U Smile I Smile Kapitel 45

 

När vi slutade skratta så gick vi in köket där Niall, Zayn och Justin var.

Just när vi kom in så sa Zayn:

’’ Jag är skit hungrig hörrni, vi käkar något.’’

Jag skrattade och sa:

’’ Du är precis som Chaz.’’

Alfredo började ännu en gång skratta och jag skrattade även jag, men slutade efter ett tag, jag kunde inte andas.

Så istället drog jag upp Justin mobil som legat i min bakficka och satte mig på en ledig barstol och tryckte på start knappen.

Jag skrev in koden och kom sedan in.

Jag tryckte upp kamera och klickade in på front kamera och tog ett snabbt foto.

Bilden blev bra så jag tryckte på dela och fick upp twitter, jag delade den där och skrev till:

’’ You’re hacked Justin ;)’’

Jag skickade tweeten och gick sedan in på instagram och även där la jag upp bilden och skrev:

’’ #HACKED ’’

Jag skrattade och gick ut från instagram och gick in på meddelande, jag gick in på Justins och Selenas konservation och började snabbt skriva in ett sms:

’’ Heeej gumman! <3 jag saknar dig som en griiiiiiis!!!’’

Det skickades och snabbt fick jag ett svar:

’’ Erhm Justin? Är det du eller Miley?’’

Jag brast ännu en gång ut i gapskratt och skrattade säkert 5 minuter.

Justin kollad med en road blick på mig och när ag kollade på dem tre andra så gjorde även dem det.

Jag hostade till och slutade skratta och knappade in ett sms:

’’ Miley såklart ;) Även fast jag vet att Justin saknar dig, men jag ringer dig senare, Puss! ’’

Jag stängde av Justins mobil och sköt den till honom som satt längst bort på bordet, alltså skulle den skjutas jätte långt, men det gick inte så jätte bra för det stog ett glas i mitten av bordet som mobilen krockade i och glaset puttades et bit ifrån och mobilen fastnade.

Jag ställde mig upp och gick och tog den och började knappa in mitt nummer.

Såklart så hade jag gjort av med min mobil.

Det gick många signaler innan någon svarade?

Jag trodde att den skulle börja ringa här någon stans, men inte då.

’’ Hej det är Chris ’’

Jag blev chokad.

’’ Christian? Din skitunge! Vad gör du med min mobil din apa? ’’

Han skrattade i andra ändan och jag började snurra på stolen som jag satt på för just denna var snurrbar.

’’ Du glömde den väl? Inte svårare än så? Sen så när jag och Noah kom hit så ringde den så hon bad mig gå och svara och jag gjorde det.’’

’’ Du är väl medveten om att ni måste komma och lämna den hos Justin va? Oh gosh….’’

Jag slutade snurra och kände hur jag började må illa.

Jag reste mig snabbt upp och gick mot kranen trodde jag, men jag gick in i något som jag sedan såg var diskbänken.

Ett glas tog jag ut ur skåpet där glasen var och gick sen mot kylskåpet fortfarande yr.

’’ Jaja vi kommer och lämnar den om en halvtimme. Hejdå.’’

Han la på och jag la ner den i min bakficka igen.

Jag öppnade kylen och kollade in, inget intressant.

Men tillslut tog jag ut choklad mjölken som stog där inne.

Jag hällde upp i mitt glas och satte in den i kylen igen innan jag gick tillbaka till stolen och satte mig.

Justins mobil plingade till och jag drog upp den.

’’ Mamma <3 ’’

Lös upp skärmen och jag läste smset:

’’ Hey gubben! Bara så du vet kommer jag och Scooter över med dina och Mileys resväskor som var i turnébussen. Vi hittade även lite andra grejer till er! Vi ses om 10 minuter.Kram <3 ’’

’’ Juju, Pattie och Scooter kommer om 10 minuter, med våra resväskor och något annat dem hade hittat.’’

Han nickade mot mig och visade med hans hand att han vill ha tillbaka sin mobil.

Jag gjorde ännu ett försök att skjuta den över bordet och den här gången lyckades jag, hur pro är jag?

 

’’ Hej alla!’’

Pattie och Scooter kom in genom valvet i köket och Pattie kom direkt fram till mig och kramade om mig.

Jag kramade henne tillbaka och när vi släppte varandra så kramade Scooter också om mig.

Pattie bad oss följa med och vi gick alla tillsammans till vardagsrummet där våra väskor låg.

Jag hade tre resväskor till och kom in i tanken hur jag skulle få in allting jag hade i min gardrob.

Alla kläder jag hade med mig gick ju in och så men jag hade ju köpt nya, hur skulle det gå in?

Som sagt jag måste verkligen rensa och om jag inte minns fel heller så har Selena rätt mycket grejor som är mina också.

På Justins ena väska låg det en påse och jag gick fram till den och kollade ner i den.

Det låg mycket i den till exempel:

Några linnen som tillhörde mig, flera av mina och Justins mobil skal, en plånbok, en hårborse, en plattång och en necessär.

Jag kollade ner i necessären och såg att ett av mina p-piller paket låg där.

Jag tog upp dem och kollade på dem.

Hur kunde jag glömma dem i bussen?

Jag la ner dem i påsen igen och fortsatte kolla.

Jag hittad ännu fler grejer: en binda, två paket tamponger och sist men inte minst i den lilla necessären låg det en kondom.

Det var länge sedan vi slutade använda kondom så jag vet inte hur länge den hade legat där i men jag skulle inte ha någon användning av den mer, och inte Justin heller för den delen.

Jag orkade inte kolla mer i påsen så jag öppnade en väska för att se vad det var i den.

Det var: jätte många tröjor, flera par jeans, ett flertal underklädes set som låg överst till min otur.

Jag stängde snabbt igen väskan och kollade i den andra och såg att det var Justins väska, fast det låg ändå kläder som tillhörde mig i den.

När jag kollat igenom alla väskor så satte jag mig i soffan och Pattie och Scooter gick.

I hallen hörde jag hur Pattie och Scooter sa hej till någon och jag blev direkt nyfiken vem det var.

Dörren smälldes igen och snart fick jag svar på vem det var som hade kommit.

I valvet in till vardagsrummet stog Noah och Christian.

Jag gick fram till Noah och kramade om henne och kramade sen om Christian.

’’ Du är ju fan längre än mig. Och ändå är du yngre än mig.’’

Hela rummet bröt ut i skratt.

’’ Älskling, han är faktiskt bara ett år yngre än dig. Och alla är längre än dig typ du är kortisen själv.’’

Jag kollade med trumpen min på Justin och sträckte sedan ut handen i en gest att jag ville ha min mobil.

Noah la den i min hand och direkt så startade jag den men den gick inte att starta.

Batteriet var slut.

Jag gick till mina resväskor och började rota efter en laddare men när jag inte hittade någon där så började jag rota i Justins väskor.

Han hade ingen i sin väska heller så jag frågade han:

’’ Din  laddare var är den?’’

’’ jag vet inte, någon stans.’’

Jag suckade och gick ut i hallen och kollade i min väska, till min otur låg den inte där heller så jag gick upp till Justins rum och till min tur så låg laddaren där.

Jag tog med mig den ner och satta i den i en kontakt och satte min  mobil på laddning innan jag gick och satte mig i Justins knä.

Noah och Chris bestämde sig för dra igen så Noah kom fram och kramade mig och när hon gick ut genom rummet så sa jag högt efter dem:

’’ Glöm inte skydda er. Jag vill inte vara den du ringer till i panik om du är gravid.’’

Jag hör Noah ropa:

’’ det är väl det jag borde säga till dig och Justin? Jag skyddar mig alltid till skillnad från dig.’’

Jag muttrade något och kände sen hur jag rodnade.

Varför vet jag inte.

’’ Åh så prinsessan skyddar sig inte?’’ sa Alfredo

’’ Ehm jo det gör jag?’’

’’ Jag tror nog mer på sin syrra i det här fallet.’’

’’ Min stora bebis, tro inte på henne. Hon skulle bara ha något att säga tillbaka. Jag skyddar mig faktiskt. Det är hon som inte gör det, tror jag.’’

Justin drog min närmre sig och viskade i mitt öra:

’’ Visst tar du fortfarande p-piller?’’

Jag nickade mot honom och han log brett mot mig.

’’ Då tycker jag att du ska sluta med det’’

Han kollade med peddo blick på mig och jag hoppade upp från hans famn och gick ut genom rummet medans jag sa:

’’ Du är så onormal Justin Drew Bieber.’’

Jag vände tvärt om när jag kom ihåg min mobil och gick bort till golvet där jag satt den på laddning.

Precis bredvid tv:n var det jag hade satt den.

Jag satte mig på golvet bredvid den och startade de och skrev in koden när det var dags för det och kom sedan i på den.

Den började genast plinga och jag läste sms:et som lystes upp på skärmen:

’’ Hej min sköna höna! Vi var inte hörts av på länge? Ska säga att jag sanar dig och våra mysiga stunder. Kan du inte komma tillbaka till  mig? Eller du har inget val, du kommer tillbaka till mig inom 14 dagar annars kommer du dö? Fattar du det?! Vi ses snart!’’

Jag tappade mobilen på golvet med en duns innan jag kom in i min egna värld, allting snurrade och jag såg inte klart.
_______________________________________________________________
Kapitel 45, hur sjukt?
Men vad tycker ni? Ni kommer att få läsa er första sex scen i nästa eller näst nästa kapitel ;)
Kommentera!
Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-10-13 @ 17:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback