och pratade vid kanten av scenen.

Jag började vingla och Oskar försökte få tag i mig men fick inte tag i mig och  jag trillade rakt ner på scenen.

Min rygg fick en rejäl smäll och mitt huvud dunkades ner i scen golvet.

______________________________________________________________________________

Hur ska det gå i fallet?'

Hoppa satt ni fattade att novellen har hoppat 2 veckor framåt och Bella har gått vidare först båda gångerna, med flest röster. 

Dagen har börjat, jag har tre två kapitel till klara, iallafall ett kommer. Jag vet inte om ni vill kalla det en bomb med att ha 2 kapitel upplagda idag, men imed veckan har varit som den varit så förkännar ni två kapitel till.

Näta kapitel om en halvtimme kanske ;) Om ni kommenterar vill säga ;) <3 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Den är bra kan vi få nästa snart

2013-02-09 @ 14:06:09
Postat av: ellen

MEEEER!!! <3

2013-02-09 @ 15:21:03
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: bella

mera! jätte bra <3 undrar hur det går med bella nudå :O

2013-02-09 @ 16:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback