30- Photoshoot!

'' Bella, min kompis kommer och ska vara med på plåtningen.'' sa Emilia lyckligt.

'' Är det din pojkvän?''

'' Nej, men mitt chrush. Men ni två ska se kära ut bara så du vet. Och förresten. Har du pojkvän fortfarande?''

Skulle jag och Emilias crush spela kära?

Oboy..

'' Du vet Alex, som var med här i Sverige förra gången. Vi har gjort slut. Det gjorde vi för i juli. Månaden efter vi var här.''

'' Varför gjorde ni slut?'' frågade Emilia chockat.

'' Asså, jag pratar helst inte om det..''

'' Har du ny pojkvän nudå?''

Jag nickade. Min Justin. Världens bästa kille.

'' ^Åh vad heter han? Är han snygg? Är han känd? Är det Justin Bieber?''

Frågorna bara haglade över mig.

'' Han heter Justin. Han är skit snygg. Eller han är vacker. Ja han är riktigt känd. Ja dte är Justin Bieber.''  skrattade jag.

Emilia hoppade på mig och kramade mig.

Det kändes nästan som om hon skulle krama sönder mig.

Min mobil började ringa som låg i fickan.

Skärmen visade att Justin ringde. På FaceTime.

'' Hej baby! Vad gör du?'' sa Justin när samtalet kopplats fram.

Emilia kramade mig fortfrande.

'' Jag.. blir... mosad.. EMILIA DIN FETA GRIS. HOPPA AV MIG.'' 

Emilia hoppade av mig och jag reste mig upp och gick fram till spegeln och satte mobilen på bordet under mig och började fixa håret.

'' Mitt hår var så fint lockat.... Nu måste jag göra om det.'' jag vände mig om mot Emilia och hon log oskyldigt mot mig.

Helt plötligt plockade hon upp en platttång.

Jag skrattade och hon kom fram med den till mig.

Direkt satte jag i kontakten och Emilia började prata emd Justin.

'' Ja, jag är då Bella's feta gris till kusin. Jag heter Emilia.''

Justin skrattade sitt vackra skratt och jag hörde tre andra killskratt också.

Justin, Ryan, Chaz och en kille till syntes på mobil skärmen.

'' Och jag är din kusins pojkvän's bästa kompis. Nolan.''

Jag skrattade.

'' Wow, boy. Det lät inväcklat. Men jag är Bella.''

Nolan skrattade.

'' Tro mig. Jag vet. Justin har snackat konstant om dig i en timme nu typ''

Jag aw:ade.

'' Gulligt babe.''

'' Precis som om du inte snackat om mig.'' flinade Justin.

'' Hon har inte nämt dig fören jag frågade typ: Har du pojkvän nu? Är han snygg? Vad heter han? Är det Justin Bieber? Är han känd?'''

'' Och jag svarade: Ja jag har pojkvän nu. Ja han är snygg. Han heter Justin. Ja han är riktigt känd. Ja det är Justin Bieber. Och då hoppade denna feta gris på mig och kramade sönder mig och rullade runder på hela golvet. Med mig under sig ungefär hela tiden. '' fortsatte jag vad Emilia börjat.

'' Gulligt, baby.'' log Justin.

Jag prutade med läpparna mot honom, i form av ett 'duckface'.

 

Det gick tio minuter innan Emilia hoppade upp från sin plats på golvet bredvid mig.

Vi FaceTime:ade fortfrande så killar såg och hörde när Emila började hoppa runder i hela rummet och skrika.

'' Oh My God. Ser jag bra ut Bella? Sitter mina kläder rätt? Jag har ingenting mellan tänderna va? Oh My God. Vart är dina Hunter's Bella? Jag måste ha dem! Vart är dina Ugg's? Jag måste ha dem! Vart är din Hollister jacka? Vart är dina Hollister kläder? Oh MY God! Han är påväg hitåt. Vart fan är dina Hunter's? Vart är din mobil? Vart fan är allting? Du måste hjälpa mig.''

Killarna skrattade.

'' Du er jättebra ut. Dina kläder sitter rätt och du har ingenting mellan dina tänder. Jag har mina Hunter's på mig. Mina Ugg's är inne. Antagligen sitter väl mamma och säger att dem inte är bra för min dåliga rygg. Min Hollister jacka ska du inte ha. Mina Hollister kläder vet jag inte var dem är. Förmoligen  på mig ditt pucko. Chilla lite nu va.''

Jag fick tillslut tyst på henne och hon gick och öppnade dörren och mötte honom utanför.

'' Din rygg är inte dålig.'' sa Justin.

'' Den blev det efter jag landade på golvet några gånger igår när jag gjorde mina fina hopp.. ''

Justin skrattade.

'' Men babe, jag måste sluta nu. Jag saknar dig. Puss ''

Justin sa puss och vi la på.

Jag reste mig upp tog tag i plattången som nu var varm och började platta mitt hår.

Dörren öppnade och in kom  Emilia och efter henne kom en kille och en tjej.

Killen var snygg, men jag var inte intresserad. Jag har Justin. Och killen var min kusins crush.

Tjejen var platin blond. Hennes hår var nästan vitt.

Hennes huvud var täckt av smink.

Men hon såg trevlig ut.

Min mobil lös upp.

Från: Mamma

'' Vi åker och handlar allihopa. Kasper är hos sin flickvän. Juste, vi har med en överraskning med hem sen. Vi är hemma vid 22:00. Puss!''

Vadå för överraskning?

'' Hela huset åkte iväg och handlade. Och Kasper är hos sin flickvän. Dem skulle vara hemma vid tio ikväll. Eller Kasper är nog kvar hos sin tjej längre, eller hela natten.''

'' Gud vad inväcklat det var'' skrattade jag.

Emilia, tjejen och killen stog borta vid dörren.

Killen och tjejen var helt spända.

'' Komigen. Släpp loss lite nu va.''  sa jag.

Dem log mot mig och den första att komma fram till mig var killen.

'' Jag heter Alexander.''

Jag tog tag i hans hand.

'' Jag heter Emma.'' sa tjejen.

Även hennes hand skakade jag.

 

En halvtimme senare var vi alla klara för plåtning.

Jag hade ett par svarta shorts och en vit topp där det stog:

I'm To Sexy For My Ex.

Jag hade mina silvriga Hunter's till.

Jag såg hur Emma kollade avundsjukt på dem.

'' Oh My God! Var har du köpt dem? Och hur kan du vara så brun? Solar du solarium?''

Jag skrattade.

'' Jag köpte dem i New York när jag var där med min bästa kompis. Jag är så brun för att jag bor i Los Angeles. ''

Emma kollade avundsjukt på mig.

'' Har du träffat några kändisar? Vilka?''

'' Jag är kompis med killarna från One Direction och Justin Bieber.''

Hon kollade avundsjukt på mig.

Inte förens nu kom jag på min bakgrunds bild.

En bild på mig och Justin. Fan.

Emilia gjordet klart kameran och kallade sedan på mig att jag skulle börja.

Jag skrattade och gick och ställde mig.

Vi började fota och jag log fint på bilderna och gjorde lite olika poser.

 

Vi hade fotats allihopa en och en.

Den hade böjat snöa ute och nu låg det ett vitt lager på marken.

Jag var redan nu orolig att jag inte skulle kunna flyga på måndag.

Dem andra märkte nog att det var något fel.

'' Vad är det Bella?'' frågade Emilia oroligt.

'' Jag hatar snön. Det kommer säkert dra in ett jäkla snöoväder nu så jag inte kan flyga ifrån Sverige på måndag.''

Jag svarade inte på frågorna var jag skulle. Jag kunde inte berätta för Emma. Hon var belieber.

 

Vi valde att gå ut ett tag nu för att ta snö foton.

Jag var tvungen att gå in och hämta min jacka.

Alla följde med.

När vi var uppe på rummet jag alltid bodde i när jag var här satte jag mig ner bredvid min resväska och började rota efter min jacka.

Men den låg inte där. Vart var den?

Plötsligt såg jag den ligga slängs på sängen.

Jag gick fram till den och såg att det var min blåa Hollister jacka.

Jag tog på mig den och gick tillsammans med alla andra ner.

På mina ben satt nu ett bap svarta jeans och på min överkropp satt den vita blusen med nitar på kragen som jag och Nellie köpt på H&M i New York.

Jag hade äntligen fått tillsåtelse att ta med den.

Hemma i Los Angeles hade vi hittat den i svart också så vi delade på dem båda två.

Mina silvriga Hunter's satt fortfarande på fötterna.

Jag drog upp luvan så den täckte mina ögon och när Emilia fotade sträckte jag ut tungan.

 

När vi fotat många bilder utomhus så gick vi in  foto-huset igen.

'' Bella och Alex. Ni ska spela kära nu. Så gör vad ni gör när ni är tillsammans med någon. Eller ni ska inte kyssas.''

Vi gick och ställde oss vid den vita väggen och Emilia började säga att vi skulle kramas.

Såklart gjorde vi som hon ville.

När Emilia klickat några bilder sa hon till Alexander att han skulle krama mig bakifrån.

Vilket han gjorde.

Hans kramar var inte alls lika mysiga som Justins.

 

Just nu hade vi gått så långt att Alexander bar upp mig så jag satt med benen slingrade runt om honom.

Jag försökte kolla så kärleksfullt om möjligt på honom, men det var inte lätt.

När Emilia verkade nöjd så släppte Alexander ner mig och gick ifrån den vita väggen.

Jag gick efter och fram till min mobil som låg på bordet under spegeln.

Inget nytt.

Emilia började direkt ladda in bilderna i datorn hon hade här ute och en timme senare låg det bilder ute på Instagram, Facebook och Twitter.

Bilder på mig, bilder på mig och Alexander och bilder på mig och Emilia.
_____________________________________________________________________________________
FÖRSENAT!  men det är uppe!
 
Jag ska sova på mina roller inatt, kanske jag behöver fler! Men det kommer ny tävling inom kort!
Det är många som gör Instagram och FaceBook till deras bloggar, är det något ni vill att ajg ska göra?
Kommentera! Kapitel 31 imorgon, om jag får minst 10 kommentarer! 
Puss <3 

Kommentarer
Postat av: Amanda

sjukt bra <3

2013-04-05 @ 23:35:54
Postat av: Bella

Grymt! (Som alltid) ;) kan du inte göra ett Facebook och ett instagram konto? Så på fb kan du skriva korta statusar om när nästa kapitel kommer, och på insta kan du lägga ut bilder på justin och Bella och skriva korta "sneak peaks" :D

2013-04-06 @ 01:25:42
Postat av: Anonym

Va? Om hon lägger ut dem i twitter o instagram så kmr hon förstöra mellan bella o justin!!! Men bra va den♥
Jag tkr att du ska göra instagram /Facebook så du kan skriva om hur uppdateringen går i sånt så man inte behöver gå in i bloggen 20 gånger om dagen

2013-04-06 @ 01:44:23
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeer

2013-04-06 @ 09:31:48
Postat av: Anonym

Jätte bra!!

2013-04-06 @ 15:13:33
Postat av: Emilia/Emmy<33

Sjukt bra som vanligt!! <33

2013-04-06 @ 18:23:49
Postat av: Olivia

Novellen är jättebra ! :)

2013-04-06 @ 23:29:11
URL: http://oliviawerner.blogg.se
Postat av: Elli

Sjukt bra! :)

2013-04-07 @ 01:50:04
URL: http://biebzz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback