36- Tacos, Chocolate Fondue

'' Jag har saknar dig så myckt gumman!'' utbrast mamma.

Mamma drog in mig i en kram.

När vi drog oss ifrån varandra drog Max in mig i en kram även han.

Vi började gå bort mot Justin, Pattie, Scooter och Alfredo som stog och väntade på att våra väskor skulle komma.

Direkt kramades Pattie och mamma.

Max och Justin gjorde ett handslag.

Pattie kramade om Max och Justin kramade om mamma.

Scooter presenteade sig för mamma och Max och efter honom presenterade sig även Alfredo.

'' Åh, där kommer din väska Justin.'' utbrast Alfredo.

Justin tog sin väska och efter hans kom min.

Jag drog av den från bandet.

 

Vi sade hejdå till varandra.

''Vi hörs ikväll babe!'' viskade Justin lågt i mitt öra.

Jag nickade.

Vi drog oss ifrån varandra.

Jag gick mot mamma och Justin gick mot Pattie.

Vi började gå ut mos bilen som stog precis utanför flygplatsen.

Max la in min väska och jag och mamma hoppade in i bilen.

Max körde, mamma i passagerar sättet och jag satt där bak.

 

Jag ställde min väska i hallen och gick sedan in i köket, där mamma, Max och en tjej satt.

Tjejen hade stora bruna ögon med väldigt långa ögonfransar, hon var smal, vacker och hennes hår var ljusbrunt med blond dip dye.

Jag kollade på henne och kollade sedan på mamma.

'' Bella! Möt min dotter, Miley.''

Jag kollade på chockat på Max.

'' Ja Bella! Jag har en dotter.''

Jag kollade på mamma.

Sedan kollade jag på Miley, som tjejen hette.

'' Jag heter Bella!'' sa jag glatt.

Det skulle bli roligt att få en syster. Så länge jag väntat.

'' Bella är 15 år, och Miley är 14. Så det skiljer ett år mellan er.'' sa mamma.

Max och mamma lämnade rummet

'' Hej, jag heter Miley.''

'' Jag heter Izabella. Men kalla mig Bella.''

Vi krmades.

'' Den viktigaste frågan. Har du pojkvän?'' frågade jag Miley.

'' Nej det har jag inte. Killar är typ idioter.''

'' Nej inte alla. Inte min pojkvän. Han är underbar.''

'' Du är kompi med Justin Bieber va? Är det honom du är tillsammans med?'' frågade Miley snällt.

'' Ja, jag är kompis med Justin Bieber. och ja, vi är tillsammans. Men det är inte officiellt så säg det inte till någon.''

 

Vi hade suttit i köket en timme när mamma och Max kom in igen.

Vi var som systrar redan.

Det knackade på dörren, men jag reste mig inte upp.

Max ställde sig upp och gick och öppnade dörren.

Två minuter efter kom Max in i köket med Justin efter sig.

'' Justin!'' utbrast jag.

Jag reste mig upp och sprang fram till honom.

Vi kramades och våra läppar möttes i en snabb kyss.

När vi drog oss ifrån varandra gick vi bort till köksbordet igen.

Justin satte sig ner på stolen jag suttit på innan och drog ner mig i hans knä.

'' Babe! Möt min halvsyster Miley.'' log jag.

Justin vände huvudet mot Miley och hans ansikte slog ut i ett strålande leende.

'' Jag heter Justin.''

Dem skakade hand.

'' Jag vet, Bella har berättat om dig.''

Justin vickade på ögonbrynen mot mig.

Jag skrattade.

Plötsligt hörde jag ett, mjauu.

Jag kollade mot dörröppningen.

Där satt Brian och kollade med en ledsen blick på mig.

'' Hej mammas älskling. Ja kom då. Kom då Brian.'' sa jag.

Brian mjau:ade glatt och kom springandes mot mig och hoppade upp i mitt knä.

Direkt drog jag handen över hans rygg.

Han lade sig ner i mitt knä och spann så mycket att jag inte trodde mina öron.

'' Tjejer. Vi ska iväg till våra kompisar ikväll och sover där inatt. Så ni får fixa mat och sådant själv. Men det klarar ni säkert. Justin, ska du göra något ikväll?'' frågade mamma.

'' Nej inte direkt.'' log Justin.

'' Jag tror inte du har något imot att umgås med min dotter lite. Så du är barnvakt.''

Jag kände Justins läppar på min kind.

 

När mamma och Max åkte hemifrån började vi direkt planera.

'' Vi måste ha tacos'' utbrast Miley.

Justin nickade.

'' Vi ska ha choklad fondue. Med en massa jordgubbar, hallon, vindruvor, strössel, kiwi och annans.'' utbrast jag.

'' Såja. Nu tar vi det lila lugna tjejer. Som er barnvakt bestämmer jag att ni får äta tacos och choklad fondue. Så schas iväg och handla nu.''

Justin lyfte upp min från hans famn och klappade mig på rumpan, som ett sätt att schasa iväg mig.

'' Vänta, vilken dag är det och hur mycket är klockan?'' utbrast jag i panik.

'' Det är onsdag och klockan är fem i sex.'' sa Miley.

'' Fuck! Jag har träning om fem minuter.'' skrek jag medans jag sprang upp för trappen.

Hur kunde jag missa det?

Jag hörde steg efter mig i trappen.

Direkt när jag kom in på mitt rum, rotade jag fram ett linne och mina korta träningsshorts.

Mina revben var helt bra igen, dem gjorde bara lite ont ibland.

Jag på mig shortsen och linnet.

Tog min väska och la ner en deo, min hårborste, en hoddie och mina hörlurar.

Min mobillladdare kastade jag också ner.

Jag tog på min ett par vanliga vita Hollister mjukis och tog min mobil i handen.

Nere i hallen tog jag vattenflaskan som Miley fyllt med vatten och tog på mig min hoddie.

Justin tog med bilnycklarna redo.

Jag vinkade till Miley och kramade snabbt om henne.

Väl ute i bilen backade Justin ut och började köra.

När vi var ute på rak väg la han sin hand på mitt lår.

Jag log mot honom.

'' Ska vi hämta dig efter träningen? Så åker vi direkt till mataffären också handlar ni också åker vi hem?''

Jag nickade.

'' Vår träning varar bara till halv åtta idag. Imed vi ska åka om tre dagar. Så hämta mig runt halv åtta.''

Vi kysstes snabbt innan jag hoppade ut ur bilen och började springa in i hallen.

När jag kom in där satt alla i en ring på golvet och skrattade.

Jag drog snabbt av mig mina mjukis och min hoddie och gick och satte mig.

'' Bella! Kvarsittnng!'' skojade Jasmine.

Jag skrattade.

'' Förlåt att jag kom försent. Jag har verkligen glömt bort träningen idag.. Jag gjorde annat.''

Nellie flinade.

'' Som vadå? Mös med pojkvänen?''

Jag rodande.

'' Maybe.''

Hela hallen började skratta.

'' Men hallå. Jag ska faktikst berätta mina morgonrutiner.''  utbrast Klara.

Hon började med att säga.

'' Jag måste gå ner i splitt en gång, jag måste ställa mig i brygga och jag måste verkligen göra tv¨å volter. Annars kan jag nte gå till skolan.''

Hela hallen skrattade.

'' Men dina morgonrutiner Bella, måste vara att mysa med din pojkvän. Komma försent till första lektionen eller vara borta en helt höst pågrund av att du är med i X-Factor. Och plågar din  absolut bästa kompis genom att lämna mig med alla töntar i LA.''

'' Meh. Vi träffas ju inte varje kväll och sover ho varandra. Förresten har vi inte varit tillsammans s länge när skolan var.''

'' Tro mig. Dem var som tillsammans redan i höst. Det gick inte att se om dem var vänner eller tillsammans. Det sa alla.''

Alla kollade nyfiket på mig.

'' Vem är det lyckliga?''

Jag tvekade.

'' Det är inte officiellt innu. Allting jag kan säga är att han heter Justin.''

 

'' Tjejer! Kan vi sluta diskutera om Bellas pojkvän nu och ta tag i att träna? Vi sk aha en rättså chill träning idag. För vi åker till Canada om tre dagar. Så vi ska börja med att planera tills på lördag.''  utbrast Johan.

Alla tystnade.

'' Vi ska mötas på LAX vid halv tolv på dagen.  Flyget går klockan halv två. Sen så är vi framme i Canada runt halv fem. Vi ska efter det åka buss till hotellet vi ska bo på. Klockan är ungefär sex när vi är framme på hotellet och klara där. Då ska vi gå till hallen och träna.''

_______________________________________________________________________________

Kapitel 36!

Vad vill ni ha för drama?

Vill ni att jag ska spola förbi gympalägert?

För jag vill det själv..

10 kommentarer tills imorgon?

kapiteö 37 i sådanafall! 

Och en av vinnarna kom in i detta kapitel! 

Bella! Som Bellas syster ;) 


Kommentarer
Postat av: Amanda

sjukt bra <3

Vill ni att jag ska spola förbi gympalägert?
ja det tycker jag :/

2013-04-16 @ 21:02:14
Postat av: LoveYou

Såååå braaaaaa kapitel! Hoppa över lägret :)

2013-04-16 @ 21:02:41
Postat av: Anonym

JAAA VI VILL HA DRAMA

2013-04-16 @ 21:15:33
Postat av: Ditt störst fan

Grymt bra. Älskar din novell. Du är en av dom människor som är helt fantastiska på att skriva. Fortsätt med det du gör. U kommer nog komma långt på det du gör!

2013-04-16 @ 21:38:56
Postat av: Elli

Grymt bra! fortsätt med det du gör, du kommer att gå långt! Vill ha lite drama och hoppa över lägret! :)

2013-04-16 @ 21:49:00
URL: http://Biebzz.blogg.se
Postat av: Bella

Jätte GRYMT!! Jag tycker du kan spola förbi gympa lägret. ^^ men snälla INGA break ups!! Please :3

2013-04-17 @ 07:13:11
Postat av: Anonym

om du själv vill spola förbi gympa lägret så gör det då men spola inte förbi så mycket med Justin för det är favorit delarna.

2013-04-17 @ 07:40:57
Postat av: Emilia/Emmy<33

Sjukt bra!! När kommer nästa!!??? <3

2013-04-17 @ 13:36:20
Postat av: Celebnovell

Superbra! Men en grej jag störde mig på var första stycken där du skrev:

"Direkt kramades Pattie och mamma.
Max och Justin gjorde ett handslag.
Pattie kramade om Max och Justin kramade om mamma."

Det kändes lite onödigt att läsa vem som kramade vem och så + att det blir väldigt många namn ibland. - jag vet jag är petnoga - men det är bara min åsikt så ändra ingenting du inte vill. #nohate =D

2013-04-17 @ 14:14:34
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Justin otrogen me bellas styvsyster?

2013-04-17 @ 19:43:09
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeeeer :D

2013-04-17 @ 19:52:27
Postat av: Anonym

Meeeer

2013-04-17 @ 20:11:18
Postat av: Anonym

Meeeer

2013-04-17 @ 20:51:53
Postat av: ami

Loveeee it meeer<3<3<3<3

2013-04-17 @ 22:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback