15- Candy

Väl inne på godisaffären så tog Justin en godispåse och jag tog spaden man tar med.

Vi började i ena ändan och direkt såg jag sura flaskor.

'' Såna ska vi ha.'' utbrast jag och började gräva djupt ner.

Dem var helt färska. Då är de som godast.

'' Nej Bellis. Ta inte så många isådanafall.''

Jag lipade mot honom och tog upp en överfull spade med sura flaskor.

Bara för att reta Justin så tog jag en halvfull spade till och la ner i godispåse.

Vi fortsatte gå och Justin stannade och peckade på en låda med en massa chokladbitar i.

Jag nickade gillandes och tog en och en halv spade med sådana också.

 

När vi gått igenom allt godis så var vår godispåse så full.

Vi skulle aldrig orka äta upp detta.

I kyldiskarna stog det stora flaskor med läsk så Justin tog ut en Coca Cola flaska.

Och i frysdisken låg det flera Ben&Jerry´s så jag tog ut två stycken.

En brownie och en half baked.

Vi gick mot kassan.

'' Jag betalar.'' sa Justin.

Jag skulle just protestera när Justin tog upp sin hand och tyrckte den för min mun.

Pirret i min mage kom igen, men Bella! Du skulle inte känna så!

Sluta tänka kärlekstankar om honom.

Han är precis som alla andra.

När Justin betalat så gick vi ut med Kenny efter oss.

Direkt km det fans mot oss och Moshe kom upp och gick framför oss.

Kenny tog tag i min arm så att jag inte skulle komma bort och Justin la sin hand lite diskret på min höft.

Fjärillarna i magen kändes som elefanter när Justins hand låg där på min höft.

Fansens skrik kom imot oss, inte långt där efter så kom ungefär 10 beliebers fram till oss och började rycka i Justin innan Kenny och Moshe hann komma in.

Justins hand om min höft blev fastare och han började sedan att prata med fansen.

'' Ta det lungt nu tjejer!''

Inte förens nu upptäckte tjejerna Justins hand på min höft och direkt så började de fråga.

'' Är ni tillsammans?''

'' Nej du får inte vara tillsammans med henne Justin. Hon är en hora! ''

'' Lämna Justin ifred.''

Mina händer skakade och jag blev arg inombords.

Hur hade människor hjärta att säga såhär?

 

 

'' Får jag säga en sak?'' frågade jag.

Jag väntade inte in något svar utan började istället bara prata:

'' Vi är inte tillsammans! Vi är bara bra kompisar. Men att jag är en hora fattar jag inte. Jag fattar inte hur någon har hjärta att säga något sånt? Hur hade ni känt om ni blev kallade hora? Visst det kanske ni inte hade brytt er om, men vissa bryr sig faktiskt. Särskilt om man vet att man inte är en hora iheller. Men bra, jag fick veta en ny sak om mig själv idag. Att jag är en hora.''

Justin nickade lite mot mig och sedan så sa han hejdå till fansen och vi började gå med Kenny och Moshe vid oss igen.

'' Ta inte åt dig vad de säger, du är inte en hora och det vet både du och jag.''

'' Men Justin, hur ska jag inte ta åt mig när någon kallar mig hora mitt framför ögonen på mig`? Men det är inget jag nte blivit kallad innan så jag bryr mig väl inte.''

Justin kollade utryckslöst på mig och jag drog upp min mobil som hade plingat till när jag precis pratat.

Smset var från Demi:

'' Hej gumman! Vad säger du och Justin om att träffas ikväll hela gänget och typ kolla på film och bara mysa?''

'' Justin, Demi frågar om vi vill träffa hela gänget ikväll och typ kolla på film eller något?''

Justin sken upp i ett leende.

'' Ja det vill vii!''

'' Ja det vill vi! Men vi kommer typ över till dig och Niall vid 6 och så kanske vi kan gå ner och äta på hotellet alla tillsammans?''

Jag fick en snabbt okej tillbaka, mobilen la jag tillbaka i min ficka och inte långt därefter var vi tillbaka på hotellet.

Kenny och Moshe lämnade oss i lobbyn och jag och Justin gick in i hissen som stog och väntade på oss.

'' Jag är rädd för hissar.'' sa Justin plötsligt.

Hissen började åka men plötsligt så stannade den bara med ett ryck.

Hade hissen stannat?

 

10 minuter senare så hade den inte börjat åka innu, så jag och Justin konstaterade att hissen verkligen hade stannat.

Vi satte oss på golvet och jag tog upp vår fulla godispåse och öppnade den.

Jag rotade runt lite och tog upp en lakrits napp.

'' Kommer du någongång orka att berätta för mig om Alex? Jag kommer inte döma dig och inte skälla på dig. Utan jag kommer bara stötta dig. För jag förstår ju att det är något jobbigt som har hänt.''

Skulle jag berätta för honom? Då skulle han bli den andra av mina kompisar som viste om det, emn jag litade på honom.

Mamma och pappa skulle ändå inte bry sig om det inte fick reda på det innan Justin.

Kom igen Bella, det kommer lätta på känslorna om du får prata med Justin om det, han är stöttande.

'' Jag kan berätta nu om du vill.''

Han log lite osäkert mot mig och jag började berätta:

'' Det var i april som jag blev tillsammans med honom. Alex alltså. Han var sötast mot mig och han spelade verkligen att han brydde sig om mig. Allting flöt på bra ända till veckan innan skolavslutningen. Då bårkade vi fr första gången, eller han bråkade med mig om att jag valde att träffa tjejerna istället för att träffa honom. Tillslut blev han så arg så han slog mig på kinden. Men han nöjde sig inte med det utan sparkade mig i magen så många gånger så jag tilislut började kippa efter andan och hosta blod.''

Jag tg ett djupt andetag och fortsatte:

'' Tillslut kom jag därifrån men vågade inte gå hem, så jag satte mig på ett café. Tills Nellie hittade mig och tog med mig hem till henne. Då berättade jag för henne vad han gjort. Men det var den ändå gången jag gjorde det. Sen slutade jag berätta saker för henne och slutade prata med mina vänner och familj. Nellie blev så arg på mig att hon började prata med mig om att jag inte kunde ha det så med honom. Tillslut började jag prata med henne igen. Dagen innan skolavslutningen, så skulle jag sova hemma hos Alex. Hans föräldrar var inte hemma och skulle inte komma hem förens veckan därefter. Alex skulle ha fest hemma hos honm efter skolavslutningen. På kvällen så försökte han få mig att ha sex med honom, men jag ville inte. Tillslut så slutade han bry sig om det och hade ändå sex med mig. Så min oskuld förlorade jag genom en våldtäckt. På något konstigt vis så efter han våldtagit mig så vaknade jag inte förens på morgonen. Jag sprang direkt hem då och gick inte på skolavslutning. Jag vågade inte. ''

Tårarna hade började rinna ner för mina kinder, men dte var inget jag brydde mig om, jag fortsatte iställe berätta:

'' Det dröjde en vecka sen så blev jag misshandlad igen och sen så veckan efter det så förslkte han våldta mig på en gata när jag var påväg hem från Nellie. Men Alex's bästa kompis, då iallafall, Marcus kom och såg oss. Då slog han bort Alex från mig och tog min i sin famn och sprang hem till Nellie. För Nellie och Marcus är tillsammans. Sedan dröjde det ett tag innan jag råkade träffa på Alex. Och han typ tog med mig hem och höll mig där i en vecka ungefär. Varje dag blev jag misshandlad och nästan varje dag blev jag också våldtagen.  Sedan fortsatte detta i en vecka till efter det att jag blev våldtagen och misshandlad men inte vågade göra slut med honom. Men tillslut, två veckor innan jag kom till X- Factor. Hjälpte Nellie mig. Och jag klarade av att göra slut med honom. Men han blev så arg så han slog mig medvetslös och ännu då hittade Marcus mig och tog med mig till sjukhuset där jag blev undersökt. Jag hade inga farliga skador. Bara en spricka i armbågen, men den skulle läka med tiden. Men jag hade fysiska skador för livet.'' avslutade jag.

Justin satt helt chokad framför mig.

'' Att det finns sådana människor, som kan göra sånt. Särskilt mot dig också. Åh, skulle jag se honom nu skulle jag slå ihjäl honom.''

Jag skakade på huvudet mot Justin och han drog in mig i sin famn.

Ännu en gång kom pirret upp i min mage.

Plötsligt började hissen röra på sig igen och jag tog upp min iPhone och kollade på klockan, 17:59

Menade den på allvar att vi suttit här i över tvåtimmar?

Vi skulle ju träffa Demi om en minut.

'' Vi ska träffa Demi om en minut.''

Justin kollade chockat på mig.

'' Va? Är klockan redan sex?''

Jag skrattade och nickade.

'' Jahapp, det var den duschen jag skulle ta. Men vi får väl gå till Demi då. Vilken våning bor hon på?''

Jag pekade på femman och Justin tryckte på den.

När hissen stannade på femman så gick vi båda ut och in genom dörren till Demis hotellrum gick killarna.

Alla utom Niall såklart, han bor såklart hos Demi.

'' Ey! Justin!'' hörde vi en röst skrika.

Båda vände sig om och jag såg Alfredo komma springandes mot oss.

'' Min fulapa'' sa jag.

'' Min snyggapa'' sa Alfredo.

Vi kramade om varanra och Justin och Alfredo gjorde ett handslag.

Dörren in till Demi och Niall stog fortfarande öppen så det var bara för oss att gå in.

Justin hade påsen med läsken och en Ben&Jerry's i medans jag hade den stora godipåsen och en Ben&Jerry's i  min hand.

Jag slängde av mig mina nya converse och gick in i vardagsrummet där alla var.

'' Här slår du på stort ser man.''

Jag flinade mot Harry.

'' Inte mitt fel att jag och Justin handlade godis för att ha film-marathon idag, men att det slutade med att vi fastnade i hissen i några timmar.''

Niall började skratta och kom framskuttandes mot mig och tog godipåsen ur min hand och hoppade iväg.

Jag gav glassen till Justin som kom upp bakom mig och  sprang upp bakom Niall och hoppade upp på hans rygg, och han som inte var beredd på det trillade ner på golvet med huvudet först och mig på ryggen.

Vi båda skrattade så mycket att vi tillslut inte kunde andas längre.

Jag ställde mig upp och tog godispåsen och gick och satte mig i soffan.

Godiset hade blivit lite mosat, men det stoppade inte mig för att ta upp en hallon-lakrits skalle och började äta hallon delen först.

Alltid har jag ätit hallonen före lakritsen. För att spara det goda till sist.

_________________________________________________________________________________________

Ja! Äntligen!

Jag vill redan börja planera till nästa novell här på bloggen!
Vad den ska handla om, vad den ska heta? 
Men jag kommer inte på något själv, så vad vill NI läsa för novell här?
Alla ni som inte brukar kommentera, kommentera nu vad ni vill läääsa för något i nästa novell, även förslag på tjejnamn. !!

VAD VILL NI SKA HÄNDA?
HUR LÄNGE SKA BELLA VARA MED I X-FACTOR??

 

Svar på kommentar:

: Anonym

denna bloggen kommer inte komma långt !!! mina ord just saying! !! -.-

Svar: Tack för din åsikt! Om det är så du tänker, så behöver du inte läsa längre!!

Vad tycker ni andra?! Kommer min blogg inte komma långt? Ska jag sluta skriva?! 

 

Alla kommenterar svar på allting jag skrivit och kommenterar vad ni tycker om kapitlet!!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Din novell är jätte bra :)
Det är en jätte bra början på en riktigt stor och bra novell
Ni som inte tycker det kan ju sluta läsa den men jag tycker den är jätte bra

2013-02-23 @ 22:42:43
Postat av: Anonym

Idioter som komenterar sån skit!! Du kommer komma långt med den här novellen det är jag säker på!!! Kom i håg haters make you famouse :)!! Jätte bra som vanligt! När kommer nästa ut ?? :3

2013-02-23 @ 22:45:57
Postat av: Bella

Hur kan du skriva så bra kvinna?! Ge oss merraaaaaaa!!!!! <3

2013-02-23 @ 22:51:20
Postat av: Yolo

Älskar novellen..
Ska du redan börja på ny??
Vill du ha Bea insperation så är novellen www.bieb.blogg.se mkt bra inspiration!!
(Inte min novell)

2013-02-23 @ 23:15:08
Postat av: S.

Aså jag vet nt hur man kan kommentera så din blogg/novel e skit bra ju!!! SLUTA INTE! Hur många kapitel kmr det vara på din nuvarande novell före du avslutar den och börja med en ny?

2013-02-24 @ 02:54:43
Postat av: Laura

Jätte bra<3 meeeeer:)

2013-02-24 @ 08:51:48
Postat av: Emma

Din blogg kommer komma långt! Den där personen är bara avis. HON SKA VINNA X FACTOR.

2013-02-24 @ 08:54:17
Postat av: ellen

haha älskar bellas sätt att äta sånna dödskallar xD gör exakt likadant :) <3
bra skrivet som vanligt!!!
förslag på tjej namn är typ alexandra Claire Cassie och melonie <3
kram <3

2013-02-24 @ 15:15:35
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: ellen

föresten, den där anonyma kan hålla tyst. du skriver super bra och dhon/han är bara AVUNDSJUK så skit i det <3

2013-02-24 @ 15:16:38
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: Anonym

alla kan bah sluta säga att JAG är avis förfan !!!!!!!!!! vrf skulle jag vara avis p denna blogg ?!???!! den suger ju förfan såå det finns inge o va avis p FATTA de alla som komment att ja e avis vrf i helvete skulle JA va de på en av VÄRLDENS SÄMSTA NOVELL ????!!!!!!!??? EXAKT -.-

2013-02-24 @ 21:03:23
Postat av: B

Äh ursäkta mej men det här är inte okej "anonym" om du nu tycker att bloggen e så dålig, varför inte bara sluta läsa då??. Kan du skriva bättre själv? Har DU en novellblogg? Varför tycker du att novellen e så dålig?? INTE okej att kommentera sånt här!! (enligt mej iaf!!) känns det bra att kommentera taskiga saker på sånt som andra personer har kämpat med och gjort så bra dom kan??! Det här är min åsikt vet inte om nån annan håller med... Jag är säker på att den här novellen och bloggen kommer att komma långt, för den är så bra!!!! :)

2013-02-24 @ 21:21:35
Postat av: Alexandra

SLUTA ALDRIG ATT SKRIVA NOVELKER!!! Du är as bra på det <3 , men fysiskt är något man kan se , röra känna, psykiskt är något i huvudet som ingen kan se förutom sig själv,, och det är det jag tror att du menade, men ändå skiiit bra kapitel!!!

2013-02-24 @ 22:52:33
Postat av: Alexandra

NOVELLER**** haha fett fail jag gjorde xD

2013-02-24 @ 22:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback