32- Christmas Eve!

Klockan var 16:00 och Kalle Anka hade precis slutat.

Jag hade redan för några år sedan tröttnat på det, men det hörde till julen i Sverige att kolla på det.

Mormor, morfar, mamma och Katrins bror Kalle med familj hade även dem kommit.

Kalle och hans fru Patricia hade två barn

En kille om hette Melvin, han var två år.

Och sen så en tjej, Filippa som var 9 år.

Dem hade stora åldersskillnader, men Filippa var en av dem goaste ungarna jag någonsin hade träffat.

Filippa kom gåendes mot mig och satte sig i mitt knä när hon såg att jag hade min mobil uppe i handen.

'' Vad gör du?'' frågade hon med sin ljusa röst.

'' Jag smsar med min pojkvän.'' log jag.

Mycket väl smsade jag med Justin.

'' Vad heter han?'' frågade hon nyfiket.

'' Justin.'' skrattade jag.

 

Det knackade på dörren och Katrin reste sig upp och gick och öppnade.

Det var tomten.

Vi hade hunnit äta, så alla satt proppmätta i sofforna. Utom jag.

Jag tyckte inte att det var så jätte roligt att äta, enligt mig var det onödigt.

Katrin och 'tomten' kom gåendes in i rummet.

Tomten som egentligen var Klas hade en säck med paket i handen.

Han satte sig på en stol och tog direkt upp ett paket.

'' Till Filippa från tomten.''

Filippa tog mig  handen och tillsammans gick vi fram till Klas aka tomten.

Han fick även en kram av henne.

Vi fick tillsammans tillbaka och jag klickade på knappen på min mobil och såg att det var två olästa sms från Justin.

Jag kunde inte öppna dem nu, för mamma gav mig 'blicken' som betydde att jag skulle lägga undan min mobil.

'' Till Izabella från tomten.''

Komigen, var jag inte lite förstor för det här?

Jag himlade med ögonen och gick fram till honom.

På vägen drog jag ner min svarta kjol som nog var lite kort ändån.

Jag hade fortfarande min Odd Molly kofta, men hade nu en svart kjol till istället.

Jag tog imot paketet och kramade om tomten.

 

När alla paket som vi hade var utdelade satt jag här med minst 5 stycken.

Filippa hade fyrdubbelt så många som mig.

Vi hade en speciell tradetion i vår familj, att man öppnade ett paket och sen så fick nästa öppna ett paket.

Det var bara för att alla skulle se vad man fick.

Jag öppnade efter Filippa.

Jag rev bort present pappert och möttes av en låda.

På lådan stog det ' ILSE JACOBSEN'

Jag tog bort locket och i låg ett par marinblåa Ilse Jacobsen.

Jag tackade mormor och morfar med varsin kram.

Äntligen, äntligen, äntligen!

När vi hade kommit s långt att Filippa skulle öppna sitt paket började min mobil ringa.

Det stog ' Nellie' på skärmen.

Jag svarade snabbt och sa att jag skulle ringa senare och la sedan på.

 

När alla mina packet var öppnade hade jag fått:

Pengar i massor, Ilse Jacobsen gummistövlar, ett par rosa Hunter's, et halsband med ett hjärta i guld, ett armband i silver med olika berlocker på och en ny MacBook Pro.

Vår familj har pengar, och vi skryter gärna om det när dte jäller julklappar.

Alla satt och snackade när min mobil börja ringa ännu en gång. Denna gång avr det Justin på FaceTime.

Jag klickade på svara och sa :

'' Hej Babe!'' när Justin syntes på skärmen.

'' Hej Justin!'' sa mamma.

'' Hej Charlotta! Hej Max!'' sa Justin med ett leende.

'' Hej Justin!''

Filippa tod tag i min hand.

'' Jag får se honom.''

Jag log mot henne och vände skärmen mot Filippa.

'' Du är Justin Bieber.'' sa Filippa chockat.

'' Det tror jag iallafall.'' retades han.

'' Justin. Var snäll. Mne nu när vi ändå håller på. Säg hej till min mysko familj.''

Jag vände skärmen så han såg alla och så alla såg Justin.

Justin vinkade och sa hej.

Alla sa hej till honom.

Jag kollade mot mamma.

'' Får jag gå och prata?''

'' Det kan du väl göra här?'' retades mamma.

Jag skakade på huvudet och gick sedan ut rummet med min dator kartong i handen.

Min skokartong hade jag i andra handen och min mobil hade jag löst i min andra hand.

'' Bli inte rädd om du faller nu, för du är i riskzon.'' flinade jag.

'' Jag har redan fallit. Fallit för dig.''

'' Aw.''

'' Vad fick du?'' frågade Justin när jag kom in på rumme och stängde dörren.

'' Nya Hunter's, ett par Ilse Jacobsen, en ny MacBook, pengar och ett halsband.''

'' Wow. Var det Pro eller Air du fick?'' frågade Justin.

'' Pro''

'' Hade du Air eller Pro innan?'' log Justin glatt mot mig.

'' Jag hade den lite äldre verisonen. Du vet den vita.''

Justin nickade.

'' Vilken färg var Hunter's och Ilse Jacobsen'en ? ''

Jag log.

'' Rosa Hunter's och marinblåa Ilse Jacobsen. Vad fick du själv?''

'' Två halsband och lite kläder. Jag får inte så mycket på julafton för att dem inte hittar något.''

Jag skrattade och sa:

'' Det är inte så konstigt.''

'' Bella! Du måste komma ner. Vi har glömt några presenter till dig. Du kan prata med Justin fortfarande om du vill!'' skrek Max på engelska.

'' Jag måste ner för att öppna fler presenter. Men vi kunde snacka samtidigt.''

Justin nickade.

'' Det var en  väldigt kort kjol du har.'' muttrade Justin.

'' Ja pappa. En kort kjol. Det är så tjejer år klädda.'' skrattade jag.

'' Ey. Kalla mig inte pappa. Förresten var den snygg på dig. Du är vacker i allting.''

Jag rodnade och gick ner för det sista trappsteget.

När jag kom in i det stora vardagsrummet rodnade jag fortfarande.

'' Hey my tomato.'' skrek Emilia och kom och hoppade på mig.

Jag trillade ner i marken med ryggen före och min mobil flög iväg från min hand.

Ryggen gjorde skit ont, jag hade verkligen landat fel på träningen.

Sen så med Emilia's tygnd på också. Aj. Aj. Aj!

'' Aj! Skit. Min rygg.''

Mamma spärrade upp ögonen och kom gåendes mot mig och tog upp min mobil.

Hon satte sig bredvid mig och kollade mig i ögonen.

Hon såg verkligen min smärta.

När jag andades högg det till i mina revben.

'' Aj! Jag kan inte andas mamma.''

Det var en vana för mig att prata engelska så jag gjorde det.

'' Går det bra baby? Vad hände?''

'' Mamma serisöt. Jag kan inte andas. Det gör skit ont.''

 

Någon hade ringt ambulansen och någon hade tagit över att prata med Justin.

Men jag vet inte vem, för jag hade svimmat.

Jag hade nog varit medvetslös i 5 minuter när ambulansen kom och de fick liv i mig.

Min mobil var förvånatsvärt hel.

'' Vad hände?'' frågade sjukpersonalen mamma.

Vi var nu framme på sjukhuset och läkarna sprang med mig i sjukhussängen.

Mamma försökte hänga med.

'' Hon kom ner från trappen och hennes kusin hoppade på henne och dem landade på golvet. Med Bella underst. Hon tränar gymnastik och på träningen i Onsdags trillade hon fel i ett av hoppen och landade utanför mattan på ryggen.''

Läkarna nickade och jag pep till när den huggande känslan i revbenen kom tillbaka.

Det kändes som om någon stog och högg mig med en kniv mellan revbenen.

Läkarna tog fram en spruta och sprutade in i min arm.

Jag kände hur kroppen domnade bort suksensivt och  inte långt efter var jag inte vid medvetandet längre.

 

'' Gumman! Du är vaken!'' utbrast mamma.

Jag var helt dosig i kroppen.

'' Vad har hänt?'' viskade jag fram.

'' Du har blivit röngtad. Du har en spricka i revbenet.Men dem ska inte göra någonting åt det. Och det är inte farligt. Det är i dem två nedersta på vänster sida. ''

Dörren in till sjukhusrummet öppnades och in kom en kvinnlig sköterska.

'' Du har två sprickor i dem två nedersta revbenen. Vi har valt att inte göra någonting åt det. Men du kommer få medecin. Du får inte överansstränga dig, som att till exempel ha sex. Men du får träna försiktigt. Men inga hopp som gör att du kan landa fel.''

Jag rodnade och nickade.

Sköterskan gav oss några recept och gick sedan it efter hon sagt att jag fick åka hem.

Jag reste mig upp från sängen och mamma räckte fram min svarta One Piece till mig.

Direkt drog jag av mig den fula sjukhus klänningen och drog upp dragkedjan på One Piecen.

Mamma räckte min mobil till mig och jag tryckte på hemknappen.

Flera sms från Justin.

 

När vi satt i bilen påväg tillbaka till Katrin och Klas hus ringde Justin mig.

Jag svarade och direkt kom Justins vackra ansikte upp på skärmen.

'' Baby!Hur mår du? Vad hände?''

'' Jag mår rättså bra. Emilia hoppade på mig så jag trillade ner på golvet och slog i min rygg. Så nu har jag inte bara en skadad rygg utan två sprickor i två revben.''

'' Aw! Vad skulle du göra åt det då?''

'' Jag fick inte anstränga mig och jag fick inte göra hopp som jag kan landa fel på. Så jag kommer inte kunna vara emd på första lägert. Skit roligt.''  muttrade jag.

'' Jodå! Om du bara håller ut och inte överanstränger dig så kommer det gå fint.

Jag log mot Justin.

 

SÖNDAG: 25 DECEMBER: 11:00 :

Klockan var elva på morgonen när jag vaknade nästa morgon.

Mina ögonlock gjorde ont, men jag kunde inte somna om.

Hela natten hade jag legat på höger sida, egentligen brukade jag ligga på vänster.

Men mina revben gjorde rent ut sagt förjävla ont.

Emilia hade bett om ursäkt hundra gånger minst. Och jag hade försäckrat henne om att det inte gjorde något. Att det inte var så mycket.

Men det gjorde visst då något. Jag var sur att jag inte kunde träna i Canada.

Vi skulle komma till så fina hallar och så skulle jag inte kunna träna? Jag fick väl göra som Justin sa, inte överanstränga mig.

Jag hade förresten inte heller tänkt ha sex imorgon när vi träffades.

Jag kan inte fatta att vi träffas imorgon.

Presentera  som jag skulle öppna igårkväll var öppnade och i dem låg det en ny Hollister hoddie i vit, denna gången var det en dragkedja på och i den andra låg det två super fina mobilskal.

Det var ett hjärta i diamanter på skalet. Själva skalet var genomskinligt.

Hjärtat stack ut lite från skalet.

Det andra skalet var det Usa's flagga på.

Tre av stjärnorna på skalet var diamant stjärnor.

 

När jag var påklädd i Hollister mjukis och en hoddie från Victoria's Secret gick jag ner för trappen.

Min mobil hade jag i handen.

Helt plötsligt pep den till.

Det var bara att någon hade taggat mig i en kommentar på instagram. Så jag sket i det.

När jag var inne i köket satt alla där.

Emilia, mamma, Max, Katrin, Klas, Kasper och Kaspers flickvän.

'' Hur ser revbenen ut idag gumman?'' frågade mamma mig efter vi kramats.

'' Jag vet inte. Jag har inte kollat på dem.''

Mamma signalerade att jag skulle dra upp min tröja så jag gjorde det.

En grimas formades på mammas läppar.

'' Har du sovit på vänster sida inatt?''

'' Nej.''

'' Okej, för det ser värre ut idag. Men du behöver inte kolla på det.''

Jag lyssnade inte på henne utan vände ner blicken mot mina revben.

Dem två understa stack ut lite mer än dem andra och det avr helt lila, blått runt om.

Detta var värre än när Aöex misshandlade mig.

Jag kunde inte andas, uatn att det gjorde ont.

Fan.Fan.Fan

 

Dagen hade gått väldigt snabbt. Nu helt plötsligt var jag färdig packad och skulle br behöva duscha innan jag skulle lägga mig och sova i två timmar.

Innan jag skulle åka till flygplatsen och åka till Justin.

Eller inte direkt till Justin.

Först skulle jag åka till Frankfurt i Tyskland.

Jag skulle bara hinna hoppa av flyget och sedan snabba mig till gaten bredvid och gå på flyget där.

Sedan skulle jag flyga från Frankfurt till Los Angeles och där skulle jag stanna i tre timmar innan jag var tvungen att checka in. En timme innan.

 

Jag steg av planet i Los Angeles och steg ut i väntrummet.

Men jag kunde inte tro mina ögon när jag såg vem som stog där.

__________________________________________________________________________________

Gud vad långt det blev!

Men vad hände där med Bellas revben?!

Nu är hon påväg till Canada!

Vem stog där?

Alla ni som har nationella imorgon, good luck!

Kommentera, puss! <3


Kommentarer
Postat av: Amanda

älskar hur du skriver, blir alltid glad när du läger ut ett kapitel <3

2013-04-10 @ 20:39:57
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeer

2013-04-10 @ 20:54:14
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeer

2013-04-10 @ 21:00:40
Postat av: katte bieber

meer nuuu det är så jobbigt att väntra typ 2 dagar !! :(<3

2013-04-10 @ 21:09:38
Postat av: sara

jätte bra kapitel!! och jag har nationella i morgon :( om du också har det lycka till på dig med <3

2013-04-10 @ 21:12:58
Postat av: Bella

Jätte bra!! E det Alex?! 😱

2013-04-11 @ 10:54:31
Postat av: mia

Sjukt bra jag tror de är Alex

2013-04-11 @ 18:21:15
Postat av: Amina

Länkbyte? :)
Btw, du skriver sjukt bra! :D

2013-04-11 @ 19:23:47
URL: http://jbieberfictions.blogg.se
Postat av: Fanny

Jag tror som dom flesta att det är Alex. Meeeeeeeeeeeer :D

2013-04-11 @ 19:58:35
Postat av: Amina

Vi kan göra meny och inlägg :)
Har länkat dig :D
Tack!

2013-04-11 @ 20:12:11
URL: http://jbieberfictions.blogg.se
Postat av: B

Synd att hon bröt två revben :( hoppades att de skulle ha sex och så i nästa kapitel :/ Meer! ❤

2013-04-12 @ 16:37:55
Postat av: Emilia/Emmy<33

Sjukt bra skrivit!!
Jag gissar på att det är Alex som är där ....
Meeeeer<33

2013-04-12 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback