10- Izabella! Hurry!

Under mitt fall så hade jag skrikit till.

Men man hade nog inte uppfattat det för att jag skrattade så mycket, vilket jag även gjorde nu.

Jag skrattade så mycket att jag inte kunde andas.

Justin kom fram till mig och lutade ner sitt huvud mot mig och sa:

’’ Gick det bra?’’

Jag skrattade och nickade.

Han började även han skratta och skrattade nog lika mycket som mig och det gjorde att vi snart hade alla blickar på oss.

Oskar satt bredvid mig och skrattade lika mycket han med.

Isak började skratta och även Niall.

Medans Awa och Demi stog där som frågetecken innan dem, hängde med oss och började skratta lika mycket.

Det känns verkligen inte som att Demi är min mentor här i X-Factor, hon känns mer som min kompis.

’’ Belly sjung med mig’’ skrek Niall.

Bakgrundmusiken till What Makes You Beutiful- One Direction började spelas.

 

‘’ You're insecure 
Don't know what for 
You're turning heads when you walk through the door 
Don't need make up 
To cover up 
Being the way that you are is enough ‘’  började jag sjunga.

‘’ Everyone else in the room can see it 
Everyone else but you-ou-ou ‘’ fortsatte Niall.

‘’ Baby you light up my world like nobody else 
The way you to flip your hair gets me overwhelmed 
But when you smile at the ground it aint hard to tell 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
If only you saw what I can see 
You'll understand why I want you so desperately 
Right now I'm looking at you and I can't believe 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
(Oh oh) 
That's what makes you beautiful!’’ sjöng vi tillsammans.

‘’ So c-come on 
You got it wrong 
To prove I'm right I put it in a so-o-ong 
I don't why 
You're being shy 
And turn away when I look into your eye eye eyes ‘’  sjöng jag

‘’ Everyone else in the room can see it 
Everyone else but you ‘’ sjöng Niall.

‘’ Baby you light up my world like nobody else 
The way that you flip your hair gets me overwhelmed 
But when you smile at the ground it aint hard to tell 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
If only you saw what I can see 
You'll understand why I want you so desperately 
Right now I'm looking at you and I can't believe 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
(Oh oh) 
That's what makes you beautiful 
Nana’’ sjöng vi tillsammans.

‘’ Baby you light up my world like nobody else 
The way that you flip your hair gets me overwhelmed 
But you when smile at the ground it aint hard to tell 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! ‘’ sjöng Niall.

‘’ Baby you light up my world like nobody else 
The way that you flip your hair gets me overwhelmed 
But when you smile at the ground it aint hard to tell 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
If only you saw what I can see 
You'll understand why I want you so desperately 
Right now I'm looking at you and I can't believe 
You don't know (oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
(Oh oh) 
You don't know you're beautiful! 
(Oh oh) ‘’ sjöng vi tillsammans.

‘’ That's what makes you beautiful!’’ avslutade jag.

 

Vi gjorde hive five och möttes sedan av applåder.

’’ Ge mig din röst kvinna.’’ Utbrast Awa upprört.

’’ Tyvärr..’’ sade jag låtsast ledset.

Hon räckte ut tungan mot mig.

’’ Men du kan ge din röst till mig va?’’ skojade Demi.

’’ Nepp. Icke som nicken. Det är min röst och ingen annans.’’ Skrattade jag.

Justin kollade på mig och nickade sedan backstages.

Jag nickade och  sa hejdå till alla som va ri rummet och sprang sedan till Justin som redan gått i förväg och hoppade upp på hans rygg.

Han tog imot mig, precis som att han visste att jag skulle hoppa upp på hans rygg.

 

’’ Du är söt du.’’ Skrattade Justin fram när vi satt på mitt hotellrum.

Jag satt och imiterade Justin när vi lyssnade på Baby.

’’ Jag vet.’’ Flinade jag.

Han skakade på huvudet och drog sedan upp sin mobil som hade plingat till.

’’ Det var Scooter. Dem har visst möte i hans hotellrum. Han skrev att jag och du skulle komma, så vi får dra oss nu.’’ Han flinade.

Ja Justins crew var här för att han skulle uppträda här imorgon, så nu så ville dem visst ha möte med mig och Justin?

Vaför mig?

Justin förstår man ju varför han ska vara med men mig?

Jag hoppade upp från sängen och drog åt mig min mobil innan jag gick ut till Justin som stog med dörren öppen och väntade på mig.

Rumskortet tog jag och la ner i min ficka.

Vi gick in i hissen och direkt när vi kom in där så inspekterade jag mig själv.

En svart one piece och platt hår.

Mitt smink satt kvar, och allting annat var bra.

Jag hade inga skor på mig så jag gick bara med ett par vita strumpor.

Justin kom plötsligt upp bakom mig och flinade in i spegeln.

Han hade ett par svarta byxor med en vit t-shirt även han hade inga skor.

Hissen stannade och vi gick ut ur den.

Justin knackade på dörren och jag ställde jag mig bakom honom, Alfredo öppnade dörren och Justin gick in med mig i släptåg.

Min mobil började ringa i min ficka så jag drog upp den och svarade:

’’ Hej rövunge.’’

Personen i luren skrattade och jag hörde direkt vem det var.

Justin hade kommit in i rummet där alla satt så det hade ju jag också.

’’ Isak ge dig.’’ Muttrade jag.

Justin slog sig ner i soffan så även jag gjorde det, bredvid honom.

’’ Vadå? Får jag inte prata med min favorit tjej?’’ skrattade Isak.

’’ Nu blir Awa ledsen.. ’’ sa jag.

Justin vände blicken mot mig med ett frågande uttryck.

Jag skakade bara på huvudet åt honom.

’’ Jag kan inte prata nu, min prinsessa. Vi hörs senare.’’ Skrattade jag.

Isak skrattade i luren och la sedan på.

Jag la min mobil i knäet och vände sedan upp blicken och mötes av en flinandes Alfredo.

’’ Så din prinsessa? Awa blir ledsen? Vem var det?’’

Jag skakade på huvudet och sa:

’’ Du vet, telefon samtal är privata?’’

Hans flin försvann.

’’ Okej, det var Isak. Nöjd?’’ sa jag.

’’ Är det möjligtsvis något pågång mellan er Mrs. Snyggapa ?’’ flinade han.

Visste alla att Isak kallade mig snyggapa?

’’ Hur visste du att  jag kallades snyggapa? Eller vänta låt mig gissa. Justin?’’

Alfredo nickade men väntade fortfarande på sitt svar.

’’ Nej det är inget pågång mellan oss. Demi har förbjudit mig.’’ Sa jag.

Demi hade faktiskt inte förbjudit mig, men Alfredo var Alfredo han skulle säkerligien tro mig.

’’ Ofta?’’ sa Justin.

Jag flinade och skakade på huvudet.

’’ Nej.’’

’’ Så om ni tre har pratat klart nu så kan vi väl börja?’’ frågade Scooter.

Alla mm:ade och Scooter fortsatte prata.

’’ Det är Izabella som sitter där borta. Hon är riktigt duktig. Men iallafall. Vi har samlat här nu för att planera ditt uppträdande imorgon. Och Bella, du är med här för att du kan schemat för morgon dagen.’’

Jag nickade.

 

Vi hade nog varit här i två timmar nu och bara pratat, när min mobil började burra.

Jag tog upp den och såg Demis namn på skärmen.

’’ Hej.’’ Svarade jag.

’’ Vart är du? Repetionen börjar om 10 minuter och vi betsämde att vi skulle vara här 20 minuter innan. Om du inte tar din lilla röv hit nu så kommer Niall och hämtar dig.’’ Morrade hon.

’’ Niall får komma, aldrig att jag åker själv, det är ju självmord för fan.’’ Sa jag.

Alla hade tystnat och jag väntade svar från Demi.

’’ Okej, men han kommer nu. Det är 5 minuter från arenan till hotellet så han går, gör dig klar och kom ner, eller så får du stryk sen.’’

’’ Det är inte meninen att min mentor ska hota mig’’ utbrast jag.

Demi skrattade.

’’ Jo när min artist inte är i tid så jag måste skicka min pojkvän för att hämta henne så får man hotas. Gör dig klar och pallra med dig Justin nuuu!’’ det sista nästan skrek hon.

Demi la på och jag retse mig snabbt upp.

’’ Justin. Vi måste dra nu! Demi kommer slå ihäl mig om du och jag inte pallrar oss ner nu. Niall kommer och  möter oss. ’’

Justin kollade oförstående på mig.

’’ Men det är genrep din jäkla apa.’’ Utbrast jag.

Jag vinkade hejdå till alla innan Justin och jag sprang ut till hallen.

I alla hast tappade jag min mobil ner i golvet med en hög smäll.

’’ Fan’’ utbrast jag och tog sedan snabbt upp den innan jag sprang till hissen där Justin redan stog.

Dörrarna smälldes igen precis efter jag hunnit in.

_____________________________________________________________________________

Andra kapitlet, maybe ett kapitel till! Ska kolla på PLL nu :D

Puss! 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Keep Going! :D

2013-02-09 @ 20:13:31
URL: http://biebercrew.blogg.se
Postat av: Anonym

Jätte bra mera:)

2013-02-09 @ 21:33:28
Postat av: Anonym

11 idag? Plzzzz

2013-02-09 @ 21:35:29
Postat av: Bella

Ett till idag eller imorgon, snälla??:) kan inte Bella och justin bli tillsammans snart :D?? <3

2013-02-09 @ 21:53:27
Postat av: Bella

Ps. Kan inte du lägga upp en video på hur Bella sjunger??

2013-02-09 @ 21:54:35
Postat av: ellen

MEEEEEER!!! <3

2013-02-09 @ 22:12:27
URL: http://www.ellen.webboken.se
Postat av: JDBStories

Fin blogg! Jag har en nystartad novell om Justin Bieber. Första kapitlet är ute nu! Titta gärna in och säg vad du tycker :)

2013-02-09 @ 22:50:12
URL: http://jdbstories.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback