U Smile I Smile Kapitel 39

Sista dagen vi hade i Brasilien själva hade verkligen gått so en blixt och nu så låg jag i sängen med Justin bakom mig.

Justin snarkade mig lätt i nacken och jag kunde verkligen inte somna.

Det gick inte. Men skulle jag gå upp nu så skulle jag väcka Justin och han hade precis somnat och behövde verkligen sova. Vilket även jag också behövde.

Jag låg och försökte somna en stund till och tillslut så gick det.

 

Jag vaknade nästa morgon helt kallsvettig och med Justin bredvid mig som försökte skaka liv i mig.

Det var en mardröm.

Jag minns inte riktigt vad jag hade drömt om bara att jag var gravid och när barnet föddes så första natten jag fick sova hemma med det så blev det inbrott i huset och tjuvarna tog bebisen. Och mördade den framför mig….

Jag slängde mig i Justin famn direkt när han fick liv i mig och han kramade hårt om mig.

När jag tillslut samlat mig så reste jag mig upp och hoppade in i duschen.

 

Runt klockan tolv så kom gänget och hämtade upp oss och direkt när jag kom in i turné bussen så blev det som om jag inte fick luft.

Det var jobbigt att vara här.

Irriterrad blev jag också.

Jag gick direkt in på rummet och la min och Justins resväska på golvet innan jag slängde mig i sängen och tog upp min mobil.

Jag behövde verkligen snacka med Selena nu. Jag kan inte ha det såhär.

Selena svarade efter några signaler med en orolig röst:

( Selena ’’ , Miley - )

’’ Hur mår du? ’’

-Inte bra…

’’ vad har hänt ’’

-vet inte.. blev helt konstig när jag kom in i tunrébussen. Känns som turnébussen är skälet till att jag och Justin bråkar så mycket. Jag blev irriterad bara jag kom in i tunrébussen.

’’ alltså jag har känt samma sak. Du vet när jag och Justin var tillsammans. När jag var med på hans turné..

-yepp jag vet… alltså jag vet inte vad jag ska göra. Jag kommer hoppa skrika och gråta som en jäkla bebis snart…. Dem här 4 dagarna med Justin själv har varit helt underbara. Jag har mått så bra men så kommer jag tillbaka och mår skit igen. Jag längtar till turnén är slut Sel..

 

Samtalet med Selena hade slutat med många tårar från min sida och det hade helt ärligt varit jätte jobbigt.

Jag kände verkligen bara för att få komma hem och få vara själv.

Jag reste mig upp från sängen och gick ut genom dörren till tv rummet där alla satt och kollade på tv.

När dem hörde mig komma så kollade dem med oroliga blickar på mig men jag brydde mig inte utan gick genom rummet till toaletten och gick in och låste dörren.

Jag kollade mig själv i spegeln och såg att jag verkligen såg ut som ett monster.

Mascara på hela kinder, mörka ringar under ögonen och så var jag helt röd i ögonen.

Jag tvättade bort mascaran och gick sedan ut genom dörren mot tv rummet igen och när jag kom dit så satte jag mig i en ledig förtölj.

Tvn visade inte direkt något roligt men det var bättre än inget.

Noah kom fram till mig med sin mobil i handen och räckte den mot mig.

Hon mimade Ashley Benson och jag tog mobilen mot örat och svarade.

Medans Ashley började prata på om allt hon hört från Selena så gick jag in till Noah, mamma, pappa och Maggies rum och la mig ner i Noahs säng.

 

Efter jag snackat klart med Ashley så la jag mobilen bredvid mig och när jag slappnade av riktigt så kände jag att jag somnade.

Jag fick väl sova i 3 timmar  innan Justin kom in och väckte mig och sa att det var mat.

Vi skulle visst äta på Mc Donalds igen…

Som jag längtar.. Eller inte.

Jag gick tillsammans med Justin ut till resten av gänget och gick fram till mamma som stog med armarna utsträckta mot mig.

Resten av gänget började gå medan jag och mamma stannade kvar i bussen för att prata.

Vi satt oss i soffan eller mamma satte sig. Jag la  mig ner med huvudet på mammas mage.

Det var länge sedan vi verkligen pratade.

’’ Gumman vad är det som har hänt egentligen? Är allt bra mellan dig och Justin?’’

Jag skakade på huvudet.

’’ Mellan mig och Justin är det väl egentligen bra.. Men jag vill hem. Jag klarar inte va det här längre. Turné. Konsert varje dag. Inte en enda lugn stund. Mamma. När är turnén slut?’’

’’ Vi gör sista konserten om 2 veckor… Orkar du med det?’’

’’ Ja det gör jag väl.’’

 

Vi satt där inne och pratade i 10 minuter till innan vi gick in till donken där alla redan satt.

Jag och mamma  beställde vad vi skulle ha och fick det efter ett tag och då kunde vi gå till vårt bord.

Jag hade tagit en sallad med cola till och mamma en 9 bitars chicken nuggets.

Justin kollade missnöjt på min sallad och kollade upp på mig och sa:

’’ Vad var det vi sa om att äta?’’

Jag brydde mig inte utan satte mig ner bredvid honom där det fanns en plats ledig till mig.

Mamma satte sig bredvid mig och jag började leta igenom mina fickor efter min mobil men hittade den inte.

Var hade jag nu lagt den?

Plötsligt kom jag på det, den låg i turné bussen på Justins och min säng.

Jag pustade lättat ut, men jag kanske pustade lite väl högt för allas blickar vändes mot mig.

Det var frågande blickar och jag brydde mig inte direkt.

Undertiden vi åt så pratade vi alla glatt med varandra och det var inte många sekunder vi inte skrattade.

Jag hade kramp i magen av allt skratt när jag ätit upp.

 

Jag och Justin var dem som var först klara så vi gick och lämnade våra brickor.

’’ Älskliiiiiing. Kan jag inte få en glass?’’ Frågade jag så snällt jag kunde.

Justin skrattade till och nickade sedan.

Han var den av oss två som hade tagit med pengar in, han hade alltid med sig pengar.

Vi gick tillsammans till kassan och jag sa vad jag ville ha.

’’ En Sunday tack. Ska du ha någonting Justin? ’’

Justin skakade på huvudet och kassörskan sa priset:

’’ Då blir det 10 kronor tack.’’

Justin hade redan en tia uppe så han gav den till kassörskan.

Hon tog imot den och började sen göra min glass.

Det såg ut som jag fick med extra mycket choklad sås, men det är bra, det är det godaste på glassen. Särskilt om den är varm, då är det mycket godare.

Jag fick min glass och båda min aönskemål var uppfyllda, extra mycket choklad sås och den var varm, kunde det bli mycket bättre?

Justin la armen över mina axlar och vi gick tillsammans till bordet och satte oss igen.

Den här gången så drog Justin ner mig i sitt knä.

Medans jag åt på min glass så satt Justin och pratade med Alfredo och Jaden som satt bredvid honom. Eller i detta fallet oss.

När jag satte ner skeden i glassen så tog Justin upp den och tog lite glass på den och tog skeden mot hans mun.

Han satte tillbaka skeden i glassen och jag tog upp den och tog glass på den och åt.

När glassen var uppäten var jag så mätt att jag trodde jag skulle sprängas.

Jag, Justin, Alfredo och Jaden var dem enda som ätit upp så vi gick ut till bussarna igen.

När vi kom in i bussen vi skulle sova i så gick jag direkt in på mitt och Justins rum och där på sängen så låg min älskade iPhone.

Jag tog den i handen och gick ut till killarna  som satt i den stora rummet.

Alfredo satt i fåtöljen bredvid soffan, Justin i soffan och Jaden i den andra fåtöljen på den  andra sidan soffan.

Jag satte mig bredvid Justin och direkt så la han armen runt mig.

Min mobil hade stängts av så batteriet var väl slut på den.

Jag såg en iPhone laddare ligga på bordet så jag tog dne och började kolla runt efter uttag.

Tillslut hittade jag ett, i kanten av soffan vid Alfredo. Jag böjde mig ner och tryckte in laddaren i uttaget och satte sedan i laddaren i mobilen.

Jag startade mobilen snabbt och slog in min kod och när jag var inne så började den plinga, jag tror nog den plingade minst femtio gånger. Ett tag trodde jag att min mobil skulle krascha men när den tillslut slutade plinga så levde den fortfarande.

’’ Hör att du är populär. ’’ skrattade Justin fram.

’’Populärare än dig.’’ svarade jag med ett socker sött leende på läpparna.

Jag vände ner blicken i mobilen och såg att det var 50 st sms.

50 sms.

Jag tryckte på meddelande ikonen och såg att alla sms:en var från Selena.

När jag skulle gå in och läsa dem så ringde hon upp mig.

Var hon desperat eller?

Jag svarade:

’’ Hej Desperata människa.’’

Selena skrattade i andra ändan.

’’ Nejmen hej människa som iggar mig.’’

’’ Seriöst vad har du skrivit i alla sms? Jag orkar verkligen inte läsa dem.’’

’’ Jag skrev typ bara att du skulle ringa mig i dem 25 första sen så blev jag en fjortis och skrev en massa bokstäver och skickade en massa hjärtan och smileysar. ’’

’’ Äh du passar bra du som en fjortis.’’

Vi pratade i ungefär 5 minuter till innan Ryan kallade på henne, dem skulle visst ut och käka med Chaz.

När vi lagt på så slängde jag min mobil mot den kanten av soffan och reste mig upp och hoppade mot Justin.

Min mobil landade fint på soffan och Justin la armen om mig och jag lutade mitt huvud mot hans axel.

 

Det hade tagit minst en halvtimme för dem vuxna att komma tillbaka till bussarna igen.

Men när dem väl kom tillbaka så satte sig Pattie, mamma och Carin sig i soffan också.

Noah gick mot rummet som hon, Pattie, mamma och Carin delade.

Pappa, Scooter, Kenny och Harry gick mot rummet som 4 delade och kom inte ut igen, antagligen sov dem.

Alfredo och Jaden sov i ett eget rum med 4 våningssängar inne så  när t.ex Ryan och Chaz var här så sov dem där inne också.

Jag böt sida så jag satt på  Justin andra sidan alltså bredvid Pattie.

Vi 4 tjejer började prata om allt och ingenting.

Först pratade vi om smink sen blev det kläder och tillslut bestämde vi oss för att vara lite unga och gå och göra ansiktsmask och måla varandras naglar.

Jag kysste Justin snabbt och hoppade sedan upp, tryckte på den runda knappen på min mobil och såg att ingenting hade hänt på den.

Min bakgrundbild visade en bild på mig och Justin, taget av Alfredo, en jättefin bild när vi kysser varandra med solnedgången i bakgrunden.

Skärmen slutade lysa och jag gick efter Carin in till deras rum.

Noah låg där inne och skrattade till en film hon kollade på.

’’ Noah, ska du vara med och göra ansiktsmask och måla naglarna?’’

’’ nej’’ skrattade hon fram som svar på min fråga.

Jag gick in i mitt och Justins rum och hämtade all nagellack jag hade.

Dem låg i en låda i hörnan av en av mina resväskor.

Jag reste mig upp och gick till det stora rummet där Carin, mamma och Pattie stog.

Vi bestämde oss snabbt för att vi skulle vara i köket.

Fast vi skulle ta på våra ansiktsmasker i badrummet.

 

Ansiktsmaskerna var på och just nu satt vi i köket och målade varandras naglar, jag fick marin blåa naglar med glans i.

Skulle ha det på både mina tår och händer.

När mina tår och händer var målade så började jag måla Carins händer i samma färg, vi hade båda velat ha den färgen.

Både hennes tår och händer blev målade och när vi var klara så satt vi två och snackade en stund men det blev lång tråkigt så vi gick ut och satte oss hos killarna.

Mamma och Pattie satt kvar i köket.

Killarna där ute satt och spelade FIFA på xboxet så dem var inte roliga.

Jag tryckte lätt på den runda knappen och bakgrundbilden kom upp.

Inget nytt hade hänt.

Jag lutade mitt huvud mot golvet och reste mig sedan snabbt upp och när jag kommit upp på kände jag hur jag plötsligt blev yr.

Allting försvann runt om, alla ljud, allting jag kunde fokusera på var hur mycket mitt huvud snurrade.

Ljudet kom tillbaka och jag hörde mig själv göra ett ljud innan jag svimmade.

Innn allting blev helt svart och dött  hörde jag Justins röst:

’’ Miley? Gumman? Älskling? Vad händer? Mamma Tish hjälp oss. Miley svimmar.’’

Sen blev allting helt tyst och mörkt.
___________________________________________________________________________________________
Vad hände där? 
Vad tror ni? Vad hoppas ni? Vill ni att något speciellt ska hända nu? 
Känns så bra att vara tillbaka och skriva på denna novell! Har verkligen saknat det!! :) 
Kommentera vad ni vills ka hända och såklart vad ni tycker!!!
Ska sova nu! Puss! 


Kommentarer
Postat av: Maja Pedersen

Hej! Jag har precis börjat på en ny novell som heter 'You lied' och handlar om Justin Bieber. Första kapitlet är uppe och jag skulle bli jätte glad ifall du läste den och kanske kommenterade?
Förlåt ifall du blev irriterad över detta meddelandet! Kram!
www.lovefromjustin.blogg.se

2012-09-27 @ 14:54:25
URL: http://lovefromjustin.blogg.se
Postat av: Emma

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2012-09-27 @ 17:32:27
Postat av: Anonym

En till idag??

2012-09-27 @ 18:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback