U Smile I Smile Kapitel 31

’’ Nej! Nej! Nej! Glöm det! Jag kommer inte göra det! Glöm det Maggie!’’
Maggie kollade med en arg blick på mig och sen vände hon sig bitchigt om och började gå bakom scenen.
Hur kunde hon bara tro att jag skulle kunna göra det.
Glöm det.
Jag ska inte uppträda tillsammans med killen som var otrogen mot mig.
Det går bara inte.
Hade varit en annan sak om det var Nick eller Kevin som sjöng med mig.
Nej det var jo såklart Nick.

Konserten vad nog den bästa hitills.
Det var alltid roligt att komma tillbaka efter en paus.
Då var man så jäkla taggad.

Maggie var fortfarande sur på mig och jag var sur på henne.
Mamma och pappa har frågat vad det var och jag hade svarat som det var.
Dem tyckte inte heller att det var okej av Maggie att bestämma något sånt men dem tyckte faktiskt att jag skulle göra det bara för att visa att jag hade kommit över honom.
Och det skulle vara otroligt divigt att inte göra det enligt mamma.
Jag skulle göra det.
Inte för min skull.
Inte för Nick,Joe och Kevins skull.
Inte för Maggies skull.
Inte för någon.
Bara för min egen värdighet.
’’ Maggie! Jag gör det? Nöjd nu va? ’’
Maggie flinade mot mig och nickade sen.
’’ Ja jag är stolt över dig! Du beter dig moget!’’
Jag log innan jag gick in till Jaden och Justin.
Dem satt på sängkanten med MIN macbook.
Varför hade dem min och inte Justins?
Dem hörde att jag kom in så deras huvud vändes mot mig.
Jag ställde mig med handen på min höft och kollade på dem med en kaxig blick.
’’ Vad gör ni med MIN data?’’
’’ Min funkade inte så vi tog din. Men det var lösenord så vi fick kalla på Noah.Hon kunde det!’’
’’ Åhhh den jäkla ungen.. Hur kan hon alla mina lösenord? Och hur lyckas hon smuggla ut alla mina käder från min väska.’’
Killarna skrattade och jag gick fram till dem och tog upp datan i min hand och kollade på skärmen.
Jag fick en chock när jag såg vad dem var inne på.
Dem var inne på twitter.
Dem var inne och kollade vad folk hade skrivit och dem hade svarat på en tweet.
’’ The Bitch Miley Cyrus! She going to perform whit her ex Nick Jonas and his brothers Joe and Kevin! Have she leave Justin and going back to Nick? Tell us what you think!’’
Ännu en hater.
‘’ Yes she going to perform whit Jonas Brothers! But she have not leave me? She means the world to me! Stop Haiting on her! Thank u!’’
Det Justin hade svarat var riktigt sött.
Jag var hans liv menade han med det där.
Jag älskar verkligen den killen.
’’ Älskar dig ♥ ‘’
‘’ Älskar dig med gumman ♥’’
Med datan i min famn gick jag och satte mig ute i soffan bland alla andra.
Jag kollade runt lite på Justins twitter innan jag gick in på min egen och den överröstes med en massa mentions.
Jag orkade inte kolla igenom alla nu så jag sket i det och kollade lite snabbt vad Selena och Jasmine hade upptaderat under den senaste tiden.
Det var inget intressant så jag loggade ut igen och loggade in på Justins twitter igen.
Jag kunde hans lösenord ja! Och nej jag kommer inte säga det.
På hans twitter kollade jag lite också och gick sen in på hans profil.
Det var sjukt hur mycket följare han hade.
’’ Justin du har 24 miljoner följare på twitter! Vet du det?’’ ropade jag till han.

Det hördes en massa ’’ grattis Justin! ’’ ’’ Justin du är ju fan pro! ’’ ’’ Jag visste inte att du hade så många galna fans’’

Justin hade inte märkt oss först men sen så hade han kommit till liv igen och kommit bort mot mig.

Han kollade lite men sen så kom han på den jag hade väntat att han skulle komma på hela tiden.

’’ Babe… Varför är du inne på mitt twitter? Hur kan du mitt lösenord?’’

Jag skrattade innan jag lipade mot honom.

’’ Jag är pro på sånt. Nej men jag har sett dig skriva in det och hört dig stå och bokstavera det. Flera gånger! Haha. Nej men du har tjuvkollat på min pin kod. Jag tjuvkollade på ditt twitter lösenord. Vi är lika.’’

Alla skrattade utom Justin som satt och tänkte på något han kunde säga.

Han ville säga något minst lika bra tillbaka.

’’ Gaaaah. Jag hatar dig…’’

Skrattet kom igen i bussen och jag kunde inte låta bli att fnissa till.

’’ älskar dig också <3 ’’

Justin log ett sött leende och tog sedan datorn ifrån mig.

Jag reste mig upp och gick till badrummet och låste dörren.

 

Ut ur duschen kom jag och virade en handduk runt kroppen och en runt mitt hår.

Jag kom på att jag inte hade några kläder med mig in till badrummet och mitt och Justins rum låg i andra delen av bussen så jag var tvungen att gå genom hela bussen där alla satt..

I en handduk.

Hur roligt…

 

Jag gick ut från badrummet och stängde till dörren sen så började jag gå mot Justin och mitt rum.

När jag kom in till tv rummet/vardagsrummet så vändes blickarna mot mig och jag tog handen för huvudet och kände att jag smått rodnade.

’’ snygg tjej i handduk. Ögongodis.’’

Dan Justins gitarrist  var liksom bara tvungen..

Jag spände blicken i honom och Justin skrattade till.

’’ bro. Hon är min! ’’

’’ ohh är jag din? Bra att veta.. jag trodde jag bestämde över mig själv. Även om jag inte är myndig men ändå. Jag bestämmer över mig själv. Punkt slut.’’

Pappa kom in i bilden och reagerade.

’’ såja. Unga dam! Gå och klä på dig och gör dig redo för att gå av och träffa Jonas Brothers. Och du. Du bestämmer inte över dig själv.’’

Mitt leende försvann det dog helt.

Medans jag gick mot vårt rum så passade jag på att ropa.

’’ gaah.. det gör jag visst. Jag hatar dig pappa. Jag hatar allt. Gaah jag kommer dööö… träffa joe, kevin och gaah den otrgone jävlen.. åhh pappa. Du är så död…..’’

Jag hörde skratt och även att Justin sa.

’’ pms varning. Åh jag borde nog gå och kolla till henne. Hon kan göra vad som helst..’’

Jag muttrade till innan jag ropade.

’’ Justin du är så död… jag har inte pms. Inte senast jag kollade i alla fall… gaah jag hatar dig..’’

Jag hörde skratt och sen hur Justin ropade tillbaka.

’’ Älskar dig också! Ta det lugnt nu kissekatt!’’

’’ kissekatt? Åhh… ’’

 

När jag hade fått göra vid mig helt klart så kom Noah in i rummet.

Hon kollade på mig och höjde sin tumme.

Det såg bra ut visade hon.

Jag hade dragit på mig ett par röd jeans med stickad usa tröja till.

Skor hade blivit ett par svarta kilklackar.

Det var rätt snyggt tillsammans.

 

Efter jag och Noah suttit och snackat en stund så ropade pappa att vi var klara så jag tog min mobil i handen och gick tillsammans med Noah ut till där alla satt.

Pappa stod redan vid dörren med Maggie och Justin.

Alltså så skulle han följa med. Skönt.

Noahs mobil låg på tv bordet och plingade till när jag gick förbi bordet så jag var snabbt att ta upp den och gå lite snabbt till andra änden av soffan där Alfredo och Kenny satt.

Alla följde mig med blicken och Noah såg otroligt arg ut.

Hon var nära att gå mot mig men Justin tog tag i henne och la händerna på hennes axlar.

Jag öppnade smset och såg att det var från Christian.

’’ Saknar dig också babe <3 Men vi ses snart igen <3 ’’

Jag flinade till och det var då Noah märkte att det var från Christian antagligen.

Hon skulle just ta ett språng mot mig när pappa tog tag i henne och drog in henne i hans famn.

’’ Chris och Noah sitter i ett träd. Dem kramas, pussas och gör barnförbjudna saker. Åh. Grattis syrran! Visste inte att ni var tillsammans igen. Ah nu slipper jag höra dit. Åh jag saknar Chris så myycket.’’

Jag flinade mot Noah innan jag gick fram till henne och klappade henne på huvudet.

Hon slog till mig på armen och tog sin mobil.

Vi vinkade hejdå och gick sedan ut genom dörren från turne bussen och började gå mot arenan.

Där det stod ett flertal fans.

Inte till Justin men till mig.

Jag skrev några autografer när vi kom fram till dem och gick sen tillbaka till Justin och dem andra tre som väntade på mig vid dörren.

Justin la handen runt min midja nästan vid min rumpa och jag la handen runt hans midja.

 

’’ Hej Miley! ’’

Joe och Kevin hade sett mig gå i korridoren när dem var ju bara tvungna att stanna.

Vi pratade en  stund innan Nick kom gåendes.

Justin förflyttade sig så han stog bakom mig med händerna på min mage.

Jag log mot honom och vände sen blicken mot killarna.

Nick hade nu kommit och ställt sig bredvid sina två syskon och vinkade smått till mig.

Jag ignorerade honom och detsamma gjorde Justin och Noah.

Pappa och Maggie var tvungna att vara vuxna och bete sig moget så dem hälsade.

 

’’ Om du tar det en gång till och inte backar när Nick kommer imot dig så är vi snart klara.’’

Jag gjorde som han sa och helt ärligt visste jag inte vad han jobbade med eller något.

 

Övningen var klar och Joe och Kevin hade frågat om jag, Justin och Noah skulle med dem två och Nick till donken.

Vi hade direkt sagt nej och sen sagt hejdå och börjat gå mot bussarna igen.

Justin hade nu sin hand på början av min rumpa och verkade tycka att det var hur bra som helst.

Jag brydde mig  inte direkt men jag visste ändå att något fan skulle reagera på det.

Men ja. Jag hade viktigare problem.

Som att inte streta imot helt ikväll när Nick skulle krama om mig.

Men ja. Vi får väl se hur det går….

_______________________________________________________________

 Ja hur ska det gå? :) Kommentera för mera! :))


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback