13- What?!

 

'' Ska vi berätta för Bella snart? Eller hur hade du tänkt ha det?''  frågade jag Bellas pappa Mark.

'' Ska vi inte låta henne komma hem innan?'' sa han.

'' Nej, hon kommer bara bli önnu mer ledsen och arg om vi väntar tills hon kommer hem.''

'' Okej då du får väl som du vill. Kom så går vi och ringer henne då.''

Jag följde efter honom ut i köket och han tog fram hemtelefonen och slog in Bellas mobilnummer.

Det gick några signaler innan en röst svarade. Det var Bella.

'' Hej det är Bella! JUSTIN HÅLL KÄFTEN FÖRFAN!'' hörde vi henne säga och sedan skiva det åt Justin.

Vem var Justin? Hennes pojkvän? Men hon var väl tillsammans med Alex? Eller har jag fel?!

 

 

Jag och Justin satt i hans hotellrum och väntade på Demi och killarna.

Vi skulle ha filmkväll med jätte mycket godis och allt.

Det skulle bli jätte mysigt. Killarna skulle välja filmer och om jag har rätt så kommer det bli en massa skräckfilmer.

Det väljer alltid killar och jag hatar skräckfilmer.

Min mobil började ringa på soffbordet och jag tog den och såg att det stog '' Home'' .

Justin började skrika en massa om popcorn och om att han var tvungen att ha socker i sig nu innan han skulle svimma.

'' Hej det är Bella! JUSTIN HÅLL KÄFTEN FÖRFAN!'' sa jag. I början pratade jag men i slutet skrek jag till Justin.

'' Det är en sak vi måste berätta för dig. Så sätt dig ner eller något.'' sa pappa.

Vad skulle de nu berätta? Att jag skulle få en lillasyster eller lillebror?

Då skulle jag svimma, jag vill inte ha en syster eller bror.

'' Det är såhär att vi måste ta det över telefon även om vi inte vill. Vi ska skilja oss och din mamma ska flytta ut.'' sa pappa.

Va skiljas? Dem kan inte mena allvar på riktigt. Skulle mamma flytta ut, det betyder ju att jag måste flytta också, pappa hade aldrig gillat mig speciellt mycket.

'' Vänta va?! Var ska du flytta mamma?.'' frågade jag.

Justin var ute i köket och jag hörde smattrande popcorn.

'' Till en lägenhet i Los Angeles.''  sa mamma.

Vi pratade inte så lång stund till och när vi lagt på så kom mina tårar.

Dem rann hysteriskt ner för mina kinder. Mamma och pappa skulle inte bo tillsammans längre, vi skulle inte vara en familj längre.

Tänk så träffade mamma en ny? Skulle hon inte bry sig om mig då?

Hur skulle allting bli?

 

Justin kom ut till mig och när han såg mig sitta och gråta  soffan så lämnade han fort popcorn skålen på bordet och kom och satte sig bredvid mig och drog in mig i sin famn.

Mitt huvud trycktes in  mot hans bröstkorg och hans underbara doft fyllde min näsa.

Han luktade så gott, inget skule någonsin slå den doften.

Hans starka armar var virade runt min midja och jag kände min säker i hans famn.

Jag kände hans bröstmuskler mot mitt ansikte, dem var inte för hårda, utan mer lite mjuka.

Hans hjärta slog i normaltakt och hans bröstkorg lyftes och sänktes med jämna mellanrum.

Bara av att kolla in i hans vita t-shirt så var han vacker, man kände på sig att han skulle vara vaker.

Min underbara Justin. Bella han är inte din! Tänk så har han flickvän? Eller så dejtar han någon?

Gå inte och bli kär i någon du inte kommer få besvarade känslor ifrån.

Jag kommer ändå inte klara av alla paparazzi och alla skrikande fans.

Det skulle ge mig panik hela tiden, att veta att man ständigt har någon efter sig och inte får vara ifeed.

Men tänk om jag blev känd efter X-Factor?  Vad skulle jag göra då? Skulle jag klara av all press elelr skulle jag gå in i väggen efter ett tag?

Jag vet inte ens om jag skulle orka det, argh så många tankar.

Varför kan inte livet bara vara lätt? Inga problem, bara ett perfekt liv.

Fast det hade varit tråkigt att ha ett helt perfekt liv, det är mycket roligare att det händer något.

Tänk så hade jag varit en sådan tråkig tjej so bara pluggade hela tiden och inte vågade hitta på något bus, det är mycket roligare att vara en tjej som vågar hitta på bus och vågar göra galna saker.

 

Killarna och Demi hade kommit för en halvtimme sedan och vi hade redan tröttnat på filmen.

'' Vi kör jag har aldrig leken!'' utbrast Louis glatt.

Vi andra nickade uppspelt och Justin och Niall gick iväg för att hämta mer  läsk.

Man brukade köra det med alkohol, men vi hade inte tillgång till alkohol och Liam kunde inte dricka alkohol så det var bättre med läsk.

De kom tillbaka strax där efter med 8 glas och 3 läskflaskor.

Varje flaska var det pepsi max i, min favorit läsk.

''Man ska dricka om man inte gjort det.'' sa Louis.

Vi nickade och sedan började Niall hälla upp läsk i allas glas.

När det var läsk i allas glas så började Demi med att säga:

'' Jag har aldrig blivit full.''

Ingen drack, så alla hade blivit fulla någongång.

'' Till och med du Bella? Du är ju  bara 15?'' sa Demi.

'' Mina kompisar fixade in mig på en fest. '' sa jag leendes.

Alla skrattade och när skrattet dog så sa Louis:

'' jag har aldrig snott något.''

Alla drack.

'' Jag har aldrig blivit våldtagen.'' sa Justin.

Alla utom jag drack.

'' Jag har aldrig rymt hemifrån.'' sa jag.

Alla utom jag och Justin drack.

Jag hade rymthemifrån en gång, fast visst det var bara till Nellie men det visste inte mamma och pappa.

'' Jag har aldrig haft sex.'' sa Harry.

Alla drack.

'' Nu en fråga ni tjejer måste svara på: Jag har aldrig haft mens.'' sa Harry igen.

Både jag och Demi drack.

Vad var det för fråga egentligen? Alla tjejer i våra åldrar har väl haft mens? Vissa av mina kompisar fick det när dem var åtta.

'' Båda två?'' sa Zayn.

'' Vi är inte fem år. Alla tjejer får det när dem är 10 till 13 år. Ibland är dem yngre och ibland är dem äldre.  Det beror helt och hållet på när ens mamma fick det. '' sa jag.

'' Jag har aldrig haft ett förhållande.''

Ingen drack.

'' Jag har aldrig gått in på ett område man inte fick gå i.''sa Liam.

Alla utom jag och Niall drack.

'' Var har ni varit inne då?'' frågade Justin.

'' Jag var typ inne på ett tivoli man inte fick vara inne på och började hoppa på studsmattorna som var där och när vakterna kom som jobbade där så hoppade jag fort ner därifrån och sprang där ifrån och när jag skulle hoppa äver stacketet för att komma ut från området så kom jag inte över och det hela slutade med att min killkompis som var med fick lyfta mig över staketet men han snubblade och vi trillade båda två och just när vi kommit upp på fötter igen så kom säkerhetsvakterna och då sprang vi skrattandes tillsammans med våra kompisar som filmade allting därifrån. '' berättade jag.

Jag mindes det fortfarande som det var igår.

'' Kom igen vi gör något busigt.'' sa Nellie.

Jag nickade och detsamma gjorde Amanda och Marcus.

Vi började gå mot tivolit och när vi såg att det var stängt så sa Marcus:

'' Kan vi inte hoppa över staketet och gå in och hoppa på studsmattorna?''

Vi nickade och började smidigt ta oss över staketet, väl framme vid studmattorna så tog Nellie upp sin iPhone och började filma när ja hoppade upp på studsmattan och började hoppa runder, jag som gick på gymnastik började göra volter men när vi hörde en skrikande röst så hoppade jag snabbt ner från studsmattan och vi sprang snabbt bort till staketet och dem andra tre hoppade över man jag som var för kort kom inte over. Marcus kom fram till mig och börjde sig ner och tog tag i mina armar och lyfte upp mig.

Men när jag var över så backade Marcus bak men han trillade så jag kom över honom.

Vakternas röster hördes och vir reste oss snabbt upp och sprang det snabbaste vi kunde trots att vi skrattade så mycket.''

'' Jag och min ena kompis kom på att vi faktiskt kunde gå upp på taket på skolan, så vi gjorde det men när lärarna kom så såg de oss och sa till oss och vi hoppade ner från taket och när vi kom ner så kom det en brandbil till skolan som skulle ta ner oss. Men vi sprang bara  därifrån.''

 

Vi lekte leken en stund till och efter det så började vi kolla på Scary Movie.

Jag hade sett den hundratals gånger så jag mös in mig i täcket jag hade över mig, Justins täcke.

När filmen började så flyttade Justin närmare mig och öppnade täcket och stack in sina ben där.

Det blev med ens mycket varmare där under och jag flyttade mig närmare Justin så jag satt lutad mot honom.

Det pirrade på ett speciellt sett i min mage och jag kände rodnaden blossa upp på mina kinder när Justins hand räckade nudda vid min när han skulle flytta täcket.

Tur att det var mörkt i rumet annars hade alla sett att jag rodnade.

Varför rodnade jag över det? Varför pirrade det i min mage på det där speciella sättet?

Justins blick mötte min och jag såg något speciellt i den, emn vad kunde jag inte sätta ordet på.

Men det var något speciellt.

Det pirrade till i min mage när våra blickar möttes och jag rodnade igen.

____________________________________________________________________________________________

Pirrande i Bellas mage? Va? Något speciellt i Justins blick? Vad är det som händer?

Bellas föräldrar skilja sig? Hur ska det sluta?

Vad tycker NI? 

Bara 2 kommentarer på kapitel 12.. Har jag blivit dålig?.. 

KOMMENTERA! VISA ATT NI VILL HA MER! NI SO INTE BRUKAR KOMMENTERA, VISA ATT NI FINNS HÄR!! VISA ATT NI VILL HA MER, BERÄTTA VAD NI TYCKER?... 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet inte men jätte bra mera:)

2013-02-14 @ 21:53:46
Postat av: Anonym

De båda e kära i varandra men dem tror att dersa känslor nt e besvarade.
Har ett tips:justin o bella blir tsm. bella blir sur på sina föräldrar för att dem ska skilja sig.
Så hon och justin flyttar in i ett hus/lägenhet tsm. Och bella får reda på att justin var ihop selena hella tiden.och det blir lite selena drama

2013-02-14 @ 22:01:36
Postat av: Jana

MEEER !! Sjukt BRA JU , MAN FÅR ALDRIG NOG OCH MAN VILL BARA LÄSA MEEEEEEEEEEEER !!!!!!! JAG TYCKET ATT DU SKRIVER SJUKT BRAAAAAAAAA, OCH VILL ATT NÄSTA KAPITEL SKA KOMMA UT SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT !!!! OCKSÅ ATT TYP BELLA OCH JUSTIN BÖRJAR PRATA MED VARANDRA MER OCH SEN BLIR DOM IHOP OCH ATT BELLA BERÄTTAR MER OM SITT LIV MED JUSTIN OCH SAMMA MED JUSTIN (ASSÅ VAD DOM HAR GÅTT IGENOM I SITT LIV OCH SÅ ) .PUSS O KRAM !! <3

2013-02-14 @ 23:01:42
Postat av: Tilde!!^^

herregud, så sjukt jävla bra du är på att skriva. i denna novell vill jag ha lite mer drama, alltså att dem bråkar osv. i ''u smile i smile'' bråkade inte justin och miley nån gång, du skrev inte bråk eller sex. men i denna novell vill jag gärna läsa det.
Puss å kram <3
- Ditt största fan tilde.

2013-02-15 @ 00:43:09
Postat av: Anonym

Ohh la la de är kära! Och snälla när de blir tillsammans får dem INTE göra sån break up! De ska vara tsm men det händer drama runt de!! OMB du är så braaaa!! Meeeeeeee!! <3 :)

2013-02-15 @ 01:32:43
Postat av: Anonym

Sååå bra,! Men när dom blir tsm snälla INGA break ups... :)

2013-02-15 @ 07:45:51
Postat av: Emma

MEEEEEEEER

2013-02-15 @ 15:10:45
Postat av: Anonym

jätte bra blogg

2013-02-15 @ 15:40:09
Postat av: Anonym

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. tack ;)

2013-02-15 @ 18:36:01
Postat av: Sofia

Du är inte dålig!! Meer!! ^^

2013-02-15 @ 20:51:08
URL: http://biebercrew.blogg.se
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel ?!?!?

2013-02-15 @ 22:00:23
Postat av: Bella

Åhh när kommer nästa?? :) såå himla braaaa!! Älskar den nya designen ;)

2013-02-16 @ 17:44:13
Postat av: ellen

OMB VAD SNYGG DESIGN!!! <3 :D

och bra skrivet såklart <3 :)
kram <3

2013-02-16 @ 18:29:38
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: Anonym

Jah har också ett litet tips :D sedan i framtiden om dom blir tsm så kan ju justin bjuda med bella till kanada och träffa hans familj. Snälla inge break ups <3

2013-02-17 @ 19:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback